quote:
op 10-22-1999 om 12:00 AM schreef voyeur het volgende:
ben het helemaal met je eens, maar ..... reageer in Topic 1000; het topic over topics. Het gaat er overen Danny kan je daar ook vinden.
Hoop daar je bijdrage te vinden.
Voyeur, ik waardeer het dat je meedenkt, maar ik heb niet voor niets deze topic aangemaakt.
Deze topic was bedoeld om te kijken wat mensen ervan vinden als ik het BB forum op zou delen in 3 of 4 gespecificeerde forums (ja, ik weet het, het is fora, maar dat klinkt zo bloemerig).
Dit topic verschilt dus wel degelijk van het "1000 topics" topic omdat het daar gaat over andere oplossingen, waarvan de meesten niet of nauwelijks te realiseren zijn (in ieder geval niet tot het PHP forum klaar is en deze de prullenmand in kan).
Verder een kleine herinnering dat er hier een aantal mensen "topic police" zijn, en dat zijn ik, arjen, jorma en remcow (excuus als ik iemand vergeet). Wij staan open voor tips en suggesties omtrend het sluiten van topics en dergelijke, maar je lijkt jezelf ook een badge te hebben toebedeeld.
Buiten het feit dat dat niet nodig is is het ook een manier om jezelf impopulair te maken (topic police zijn is een dirty job), en dat is iets waar de heren administrators voor zijn.
Negeer dubbele topics. Op die manier is er voor een topic police al helemaal niks meer te doen, en bovendien zijn die topics voor de admins veel makkelijker te vinden (vanwege de 0 replies).
Oh, en ik hoop dat je niet probeerde MIJ te vertellen waar ik moet posten. Last time I checked heb ik dit forum zelf volledig aangepast en online gezet en ik denk dat dat mij het recht geeft te posten wat ik wil en waar ik dat wil
Verder no hard feelings, ik waardeer je inbreng enorm, maar iets minder fanatisme zou op anderen wellicht wat vriendelijker over komen.
Ik ben namelijk VOOR een newbie friendly environment.
Het lijkt me overzichtelijk om het forum op te splitsen.
Enkele (misschien wel eerder genoemde) suggesties:
-roddels
-psychologenvoer
-gal spuwen
-harten onder de riem
-onzin
-serieuzere topics/discussies
-misc
quote:
op 10-21-1999 om 02:38 AM schreef Danny het volgende:
...het opsplitsen van het BB forum ...
Goed idee
[Dit bericht is gewijzigd door Singa (Datum 29 Oktober 1999).]
-actueel
-achtergrond
kijken of het werkt en dan pas beslissen
Iedere (ex)bewoner zijn eigen topic.
Dan daystreams
Roddels
Vragen
Nominaties iemand verdere suggesties?
Thuis snel, (kabel) maar op het werk (500 man op 128k) niet vooruit te branden.
Hoe maak ik van iets moois een GTST kloon ..
Ik denk dat als het BB-forum is gesplitst, de topic-lijst overzichtelijker wordt (er zijn minder topics per subforum). Hierdoor worden er (hopelijk) minder topics voor een 2e keer gepost. Dit maakt de topic-list weer overzichtelijker etc. Dit werkt natuurlijk alleen als men niet cross-post en zich een beetje aan de indeling houdt...
Kun je de threads zelf niet splitsen, zoals ook op het Computer!Totaal forum gebeurt? Dit scheelt lange laadtijden bij de wat langere threads. Iedere thread wordt dan in subpagina's verdeeld. 't Heeft zo zijn nadelen, maar een voordeel is misschien dat threads minder vaak hoeven worden afgesloten en weer vervolgd worden in een deel II (alhoewel dat ook zijn charme heeft).
Het lijkt mij overigens een hell of a job om de huidige >1500 threads te gaan opsplitsen.
Gegroet,
Dextertje
[Dit bericht is gewijzigd door dextertje (Datum 30 Oktober 1999).]
Anderhalve week weggeweest vanwege een totaal gecrashte computer , en dan ontdekken dat er nog steeds van dit soort topics zijn , terwijl ik net ook lees dat er behoefte is aan het opsplitsen van de topics vanwege , juist ja , DIT SOORT TOPICS !!!!!!
Danny , en de rest van de admin. + topic police leden , dit heeft op een gegeven moment niets meer met democratie , en vrijheid van meningsuiting te maken , maar ALLEEN maar met het feit dat we dadelijk problemen kunnen krijgen met de hoeveelheid ruimte die we nu benutten , zodat er een oplossing moet komen.
Misschien een suggestie om (bijna) elke topic een maximale bestaansduur van bijv. 3dagen te geven , waarna deze al dan niet automatisch gesloten wordt ??????
De meeste mensen interesseert het echt niet (meer) wat er 2/3 dagen geleden op de streams gebeurde , ze hebben tijd genoeg gehad om hierop te reageren , en kunnen evt. verder spitten in het ARCHIEF !!!!!!!!
Het probleem van de newbie-topics kun je volgens mij oplossen door ÉÉN speciale NEWBIE-TOPIC te maken , (genaamd , NEWBIE-TOPIC , hoe kom ik er op hè!) , waar newbie's hun nieuwtjes kwijt kunnen , zonder een nieuwe topic te hoeven openen , evt. gevolgd door het openen van een speciale topic door één van de daartoe bevoegde admin.
Deze NEWBIE-TOPIC zou dan bijv. ook weer een maximale lengte kunnen krijgen van bijv. 25/50 posts.
Het zou dan natuurlijk mooi zijn als een NEWBIE-TOPIC (1) automatisch kan worden afgesloten , en worden gevolgd door een eveneens automatisch geopende NEWBIE-TOPIC (2) Of dit technisch uitvoerbaar is , weet ik niet , maar dat verneem ik wel van Danny.
Dit zijn zomaar wat suggesties voor je Danny , ik zie wel wat je reactie is.
succes!
----
Het enige wat je kan doen is dat de admin domme topics meteen weer sluit, maar dan beperk je wel weer de vrijheid van meningsuiting....
Een echt goede oplossing zou ik ook niet weten...
------------------
as the world turns loopt al 25 jaar; zouden ze in BB voor 250k per jaar bereid zijn te blijven ? [QUOTE/]
AS THE WORLD TURNS loopt zelfs al meer dan veertig jaar!!!
Als je wat ouder wordt, krijg je een hekel aan veranderingen . Ik heb in diverse posts mijn 56K verbinding verbaal gekoppeld aan nutteloze bits. Het is traag, zoals alles traag is op het net 's-avonds tussen grofweg 19:00 en 23:00. Buiten deze spits, valt het best mee.
Mijn mening: niet splitsen. Waarom?
- het wordt onoverzichtelijk
- irritaties over posts die niet alleen in het verkeerde topic, maar tevens in het verkeerde sub-BB-forum geplaatst worden
- nog meer klikken, nog minder lezen
- meer werk voor moderators, lijkt me
- kunnen we niet meer schelden op de snelheid
Remember Sport7 ("We gaan iets nieuws doen...")
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |