was het echt te vergelijken met havo?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:57 schreef Willy84 het volgende:
Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor opleiding je wilt gaan doen! Als je een sociale studie wilt gaan doen hoef je natuurlijk geen wiskunde toets te maken.
Ik had zelf Nederlands, Engels, maatschappijleer en geschiedenis (moeilijk)
was te vergelijken met een Havo examen. Voor geschiedenis hadden een Havo boek. Ik moest het hele boek leren op 2 hoofdstukken na.
Toch raar dat er zoveel mensen zoveel examens moesten doen (zelfs die nu bij me in de klas zitten) en ik er met alleen een DAT-test vanaf kwam.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:43 schreef eer-ik het volgende:
Ik moest voor wiskunde, engels, nederlands en economie toelatingstest doen.
Omdat ik al certificaten had voor engels en nederlands, heb ik alleen wiskunde en economie gedaan.
Let wel, dit is niet meer geldig vanaf nu, althans op de HU niet.
Ik vond de testen zelf vrij laag van niveau.
Zelf heb ik bijvoorbeeld nooit hoger dan een 4 gehaald voor wiskunde, en zonder ervoor te leren had ik een 7.5 voor m'n toelatingstest.
Verder hangt het van je opleiding af wat voor vakken je krijgt.
Bij sommige opleidingen moet je ook nog een assessment ernaast doen.
Mja, mijn testen waren mijns inziens echt waardeloos.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:06 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Toch raar dat er zoveel mensen zoveel examens moesten doen (zelfs die nu bij me in de klas zitten) en ik er met alleen een DAT-test vanaf kwam.
Ik had dan wel een hele goede motivatie geschreven maar daar laten ze het toch niet van af hangen?
ja, syllabus kregen wij ook.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:45 schreef Hertog_Martin het volgende:
Op de HAN hebben ze het in 2 delen; een gesprek en de toetsen.
Als je gesprek niet doorstaat ben je klaar en afgewezen. Anders een maand later ofzo toetsen voor Economie en Nederlands of Wiskunde (voor HEAO) op ' havo-niveau'
Je krijgt een syllabus als leerstof, en ze geven aan dat studielasturen per toets ongeveer 30 uur is.
Enige wat ik me afvraag is of ik aan enkel die syllabus echt genoeg ga hebben of het beter is om toch ook uitgebreidere studiemappen aan te schaffen. Opzich moet in die syllabus alles staan wat je moet weten, maar of je het dan ook net zo goed snapt....
Ze zeggen zelf van wel. Ik heb dus geen Havo maar een (oerdegelijk en oud) Mavo diploma. Maatschappijleer en Engels vond ik wel makkelijk en dan te bedenken dat er nog heel wat mensen waren afgevallen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:00 schreef eer-ik het volgende:
[..]
was het echt te vergelijken met havo?
Ik heb ook een oerdegelijk mavo diploma.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:32 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ze zeggen zelf van wel. Ik heb dus geen Havo maar een (oerdegelijk en oud) Mavo diploma. Maatschappijleer en Engels vond ik wel makkelijk en dan te bedenken dat er nog heel wat mensen waren afgevallen.
Het afvalpercentage in het eerste jaar is ook circa 50% ofzo
Het is ook wel handig om te vermelden welke studie je gaat kiezen op het hbo. Bij sommige heb je wel wiskunde nodig en andere niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:59 schreef Draganta het volgende:
Dit is vaker gevraagd, maar de topics zijn uit 2006, dus geen zin om ze te kicken, en die gaven me geen antwoord.
Mijn vraag is namelijk: heeft iemand ervaring met de toelatingsonderzoek op HBO voor 21 plussers? Ik ben bezig met een MBO niveau 4 opleiding maar ik heb de verkeerde richting gekozen. Ik doe het jaar nu over, en door gezinsproblemen die ik heb gehad, lig ik weer achter. Ik weet niet of ik de opleiding nog kan halen. Ik weet dat de HBO veel zwaarder is dan MBO, maar dat is het punt niet, de capaciteiten heb ik wel. Het is alleen even mis gegaan door problemen die nu opgelost zijn, ik heb echter wel mn herkansingen verspeeld.
Waar gaat de test over, hoe moet je je er op voorbereiden? Dank u.
Goet pund! Deze tests gaan over begrijpend lezen, niet over spelling! Ik heb geen idee hoe het zit met de d's en t's en haalde een 7 of 8 voor mijn toelating Nederlands... Als je voor de PABO gaat zal spelling misschien iets belangrijker zijn?quote:Op zondag 21 oktober 2007 11:44 schreef Space-Chinees het volgende:
...
Maar volgens mij is het niet niet zo heel erg zwaar, maar je moet wel goed voorbereiden namelijk. Maar heb mensen gezien die na de toelatingstest nog "Ik wordt..." in hun verslagen schrijven.![]()
Als de toets bestaat uit een examen op HAVO niveau wordt er toch ook op spelling gelet?quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:59 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Goet pund! Deze tests gaan over begrijpend lezen, niet over spelling! Ik heb geen idee hoe het zit met de d's en t's en haalde een 7 of 8 voor mijn toelating Nederlands... Als je voor de PABO gaat zal spelling misschien iets belangrijker zijn?
hier nog 1 voor de HU met HBO rechten, geschiedenis was inderdaad erg pittig.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:57 schreef Willy84 het volgende:
Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor opleiding je wilt gaan doen! Als je een sociale studie wilt gaan doen hoef je natuurlijk geen wiskunde toets te maken.
Ik had zelf Nederlands, Engels, maatschappijleer en geschiedenis (moeilijk)
was te vergelijken met een Havo examen. Voor geschiedenis hadden een Havo boek. Ik moest het hele boek leren op 2 hoofdstukken na.
Om hier even op terug te komen, er is niets mis mee want blijkbaar is het gewoon nodig.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 06:36 schreef eer-ik het volgende:
Wat is er mis met een spellingstoets als ik vragen mag?
Ik vind het juist wel goed.
Het is echt dramatisch gesteld met sommigen, de groep lijkt elk jaar groter te worden.
Als je hier al ziet hoe er gespeld wordt...
Ik zit ook op de HU nu, FEM, heb daar nog niks over spellingstoets gehoord eigenlijk trouwens....
Ok, daar kan ik inkomen.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:45 schreef Drakire het volgende:
[..]
Om hier even op terug te komen, er is niets mis mee want blijkbaar is het gewon nodig.
Alleen vindt ik het wel heul triest dat mensen na een basisschool plus middelbare - sommigen zelf nog een MBO – nog steeds niet kunnen spellen!
Een HBO is niet bedoeld om je te leren spellen en ik kom er ook niet om te leren spellen, dat hoor je allang te kunnen dat is de reden dat ik het enorm triest vind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |