Twente heeft vandaag pech gehad: Hun wielophanging raakte los. Gelukkig geen ongelukken gemaakt en niemand gewond dus dat is goed. De schade valt ook mee en vanavond hopen ze alles gerepareerd te hebben.
Hieronder is wat ik op de FP gesubmit heb:
Nuna blijft voorop in Australie
Op de eerste dag na vertrek uit Alice Springs is het Delftse Nuon Solar Team nog steeds voorop. Delft heeft nu ongeveer 2240 km afgelegd, het Belgische Umicore ligt met 2142 km ongeveer 100km achter. Het Australische Aurora ligt met 2086km op de teller nu derde.
Het Duitse Bochum licht nu vierde en Twente ligt vijfde.
Twente leek een goede dag te gaan rijden, maar tegen het einde van de dag raakte de wielophanging los en moest de auto aan de kant gezet. Omdat dit aan het eind van de dag gebeurde heeft dit geen gevolgen gehad voor hun klassering. Vanavond worden reparaties gedaan en als alles goed gaat zijn ze morgen weer fit op weg.
De Delftse en Belgische wagen konden door straffe zijwind iets harder rijden omdat hun auto's dan werken als zeilen. De zijwind geeft echter wel flinke slijtage van de banden, die speciaal voor lage weerstand ontworpen daarmee weinig slijtvast.
Belgie heeft een heel klein beetje tijd goed weten te maken op Delft, maar Delft is nog steeds flink aan de leiding. Het Nuon Solar Team hoopt morgen tegen het eind van de dag de finish in Adelaide te bereiken. Delft zou hiermee mogelijk de gemiddelde snelheid van onze nederlandse "oer" auto Nuna 1 in 2001 ondanks de nieuwe regels kunnen evenaren.
Plaatjes:
Belgie aan het eind van de dag
![]()
Twente in Reparatie
![]()
Nuna 4 krijgt een nieuwe band:
![]()
Wil je weten welke plaats waar is?
Download de officiele routenotes van de organisatie!Verder kun je de teams volgen op:
Delft:
http://www.nuonsolarteam.comBelgie:
http://www.solarteam.beTwente:
http://www.solarteam.nlUitzendingen van TV zijn terug te zien op
http://www.rtlautowereld.nl en ook op het blog van twente:
http://www.solarteam.nl