abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:45:28 #121
174886 erwindeheld
destroy me, ich clack dich
pi_87976121
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 08:24 schreef Re het volgende:
spiritual awakening :')... ik zou zeggen praat eens met een ex psychose patient hoe die dat nou echt ervaart...
Ik zou zeggen kijk allereerst eens naar de reacties onder de filmpjes. Je vind daar genoeg "ex psychose patiënten" die een psychose als een spirituele ervaring beschouwen en de filmpjes zien als een verheldering. Zelf ken ik een aantal mensen die een psychose hebben gehad die er op een dergelijke manier over denken persoonlijk. Daarnaast heb je er op het internet forums vol van. www.newlightbeings.com is daar één actief voorbeeld van (al vind ik dat zij een beetje over the top gaan ;) ). Overigens zeg ik niet dat de psychose als een spirituele ervaring voor iedereen geldt. Natuurlijk zijn er ook mensen die erg paranoïde/angstig worden en dan is medicatie misschien maar beter.

Veel dingen die in een acute psychose voorkomen - hoge energie, versterkte zintuigen, gevoelens van eenheid/verbondenheid, gevoel van alwetendheid, extreme waardering voor schoonheid en liefde, verlies van schaamte, confrontatie met de dood etc. - worden ook geassocieerd met oa satori in zen, nirvana in boeddhisme en visies van Christelijke heiligen. Ook zijn er Westerse psychiaters zoals Stanislav Grof, John Weir Perry, Loren Mosher, Abraham Maslow, David Lukoff en Carl Jung die een psychose zien als een (spirituele) groeimogelijkheid. Google maar eens op "[één van die namen] psychosis" Re of neem de moeite om de filmpjes te bekijken van Sean Blackwell uit mijn vorige post.
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:29 schreef Mishu het volgende:
(...) Zonder medicijnen is er echter geen land te bezeilen met mensen die ernstige schizofrenie hebben. Alleen hebben ze dat jammer genoeg zelf niet door. Gevaar voor zichzelf en anderen enzo.
Hebben jullie een methode met zo min mogelijk medicatie en zoveel mogelijk menselijke zorg geprobeerd? Zoals ik in mijn vorige post schreef bleek bij het Soteria House project de schizofrenie patiënten die op een dergelijke manier behandeld werden even snel te herstellen als die met medicatie. Wat opvallender was is dat ze een jaar en twee jaar later significant beter functioneerden in de samenleving. Het grootste verschil was te zien bij de schizofrenie patiënten die er het ergst aan toe waren. Hieronder een filmpje waarin de onderzoeker hierover spreekt.

quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:32 schreef Mishu het volgende:
En je komt trouwens niet voor niks in een inrichting terecht. Dan heb je wel echt hulp nodig.
Natuurlijk hebben die mensen hulp en begeleiding nodig. Ik vraag mij alleen af of hulp is gelijk te stellen aan medicatie.
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:25 schreef Mishu het volgende:
(...) Schizofrenie is trouwens met een hersenscan aan te tonen en ik heb eens in een documentaire gezien dat het ingrijpende veranderingen heeft op de hersenen.
Het zal vast veranderingen hebben op de hersenen. De vraag is of die veranderingen in de hersenen ook de oorzaak zijn van schizofrenie. De farmaceutische industrie / overheid / gevestigde psychiatrie laten ons in ieder geval wel geloven dat hersenziektes terug zijn te voeren op een verstoorde balans in de hersenen die kan worden 'genezen' met medicatie. In De depressie-epidemie van Trudy Dehue wordt mooi uitgelegd hoe bovenstaande drie-eenheid de mythe (er is geen sluitend bewijs) in stand houdt van de biologisch gebaseerde breinziekte (de chemische onbalans waar jijzelf verantwoordelijk voor bent die te genezen met medicatie). De 'ziekte' ADHD is daar een mooi voorbeeld van.
pi_88134216
Hebben jullie een methode met zo min mogelijk medicatie en zoveel mogelijk menselijke zorg geprobeerd?

"Het allermooiste zou natuurlijk zijn wanneer een schizofreen 24/7 zijn andere "ik" in de vorm van een bevoegd begeleider naast zich heeft. " en zo voor nog meer minder gelukkige medemensen onder ons.

Maar voor de zorginstellingen niet haalbaar en onbetaalbaar hier ooit aan te kunnen voldoen.

En ja dat is jammer en misschien/waarschijnlijk een gemiste kans voor die persoon.

Ik werk zelf in een GGZ instelling en als ik zie hoeveel er inmiddels wel voor deze groep gedaan kan worden en gedaan wordt, dan maakt mij dat op zich niet pessimistisch naar de toekomst. :s)
pi_130123996
quote:
3s.gif Op maandag 25 oktober 2010 08:24 schreef Re het volgende:
spiritual awakening :')... ik zou zeggen praat eens met een ex psychose patient hoe die dat nou echt ervaart...
Als een spiritual awakening?
“When there is no desire, all things are at peace.”
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:55:52 #124
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130124017
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:54 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Als een spiritual awakening?
wat dacht je, ik ga even op zoek in de archieven?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130124081
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:55 schreef Re het volgende:

[..]

wat dacht je, ik ga even op zoek in de archieven?
Ik volg mijn interesses gewoon :)

Maar ik kan het zeker beamen, en veel uit bovenstaande filmpjes herken ik dan ook goed, evenals het verlies van je ego.

Dus een kern van waarheid zit er voor mij zeker in.
“When there is no desire, all things are at peace.”
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:02:26 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130124242
TS zit in de schredder, mede omdat hij een scientologie recruiter is, ik snap je punt maar dat kan wel in andere topics
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')