In het noorden zijn het inderdaad allemaal bedrijven, maar aan de zuidkant van het vliegveld ligt op 1km het dorpje Ransart, daar moet toch wel een plekje te vinden zijn lijkt me? De long term parking kost me 48 euro (voor 4 dagen). Ik ga wel gewoon kijken wat ik het beste kan doen, dan post ik mn ervaringen hier welquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:45 schreef illusions het volgende:
Charleroi ligt op een bedrijventerrein met in de verste verte geen gratis parkeerplaats. Wat je zou kunnen doen is een longterm parking plek zoeken in de buurt die niet zo duur is. Betaal je misschien 30 euro voor een weekendje. Vanuit overal in Belgie kom je voor 10,50 in Charleroi.
Dat zag ik ook ja, maar dat vind ik eigenlijk ook veel te duurquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:39 schreef Professional het volgende:
Ook ik ga binnekort via Charleroi naar Rome.
Wij gaan gebruik maken van een best aantrekkelijke optie.
Van der Valk heeft op 2 km afstand een hotel liggen en die hebben vaker aardige sleep, fly, drive arrangementen.
Wij slapen donderdagavond bij VDV voor 99 euro, waar je gratis het hele weekend je auto kunt laten staan, en een taxi je brengt en haalt van/naar vliegveld.
Misschien is het ook een optie voor jouw?
Aangezien ik om 07:40 moet vliegen zou ik er zelf iig niet vrolijk van worden als er om 5 uur 's nachts een gekke buitenlander aan de deur staatquote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:33 schreef Athmozz het volgende:
wat ik zou doen is gewoon eventjes wat vroeger gaan, eventjes bij een oude dame aanbellen, de situatie uitleggen & vragen of ze het erg vindt dat jouw auto voor 20¤'s 4 dagen op haar oprit staat (zoek er wel eentje uit zonder wagen natuurlijk, zodat hij niet stoort). De kans is best groot dat het lukt, en anders zet je hem gewoon ergens waar hij totaal niet stoort. Kost je 25¤ parkeerovertreding.
quote:indien je van charleroi komt ligt de luchthaven en parking links van de grote baan. aan verkeerslichten rechts staat een pijl naar een dorpje op max 2km. wij hebben daar al enkele keren onze auto probleemloos achtergelaten op het marktplein tegenover de bakker. reken dan wel op een wandeling van een klein half uurtje, maar je bespaart veel geld.
Illusions, Weet jij iets meer van de long term parking, want ik kan op de site van het vliegveld hier niets over vinden. Daar lijkt het of alle parkings boven elkaar zitten...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:45 schreef illusions het volgende:
shuttle van longterm parking naar airport en andersom is wel gratis...........
Is het OV daar zo goedkoop?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:45 schreef illusions het volgende:
Vanuit overal in Belgie kom je voor 10,50 in Charleroi.
Hier valt je bek toch gewoon van open! En dan altijd maar zeveren, zo zeggen ze dat toch bij jullie, op die zuinige Ollanders. Joh, die tarieven op Brussel Zuid.... ofwel Charleroi zijn niets vergeleken bij Schiphol.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:33 schreef Athmozz het volgende:
wat ik zou doen is gewoon eventjes wat vroeger gaan, eventjes bij een oude dame aanbellen, de situatie uitleggen & vragen of ze het erg vindt dat jouw auto voor 20¤'s 4 dagen op haar oprit staat (zoek er wel eentje uit zonder wagen natuurlijk, zodat hij niet stoort). De kans is best groot dat het lukt, en anders zet je hem gewoon ergens waar hij totaal niet stoort. Kost je 25¤ parkeerovertreding.
Daar gaat het niet om. Parkeergeld is gewoon de grootste onzin die er is.quote:Op zaterdag 27 september 2008 21:47 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Hier valt je bek toch gewoon van open! En dan altijd maar zeveren, zo zeggen ze dat toch bij jullie, op die zuinige Ollanders. Joh, die tarieven op Brussel Zuid.... ofwel Charleroi zijn niets vergeleken bij Schiphol.
De laatste keer dat ik er was, vorig jaar, was het toch een prima met kool as verhard parkeer terrein in het verlengde van de runway. Ik heb er geen boom gezien. Even op de shuttle bus wachten (overdekt) en binnen 5 minuten afgeleverd bij de terminal building. Geen idee wat de parkeerkosten waren voor een lang weekend.quote:Op zondag 28 september 2008 12:00 schreef jeoren het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Parkeergeld is gewoon de grootste onzin die er is.
Beetje geld betalen om m'n auto daar in zo'n verlaten bos in Charleroi achter te kunnen laten. Mij niet gezien.
Blijft echter teveel. Ik betaal principieel nergens om m'n auto te parkeren, en daar maak ik nog ferm winst op ook. Gemiddeld kan ik rond de 70¤ parkeergeld uitsparen per boete, dus dat is een korting van rond de 60% op het parkeergeld.quote:Op zaterdag 27 september 2008 21:47 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Hier valt je bek toch gewoon van open! En dan altijd maar zeveren, zo zeggen ze dat toch bij jullie, op die zuinige Ollanders. Joh, die tarieven op Brussel Zuid.... ofwel Charleroi zijn niets vergeleken bij Schiphol.
Ja totdat ze in Belgie ook eens wakker worden en die auto's wegslepen en hij ineens op een afgesloten terrein 5 km verder staat.quote:Op maandag 29 september 2008 20:09 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Blijft echter teveel. Ik betaal principieel nergens om m'n auto te parkeren, en daar maak ik nog ferm winst op ook. Gemiddeld kan ik rond de 70¤ parkeergeld uitsparen per boete, dus dat is een korting van rond de 60% op het parkeergeld.
zolang ze dat niet doen ben ik daar niet bang voorquote:Op maandag 29 september 2008 21:09 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Ja totdat ze in Belgie ook eens wakker worden en die auto's wegslepen en hij ineens op een afgesloten terrein 5 km verder staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |