abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 oktober 2007 @ 07:14:26 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54152463
Onze vaatwasser maakt alles prima schoon, maar plastic bakjes, snijplanken, borden en bekers worden steeds bruiner. Er komt een soort bruine verkleuring op, die nu ook op het gewone servies (aardewerk) komt!

Zo ziet het eruit, dit waren dus echt gewoon witte spullen!

Kent iemand dit probleem? En dan vooral ook de oplossing?
De vorige eigenaren van dit huis hadden dit probleem niet. We gebruiken van die alles-in-één-tabs en hebben het zout bijgevuld. Weet iemand waaraan het kan liggen?
Bedankt alvast.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54152466
Misschien moet je je vaatwasser een keer schoonmaken?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 07:22:32 #3
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54152498
Nee, dat is het dus niet. Die was hartstikke schoon en is dat nu ook.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54152518
En de aanslag zoals op de foto te zien is, krijg je dat er af met een schuursponsje oid. Ik vermoed toch dat je vaatwasser vies is. Ik gok op een vies labyrinth, wat je kunt schoonmaken met een sodaoplossing.

Maar als de machine nog nieuw is, en onder de garantie valt, dan zou ik iemand laten komen. Het kunnen bijvoorbeeld ook lagers oid zijn die kapot zijn en nu olie/vet of weet ik veel wat door de machine verspreiden.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 07:29:03 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54152533
zijn de producten wel vaatwasser geschikt?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 07:38:28 #6
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54152581
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 07:27 schreef Marsepein het volgende:
En de aanslag zoals op de foto te zien is, krijg je dat er af met een schuursponsje oid. Ik vermoed toch dat je vaatwasser vies is. Ik gok op een vies labyrinth, wat je kunt schoonmaken met een sodaoplossing.
Ja, met een schuursponsje gaat het er wel af. Wat is het labyrinth? We hebben namelijk de machine laatst al laten draaien met soda erin (stond in handleiding), maar misschien dat labyrinth dus apart in soda doen?
quote:
Maar als de machine nog nieuw is, en onder de garantie valt, dan zou ik iemand laten komen. Het kunnen bijvoorbeeld ook lagers oid zijn die kapot zijn en nu olie/vet of weet ik veel wat door de machine verspreiden.
Dat moet ik nagaan, geen idee of er nog garantie op zit.
Bedankt.

Sanger, ja, deze spullen kunnen gewoon in de vaatwasser.
pi_54152768
Je kan zo naar kunst en kitsch! misschien krijg je er nog wat voor
Rookworst zonder "R" is ookworst!
pi_54152811
1. Vaatwasser aanzetten op hoogste programma, wachten tot hij geen water meer inlaat.
2. Vaatwasser opentrekken en halve zak soda er in gooien
3. Vaatwasser weer dichtdoen en door laten draaien.

Bij mij werkt het Heb ik van mijn moeder! Die zegt: als je het er meteen indoet, spoelt het weer weg bij de voorwas!

En even kijken of de gaatjes verstopt zijn waar het water uitspuit. Hebben we hier ook wel eens gehad!
pi_54152887
Plastic neemt meer kleurstoffen tot zich... Wij hebben er in die zin last van, dat wanneer we iets met tomaten gegeten hebben, dit in de snijplanken trekt...
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
  donderdag 25 oktober 2007 @ 08:33:00 #10
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54152901
Bedankt freecell, dat ga ik proberen!
En ik zal eens uit moeten pluizen waar het water dan uitspuit.
pi_54153021
Het labyrinth zit inwendig en kun je door zo'n soda spoelbeurt reinigen. Soms, als het erg vies is, moet het een paar keer achter elkaar. Een half pak soda klinkt wel als heel veel, ik zou een kopje oplossen in een litertje heet water.

En let op, het gaat hier over normale huishoud soda, geen caustic soda (Ontstoppingsmiddel)
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:01:37 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54153216
met de hand wassen dus

ik héb niet eens een vaatwasser
Huilen dan.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:02:13 #13
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_54153226
Het lijkt wel thee aanslag.
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:15:31 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_54153416
zit er geen roest in het water?
kijk eens in de stortbak van de wc.
als deze ook bruin is is het roest.
in dat geval wordt het lastig om te verhelpen, omdat je dan op zoek moet naar de bron.
dwz controleren of het water dat het huis binnen komt wel roest vrij is, en of er ergens in het huis een leiding aan het roesten is.
dit probleem komt voornamelijk voor in ouder huizen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:36:25 #15
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54153690
Hmmmm, daar zeg je wat, z80. Ik vind het water in de wc ook vaak een beetje bruin van kleur, ja!
He, kutzooi.
pi_54153764
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 09:15 schreef z80 het volgende:
zit er geen roest in het water?
kijk eens in de stortbak van de wc.
als deze ook bruin is is het roest.
in dat geval wordt het lastig om te verhelpen, omdat je dan op zoek moet naar de bron.
dwz controleren of het water dat het huis binnen komt wel roest vrij is, en of er ergens in het huis een leiding aan het roesten is.
dit probleem komt voornamelijk voor in ouder huizen.
Maar dan zou je het toch ook moeten zien aan de witte kleren in de was, en ook moeten proeven, toch? Ik hoop voor TS dat het geen roest is.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_54155008
op het werk hebben we ook een paar keer per jaar bruin water.. geen pijl op te trekken wanneer of hoe lang is geloof ik ook roest en bij ons wordt het dan ook vanzelf weer helder op den duur (paar dagen ofzo)
pi_54156604
Ik ben ook bang dat het roest / ijzer is wat in je water zit.

Hebben je buren er ook last van, of niet?
pi_54163481
De moderne vaatwassers gebruiken steeds minder water, vandaar dat je ze vaker dan vroeger ook zonder vaat met een reinigingsmiddel moet reinigen.
Van SUN of een ander merk verkopen ze ook vaatwasmachine reinigingspoeder, dit poeder zorgt ervoor dat aangekoekt vuil in je leidingsysteem loskomt en reinigt de machine.

Zou inderdaad eens bij de buren navragen, en kijk eens of de watermeter blijft lopen terwijl je geen water verbruikt.
Bruin water word veroorzaakt door ijzer wat opgelost is in water en zich afzet aan de binnenkant van de leidingen, vaak komt dit los door plotselinge drukverschillen of stromingsverschillen, ook kan een leidingbreuk de oorzaak zijn.
pi_54179789
als het roest is dan zou je normale wasmachine er ook last van moeten hebben

bruine aanslag in de wc kan ook verkleurd kalk zijn
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:04:59 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54204810
Heb je wel eens van de speciale tabletten gebruikt om de vaatwasser te reinigen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54205597
Ik heb laatst onze vaatwasser preventief gereinigd met die HG reiniger. Dus dat kun je ook nog proberen.Maar wel apart inderdaad.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:25:57 #23
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54207695
Bedankt voor al jullie tips. Ik heb gisteren alle bruin geworden spullen helemaal wit geschrobd en de vaatwasser dus met soda gereinigd weer. Intussen hebben we ook al een paar keer weer een gewone vaat gedraaid en de spullen zijn nog wit.
Ik koop maandag meteen zo'n blauw flesje reinigingsspul en dat ga ik gewoon regelmatig doen dan. Goed te weten dat dat ook door het gebruik van minder water komt!

Duim nu maar dat het gewoon lekker wit blijft allemaal.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 06:27:15 #24
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57052904
En kick, want we hebben het probleem nog steeds.
En dat terwijl ik de machine regelmatig schoon laat spoelen en aan zo'n speciaal reinigingsmiddel onderwerp.

Iemand nog tips?
Inmiddels zijn we in staat er -hop- een nieuwe vaatwasser in te stoppen, maar ja, wat als dat niet eens helpt?
pi_57053162
Waarom bel je niet een monteur / de fabrikant?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')