Ja, da's ook logisch. Maar toch ga je het doen hoor. Ooit. Grmbl.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:21 schreef Gellius het volgende:
En ik heb de studieplannen op de lange baan geschoven, RG. Ik schrik er voor terug.
Oh man, doorlopend. Ik word er gek van.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:29 schreef Gellius het volgende:
Heb jij nu nooit eens boekmonografieplannen?
Ik merk wel dat het schrijven een discipline is die je moet onderhouden. Ik heb een heel stuk onderzoek klaarliggen over het vergeten fenomeen "verbruikscoöperaties". Daar zou ik tien jaar geleden een studie over schrijven. Niet alleen ben ik veel, heel veel parate kennis kwijtgeraakt, maar ook het gewone historische handwerk ben ik helemaal verleerd. Als ik mijn eigen werk teruglees denk ik wel eens: "welke mijnheer heeft dit geschreven"?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:52 schreef mane het volgende:
[..]
Oh man, doorlopend. Ik word er gek van.. Ik heb heel veel plannen en ideeën en het is vooral de kunst om eerst eens de dingen rustig één voor één te doen en niet steeds alle kanten op te schieten. Anderhalf jaar geleden had ik gesprekken met een uitgeverij. Die zag op het laatst toch af van mijn boekidee, omdat ze het te riskant vonden. Sinds kort schrijf ik voor de Kleio http://www.vgnkleio.nl/2/kleio en daar zitten mensen met verstand van zaken, die veel ervaring hebben met schrijven (ook van boeken). Dat is mooi. Verder zien we het wel. Het gaat een keer gebeuren, ooit. Net als jouw afstudeerscriptie.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:48 schreef R_ON het volgende:
Ik kan het echt niet langer voor me houden. Zodiakk heeft met Rik geneukt. Dat staat in Boe's lijstje. En daarna heeft hij zijn pik in Claudia gestoken. In haar X-je.
Ik vond het zelf ook verrassend. Claudia heeft iets met de homo's. Stel nu eens dat haar eigen vriendje homo's is. Dat zou vervelend zijn. Heeft ze zelden sex. Maar! Maar! Maar! wel extra tijd voor haar scriptie. Da's het voordeel.
Dat heb ik ook hoor. Als ik mijn doctoraalscriptie nu teruglees, dan kan ik ook moeilijk geloven dat ik dat geschreven heb. Datzelfde geldt voor andere werkstukken en essays. Volgens mij heeft iedereen dat. En als ik dan iets nieuws moet schrijven, denk ik altijd: ik kan het niet (meer). Daarom hik ik er vaak ook tegenaan. Maar als je dan eenmaal bezig bent, er middenin zit, dan kom je in zo'n Flow en dan lukt het natuurlijk weer. Als ik zo zie wat jij nog leest aan historische boeken krijg ik niet het idee dat je er echt uit bent. Je pikt het zo weer op. Het is net als met fietsen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:21 schreef Gellius het volgende:
maar ook het gewone historische handwerk ben ik helemaal verleerd. Als ik mijn eigen werk teruglees denk ik wel eens: "welke mijnheer heeft dit geschreven"?
Het zal aan mijn ingeboren bescheidenheid liggen, maar ik heb dus juist dat ik mijn eigen teksten van jaren her veel gezaghebbender inschat dan ze zijnquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:29 schreef mane het volgende:
[..]
Dat heb ik ook hoor. Als ik mijn doctoraalscriptie nu teruglees, dan kan ik ook moeilijk geloven dat ik dat geschreven heb.
Ik zou mijn ergste vijand nog ontraden aan een scriptie te beginnen!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:32 schreef mane het volgende:
Die scriptie is echt de Hel hé, Claudia?
Ja, dat is het dus. Dat vergeet je. Je bent dan even heel monomaan bezig geweest met dat ene ding/onderwerp en daarna denk je: in welke wereld zat ik toen? Wow, wat wist ik veel!!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:33 schreef Gellius het volgende:
Maar dat ligt misschien vooral aan de afstand die ik inmiddels van het onderwerp genomen heb. Ik kan me vooral zo slecht herinneren dat ik er ooit zo goed in zat.
Ik zou me echt nooit druk maken over dingen die me geen ruk interesseren maar die me wel zouden moeten interesseren, zeker niet als ik daarbij in mijn kamerjas zitquote:Er gaan allerlei dingen door die me geen ruk interesseren (maar me wel zouden moeten interesseren)
Ik denk dat niet, ik weet het eigenlijk vrij zeker. Het past bij jou.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:41 schreef Gellius het volgende:
Ik denk dat ik die overzichtelijkheid stiekem ook wel prettig zou vinden.
Alle Menschen werden Brüder.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:47 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Nou mensen, blijken we gewoon al collegae te zijn! Eind goed, al goed.
Binnenkort personeelsuitje?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:47 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Nou mensen, blijken we gewoon al collegae te zijn! Eind goed, al goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |