Is het niet mogelijk om de lange zijkant als recht te beschouwen, zodat je alleen een kier hebt over de diepte van het blad? 60/70 cm kiert minder dan 2 meter.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:27 schreef tinny het volgende:
Ik wil een keuken plaatsen in een hoek en die hoek is 89,5 graad (op een halve graad dus recht) Hij staat dus " in de graad". Nou vroeg ik me alleen af. Er komt een stuk blad tegen aan van 2 meter. Hoeveel centimeter "spleet" hou ik dan over als ik het blad toch mooi in 90 graden zet?
Volgens mij was het rekensommetje 1 centimer per meter per graad dat hij in of uit de haak staat...
dus in dit geval zou dat dus 0,5 graad x 2 meter x 1 centimeter = 1 centimeter zijn
Ik dacht dat je misschien een muurzijde op de kop van het blad had.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:40 schreef tinny het volgende:
ja maar dat ziet er echt niet uit ... op de scheidslijn van de 2 bladen een steeds groter wordende kier dat valt echt op (weet ik uit ervaring.) Dus nee het gaat echt naar de "lange" kant...
maar kan nu iemand zeggen of die berekening van Michiel05 klopt....
1 cm is nog wel te doen maar 1,75 nijgt al richting de 2 cm en dat wordt al lastiger
dat lijkt mij ook de beste optie, gewoon in laten meten door de keukenboer, en klaar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:52 schreef bbtb77 het volgende:
Typisch gevalletje van werkblad op maat laten maken.
wand op nieuw stucen, ik neem aan NADAT het blad geplaats is ?? zeg maar de kier bij het blad tegen de muur aansmeren zodat er geen kier meer is.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:03 schreef tnimble het volgende:
Mogelijkheden:
- wand opnieuw stucen
- 1 schuine kant aan het blad (laten) zagen
- in de muur een gleuf frezen / uithakken waar je blad in kan vallen.
De laatste lijkt me geen goede oplossing. Als er iets met je blad is zul je niet meer afkunnen door de kit wat in te snijden en je blad demonteren.
Echter is je meet methode wel correct of valt de afwijing mee? Als je over een korte afstand meet kun je een grote meet fout makne. ook kan de muur iets afwijken (hol of bol staan) nabij de hoek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |