abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54122233
Ik wil nadat ik mijn badkamer heb laten verbouwen ook mijn wc laten aanpakken. Nu zit ik echter in twijfel of ik in mijn nieuwe wc weer een kraantje wil. Mijn huidige wastafeltje is heel klein, net als mijn wc. Het zou een stuk ruimer worden als dat kraantje er niet zat.

Als ik mijn handen was doe ik dat altijd in de keuken die ernaast zit, dus zelf gebruik ik hem eigenlijk niet. Maar ik wil over 1 of 2 jaar wel verhuizen en weet niet wat anderen hiervan vinden, wat is verstandig om te doen? Wel een kraantje erin of juist niet?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_54122495
Zonder.
Als je er ruimte voor hebt, is een ruime wastafel zeker handig, maar zo'n wasbakje waar net 1 hand in kan is totaal nutteloos
pi_54122547
Een wastafeltje in je toilet word als luxe ervaren.
De een vind het handig, de ander gebruikt hem nooit.
Ook zijn er mensen die hem nooit gebruiken, maar er wel 1 willen hebben.

Een eventueel alternatief voor je kan zijn dat je de waterleiding voor de kraan net buiten de muur afdopt, of als je er via de andere kant gemakkelijk bij kan door afdopt.
Je kunt dan de leiding iets door laten steken in je toilet, of het gat voor de kraan netjes dichtmaken of voorzien van een "losse" tegel welke makkelijk te vervangen is zodra je de wastafel wilt plaatsen.

Je kunt nu genieten van een toilet zonder wastafel, en als je gaat verhuizen kun je als je dat wilt alsnog die wastafel ophangen zodat toekomstige bewoners wel een wastafel hebben.
pi_54122731
Ik dacht dat een fontein verplicht was inzake het Bouwbesluit, maar dat kan een gevalletje klok-klepel zijn Krijg het zo snel niet gegoogled. Ikzelf was trouwens áltijd mijn handen bij het fonteintje in het toilet. Als ik eerst naar de keuken loop, ben ik twee deuren verder. Niet echt hygienisch, lijkt me.

Je hebt tegenwoordig ook hele smalle fonteintjes. En er is ook een nieuw type inbouwreservoir op de markt van een centimer of tien. Dat scheelt allicht weer. Edit: inbouwreservoir is voor je toilet, zodat je wat meer ruimte overhoudt voor een fonteintje, that is

Eigenlijk begrijp ik niet zo goed waarom je zoveel gaat laten verbouwen, terwijl je niet de intentie hebt om er lang te blijven wonen
Eeuwig vijfentwintig
pi_54122941
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:02 schreef klipper het volgende:
Een wastafeltje in je toilet word als luxe ervaren.
Een eventueel alternatief voor je kan zijn dat je de waterleiding voor de kraan net buiten de muur afdopt, of als je er via de andere kant gemakkelijk bij kan door afdopt.
Dit is een goed idee, dan tik je een tegel weg, sluit je water aan en zet er weer een tegel in.....
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:08 schreef Reese het volgende:
Eigenlijk begrijp ik niet zo goed waarom je zoveel gaat laten verbouwen, terwijl je niet de intentie hebt om er lang te blijven wonen
Het laten bouwen van mijn badkamer en wc kost me 2000 euro, dit in weekenden uiteraard. Daarnaast ben ik nog voor 2500/3000 aan materiaal kwijt (heb gewacht op aanbiedingen en korting gevraagd).

Ik heb dus voor 5000 euro een hele nieuwe badkamer en wc. Ik heb een starterswoning van rond de 175.000 euro, mensen die zo'n huis kopen hebben graag een kompleet huis. Ik denk dat ik die kosten er of helemaal uithaal bij de verkoop van mijn huis, of dat het zo weinig scheelt dat het me in tussentijd meer heeft opgeleverd aan woongenot.
quote:
Je hebt tegenwoordig ook hele smalle fonteintjes. En er is ook een nieuw type inbouwreservoir op de markt van een centimer of tien. Dat scheelt allicht weer. Edit: inbouwreservoir is voor je toilet, zodat je wat meer ruimte overhoudt voor een fonteintje, that is
Ik wil een zwevend toilet, en dan moet de afvoer onder de uitbouw zitten, dat heeft dus geen zin bij mij, wel een goede tip.
pi_54123238
Wat ik nou nooit begrijp waarom dat wastafeltje altijd aan de deurkant moet zitten!Waarom b.v niet aan de andere kant boven het toilet?Of schuin in de hoek boven het toilet??Scheelt een stuk in ruimte......
pi_54123337
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:24 schreef Computeraddic het volgende:
Wat ik nou nooit begrijp waarom dat wastafeltje altijd aan de deurkant moet zitten!Waarom b.v niet aan de andere kant boven het toilet?Of schuin in de hoek boven het toilet??Scheelt een stuk in ruimte......
Ja inderdaad, of waarom wassen mensen hun handen niet gewoon in het toilet

Pff, al die overdreven luxe met twee wateraansluitingen en afvoeren en gedoe. In Afrika.... nou ja, laat maar....
Eeuwig vijfentwintig
pi_54123342
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:24 schreef Computeraddic het volgende:
omdat je dan over het toilet moet hangen om je handen te wassen en je dus als je wat kleinere armen hebt tegen de pot aan staat!
pi_54123583
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:15 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

[heel betoog over lage investering, hoge opbrengst]
Duidelijk .

Juist in jouw situatie zou ik zéker een fonteintje installeren. Krijg je straks de boel nog sneller verkocht Als je dan later weer in je tegels moet gaan hakken, net weer niet het bijpassende wasbakje bij je pot kunt vinden, yada yada. Maak (of laat) ht nu gewoon in één keer netjes.

Hoe groot is je toilet eigenlijk? Heb zelf net in een ruimte van 1.10 bij 0.75 geďnstalleerd. Zonder problemen zijn alle voozieningen te gebruiken! Kies wel een diepe wasbak en een hoge kraan, dan is het echt praktisch.
Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:39:38 #10
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_54123697
water resevoir boven het toilet, zo zit het bij ons in iedergeval, de wc staan in de hoek en als je fatsoenlijk poepen met de deur dicht heb je op die manier de meeste ruimte. Ook hebben wij geen fonteintje waar ik zeker gemis van heb, ik vind het gewoon fijn mijn handen te wassen als ik mijn pielemans heb aangeraakt. Mocht ik ooit een huis kopen dan is een fonteintje zeker een minpunt en moet het huis er voor de rest zeker er goed uit zien wil ik het dan doen. Ik beschouw huizen zonder fontein gemakshalve als huizen die een beetje bouwvallig en verwaarloost zijn.
Dus als het enigszins kan inbouwen of zorgen dat je het kan inbouwen als je eruit gaat...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_54128314
Ik heb er bewust geen fonteintje ingebouwd. Tot nu toe in alle woningen zo'n ding gehad, maar ik was mijn handen liever ruim, niet in zo'n ieniemieniebakje.
Ruimte zat in mijn toilet, en inderdaad het ziet er wat armoedig uit LOL

Ik persoonlijk vind ruimte in een toilet meer luxe dan volproppen met wastafeltjes en dergelijke, maar dat is puur mijn mening
pi_54129583
Ze noemen het ook wel eens het gasten toilet.
Dus je gasten vinden het zeker handig als ze hun handen kunnen wassen.
Dus als het past zou ik het zeker doen.
pi_54148241
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:35 schreef Reese het volgende:

[..]

Duidelijk .

Juist in jouw situatie zou ik zéker een fonteintje installeren. Krijg je straks de boel nog sneller verkocht Als je dan later weer in je tegels moet gaan hakken, net weer niet het bijpassende wasbakje bij je pot kunt vinden, yada yada. Maak (of laat) ht nu gewoon in één keer netjes.

Hoe groot is je toilet eigenlijk? Heb zelf net in een ruimte van 1.10 bij 0.75 geďnstalleerd. Zonder problemen zijn alle voozieningen te gebruiken! Kies wel een diepe wasbak en een hoge kraan, dan is het echt praktisch.
Mijn wc is 118*88 cm In principe zou het natuurlijk wel kunnen, ik heb het liefst een strakke vierkante bak van 30*20 of 30*25, alles vierkant in de wc en badkamer.

Zoiets als dit dus 23 cm breed

[ Bericht 9% gewijzigd door Arnold_fan op 24-10-2007 23:39:24 ]
pi_54180723
Die verkopen ze bij de sanidump.
pi_54187085
Ik heb besloten toch een kraantje te nemen, ik zag een hele mooie in de winkel, en heb er een hoge kraan met een drukknop bijgenomen die automatisch weer uitgaat. Het staat toch luxer inderdaad, en voor de gasten is het zeker handiger inderdaad, daar had ik nog niet aan gedacht.

Iedereen bedankt voor de adviezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')