abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54053634
Ik ga binnenkort met Ryanair naar Rome. Nu was Charleroi de goedkoopste optie, maar vanwege de vliegtijden, vertrek 's ochtends vroeg en kom 's avonds laat pas terug en kan daardoor niet met het OV. Nu heb ik een auto, maar als ik die op de luchthaven zet ben ik meer kwijt aan parkeerkosten dan aan het ticket Dus dat vind ik zonde.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben of een goede plek weten waar ik m'n auto gratis ergens in de buurt kan parkeren? Ik zat bijvoorbeeld te denken aan Gosselies, een plaatsje niet ver van het vliegveld. Nu heb ik op zich een oude barrel die niemand zal willen stelen of openbreken, maar ik kan best begrijpen dat inwoners daar er niet op zitten te wachten en met liefde er een deuk inschoppen of een ruitje intikken als er een auto met een Nederlands kenteken een paar dagen stilstaat.

De auto zou er dan van vrijdagochtend t/m maandagavond staan, zou ie dat overleven? Of weten jullie een betere plek?
pi_54110863
Niemand ?
pi_54116749
Charleroi ligt op een bedrijventerrein met in de verste verte geen gratis parkeerplaats. Wat je zou kunnen doen is een longterm parking plek zoeken in de buurt die niet zo duur is. Betaal je misschien 30 euro voor een weekendje. Vanuit overal in Belgie kom je voor 10,50 in Charleroi.
pi_54118038
Ook ik ga binnekort via Charleroi naar Rome.

Wij gaan gebruik maken van een best aantrekkelijke optie.
Van der Valk heeft op 2 km afstand een hotel liggen en die hebben vaker aardige sleep, fly, drive arrangementen.
Wij slapen donderdagavond bij VDV voor 99 euro, waar je gratis het hele weekend je auto kunt laten staan, en een taxi je brengt en haalt van/naar vliegveld.

Misschien is het ook een optie voor jouw?
pi_54153583
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 19:45 schreef illusions het volgende:
Charleroi ligt op een bedrijventerrein met in de verste verte geen gratis parkeerplaats. Wat je zou kunnen doen is een longterm parking plek zoeken in de buurt die niet zo duur is. Betaal je misschien 30 euro voor een weekendje. Vanuit overal in Belgie kom je voor 10,50 in Charleroi.
In het noorden zijn het inderdaad allemaal bedrijven, maar aan de zuidkant van het vliegveld ligt op 1km het dorpje Ransart, daar moet toch wel een plekje te vinden zijn lijkt me? De long term parking kost me 48 euro (voor 4 dagen). Ik ga wel gewoon kijken wat ik het beste kan doen, dan post ik mn ervaringen hier wel
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 20:39 schreef Professional het volgende:
Ook ik ga binnekort via Charleroi naar Rome.

Wij gaan gebruik maken van een best aantrekkelijke optie.
Van der Valk heeft op 2 km afstand een hotel liggen en die hebben vaker aardige sleep, fly, drive arrangementen.
Wij slapen donderdagavond bij VDV voor 99 euro, waar je gratis het hele weekend je auto kunt laten staan, en een taxi je brengt en haalt van/naar vliegveld.

Misschien is het ook een optie voor jouw?
Dat zag ik ook ja, maar dat vind ik eigenlijk ook veel te duur
pi_54153657
wat ik zou doen is gewoon eventjes wat vroeger gaan, eventjes bij een oude dame aanbellen, de situatie uitleggen & vragen of ze het erg vindt dat jouw auto voor 20¤'s 4 dagen op haar oprit staat (zoek er wel eentje uit zonder wagen natuurlijk, zodat hij niet stoort). De kans is best groot dat het lukt, en anders zet je hem gewoon ergens waar hij totaal niet stoort. Kost je 25¤ parkeerovertreding.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54153835
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 09:33 schreef Athmozz het volgende:
wat ik zou doen is gewoon eventjes wat vroeger gaan, eventjes bij een oude dame aanbellen, de situatie uitleggen & vragen of ze het erg vindt dat jouw auto voor 20¤'s 4 dagen op haar oprit staat (zoek er wel eentje uit zonder wagen natuurlijk, zodat hij niet stoort). De kans is best groot dat het lukt, en anders zet je hem gewoon ergens waar hij totaal niet stoort. Kost je 25¤ parkeerovertreding.
Aangezien ik om 07:40 moet vliegen zou ik er zelf iig niet vrolijk van worden als er om 5 uur 's nachts een gekke buitenlander aan de deur staat Als ik 's middags had moeten vliegen had ik dit misschien nog wel geprobeerd

Ik heb verder dit gevonden op internet:
quote:
indien je van charleroi komt ligt de luchthaven en parking links van de grote baan. aan verkeerslichten rechts staat een pijl naar een dorpje op max 2km. wij hebben daar al enkele keren onze auto probleemloos achtergelaten op het marktplein tegenover de bakker. reken dan wel op een wandeling van een klein half uurtje, maar je bespaart veel geld.
pi_54186556
Ik vlieg ook om 7.40, dus ik slaap fijn de nacht ervoor in hotel.
Ik vind het wel een leuke deal.
Je gaat donderdagavond op je gemak naar hotel, legt je in bed, staat uurtje of 6 op, pakt taxi om half 7, checkt in en je staat fris en fruitig in de vertrekhal. En dat voor maar 45 euro pp.
Parkeren kost nu dikke 30 euro, dus die extra 15 euro kan me ook gestolen worden.
pi_54264712
shuttle van longterm parking naar airport en andersom is wel gratis...........
pi_54270033
Ja, maar je moet wel na terugkomst even de creditcard in de automaat duwen en je parking betalen.
pi_54276665
ben zelf belg, heb echter al geweten (via journaal) dat men de parkeerders in de dorpen wel viseerde voor in te breken of dergelijke, maar ja als je idd niet met de nieuwste chickmagnet rondrijdt zou ik 'm wel durven achterlaten in zo'n dorpje
pi_60210400
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:45 schreef illusions het volgende:
shuttle van longterm parking naar airport en andersom is wel gratis...........
Illusions, Weet jij iets meer van de long term parking, want ik kan op de site van het vliegveld hier niets over vinden. Daar lijkt het of alle parkings boven elkaar zitten...

Ik neem aan dat het wel de long term parking is die op de site vermeld staat, ook niet goedkoop trouwens (120 euro voor 19 dagen)
groetjes, MvH
pi_60210435
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 19:45 schreef illusions het volgende:
Vanuit overal in Belgie kom je voor 10,50 in Charleroi.
Is het OV daar zo goedkoop?
pi_60220644
De trein iis vrij goedkoop hier; enkel als er toevallig een bepaalde formule bestaat voor waar je heen wilt. Zo raak je voor 22¤ met een retourtje naar de luchthaven van charleroi; niet dat dat je anders veel meer zou kosten (vanaf gent raak je er met een retourtje voor 28¤ als je een normaal ticket zou kopen)

Bepaalde van hun tariefformules zijn zelfs nog een stuk beter; als je vaak met de trein rijdt kan je als jongere een GoPass of als 25+er een Railpass kopen en dan rij je tussen 2 stations voor maar 4¤50 of 7¤10 per rit. Als je dan nog niet al te ver rijdt (km of 30 oid) kan je zelfs met een keycard uit de voeten wat je 1¤50 per rit kost.

Tram / Bus is weer een ander verhaal, dat is dan weer véél te duur.
pi_60234532
ze hebben vaste tarieven van elk station naar het vliegveld (ongeveer 10 euro per enkele reis), maar met 5 personen kan je net zo goed je auto op het vliegveld stallen.

Ik probeer nu om de auto bij een hotel te stallen waar ik bij terugkomst kan overnachten, dat lukt misschien bij vandervalk, dus dat is op zich wel lekker (we komen 's avonds laat aan en met drie kleine kinderen hebben we dan wel zin in een lekker hotelbed, rijden we de volgende ochtend naar huis).
groetjes, MvH
pi_61844750
quote:
indien je van charleroi komt ligt de luchthaven en parking links van de grote baan. aan verkeerslichten rechts staat een pijl naar een dorpje op max 2km. wij hebben daar al enkele keren onze auto probleemloos achtergelaten op het marktplein tegenover de bakker. reken dan wel op een wandeling van een klein half uurtje, maar je bespaart veel geld.

Zijn er nog andere parkeerervaringen?
pi_61951802
Die longtermparking ligt met de bus misschien 5 minuten van de ingang af. Je parkeert de auto daar, loopt naar busopstapplaats, stapt in, stapt uit en klaar is kees. Op de terugweg hetzelfde verhaal, alleen nog even het parkeren betalen.

Ik heb de laatste 2 keer een arrangement geboekt bij het Van der Valk Hotel. Sleep & Fly heet het geloof ik. Voor 89 euro heb je een 2 persoonskamer, kun je de auto zo lang parkeren als je wilt, en je krijgt een shuttleservice naar vliegveld. Dit duurt een minuut of 10, en als je weer geland bent bel je het hotel en hun sturen de shuttle weer je kant op. Parkeren is bewaakt, overal hangen camera`s daar, en je geeft even je kenteken door aan de balie.
pi_61959764
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 09:33 schreef Athmozz het volgende:
Hier valt je bek toch gewoon van open! En dan altijd maar zeveren, zo zeggen ze dat toch bij jullie, op die zuinige Ollanders. Joh, die tarieven op Brussel Zuid.... ofwel Charleroi zijn niets vergeleken bij Schiphol.
pi_61967003
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 21:47 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Hier valt je bek toch gewoon van open! En dan altijd maar zeveren, zo zeggen ze dat toch bij jullie, op die zuinige Ollanders. Joh, die tarieven op Brussel Zuid.... ofwel Charleroi zijn niets vergeleken bij Schiphol.
Daar gaat het niet om. Parkeergeld is gewoon de grootste onzin die er is.
Beetje geld betalen om m'n auto daar in zo'n verlaten bos in Charleroi achter te kunnen laten. Mij niet gezien.
pi_61967929
quote:
Op zondag 28 september 2008 12:00 schreef jeoren het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Parkeergeld is gewoon de grootste onzin die er is.
Beetje geld betalen om m'n auto daar in zo'n verlaten bos in Charleroi achter te kunnen laten. Mij niet gezien.
De laatste keer dat ik er was, vorig jaar, was het toch een prima met kool as verhard parkeer terrein in het verlengde van de runway. Ik heb er geen boom gezien. Even op de shuttle bus wachten (overdekt) en binnen 5 minuten afgeleverd bij de terminal building. Geen idee wat de parkeerkosten waren voor een lang weekend.
pi_62005108
Ik meen 12 euro per dag, kan het ook mis hebben.
En der is geen boom te zien daar op de parking, laat staan een bos.
pi_62005532
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 21:47 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Blijft echter teveel. Ik betaal principieel nergens om m'n auto te parkeren, en daar maak ik nog ferm winst op ook. Gemiddeld kan ik rond de 70¤ parkeergeld uitsparen per boete, dus dat is een korting van rond de 60% op het parkeergeld.
pi_62005719
Ik heb begin dit jaar (net als Professional) gebruik gemaakt van de Park & Fly van het Van der Valk hotel in Gosselies. Voor twee personen een overnachting voorafgaand aan je vertrek, parkeren bij het hoten gedurende je reis en vervoer naar/van de terminal per taxi - ook midden in de nacht. Kostte me toen ¤89, voor 2 personen is dat goed te doen.
Grootste voordeel vond ik vooral dat we de avond tevoren al naar Charleroi konden, dus dat scheelde nogal w.b. het vroeg opstaan (om 5:00 opstaan in het hotel in plaats van om 3:00 uur opstaan thuis plus dan nog een goeie anderhalf uur rijden:{ ).

http://www.hotels.nl/nl/charleroi/charleroi/room2.html
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_62007418
quote:
Op maandag 29 september 2008 20:09 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Blijft echter teveel. Ik betaal principieel nergens om m'n auto te parkeren, en daar maak ik nog ferm winst op ook. Gemiddeld kan ik rond de 70¤ parkeergeld uitsparen per boete, dus dat is een korting van rond de 60% op het parkeergeld.
Ja totdat ze in Belgie ook eens wakker worden en die auto's wegslepen en hij ineens op een afgesloten terrein 5 km verder staat.

En op Zaventem doe je zeker hetzelfde, met een wandeling van een uur? Nou in Nederland weinig kans op Schiphol, Rotterdam Airport en Eindhoven, niks nada noppes mogelijkheden om gratis je auto kwijt te raken zonder een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat die dus weggesleept is en je op eigen kosten er naar toe mag en tegen een tarief van 175 euro + stallingskosten weer je weg mag vervolgen.
pi_62014005
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:09 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Ja totdat ze in Belgie ook eens wakker worden en die auto's wegslepen en hij ineens op een afgesloten terrein 5 km verder staat.
zolang ze dat niet doen ben ik daar niet bang voor . Ik zet me trouwens altijd op plaatsen waar niemand er last van heeft en waar ze dus niet takelen (daarjuist voor de dienstingang van een school geparkeerd, na 8u 's avonds komen er toch geen leveringen meer toe. Direct euro of 4 uitgespaard).

Luchthaven rij ik zelf niet naartoe, laat je je gewoon naartoe voeren door vrienden & oppikken (en als zij dan naar de luchthaven moeten dan voer ik ze wel)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')