abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54053725
Hi,
ben nog niet zo lang in het bezit van een pioneer Avic D3 BT en een usb module.
Nu vroeg ik me af of iemand die ook deze double DIN oplossing icm met een USB module heeft, het al gelukt is om wat meer info dan de eerste 8 karakters van een map of bestand op de USB stick op het scherm van de pioneer te krijgen.

Ik kom met alle USB sticks die ik in bezit heb nooit verder dan de eerste 8 karakters en daarbij vind ik de rest van de bedieningsfunctionaliteit rondom de USB zeer marginaal...

meer mensen hier ervaring mee?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:08:51 #2
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_54054115
Snap er nix van :S
Klap eens in je handjes.
pi_54111249
kijk eens in jje handleiding, pag. 158, en 159. Hier staat dat je niet meer dan 64 tekens kunt gebruiken, dus meer moet kunnen. Wellicht heb je ergen dsplay instellingen niet goedstaan, zodat de naam niet scrolt door je scherm?
quote:
Er kunnen maximaal 64 tekens, inclusief de
extensie (.mp3, .wma of .m4a), voor een
bestandsnaam vanaf het eerste teken worden
weergegeven.
• Voor de naam van een map kunnen maximaal
64 tekens worden gebruikt.
• Bij bestanden met het Romeo
bestandssysteem worden alleen de eerste
64 tekens weergegeven.
toch maar even langs de verdeler als je er niet uitkomt denk ik dan maar...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:05:16 #4
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54117137
Zit er op die usb-module (net als op de ipod module) geen jumper met een instelling daarvoor?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_54129695
Heej, dat was een goed idee, even google-en op de adaptor levert:
quote:
Pioneer biedt u nu de mogelijkheid om uw rijplezier nog meer te verhogen, want u kunt genieten van uw digitale muziekverzameling op een met USB uitgeruste draagbare audiospeler. De CD-UB100 USB-adapter kan probleemloos worden aangesloten via de IP-bus aansluiting, zodat u uw digitale muziek kunt beheren via de autoradio. Op de USB stick kunnen dan tot 15.000 muzieknummers verdeeld over maximaal 500 folders beluisterd en bediend worden.

USB 2.0 full speed
weergave van op USB-sticks of hardisks opgeslagen audio data
afspeelbare formaten: MP3 : 8 - 320kB/s, VBR (Variable Bitrate) / WMA : 5 - 384kB/s, kein DRM (Digital Rights Management)-Content / AAC : .m4a
bedieningsfuncties (*): Scan, Pause, Repeat, Random Play; Anzeige Titel / Interpret / Album
Capaciteit: Max. 15.000 titels in 500 mappen
usb-verlengkabel voor de individuele installatie van het slot (bv. in het dashboardkastje of in het middenconsole
IP bus in- en uitgang
afmetingen: 14,5 x 2,3 x 8,9 cm (BxHxD)

De bedienings- en displayfuncties zijn afhankelijk van het bouwjaar van uw Pioneer autoradio. De complete bedieningsfuncties zijn beschikbaar vanaf de comptibele 2007 modellen.

Oudere radio's benutten de "Ext"-funktie van de IP-bus. Daarbij zijn de Cross Keys (verticale en horizontale functietoetsen) evenals "band" en "func" ingesteld. De displaycapaciteit is bij dergelijke radio's begrenst tot 8 karakters.
Je hebt een oudere radio dus

[edit]
Graag gedaan
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:04:30 #6
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54130232
d3 is van dit jaar, grapjas...
©DiscoveryChannel
pi_54130553
Ow, en daarom dus maar 8 karakters? Dan pioneer bellen.

grapjas.

Ik heb ze via de site maar even een bericht gesturd
quote:
Ik heb een geheugen stick aangesloten via de USB module. Volgens de handleiding kan ik 64 karakters zien op[ mijn display, ik zie er echter maar 8. Dat is lastig, daar al mijn namen beginnen met de artiest, dus ik kan nooit de track-naam aflezen. Hoe los ik dat op?
Gewoon omdat deze grapjas nu ook benieuwd is

En wellicht helpt dit topic ook nog qua background

[ Bericht 46% gewijzigd door joeltje op 24-10-2007 11:34:09 ]
pi_54134038
Rappe jongens daar:
quote:
Bedankt om contact op te nemen met ons en uw interesse in onze producten.

Op pagina 10 van de Nederlandse handleiding vindt u een overzicht van de productgroepen waarmee de CD-UB100 volledig compatibel is. Ook in onze folder op pagina 25 staat een tabel waaruit u kan afleiden dat de usb-adapter beperkt compatibel is met de avic-d3.

http://www.pioneer.be/nl/download.jsp?dir=%2Ffiles%2Fbrochures%2F2007%2FCE_Full&filename=07_CE_Full_DU.pdf&method=inline

Door deze beperkte comptabiliteit zullen er maar 8 karakters worden weergegeven op de avic.

Indien u nog verdere vragen hebt kan u ons steeds bereiken via mail of telefoon.

Met vriendelijke groet,
Wim
Pioneer Europe N.V.
Customer & Service support

Nederland: 0900 PIONEER (0900 746 63 37)
* joeltje Vraagt zich echter af waarom TS dit niet zelf even heeft gedaan
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:42:37 #9
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54136392
wat een prutsers dan... is een van de nieuwste modellen...
©DiscoveryChannel
pi_54140777
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:54 schreef joeltje het volgende:
Rappe jongens daar:
[..]

* joeltje Vraagt zich echter af waarom TS dit niet zelf even heeft gedaan
Ja ik stond op het punt te gaan doen maar aangezien ik ook een dvd met mp3 er in had geschoven die wel een perfecte weergave van folders en mp3 tracks gaf op het scherm was ik bang dat ik gewoon iets fout had gedaan..

maar helemaal snappen doe ik het nog niet...
als ik een usb stick uit de compatinilteitslijst neem krijg ik dan wel een mooie weergave ? of alleen 64 karakters op de plek waar ik er normaal 8 zag..??
momentje... ga even wat foto's maken dat gaat beter
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:14:04 #11
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54140888
Nee, uit de folder kun je halen dat het een beperking van de navigatiemodellen is...

Slordig van ze...
©DiscoveryChannel
pi_54142106
dus je beweert dat deze weergave
(mp3 dvd/cd in de DISC speler)

niet mogelijk is in de usb mode?

En dat de USB weergave zich alleen beperkt tot onderstaand plaatje?
plaatje van de USB mode

en dat dus het `hoogst`mogelij is om op d eplaats waar nu 8 tekens staan er misschien 64 rollend te krijgen maar dus NOOIT diezelfde weergave als met disc...
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:35:09 #13
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54146443
Juist... Jij snapt hem...

Wel een mooi apparaat trouwens
©DiscoveryChannel
pi_54159212
Het is idd een mooi apparaat. Maar dat de usb zo slecht ondersteund wordt is zeker weten slordig, zeker als je in de manual leest dat 64 tekens kunnen. (Er staat alleen niet bij dat die allen kunnen via iPod of cd/dvd, en niet via usb-stick)....
pi_54178024
Het grappige is dat het systeem het dus wel aan kan..(die D3) dat zie je dus ook als je er een DVD met MP3's indouwt alleen die brakke USB module kan schijnbaar het niet zo mooi doorgeven. Kost toch 99 euro...
terwijl die kabel van de i-pod maar 19 euro kost! Dus toch maar snel die kabel en een I-podje kopen want dit is 3x niks...

Overigens over de rest van t aparaat ben ook niet al tevreden hoor...

De bluetooth compatibilitit is ook van karrige uitstraling. Geluidstechnisch is er niks mis. Ben perfect te verstaan aan de andere kant en ik hoor de bellende partij uitstekend nog nooit zo goed en zuiver. Alleen functie-technisch is het een drama. Ik heb een Nokia 6230i (meest gebruikt zakelijke toestel in NL) maar ik kan hem niet pairen met de BT van de D3 en moet zodoende alle nummers 1-voor-1 met visitekaartjes verzenden. En als er dan iemand belt zie ik nog niet op het scherm wie er belt...

De FM ontvangst van de radio is ook vrij triest, je moet werkelijk naast de mast in lopik staan om iets ruisvrij te kunnen ontvangen.

Na al het geklaag dan toch ook wat positieve punten
- het geluid is wel ok
- navigeren werkt echt subliem met het touchscreen
pi_54217833
Als je wel kunt bellen en gebeld worden dan werkt het pairen dus wel.
Dat je niet je hele telefoonboek in 1 keer kunt overzetten ligt niet aan de D3 maar aan je telefoon.
Je kunt via de Nokia suite een pcv bestand maken van je telefoonboek en proberen die overtezetten.
Dat je niet kan zien wie er belt zal waarschijnlijk ook een instelling in je telefoon zijn.
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:01:46 #17
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54218584
Tsjah, die telefoon is met bv parrot wel volledig compatible...

Dus ik gok dat het toch ergens in de pioneer zit...
©DiscoveryChannel
pi_54280124
D3 kan gewoon niet fatsoenlijk overweg met een usb interface, helaaaaaas, dit had je de dealer btw ook wel kunnen vertellen.
BlaBlaBla
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:45:00 #19
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54318353
alles markeren kiezen en verzenden als visitekaartje.
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
pi_54339571
en hoe selecteer alle contacten??
  zondag 4 november 2007 @ 19:13:06 #21
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54362419
telefoonboek,opties,alles markeren en daarna verzenden als visitekaartje,laat hem opnieuw zoeken naar je D3
pi_54363193
binnen contacten (zo hete op d enokia het telefoonboek) heb ik niet de optie "alles markeren"
  zondag 4 november 2007 @ 20:00:22 #23
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54363485
dan is het een voor een verzenden
  zondag 4 november 2007 @ 20:00:56 #24
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54363497
maar volgens mij heeft nokia er software voor hoor
pi_54368504
Ik heb er eentje in mijn nieuwe lease-auto. hij werkte lekker. Tot gister, toen besloot hij opeens dat ik in Parijs zat ipv in Twente. De snelheidsmeter en kompas doen het wel. Morgen maar terug naar de dealer.
pi_54375193
Hij doet het weer. De navigatie-software was gecrashed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')