abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin vrijdag 22 oktober 1999 @ 17:04:00 #26
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204783
quote:
op 10-22-1999 om 12:00 AM schreef voyeur het volgende:
ben het helemaal met je eens, maar ..... reageer in Topic 1000; het topic over topics. Het gaat er over en Danny kan je daar ook vinden.
Hoop daar je bijdrage te vinden.

Voyeur, ik waardeer het dat je meedenkt, maar ik heb niet voor niets deze topic aangemaakt.
Deze topic was bedoeld om te kijken wat mensen ervan vinden als ik het BB forum op zou delen in 3 of 4 gespecificeerde forums (ja, ik weet het, het is fora, maar dat klinkt zo bloemerig).

Dit topic verschilt dus wel degelijk van het "1000 topics" topic omdat het daar gaat over andere oplossingen, waarvan de meesten niet of nauwelijks te realiseren zijn (in ieder geval niet tot het PHP forum klaar is en deze de prullenmand in kan).

Verder een kleine herinnering dat er hier een aantal mensen "topic police" zijn, en dat zijn ik, arjen, jorma en remcow (excuus als ik iemand vergeet). Wij staan open voor tips en suggesties omtrend het sluiten van topics en dergelijke, maar je lijkt jezelf ook een badge te hebben toebedeeld.
Buiten het feit dat dat niet nodig is is het ook een manier om jezelf impopulair te maken (topic police zijn is een dirty job), en dat is iets waar de heren administrators voor zijn.

Negeer dubbele topics. Op die manier is er voor een topic police al helemaal niks meer te doen, en bovendien zijn die topics voor de admins veel makkelijker te vinden (vanwege de 0 replies).

Oh, en ik hoop dat je niet probeerde MIJ te vertellen waar ik moet posten. Last time I checked heb ik dit forum zelf volledig aangepast en online gezet en ik denk dat dat mij het recht geeft te posten wat ik wil en waar ik dat wil

Verder no hard feelings, ik waardeer je inbreng enorm, maar iets minder fanatisme zou op anderen wellicht wat vriendelijker over komen.
Ik ben namelijk VOOR een newbie friendly environment.

Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 29 oktober 1999 @ 17:36:00 #27
914 dextertje
Dee Dee's beloved brother
pi_204784
Big Brother is nog niet eens op de helft van het aantal dagen en er zijn al meer dan 20000 posts.

Het lijkt me overzichtelijk om het forum op te splitsen.

Enkele (misschien wel eerder genoemde) suggesties:

-roddels
-psychologenvoer
-gal spuwen
-harten onder de riem
-onzin
-serieuzere topics/discussies
-misc

It's a good day for Science!
-Dextertje

pi_204785
quote:
op 10-21-1999 om 02:38 AM schreef Danny het volgende:
...het opsplitsen van het BB forum ...

Goed idee

[Dit bericht is gewijzigd door Singa (Datum 29 Oktober 1999).]

vrijdag 29 oktober 1999 @ 17:44:00 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_204786
je kunt een 2 splitising als eerste proberen

-actueel
-achtergrond

kijken of het werkt en dan pas beslissen

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_204787
Het gaat me nu allemaal al te snel...
zei ik wat?

pi_204788
Ik stel het volgende voor:

Iedere (ex)bewoner zijn eigen topic.
Dan daystreams
Roddels
Vragen
Nominaties iemand verdere suggesties?

pi_204789
Ik heb geen download problemen hier (kabel)maar voor de overzichtelijkheid is splitsing misschien zo wie zo een goeie optie ??
De BB afdeling is nu al zo groot , wat over 3 weken ??
pi_204790
Danny,
Graag opsplitsen. (dit was toch het onderwerp?)

Thuis snel, (kabel) maar op het werk (500 man op 128k) niet vooruit te branden.

*** I have this condition ***
  vrijdag 29 oktober 1999 @ 18:46:00 #34
553 BAF
Dein gesicht ist mir egal ..
pi_204791

Over drie weken bestaat er geen Big Brother meer als het zo doorgaat ..

Hoe maak ik van iets moois een GTST kloon ..

Redactie Frontpage vrijdag 29 oktober 1999 @ 23:44:00 #35
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_204792
Ik heb er een tipje voor het lezen van de topics(alhoewel de meesten het wel zullen weten)
Eerst de lijst met topics openen, dan op de voor jouw interesante topic gaan staan, met de rechtermuisknop kiezen voor 'openen in nieuw venster' en dat aanklikken. Zo werk je de lijst af en terwijl je de ene pagina leest, wordt de ander al geladen. Als alles is geladen kan je de verbinding verbreken. Na het lezen klik je de pagina gewoon weg en als je alels hebt gehad klik je op de lijst met topics op 'vernieuwen' en herhaal je deze handelingen.
  zaterdag 30 oktober 1999 @ 00:50:00 #36
914 dextertje
Dee Dee's beloved brother
pi_204793
Ik heb even wat langer nagedacht over wat de beste splitsing zou zijn in 3 a 4 subrubrieken. Ik heb het volgende bedacht:

• Nieuws, geruchten en roddels
    Het laatste nieuws. Tara in Playboy?! De onthullendste roddels.
  • De (ex)-bewoners
    Wat vind je van de bewoners? Aanmoedigingen, ergernissen en psychologische analyses.
  • Commentaar en suggesties
    Hoe waren de uitzendingen? Waarom doet Veronica dit nu weer?
  • Overig
    Alles wat je hierboven niet kwijt kunt.

Ik denk dat als het BB-forum is gesplitst, de topic-lijst overzichtelijker wordt (er zijn minder topics per subforum). Hierdoor worden er (hopelijk) minder topics voor een 2e keer gepost. Dit maakt de topic-list weer overzichtelijker etc. Dit werkt natuurlijk alleen als men niet cross-post en zich een beetje aan de indeling houdt...

Kun je de threads zelf niet splitsen, zoals ook op het Computer!Totaal forum gebeurt? Dit scheelt lange laadtijden bij de wat langere threads. Iedere thread wordt dan in subpagina's verdeeld. 't Heeft zo zijn nadelen, maar een voordeel is misschien dat threads minder vaak hoeven worden afgesloten en weer vervolgd worden in een deel II (alhoewel dat ook zijn charme heeft).

Het lijkt mij overigens een hell of a job om de huidige >1500 threads te gaan opsplitsen.

Gegroet,

Dextertje

[Dit bericht is gewijzigd door dextertje (Datum 30 Oktober 1999).]

It's a good day for Science!
-Dextertje

zaterdag 30 oktober 1999 @ 14:08:00 #37
691 luciano
ondertitelloos
pi_204794

--------------------------------------------------------------------------------

Anderhalve week weggeweest vanwege een totaal gecrashte computer , en dan ontdekken dat er nog steeds van dit soort topics zijn , terwijl ik net ook lees dat er behoefte is aan het opsplitsen van de topics vanwege , juist ja , DIT SOORT TOPICS !!!!!!
Danny , en de rest van de admin. + topic police leden , dit heeft op een gegeven moment niets meer met democratie , en vrijheid van meningsuiting te maken , maar ALLEEN maar met het feit dat we dadelijk problemen kunnen krijgen met de hoeveelheid ruimte die we nu benutten , zodat er een oplossing moet komen.

Misschien een suggestie om (bijna) elke topic een maximale bestaansduur van bijv. 3dagen te geven , waarna deze al dan niet automatisch gesloten wordt ??????

De meeste mensen interesseert het echt niet (meer) wat er 2/3 dagen geleden op de streams gebeurde , ze hebben tijd genoeg gehad om hierop te reageren , en kunnen evt. verder spitten in het ARCHIEF !!!!!!!!

Het probleem van de newbie-topics kun je volgens mij oplossen door ÉÉN speciale NEWBIE-TOPIC te maken , (genaamd , NEWBIE-TOPIC , hoe kom ik er op hè!) , waar newbie's hun nieuwtjes kwijt kunnen , zonder een nieuwe topic te hoeven openen , evt. gevolgd door het openen van een speciale topic door één van de daartoe bevoegde admin.

Deze NEWBIE-TOPIC zou dan bijv. ook weer een maximale lengte kunnen krijgen van bijv. 25/50 posts.
Het zou dan natuurlijk mooi zijn als een NEWBIE-TOPIC (1) automatisch kan worden afgesloten , en worden gevolgd door een eveneens automatisch geopende NEWBIE-TOPIC (2) Of dit technisch uitvoerbaar is , weet ik niet , maar dat verneem ik wel van Danny.

Dit zijn zomaar wat suggesties voor je Danny , ik zie wel wat je reactie is.

succes!

----

pi_204795
Het probleem is dat niet allen Newbies onnodig nieuwe topics openen. Ook al wordt het BB forum gesplits, je houdt het onnodig openen van topics niet tegen, denk ik, vrees ik.

Het enige wat je kan doen is dat de admin domme topics meteen weer sluit, maar dan beperk je wel weer de vrijheid van meningsuiting....

Een echt goede oplossing zou ik ook niet weten...

pi_204796
Toch wel een goed idee dat opsplitsen, bij mij gaat het vrij sloom, terwijl ik toch een 56 modem heb...
  zaterdag 30 oktober 1999 @ 23:12:00 #40
3 Arjen
Onmogelijk rood.
pi_204797
Jullie kunnen wel allemaal oplossingen geven enzo van "topics na 3 dagen sluiten" maar het moet techisch ook mogelijk zijn! De oplossing die GHaven geeft is perfect, alleen niet nieuw. In het het 'PHP forum', zelfde opzet als dit, maar draait op PHP3 & MySQL ipv Perl, zit de topiclist standaard in JS. De website zelf gebruikt nu ook al JS voor updatetracker enzo. Dit is duidelijk sneller. Er wordt nog hard gewerkt aan dat PHP forum. ALS dit forum te traag zou gaan omdat de server overbelast is, is dat binnenkort ook opgelost. Zoals ik al op de frontpage had gezet hebben we nu een dedicated server voor FOK! en Tweakers.net. Die server moet voldoende capiciteit hebben voor deze websites.
Doppelganger. Body snatcher. Shape shifter.[br]Money graber. Bride taker. Child Killer.[br]Vote rigger. Mother fucker. ...money for the generals.
  zaterdag 30 oktober 1999 @ 23:21:00 #41
3 Arjen
Onmogelijk rood.
pi_204798
Oja dit PHP forum wordt gemaakt door Erik Jan. Geen software meer van andere bedrijven ofzo. Dit forum moet een groot aantal problemen oplossen. Maar Erik Jan is ook nog 'maar' een scholier, en moet dus naar school. (DUH!) Alles gebeurt in vrije tijd, hele herfstvakanties worden ervoor opgeofferd. Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. Weinig tijd en veel te doen. Oja Erik Jan, goed werk man!
Doppelganger. Body snatcher. Shape shifter.[br]Money graber. Bride taker. Child Killer.[br]Vote rigger. Mother fucker. ...money for the generals.
  zondag 31 oktober 1999 @ 01:57:00 #42
439 Inimini
Smile, your on candid camera
pi_204799
Ik heb een ongelooflijke trage Cable modem verbinding van CASEMA (eikels !!!!).
Ik zou het erg waarderen om de meest recente topics bovenaan te plaatsen zodat ik heel snel kan zien wat de meest actueele status is !
Is het al tijd voor aktie ?

pi_204800
Tja, ik zit op de cabel bij chello (ook wel eikels hoor) en 't gaat ook niet altijd zo snel. Maar volgens mij komen de meest recent gewijzigde topics al boven aan...
pi_204801
Ik realiseer me, deze topic lezend dat ik kennelijk zeer bevoordeeld ben. Ik heb een 500 mHz en ik ben in amsterdam aangesloten op een kabel-modem (de snelste die ze hadden 24 uur on-line)en ken eigenlijk nooit wachttijden. Altijd 4 streams in het beeld en er onder het forum, waarbij aanklikken topic hebben is.
pi_204802
[QUOTE] Van voyeur - 22 Oktober 1999 @ 00:00. (184)

------------------
as the world turns loopt al 25 jaar; zouden ze in BB voor 250k per jaar bereid zijn te blijven ? [QUOTE/]

AS THE WORLD TURNS loopt zelfs al meer dan veertig jaar!!!

*SAM*

pi_204803
Danny,

Als je wat ouder wordt, krijg je een hekel aan veranderingen . Ik heb in diverse posts mijn 56K verbinding verbaal gekoppeld aan nutteloze bits. Het is traag, zoals alles traag is op het net 's-avonds tussen grofweg 19:00 en 23:00. Buiten deze spits, valt het best mee.

Mijn mening: niet splitsen. Waarom?
- het wordt onoverzichtelijk
- irritaties over posts die niet alleen in het verkeerde topic, maar tevens in het verkeerde sub-BB-forum geplaatst worden
- nog meer klikken, nog minder lezen
- meer werk voor moderators, lijkt me
- kunnen we niet meer schelden op de snelheid

Remember Sport7 ("We gaan iets nieuws doen...")

Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')