abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54106097
Beste mensen, op dit moment ben ik aan het zoeken naar een kamer in Zwolle. Nu zag ik dat Direct Wonen bij tijd en wijlen oa ook in Zwolle kamers heeft. De kosten zijn wel even fors (bemiddeling dat overeenkomt met 1 maand huur', maar ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen met deze organisatie?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:07:07 #2
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_54106251
Als je bereid bent om het te betalen dan heb je snel een woning.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_54106298
Ik vond het waardeloos. Dat de bemiddeling duur is kan ik mee leven, maar de huren liggen ook stukken hoger. In die 2 jaar dat ik berichten van hun heb ontvangen (had na 2 maanden via andere weg een huurwoning maar nooit eerder afgemeld bij DirectWonen) heeft er denk ik 1 keer iets tussen gestaan dat ook daadwerkelijk binnen ons budget was..
Maar zoals locutus al zegt: als de kosten niet echt een probleem zijn dan KUN je snel een huurwoning hebben..
Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
pi_54106303
Je betaalt je scheel voor die bemiddeling (één maand huur en daarnaast nog wat extra kosten), en daarna heb je met hen niets meer te maken, maar alleen met je verhuurder.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:13:08 #5
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_54106323
Alleen doen als je 6 maal de huur wil betalen voor de eerste maand.

Ik ben een keer wezen kijken met samen met 10 anderen voor een klein kutkamertje ergens buiten Groningen. Nadat de huisbaas, die aan kwam rijden in een dikke Jeep, ons even vlug het kamertje liet zien, kreeg iedereen meteen een contract in hadden gedrukt. Op dit contract stond min of meer dat ik de eerste MAAND totaal ¤1450 euro mocht gaan betalen. (2 maand huur 1 maand borg BTW, administratie kosten, etc etc)
Waar haal ik als student even dat geld vandaan vuile gluiperds.

Ik heb toen even keihard staan lachen en heb vriendelijk bedankt. Die blik van mevr.Direct wonen was priceless.

pi_54106420
haha vette reacties van Het_Biertje :D:D:D:D XD XD
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:25:24 #7
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_54106497
Je betaald altijd bij Direct Wonen 3 maanden huur, waarvan 1 er naar Direct Wonen gaat voor de bemiddeling, 1 is voor de borg, en de andere is gewoon de 1e maand huur.

En dat de huren hoog liggen staat los van Direct Wonen, de verhuurder bepaald dit, wel vaak aan de hand van zo'n puntensysteem.
pi_54106507
Ze hebben mij ook een kamer laten zien in groningen, sowieso een ranzige kutkamer voor teveel geld. Maar je moet inderdaad voor direct wonen eenmaal huur betalen als bemiddelingskosten, vervolgens nog een keer de huur aan de makelaar zelf die hem aanbied, en dan nog eens de normale huur. En daar zal dan inderdaad nog wel administratiekosten etc etc bovenop komen.

Ik vind het niks!
Van een dooie koe een paard figuurzagen!
fucking vetste topic ooit bitch
pi_54106567
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 11:25 schreef locutus51 het volgende:
Je betaald altijd bij Direct Wonen 3 maanden huur, waarvan 1 er naar Direct Wonen gaat voor de bemiddeling, 1 is voor de borg, en de andere is gewoon de 1e maand huur.

En dat de huren hoog liggen staat los van Direct Wonen, de verhuurder bepaald dit, wel vaak aan de hand van zo'n puntensysteem.
Bij ons vroegen ze 2mnd bemiddelingskosten en bv. contractkosten van 150e voor het uitprinten van een standaardcontractje. Afzetters. Daarna ook nog problemen met de huisbaas gehad, maar daar stonden zij buiten.
pi_54106605
niet echt veel positiefs hier. ik denk dat ik t nu al wel weet dat ik in Zwolle maar verder kijk naar andere organisaties.
pi_54106719
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 11:10 schreef Adjeuj het volgende:
Ik vond het waardeloos. Dat de bemiddeling duur is kan ik mee leven, maar de huren liggen ook stukken hoger. In die 2 jaar dat ik berichten van hun heb ontvangen (had na 2 maanden via andere weg een huurwoning maar nooit eerder afgemeld bij DirectWonen) heeft er denk ik 1 keer iets tussen gestaan dat ook daadwerkelijk binnen ons budget was..
Maar zoals locutus al zegt: als de kosten niet echt een probleem zijn dan KUN je snel een huurwoning hebben..
Dat dus.. Ik heb een hele tijd ingeschreven gestaan bij Direct Wonen, maar nooit iets aangeboden gekregen binnen het gestelde budget. Uiteindelijke via een goedkopere bemiddelaar binnen 2 dagen een mooi appartement
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:43:02 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_54106737
Net zoals alle andere bemiddelaars zijn het gewoon uitzuigers.
So we just called him Fred
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:43:05 #13
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_54106738
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 11:34 schreef ghizzer het volgende:
niet echt veel positiefs hier. ik denk dat ik t nu al wel weet dat ik in Zwolle maar verder kijk naar andere organisaties.
Particulier verhuur dan zal je niet veel beters vinden dan een bedrijf als Direct Wonen, het is allemaal veel geld betalen. Lees maar eens goed de site van radar etc over particuliere verhuur, dan wacht je liever wel een tijdje en schrijf je jezelf in bij de gemeente.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:47:09 #14
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54106822
Ik zou even verder kijken naar een wat kleiner bureau.

Veel makelaars bieden ook particuliere woningen aan.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54106899
hmmmz.. besef nu pas dat ik op 3 minuten afstand van t station voor 206 incl. 18m2 in deventer behoorlijk verwend word. anderzijds.. heb geen internet door mn 'altijd aardige' afrikaanse huisgenoot en heb t in deventer ook wel behoorlijk gezien. misschien maar ff geduld hebben tot er een mooie kamer in het zwolse langskomt.
pi_54107030
1 tip>

bekijk en zoek de woningen via hun maar neem daarna direct met de verhuurder contact op scheelt een maand huur
pi_54107054
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 11:57 schreef gpfransen het volgende:
1 tip>

bekijk en zoek de woningen via hun maar neem daarna direct met de verhuurder contact op scheelt een maand huur
ik denk dat dat niet mogelijk is. weet niet hoe de contracten met direct wonen en de verhuurder eruitziet en bovendien kun je ook pas toegang krijgen tot het complete aanbod als je een abonnement hebt bij direct wonen.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:07:15 #18
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54107188
quote:
Je kunt ook Janetje eens pm-en en vragen hoe die instantie heet waar zij zich had laten inschrijven toen ze een kamer in Maastricht zocht.
Ze had vrij snel een kamer.

Anyway succes...
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54107589
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 12:07 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Je kunt ook Janetje eens pm-en en vragen hoe die instantie heet waar zij zich had laten inschrijven toen ze een kamer in Maastricht zocht.
Ze had vrij snel een kamer.

Anyway succes...
ok thanx(Y)

maar ja.. Maastricht is geen Zwolle.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:20:31 #20
192078 MrMars
Een Mars en een cassis Neelix
pi_54112628
Ja, maar je moet er wel achteraan zitten
Er lopen twee Marsen op Mars.
Zegt de ene Mars tegen de andere :
'Zullen we een mars houden Mars ?'
Zegt de andere Mars : 'Ach, loop naar de maan !'
pi_54112718
quote:
Goh, verrassend voor je? Het is je pas 100 keer verteld in het Zwolle topic.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_54113372
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:23 schreef Misstique het volgende:

[..]

Goh, verrassend voor je? Het is je pas 100 keer verteld in het Zwolle topic.
euh dat is niet waar. lees de strekking van de posts nog maar eens goed aldaar en let daarnaast ook even op het aantal!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:58:21 #23
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_54113411
Prutservice voor een hoge prijs.
pi_54116484
Ik wilde een bepaalde kamer hebben bij vrienden in hun studentenkamer. Ik moest dat regelen via Direct Wonen en ik betaalde al die kosten terwijl ze geen fuck voor mij gedaan hebben, want ik kreeg de kamer idd direct. Bovendien hebben ze me een dure inboedelverzekering aangesmeerd. Wacht maar, ik ga dat huis nog een keer in de fik steken...
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:33:37 #25
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_54119627
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')