Ahh... dus gelet op het budget en het doel is voor mij de TonePort UX2 waarschijnlijk voldoende... met zijn 199,- EURquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:21 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Qua prestaties liggen deze kaarten redelijk dicht bij elkaar aan. de Maudio zal iets betere drivers hebben en de mogelijkheid om later protools erbij te kopen. Echter de Toneport is voor gitarist/zangers veel makkelijker te bedienen en ook omdat er een soort van pod voor gitaar en zang opzit heb je veel sneller een goed resultaat.
Kort in + en -:
M-audio kaart:
+drivers
+uitbreidbaar
+optioneel protools software
-geen goede plugins
-gitaar opnemen is lastig
-minder gebruiksvriendelijker voor de hobbyist
line 6 toneport
+gebruiksgemak (plug&play)
+goede software erbij
+hele sterke plugins
+je ziet op het apparaat wat je doet (ux2 only)
- niet uitbreidbaar
-iets minder goede drivers dan de m-audio
Ik zou zeggen van wel. Koop er een mooie microfoon bij zoals de rode nt-1a ofzo (heel veel 'bang for the buck' en mooi op zang en ac gitaar) en je kunt later nog altijd een andere microfoon toevoegen voor stereo recording of voor zang en akoestisch tegelijk ofzo. de mogelijkheden zijn praktisch eindeloos!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:39 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ahh... dus gelet op het budget en het doel is voor mij de TonePort UX2 waarschijnlijk voldoende... met zijn 199,- EUR
Ja inderdaad, en om het nog eens af te maken zijn het altijd emg'squote:Op maandag 22 oktober 2007 22:44 schreef Cynic het volgende:
Er zijn ook zat mensen die inderdaad meteen de elementen in hun PRS vervangen.
EMG's in een PRS is gewoon not donequote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:28 schreef Zygje het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en om het nog eens af te maken zijn het altijd emg'sNiet dat emg pickups om te janken zijn, maar wel als je er hfs en vintage bass pickups van PRS voor inruilt!
onzin, me stratje had hetzelfde, speelt heerlijk, maar klonk erg zwak, nieuwe elementen erin en gaan met die banaan!quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:34 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Nou hoef je niet gelijk zo bijdehand te doen, rotsmoel. Als je ene goedkope pruts gitaar koopt met goedkope prutselementen heb je ook een gitaar met prutshout.
een dynamische mic pikt gewoon niks op dat van achteren komt. natuurlijk kun je een condenser ook wel mikken, en ku je je pc afschermen, maar dan nog vind ik het eventuele bijgeluid dat ie oppikt irritantquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
dat geldt voor iedere beetje professionele microfoon. Een dynamishe of ribbonmicrofoon hebben hetzelfde. Je moet gewoon goed in de gebruiksaanwijzing kijken van je mic waar hij het minste signaal oppikt en die kant dan naar de pc richten om ventilatorruis in je opname te voorkomen.
En over wat voor 'n stratje hebben we het dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:54 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
onzin, me stratje had hetzelfde, speelt heerlijk, maar klonk erg zwak, nieuwe elementen erin en gaan met die banaan!
squier silver series!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
En over wat voor 'n stratje hebben we het dan?![]()
Ok, en toch vind ik van nietquote:
Als de gitaar als basis aan je eisen voldoet!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:50 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ok, en toch vind ik van niet.
Hoe bepaalde jij dan of 'ie de moeite waard was om andere elementne in te zetten?
Zeker wel! Akoestische klank is minstens zo belangrijk (wat er niet in zit, valt ook niet te versterken, is mijn motto). Bespeelbaarheid van de hals verandert bijv. ook niet door andere pickups (Logisch...)quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:02 schreef punkjunk het volgende:
Ja maar jij kan toch niet horen hoe je gitaar klinkt met pickups die er nog niet in zitten?
Ok, maar toch zou ik zelf nooit een gitaar kopen om er betere elementen in te zetten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:08 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zeker wel! Akoestische klank is minstens zo belangrijk (wat er niet in zit, valt ook niet te versterken, is mijn motto). Bespeelbaarheid van de hals verandert bijv. ook niet door andere pickups (Logisch...)
heerlijke hals, goed hout en gewicht, en setje elementen kost ook niet al het geld van de wereld.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:50 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ok, en toch vind ik van niet.
Hoe bepaalde jij dan of 'ie de moeite waard was om andere elementne in te zetten?
ooit komt er een dag dat je er anders over denkt. je koopt bijvoorbeeld een cheap ass london city om er daarna p90 elemten in te zetten ofzoquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:22 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ok, maar toch zou ik zelf nooit een gitaar kopen om er betere elementen in te zetten.
Met kunstofhals, ik heb dezelfde!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:08 schreef Deansensitized het volgende:
Hey! Geen kwaad woord over mijn Amuse hè, ding word alleen maar beter! Zitten al Ibanez tuners op en komt binnenkort ook een ander element in de brug-positie.
En zo nu en dan wat meer stickers
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wilde een cheap arse Hohner bas (Precision kopietje) kopen om af te schuren, over te spuiten en een origineel fender-elementje (of een EMG, hangt van het geluid af wat ik er dan mee wil) in te zetten. Knutselplank.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:22 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ok, maar toch zou ik zelf nooit een gitaar kopen om er betere elementen in te zetten.
dit vat ik persoonlijk opquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:22 schreef Jorikjet het volgende:
je koopt bijvoorbeeld een cheap ass london city om er daarna p90 elemten in te zetten ofzo
yup, da's een hele mooie. Heb ik ook al eens even getest.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:26 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Met kunstofhals, ik heb dezelfde!
Als ik ooit genoeg geld heb, gaat mijn deville weg!
Kunststof hals....quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:26 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Met kunstofhals, ik heb dezelfde!
Als ik ooit genoeg geld heb, gaat mijn deville weg!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |