abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 21 oktober 1999 @ 02:38:00 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204758
Van een aantal kanten hoor ik dat het forum steeds langzamer wordt.
Hoe groot een probleem jullie dit vinden weet ik niet, maar een mogelijke oplossing is het opsplitsen van het BB forum in verschillende rubrieken.

Van jullie wil ik weten:
- Goed plan ja of nee ?
- Suggesties voor eventuele sub-rubrieken voor het BB forum.

Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_204759
Danny,
Traag is het geheid. Kabelmodem; dus bandbreedte is voorlopig no problemo; jullie server ljkt het echter zwaar te hebben.
Opsplitsen lijkt me de slechtste optie... Zouden de suggesties in Topic 1000: Topic over topics niet werken. Reageer daar als je wil; kunnen we met z'n allen nadenken hoe het beter kan.
Here we are now, entertain us.
pi_204760
Liever niet... verliest overzichtelijkheid natuurlijk.

Het is juist zo prettig om door 1 lijst topics te kunnen scrollen.

maar ja, ik mag ook niet klagen met kabelverbinding...

subverdeling: de deelnemers
de uitzending
psychologische asp., astro, etc
uit je frustraties
misc

suxs

Willem: 'Nou, Trut!'

donderdag 21 oktober 1999 @ 02:48:00 #4
374 beelzebub
master of disaster
pi_204761
Iedereen kan zeggen wat-ie wil, waar onwaar, opmekaar schelden enz. Als je gaat splitsen denk dan aan de dagelijkse gebeurtenissen(uitzending/streams), het psychodeel, de feiten en de roddels
  donderdag 21 oktober 1999 @ 02:49:00 #5
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_204762
Mag ik dan als vertegenwoordiger van het 56k publiek nog toevoegen, dat het wel traag is, maar niet ondragelijk. Zelfs als ik streams op de flash site aan heb staan, gaat het nog redelijk. Overzichtelijker zou het er wel van worden, maar stoor je niet aan mijn bescheiden mening. Overigens, dank voor deze bijzonder aardige spreekbuis over het hele bb gebeuren.
Life is what you make it.
pi_204763
Lijkt me een goed plan. Zelf merk ik ook dat het af en toe langer duurt voordat ik een hele topic binnen heb gehaald en dat terwijl ik kabel-internet heb (echt lang duurt het overigens niet)

Je zou kunnen splitsen in een rubriek roddel en achterklap een rubriek met laatste nieuws. Een rubriek met columns en psychologische beschouwingen etc etc.

Vooral een rubriek met laatste nieuws lijkt me wel nuttig (maar ja wie ben ik)

In ieder geval succes met het plan, ik blijf het forum volgen

groet

Rob uit
Alkmaar - zuid

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  Admin donderdag 21 oktober 1999 @ 03:18:00 #7
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204764
Het laden van de topic (thread) zelf zou niet sneller worden. Het laden van de LIJST met topics WEL.
  donderdag 21 oktober 1999 @ 03:30:00 #8
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_204765
quote:
op 10-21-1999 om 03:18 AM schreef Danny het volgende:
Het laden van de topic (thread) zelf zou niet sneller worden. Het laden van de LIJST met topics WEL.

Danny, zou het schelen als de tragerikken hu image-display UIT zouden zetten in Netscape/whatever? Of stuurt de server dat sowieso mee?

pi_204766
Beste Danny, , mr natural is weer terug van even weggeweest en bemoeit zich er ook mee.

Perfecte forum-ware heb je draaien. Maar voor de hardcore gebruikers zou een image-loze optie handig zijn. Bij de pref's bevoorbeeld.
IMAGE-LOOS
Ev. wel de posters-pictures en de posting-smilies tonen, maar tekst ipv de bedienings-graphics.
NIEUWSTE BOVENAAN
En wat dacht je van een omgekeerde sorteer-optie?; laatste postings bovenaan. Kunnen we sneller op stop drukken. Met een pijl als indicator (up or down) als feedback.

Maar wat mij echt het einde lijkt, en zeer waarschijnlijk een beteugeling van die topic-maak drang:
REACTIE TITEL
Als je je reactie-post een titel kan meegeven, net als een topic, en dat een titellijstje verschijnt bovenaan de pagina.

--------
Ha-Di-Massa

[Dit bericht is gewijzigd door mrNatural (Datum 21 Oktober 1999).]

Karin tegen Mona: "Je man heeft namelijks niets om zich over te schamen"
  Admin donderdag 21 oktober 1999 @ 04:19:00 #10
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204767
quote:
op 10-21-1999 om 03:39 AM schreef mrNatural het volgende:
Ev. wel de posters-pictures en de posting-smilies tonen, maar tekst ipv de bedienings-graphics.

Heeft niet zo heel veel zin. De images worden per bezoek maar 1x binnengehaald en zijn maar iets van 18kb ofzo.
De html code van een lange thread kan oplopen tot 100 a 150 (en in sommige gevallen 200+)Kb. Da's dus het grootste probleem.

quote:

NIEUWSTE BOVENAAN
En wat dacht je van een omgekeerde sorteer-optie?; laatste postings bovenaan. Kunnen we sneller op stop drukken. Met een pijl als indicator (up or down) als feedback.

Dat is op http://gathering.tweakers.net/ al eens geprobeerd en dat werkt uitermate onhandig. Scrollen tijdens het laden werkt ten eerste lang niet altijd, en het lezen van beneden naar boven is ook min of meer tegen alle gewoonte in. Het is een simpele optie om te veranderen, dat wel - 1x klikken, threads updaten (duurt 5 minuten en is volledig automatisch) en het werkt. Maar op GoT is gebleken dat 99% van de mensen het gewoon onhandig vonden.

quote:

Maar wat mij echt het einde lijkt, en zeer waarschijnlijk een beteugeling van die topic-maak drang:
REACTIE TITEL
Als je je reactie-post een titel kan meegeven, net als een topic, en dat een titellijstje verschijnt bovenaan de pagina.

Ermm, dat vergt een volledig verbouwen van de Perl code. Om dat in te bouwen zou ik zomaar een week aan het coden zijn.
Verder ben ik bang dat het weinig uithaalt qua nieuwe topics.
Mensen kijken nu al niet eens naar de titels van andere topics voor ze posten, laat staan dat ze eerst andere topics OPENEN om te zien of een bericht of onderwerp al dan niet is behandeld.
pi_204768
Ik heb er geen problemen (meer) mee, sinds ik de posts op 1 dag heb gezet. Wel lekker om te scrollen tussen diverse onderwerpen. Zwaar, luchtig, diep, kort, lang etc.

Wel handig om inderdaad (is al genoemd in 1000 topic) per uitzending, algemene post, meningen in het leven te roepen, maar ik zou het liever niet teveel opgesplitst zien.

Ik merk 't wel, als ik maar lekker kan scrollen, hoppen en lezen vindt ik het wel oké!

[Dit bericht is gewijzigd door Abrahummie (Datum 21 Oktober 1999).]

donderdag 21 oktober 1999 @ 07:12:00 #12
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_204769
quote:
op 10-21-1999 om 07:09 AM dacht GHaven het volgende:
Ik vind het nu eigenlijk prima zo. Ik open de topics en als ik een thread wil lezen doe ik dat met "rechtermuisknop - open in new window" zodat ik de topics niet steeds opnieuw hoef te laden. Zouden er soms mensen zijn die een thread in het zelfde venster openen en dan terug gaan naar de topics zodat ze telkens al die topics opnieuw downen? Neh, dat zal wel niet. Ik houd mijn mond wel.

Haalt gelijk bij rechter.
  donderdag 21 oktober 1999 @ 14:49:00 #13
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_204770
Ben het met Abrahummie eens: sinds ik alleen de topics van de laatste dag inlees scheelt dat stukken, en heb ik geen problemen!
  donderdag 21 oktober 1999 @ 14:57:00 #14
961 Jigsaw
URL not found; fake it? (Y/N)
pi_204771
Zelf heb ik maar 33k6 modempje, maar ik vind het nogal meevallen tot nu toe. Als je gaat opsplitsen is de rubricering van essentieel belang natuurlijk, anders BLIJF je heen-en-weer-klikken.
Keep up the good work!
Windows Error 010: Reserved for future mistakes by our developers

pi_204772
Ik heb hier een T1-Lan verbinding dus zoveel last heb ik niet, maar als je wil splitsen, ga je gang.
The universe's infinity is only surpassed by mankinds own stupidity!
  FOK!fossiel donderdag 21 oktober 1999 @ 15:03:00 #16
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_204773
Ik vind het wel mee vallen hoe langzaam alles is ...

Maar ik weet niet hoe jullie door het forum spitten.

Maar ik ga eerst naar forum zelf waar alle categorien staan. Dan ga ik naar bv 'Big Brother'.

Dan laadt ie eerst 150kb in ofzo
Dan open ik iedere topic weer in een nieuwe window. Hoeff die lijst ook niet de hele tijd ingeladen worden. Als ik alle (interessante) topics heb gehad, dan ga ik later weer eens forummen.. (blijf bezig zeg )

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_204774
Eehhh ik heb ook geen problemen met twee b-kanalen gebundeld tot 128K
Vlgs mij is het grootste probeem het vullen van de topic lijst door de mensen. Ik bedoel veel topics komen met elkaar overeen.
Begin bij het begin en eindig nooit!
  donderdag 21 oktober 1999 @ 15:15:00 #18
471 squeeky
Limbo! & Fok! Chatter!
pi_204775
Ik probeer het probleem van de lijst opnieuw te laten een beetje te omzeilen door die op te roepen. En daarna de topics als een nieuw window te openen (makkelijk als je een tijdje weg bent geweest en effe gaat bijlezen.) de lijst blijft dan staan. Ben ik bij gelezen dan effe op refresh en je weet waar daarna nog in is gereageerd als je naar de tijd kijkt.

Maar ja als je online blijft en je wilt dan up-to-date blijven moet je wel de lijst elke keer opnieuw laden.
Misschien bestaat de mogelijkheid om ipv topic van de laatste dag, topics van de laatste 12 uur of zo te kiezen, wordt die lijst in elk geval korter.

Oeps effe niet goed opgelet, komt erop neer dat ik dezelfde tactiek gebruik als RemCow

FOK!fossiel donderdag 21 oktober 1999 @ 15:25:00 #19
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_204776
hehe
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_204777
Graag Danny! Voor mij zou het fantastisch zijn als de lijst met topics sneller zou laden. Op dit moment klik ik na een posting gewoon een aantal malen op 'back', want als ik terugkom in de thread waarin ik heb gepost en dan weer op 'Big Brother' klik om naar de Index te gaan, kan ik een cursus Spaans volgen.

Dus JA! verdeel de topics.

Enneh... het is meer werk voor jullie, maar waarom zorg je niet dat mensen zelf geen topics meer kunnen openen maar dat ze reageren in door admins aangemaakte threads? Da's wel niet zo democratisch, maar het is inmiddels niet meer te doen om alles door te lezen, zelfs al kom je hier elke dag. (Ja, of je moet de hele dag de tijd hebben, maarja er bestaat ook nog zoiets als werken enzo...)

Thanks

Weather

vrijdag 22 oktober 1999 @ 00:00:00 #21
798 voyeur
bemoeit zich
pi_204778
Hoi Weathergirl; ben het helemaal met je eens, maar ..... reageer in Topic 1000; het topic over topics. Het gaat er over en Danny kan je daar ook vinden.

Hoop daar je bijdrage te vinden.

Doodgemo(e)dereerd; is dat een woord ?

Here we are now, entertain us.
  vrijdag 22 oktober 1999 @ 00:23:00 #22
248 CAT
World Traveller
pi_204779
Ik heb ook kabel maar toch blijft het erg langzaam gaan! Opsplitsen zou ik ook niet zo'n goed idee vinden! Wat wel? Eh....ik zou het niet weten! Maar verzin iets!
Dit is niet echt een nuttige bijdrage geweest he?! Had beter mijn mond kunnen houden! Sorry Danny!
-=***One nation under a groove***=-
  vrijdag 22 oktober 1999 @ 01:00:00 #23
553 BAF
Dein gesicht ist mir egal ..
pi_204780
Mjah .. ik zou gewoon niet iedereen rechten geven topics aan te maken ...
Punt is dat je dan wel weer dingen kan missen als nieuws .. omdat die noodgedwongen door die newbie onder een ander topic geplaatst worden ..

Misschien inderdaad splitsen in 5 tot 10 hoofdcategoriën .. nieuws/stemmen/psychoz/bewonerz/weer/Duphne

Maar goed .. hier ook kabel, en no probs ..
Dussss ..

pi_204781
Ik wilde in deze topic, die ik eerlijk eerst zo snel ik maar kan heb doorgelezen, even zeggen over het in de juiste topic iets posten. Als een topic er toch al staat, en het gaat ondertussen wel ergens over dan vind ik het verder niet noodzakelijk, soms niet eens wenselijk om het allemaal te willen bundelen in één topic. Die wordt anders toch maar topzwaar. Er moet iets aan nieuwe dezelfde topics worden gedaan. Als er meer dan 3 reacties te beginnen komen op een topic, dan gaat het toch ergens over. Dan hoef ik mijn posts toch niet verplicht bij die ene centrale topic 1000 van topics of zo te plaatsen. Ik vond de titel sowieso wat onduidelijk, en spoorde mij in ieder geval niet aan om me daar meteen in te mengen (ik moet selectief zijn vanwege de groeiende omvang van dit forum en vanwege de frustrerende bitrate waarop ik jullie waardevolle gedachten ontvang op mijn pctje.)

Ik ga nu -wel- een kijkje nemen in Topic 1000, want die persoonlijke hints van Voyeur dat je het daar moet zoeken zijn wel uitnodigend. En ik weet al op voorhand dat het over iets zinnigs zal gaan, en zo heb ik het het liefst. We moeten gewoon met zijn allen als gebruikers proberen dit forum te behouden en te koesteren.

------------------
Are you pondering what I'm pondering?

[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 22 Oktober 1999).]

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site

vrijdag 22 oktober 1999 @ 16:39:00 #25
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_204782
Hoi Danny

Ik heb zelf weinig last van de vertraging bij het downloaden van de topics, maar als dat voor sommigen een probleem is kun je misschien een JavaScript versie maken voor modem gebruikers. Ik heb een werkend voorbeeld gemaakt van een JavaScript versie die vier en een half keer zo klein is als de huidige html versie.

Klik hier voor de topic list in html formaat(136 Kb)

Klik hier voor exact dezelfde topic list in JavaScript formaat(30 Kb)

Voor zover ik het heb kunnen testen werkt de JS versie in zowel IE4 als NS4. Het enige nadeel is dat de opbouw wat trager gaat, maar dat zal voor 28k8'ers gecompenseerd worden door de downloadsnelheid.

Misschien zou je aan de leverancier van je forum software kunnen vragen om zoiets in te bouwen.

------------------
I'm really easy to get along with once you people learn to worship me

[Dit bericht is gewijzigd door GHaven (Datum 22 Oktober 1999).]

Haalt gelijk bij rechter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')