abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54072741
Ik b en de afgelopen twee weken in marokko geweest en hoewel ik normaliter niet ben van de fotograferen in mensen, zijn mijn mooiste kiekjes nu toch van mensen in hun natuurlijke leefomgeving. Desalniettemin ben ik erg benieuwd naar jullie mening. Vandaar mijn eerste testcase.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Grotere formaten zijn hier te vinden. Zoals al gezegd is dit mijn eerste testcase en ben ik benieuwd naar jullie aanvullingen en/of opmerkingen om te kijken welke van deze foto's dan al wel of niet toonwaardig zijn. Alvast bedankt!
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:08:52 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54072807
-edit-

[ Bericht 62% gewijzigd door buzzer op 22-10-2007 10:19:21 ]
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54073448
#1 - heel gaaf, maar probeer die eens vierkant te croppen. Dan skip je de loze ruimte bovenin.
#2 - oe...ook lekker. Mooi minimalistisch en je vraagt je af wat de vrouw aan het doen is. Misschien eens kijken hoe zwartwit werkt hier?
#3 - mjah...ik vind hem iets te veraf en de man iets teveel in de schaduw en daardoor niet lekker werken.
#4 - leuk om te zien De man staat me overigens wel iets teveel in het midden. Probeer een volgende keer wat meer op een dieptewerking te letten (hoog diafragma en lager standpunt)
#5 - Cool groothoek-effect. Je wordt een beetje de foto ingezogen. Misschien nog iets meer deur ervanaf croppen? Zodat persoon nog wat hoger komt te zitten. En wederom...kijk eens naar zwartwit.
#6 - mjah...iets minder. Had graag de hele persoon gezien Of hij had andersom moeten zitten.
#7 - Ja...cool....probeer ook deze eens in een vierkant te croppen.
#8 - Zie #7
#9 - Zou heel gaaf kunnen zijn, maar dan had de achtergrond vager moeten zijn. Nu is alles scherp en dat vnd ik niet zo mooi.
#10 - Maar een beschrijving mogelijk: briljant
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 21 oktober 2007 @ 18:14:28 #4
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54073836
blijf a.u.b. weg uit serieuze topics.
ONZ is op 49

[ Bericht 87% gewijzigd door buzzer op 22-10-2007 10:06:37 ]
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54074135
Mooie foto's. Toonwaardig zijn ze allemaal, maar er zijn er nogal wat (1,3,4,5,7,8) waar de mensen naar mijn smaak door schaduw, compositie of kleur te veel wegvallen in hun omgeving. De overige platen maken dat meer dan goed.

Bij #9 heb ik me zitten afvragen waarom ik die goed vind. Zoals PdeHoog al zei, zou ie mooier zijn met een minder scherpe achtergrond, en ook deze foto heeft wat last van bruin op bruin. En toch klopt ie en sprak ie me meteen aan. De dynamiek van het wapperende gewaad helpt daarbij, en de compositie. De dame loopt precies op de juiste plek om mijn aandacht te trekken. En het lege plein. Een vol plein was rommelig geweest en had de foto dus ook rommelig gemaakt. Maar het is juist de leegte die de aandacht naar de dame trekt.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_54074143
die laatste
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_54074369
Die kameel kijkt een beetje... sceptisch!

Mooie foto's. Ik vind die eerste het mooist, maar ik heb geen verstand van fotografie...
  zondag 21 oktober 2007 @ 18:53:51 #8
81237 releaze
best of both worlds
pi_54074574
ik vind ze allemaal heel mooi. je hebt de magie van een andere plek mooi weten te pakken, ongeacht fototechnische aspecten. Een tijdreis...
pi_54075611
# 1: Vind ik erg centraal genomen, daardoor wat minder interessant. Gebruik van de gulden snede had de foto waarschijnlijk spannender gemaakt.
# 2: Mooi, alleen licht storend het topje van de hand zichtbaar. Had meer of minder moeten zijn, ik denk dat nog steeds duidelijk was geweest dat de vrouw aan het bidden is.
# 3: Doet me minder. De vele lijnen zouden interessant kunnen zijn, maar leiden me nu af van wat jij waarschijnlijk het onderwerp had willen maken: de man. Het is nu net of ik niet kan kiezen in de foto tussen waar ik naar wil/moet kijken.
# 4: Mooi, interessant. Ook hier had de foto net wat spannender geweest als de man op een gulden snede had gestaan.
# 5: Prachtig! Heel het beeld leidt naar de persoon voor de deuropening. Mooie foto. Hij zou nog wat rechter mogen, en je zou het gele dingetje weg kunnen photoshoppen.
# 6: Ja, erg mooi! Mooie kleuren ook.
# 7: Ook mooi, maar ook hier: meer gulden snede gebruiken maakt de foto (nog) mooier.
# 8: En dat er ook uitzonderingen zijn op de regel van derden bewijst deze foto. Prachtig, alles klopt gewoon. (Bij het nog eens bekijken zie ik dat er toch een 'derden' verhouding in zit: het verlichte deel neemt zo'n 2/3e van de foto in, het donkere deel 1/3e.) De wandelende vrouw geeft meerwaarde, anders was de foto ongetwijfeld saai geweest.
# 9: Hele mooie foto. Ook hier had de wandelende persoon niet weggelaten kunnen worden, het geeft afmetingen en leven aan de foto.
# 10: Verkopen aan stockphoto! Echt een plaatje. Uitvergroot aan een flinke muur, prachtig!!

Geen slechte serie, aan zien ontbreekt het je niet, als je je composities wat meer in acht neemt verbeter je je foto's op slag ontzettend.
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
  FOK!fotograaf zondag 21 oktober 2007 @ 20:14:26 #10
73911 ultra_ivo
pi_54076181
Veel is al gezegd. 2 is met name zo sterk omdat de vrouw het beeld domineert. Kruip de volgende keer eens wat dichter op de mensen, gooi je schroom af. Straatfotografie doe je van dichtbij met de mens beeldvullend.
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:48:46 #11
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_54076718
Ik ben het erg eens met VV over #9.
En bij #6 had ik de ruimte graag in de kijkrichting gezien.
Life is what you make it.
pi_54078798
allen alvast erg dank, ik zal binnenkort nog even goed de tijd nemen om jullie opmerkingen door te nemen en daar evt met de foto's wat aan te doen.

@ kaatje: wat bedoel je met de gulden snede?

Nog een paar punten van mijn kant:

foto 2: dat topje zijn niet de vingers van de vrouw, maar ik vind het zelf prachtig dat de illusie wel wordt gewekt.
foto 9: ik was erg blij met een leeg plein. Dit is dé toeristische trekker in Casablanca (op twee na grootste moskee in de wereld) en daar lopen behoorlijk wat toeristen rond
foto 10: ik vind de kameel eerder te onnozel voor woorden. Maar na er dik 5 uur op te hebben gezeten ben je die mening al snel toegedaan.

Nog 1 puntje: marokko is mooi. Ben daar gedeeltelijk tijdens de ramadan geweest, en dat is echt en verwonderende/inspirerende ervaring geweest.
  zondag 21 oktober 2007 @ 23:16:36 #13
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_54079531
De Gulden Snede is een beeld-indeling van grofweg 1/3 <=> 2/3. google er maar eens op.
Life is what you make it.
pi_54079681
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 23:16 schreef Schanulleke het volgende:
De Gulden Snede is een beeld-indeling van grofweg 1/3 <=> 2/3. google er maar eens op.
oke ik ken het als de regel van drie... maar dat terzijde.
  maandag 22 oktober 2007 @ 16:09:10 #15
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_54091242
Ik vind het een ontzettend mooie serie!
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 22 oktober 2007 @ 19:06:14 #16
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54094361
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:09 schreef tonja het volgende:
Ik vind het een ontzettend mooie serie!
ik ook, en die kameel is inderdaad briljant
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_54119169
foto 10 erg leuke foto
pi_54124934
Als je het niet erg vindt maak ik van foto nr. 10 m'n wallpaper
pi_54135132
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 00:21 schreef Gutz het volgende:
Als je het niet erg vindt maak ik van foto nr. 10 m'n wallpaper
kijk dat zijn complimenten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: