Van jullie wil ik weten:
- Goed plan ja of nee ?
- Suggesties voor eventuele sub-rubrieken voor het BB forum.
Het is juist zo prettig om door 1 lijst topics te kunnen scrollen.
maar ja, ik mag ook niet klagen met kabelverbinding...
subverdeling: de deelnemers
de uitzending
psychologische asp., astro, etc
uit je frustraties
misc
suxs
Je zou kunnen splitsen in een rubriek roddel en achterklap een rubriek met laatste nieuws. Een rubriek met columns en psychologische beschouwingen etc etc.
Vooral een rubriek met laatste nieuws lijkt me wel nuttig (maar ja wie ben ik)
In ieder geval succes met het plan, ik blijf het forum volgen
groet
Rob uit
Alkmaar - zuid
quote:
op 10-21-1999 om 03:18 AM schreef Danny het volgende:
Het laden van de topic (thread) zelf zou niet sneller worden. Het laden van de LIJST met topics WEL.
Danny, zou het schelen als de tragerikken hu image-display UIT zouden zetten in Netscape/whatever? Of stuurt de server dat sowieso mee?
Perfecte forum-ware heb je draaien. Maar voor de hardcore gebruikers zou een image-loze optie handig zijn. Bij de pref's bevoorbeeld.
IMAGE-LOOS
Ev. wel de posters-pictures en de posting-smilies tonen, maar tekst ipv de bedienings-graphics.
NIEUWSTE BOVENAAN
En wat dacht je van een omgekeerde sorteer-optie?; laatste postings bovenaan. Kunnen we sneller op stop drukken. Met een pijl als indicator (up or down) als feedback.
Maar wat mij echt het einde lijkt, en zeer waarschijnlijk een beteugeling van die topic-maak drang:
REACTIE TITEL
Als je je reactie-post een titel kan meegeven, net als een topic, en dat een titellijstje verschijnt bovenaan de pagina.
--------
Ha-Di-Massa
[Dit bericht is gewijzigd door mrNatural (Datum 21 Oktober 1999).]
quote:
op 10-21-1999 om 03:39 AM schreef mrNatural het volgende:
Ev. wel de posters-pictures en de posting-smilies tonen, maar tekst ipv de bedienings-graphics.
quote:
NIEUWSTE BOVENAAN
En wat dacht je van een omgekeerde sorteer-optie?; laatste postings bovenaan. Kunnen we sneller op stop drukken. Met een pijl als indicator (up or down) als feedback.
quote:
Maar wat mij echt het einde lijkt, en zeer waarschijnlijk een beteugeling van die topic-maak drang:
REACTIE TITEL
Als je je reactie-post een titel kan meegeven, net als een topic, en dat een titellijstje verschijnt bovenaan de pagina.
Wel handig om inderdaad (is al genoemd in 1000 topic) per uitzending, algemene post, meningen in het leven te roepen, maar ik zou het liever niet teveel opgesplitst zien.
Ik merk 't wel, als ik maar lekker kan scrollen, hoppen en lezen vindt ik het wel oké!
[Dit bericht is gewijzigd door Abrahummie (Datum 21 Oktober 1999).]
quote:
op 10-21-1999 om 07:09 AM dacht GHaven het volgende:
Ik vind het nu eigenlijk prima zo. Ik open de topics en als ik een thread wil lezen doe ik dat met "rechtermuisknop - open in new window" zodat ik de topics niet steeds opnieuw hoef te laden. Zouden er soms mensen zijn die een thread in het zelfde venster openen en dan terug gaan naar de topics zodat ze telkens al die topics opnieuw downen? Neh, dat zal wel niet. Ik houd mijn mond wel.
Maar ik weet niet hoe jullie door het forum spitten.
Maar ik ga eerst naar forum zelf waar alle categorien staan. Dan ga ik naar bv 'Big Brother'.
Dan laadt ie eerst 150kb in ofzo
Dan open ik iedere topic weer in een nieuwe window. Hoeff die lijst ook niet de hele tijd ingeladen worden. Als ik alle (interessante) topics heb gehad, dan ga ik later weer eens forummen.. (blijf bezig zeg )
Maar ja als je online blijft en je wilt dan up-to-date blijven moet je wel de lijst elke keer opnieuw laden.
Misschien bestaat de mogelijkheid om ipv topic van de laatste dag, topics van de laatste 12 uur of zo te kiezen, wordt die lijst in elk geval korter.
Oeps effe niet goed opgelet, komt erop neer dat ik dezelfde tactiek gebruik als RemCow
Dus JA! verdeel de topics.
Enneh... het is meer werk voor jullie, maar waarom zorg je niet dat mensen zelf geen topics meer kunnen openen maar dat ze reageren in door admins aangemaakte threads? Da's wel niet zo democratisch, maar het is inmiddels niet meer te doen om alles door te lezen, zelfs al kom je hier elke dag. (Ja, of je moet de hele dag de tijd hebben, maarja er bestaat ook nog zoiets als werken enzo...)
Thanks
Weather
Hoop daar je bijdrage te vinden.
Doodgemo(e)dereerd; is dat een woord ?
Misschien inderdaad splitsen in 5 tot 10 hoofdcategoriën .. nieuws/stemmen/psychoz/bewonerz/weer/Duphne
Maar goed .. hier ook kabel, en no probs ..
Dussss ..
Ik ga nu -wel- een kijkje nemen in Topic 1000, want die persoonlijke hints van Voyeur dat je het daar moet zoeken zijn wel uitnodigend. En ik weet al op voorhand dat het over iets zinnigs zal gaan, en zo heb ik het het liefst. We moeten gewoon met zijn allen als gebruikers proberen dit forum te behouden en te koesteren.
------------------
Are you pondering what I'm pondering?
[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 22 Oktober 1999).]
Ik heb zelf weinig last van de vertraging bij het downloaden van de topics, maar als dat voor sommigen een probleem is kun je misschien een JavaScript versie maken voor modem gebruikers. Ik heb een werkend voorbeeld gemaakt van een JavaScript versie die vier en een half keer zo klein is als de huidige html versie.
Klik hier voor de topic list in html formaat(136 Kb)
Klik hier voor exact dezelfde topic list in JavaScript formaat(30 Kb)
Voor zover ik het heb kunnen testen werkt de JS versie in zowel IE4 als NS4. Het enige nadeel is dat de opbouw wat trager gaat, maar dat zal voor 28k8'ers gecompenseerd worden door de downloadsnelheid.
Misschien zou je aan de leverancier van je forum software kunnen vragen om zoiets in te bouwen.
------------------
I'm really easy to get along with once you people learn to worship me
[Dit bericht is gewijzigd door GHaven (Datum 22 Oktober 1999).]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |