abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:38:57 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54030356
Op 2 juni jl bestellen wij meubels bij een grote bekende meubelzaak.

De meubels die wij uitkiezen zijn in de houtlijn olijfeiken. In de winkel staat van deze serie een groot tv meubel met 4 deuren. Echter zoeken wij geen tvmeubel maar een computermeubel.

De verkoopster neemt ons mee naar een computermeubel in de showroom in de kleur kersen/noten/whatever en verteld ons dat deze ook leverbaar is in de houtlijn die wij willen: olijfeiken.

Bewuste meubel in de showroom

Deze willen we en bestellen we.

Afgelopen dinsdag komen dan ein-de-lijk de meubels en het computermeubel wat wij krijgen lijkt in de verste verte niet op wat ons is voorgeschoteld in de winkel door de verkoopster.

Gekregen meubel

We missen dus her en der diverse horizontale en vertikale planken in het meubel

Na meerdere malen telefonisch contact met de klantenservice krijg ik vandaag te horen dat het computermeubel wat wij gekregen hebben juist is. Zo hoort ie te zijn.

Echter is dit nniet wat ons is voorgeschoteld in de showroom. Ons is de illusie gewekt een zelfde te krijgen als op foto 1, alleen dan in 'onze' kleur. Als we een computermeubel willen kopen waar we zelf nog planken in moeten maken schaffen we die wel aan bij leenbakker en niet voor bijna 2000 euro bij een grote meubelboer.

Ik heb nu dus gezegd dat ik er op korte termijn het binnenwerk in wil hebben óf dat ze hem anders weer op mogen halen en dat ik deze bestelling annuleer onder de noemer "misleidende verkoop".

Maar hoe sterk sta ik hierin?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:49:06 #2
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_54030523
met die foto's sta je idd sterk maar ben je al persoonlijk naar die zaak gegaan en heb je hun de foto's laten zien probeer vooral iemand van hoger niveau te pakken te krijgen dus niet een simpele verkoper oid
happen naar de baas
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:52:19 #3
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54030582
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:49 schreef Hijacking het volgende:
met die foto's sta je idd sterk maar ben je al persoonlijk naar die zaak gegaan en heb je hun de foto's laten zien probeer vooral iemand van hoger niveau te pakken te krijgen dus niet een simpele verkoper oid
Foto's zijn via email verzonden en ook vergeleken door iemand van de klantenservice.
De verkoopster zelf belde mij gisteren ook op en probeerde de schuld naar mij te schuiven, dat ik iets had gekocht zonder het gezien te hebben. Gelukkig was mijn schoonmoeder in de zaak er bij aanwezig en heb ik haar als getuige.

(overigens ook de foto's van de door mij bestelde bruine leren eetkamerstoelen en de door hun geleverde gele leren eetkamerstoelen, maar dat was een fabrieksfoutje en wordt opgelost)
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:54:02 #4
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54030605
Vrij sterk lijkt me, consument wordt goed beschermd in zulke gevallen.

Als het een grote zaak is zullen ze ook wel lig zijn van de gesachillen commissie? Leg het daar anders voor. Verder leveren ze natuurlijk knap belabberde service als ze niet serieus op je klacht ingaan.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:05:32 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54030803
Dat is vals! Eerst tegen jou zeggen 'zo is ie dan, ook ik jullie kleur' en nu zeggen dat jullie de fout hebben gemaakt door 'ongezien' iets te kopen!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:09:09 #6
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_54030861
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:52 schreef Ireth het volgende:

[..]

Foto's zijn via email verzonden en ook vergeleken door iemand van de klantenservice.
De verkoopster zelf belde mij gisteren ook op en probeerde de schuld naar mij te schuiven, dat ik iets had gekocht zonder het gezien te hebben. Gelukkig was mijn schoonmoeder in de zaak er bij aanwezig en heb ik haar als getuige.

(overigens ook de foto's van de door mij bestelde bruine leren eetkamerstoelen en de door hun geleverde gele leren eetkamerstoelen, maar dat was een fabrieksfoutje en wordt opgelost)
maar uit ervaring kan ik vertellen dat als je er persoonlijk naar toe gaat veel meer voor elkaar kunt krijgen dan via de email , via de email zien ze jou gewoon als een klant maar als je er naar toe gaat als persoon
happen naar de baas
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:11:30 #7
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54030904
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:09 schreef Hijacking het volgende:

[..]

maar uit ervaring kan ik vertellen dat als je er persoonlijk naar toe gaat veel meer voor elkaar kunt krijgen dan via de email , via de email zien ze jou gewoon als een klant maar als je er naar toe gaat als persoon
Maar aangezien ik de bewuste foto's alleen digitaal heb en geen printer vraag ik me af hoe 'sterk' ik overkom als ik daar aankom zonder foto's? Ben nu een klant met foto's, volgens mij is dat nog altijd sterker dan een persoon zonder foto's?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:12:31 #8
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54030910
@BE: Ik was gisteren in staat om de verkoopster met een bezoekje te vereren...
pi_54030938
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:09 schreef Hijacking het volgende:
Lijkt mij ook. Vooral als je stampij maakt in het zicht van andere (potentiële) klanten. Dat kunnen ze natuurlijk niet gebruiken.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:19:11 #10
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_54031010
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:11 schreef Ireth het volgende:

[..]

Maar aangezien ik de bewuste foto's alleen digitaal heb en geen printer vraag ik me af hoe 'sterk' ik overkom als ik daar aankom zonder foto's? Ben nu een klant met foto's, volgens mij is dat nog altijd sterker dan een persoon zonder foto's?
je kunt mij niet wijsmaken dat niemand in je omgeving geen printer heeft
maarja de keuze is aan jou jatuurlijk . Via de rechter zul je dit winnen maar dat neemt ook zo veel gedoe en kosten met zich mee dat je beter eerst via het bedrijf zelf probeert goed te krijgen
happen naar de baas
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:38:10 #11
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54031338
Ik wacht vooralsnog even de reactie af van de klantenservice op mijn [leveren of ophalen] verzoek/eis, daarna kan ik er altijd nog naartoe gaan (en geeft me ff de tijd om de foto's te laten afdrukken, idd niemand met printer in de buurt )

Ik kom daarmee trouwens ook op een volgende vraag. Het computermeubel paste niet door de normale deuren naar binnen, hiervoor heb ik een glaszetter moeten inschakelen die voor 170 euro mijn raam er uit heeft gehaald, het meubel naar binnen heeft geholpen en het raam er weer in heeft gezet. Wat als ik deze verkoop nu idd annuleer onder de noemer "misleidend"? Dan moet ie dus wéér door datzelfde raam naar buiten, wie draait er dan voor die kosten op?

Overigens is de winkel aangesloten bij het CBW, heb al geprobeerd om die te bellen voor informatie maar dat kan maandagochtend pas. Ze zijn alleen te bereiken van 9 tot 11 uur.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:09:16 #12
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54035932

Klantenservice belde vanmiddag op. We hadden 2 opties:
1. 250 euro korting op het meubel en dan dit meubel accepteren ( )
2. De fabrikant een nieuw meubel laten maken compleet met binnenwerk zoals beloofd en deze om te laten ruilen met het huidige exemplaar.

Optie 1 doen we dus niet
Optie 2 dus wel, alleen wordt dat ietwat omslachtig. Aangezien de kast er niet normaal uit kan, blijft deze dus staan tot de nieuwe klaar is. Dit kan zo'n 18 a 19 weken duren! Op de dag dat de nieuwe geleverd gaat worden regelen hun een glaszetter, komen ze met de nieuwe kast, gaat het raam er op hun kosten uit, gaat de kast er uit, komt de nieuwe kast er in (die we uiteraard buiten eerst controleren!) en gaat het raam er weer in. Alles op hun kosten!

Voorlopig heb ik dus een bakbeest van een kast in mijn kamer staan waar ik niks mee kan doen, maar de oplossing is erg bevredigend!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:14:32 #13
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54036047
En nou belt de verkoopster zelf weer, ze wil een monteur langs sturen om te kijken wat er aan de kast mankeert!

Nou nee, laat maar zitten, ik krijg een nieuwe mevrouw
pi_54036282
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 18:09 schreef Ireth het volgende:

-Knip: oplossing-

Dat valt nog alleszins mee. Blijkbaar heeft deze zaak zich dan toch gerealiseerd dat ontevreden en boze klanten de slechtste reclame zijn die je maar kan bedenken.

Ik kan me nog een voorval van vroeger herinneren;
Mijn moeder had nieuwe zijden gordijnen besteld samen met een speciaal op maat gemaakte koof. Bijzonder dure grap. Ze wilde per sé dat de gordijnen zouden hangen als we thuis een groot feest zouden hebben. Dat zou de winkel makkelijk gehaald hebben, ware het niet dat er allemaal fouten werden gemaakt. Uiteindelijk hebben we een paar leengordijnen uit de showroom gekregen om tijdens het feest de zaak nog een beetje aan te kleden.
Uiteindelijk hebben we de gordijnen gekregen en van enige compensatie was geen sprake. Mijn moeder heeft toen gevraagd of ze de showroomgordijnen (van een veel mindere kwaliteit dan hetgeen we gekocht hadden) mocht hebben. (Zodat ze die zelf kon vermaken voor een ander raam).
Dat kon niet, maar ze kon wel een bosje bloemen krijgen, zei de winkel. Toen heeft mijn moeder gezegd dat ze die bloemen ook mochten houden. Vervolgens heeft ze wel tegen iedereen verteld over de slechte service in de winkel.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:35:54 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_54036522
Wat fijn dat het zo opgelost Ireth (ook al heb je deze dan een tijd staan)!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_54047227
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 18:09 schreef Ireth het volgende:

Klantenservice belde vanmiddag op.

Aangezien de kast er niet normaal uit kan, blijft deze dus staan tot de nieuwe klaar is. Dit kan zo'n 18 a 19 weken duren! Op de dag dat de nieuwe geleverd gaat worden regelen hun een glaszetter, komen ze met de nieuwe kast, gaat het raam er op hun kosten uit, gaat de kast er uit, komt de nieuwe kast er in (die we uiteraard buiten eerst controleren!) en gaat het raam er weer in. Alles op hun kosten!
En je krijgt dit nog even zwart op wit bevestigd toch he. Sommige mensen zijn na 19 weken nogal .... hoe zal ik het zeggen .... vergeetachtig.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 03:53:11 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_54047276
Mooi dat het opgelost gaat worden, maar zoals r_one al zegt: ff zorgen dat je dat schriftelijk bevestigd krijgt

Volgens mij zijn het 2 compleet verschillende kasten overigens, daar waar bij de kast in de winkel de onderste deurtjes ook naar binnen kunnen schuiven, kan dat bij de geleverde kast zo te zien niet.
Lijkt op een foute bestelling, en dus een foute levering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:50:12 #18
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54048047
Schriftelijke bevestiging krijg ik idd aankomende week. Heb ook al schriftelijke bevestiging dat ik 4 leenstoelen krijg omdat mijn eigen stoelen foutief gestofeerd waren en daar moet ik dus ook op wachten

Het zijn idd ook 2 compleet verschillende kasten! Alleen was ons de illusie gegeven dat we gewoon kast foto 1 zouden krijgen in houtsoort foto 2 en dat blijkt er dus niet te zijn. Er wordt nu speciaal voor ons een kast nummer 2 gemaakt met een binnenwerk zoals op 1 maar dan in onze houtsoort. Onderste deuren schuiven overigens bij beide kasten [b]niet]/b] in. Bovenste wel.
pi_54056308
Wat een gedoe allemaal; maar het lijkt erop dat het goed opgelost wordt gelukkig.
  donderdag 21 februari 2008 @ 15:53:06 #20
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_56886036
Erg late update maar vandaag kwam daar dan ein-de-lijk de juiste computerkast! De kosten van wéér de glaszetter zijn netjes door hun betaald en nu hebben we hem dan staan zoals besteld was!!

En nu is het een kwestie van alles weer op de juiste plek terugzetten en de computer er in frutten!

(volgens de meneer die hem nu kwam omruilen hadden we eerst toch echt een tvmeubel gekregen en géén computermeubel!)

Nog ff de before and after pics, zag dat ze uit de OP waren.

Dit hadden we besteld (alleen dan niet in deze houtsoort)

Dit hadden we gekregen (houtsoort was het enige wat goed was!)

En vandaag is dan eindelijk die foute omgeruild voor de goeie!

pi_56886088
Robuust kastje.

Tering, wat een slechte bedrijfsvoering zeg.. blij dat ik daar geen managementfunctie heb.
pi_56901564
trouwens... koop gelijk ff een cheap printertje van 100 euro voor in die kast...
I'm not the man you think I am!
pi_56902574
Da's dan ook wel de lelijkste kast die ik ooit heb gezien...
Snap niet dat zoiets ¤ 2000,- kan kosten!

Koop ik liever een mooie design kast van Pastoe o.i.d.
Maarja, smaecken verschillen nu eenmaal!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_56910485
Maar ze hebben het wel zonder veel tegenspartelen opgelost! Fouten kan iedereen maken, ze netjes rechtzetten kost de meeste veel meer moeite.
pi_56911743
De bruine stoelen zijn onderhand ook binnen gekomen zie ik !
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')