Radiaroren zijn volgens mij niet apart geaard, dus misschien is dat het probleem?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:48 schreef AlphaOmega het volgende:
Kun je niet proberen om de kabel extra te isoleren tot voorbij de radiator? En hoe zit het eigenlijk met de aarding van je radiatoren? Is die wel goed?
Ja, volgens mij wel.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:57 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Radiaroren zijn volgens mij niet apart geaard, dus misschien is dat het probleem?
Maar hoe aard ik een radiator? Draadje van de radiator naar de randaarde van het dichtsbijzijnde stopcontact?
De huiskabel zit direct aan de groene kabel vast met een verbindings dingetje (geen idee hoe je zoiets noemt)quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:02 schreef Plankje55 het volgende:
Misschien dat je nog wat onderzoek moet doen om de oorzaak verder uit te zoeken. Goedkope stekkertjes met onvoldoende afscherming zorgen vaak voor problemen. Hoe zit je huiskabel vast aan die groene kabel? En zorgt je CV ook voor het warme water van je keuken/douche? Ook dan draait de pomp in de ketel en zou je last moeten hebben. Zitten je TV en de CV op de zelfde groep in de meterkast? Als dat zo is zou je kunnen testen met een andere groep. Lastig probleem is het zeker, maar ik kan me niet helemaal voorstellen dat het door stroming van water komt.
Een versterker is zowiezo geen goed idee. Die stoorpuls wordt veroorzaakt door het aanslaan van je CV. Waarschijnlijk een stroomverbruikend apparaat in je CV installatie of een slecht ontstoort onderdeel (vergelijkbaar met voorbijrijdende brommers enzo). Als het het laatste is versterk je die storing alleen maar. en bij een spanningsdip helpt een versterker niets.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:50 schreef michiel5 het volgende:
Omdat ik niet (makkelijk) bij de kabel kan daar waar die het huis binnekomt zoek ik eigenlijk een andere oplossing, een versterker ertussen ofzo.
Dit hangt van de ketel af. Bij een combiketel met ingebouwde pomp wordt deze pomp voor zowel de CV instalatie als warm water gebruikt. Echter de CV instalatie kan ook een extrene pomp buiten de ketel hebben. Ook het wel of niet aanwezig zijn van een (CV gestookte) boiler kan bepalen hoeveel pompen er in de instalatie zitten en welke er aan gaan bij verwarming en warm tap water.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:18 schreef michiel5 het volgende:
[..]
De huiskabel zit direct aan de groene kabel vast met een verbindings dingetje (geen idee hoe je zoiets noemt)
TV en CV zitten op een andere groep in de meterkast.
Bij warm water is er geen storing, maar dan draait de (cv-)pomp toch ook niet?
Stroming van het water lijkt me ook heel sterk, maar het is echt heel duidelijk:
Zodra je de cv ketel aan hoort slaan, begint de storing, dus is voor mij een uitgemaakte zaak dat het daarmee samenhangt.
Het plaatsen op een andere groep heeft geen zin behalve bij een 3 fase / krachtstroom aansluiting. Een automaat of smeltpatroon heeft geen filterende werking.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Zit de CV op dezelfde groep als je TV? Is de storing ook als je DVD of video ofzo zit te kijken? Als dat laatste niet het geval is is het waarschijnlijk iets wat slecht ontstoord is in je CV. Is het anders mogelijk om je TV op een andere groep (en dan hopelijk een groep die een andere fase gebruikt) te zetten en te kijken of het probleem dan opgelost is?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:35 schreef tnimble het volgende:
[..]
Het maak plaatsen op een andere groep heeft geen zin behalve bij een 3 fase / krachtstroom aansluiting. Een automaat of smeltpatroon heeft geen filterende werking.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Is het anders mogelijk om je TV op een andere groep (en dan hopelijk een groep die een andere fase gebruikt) te zetten en te kijken of het probleem dan opgelost is?
Jij zegt dat het verplaatsen van de TV naar een andere groep wllicht kan helpen en dat het hopelijk dan een andere fase is. Ik vul het aan door aan te geven dat het alleen zin heeft als het daadwerkelijk een andere fase is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:00 schreef qltel het volgende:
Wat begrijp je niet van het stukje in bold...
Meterkast openschroeven (niet aan te raden voor leken) of gewoon proberen of het helpt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:37 schreef michiel5 het volgende:
Hoe weet ik of een groep op een andere fase zit?
Is dit verbindingsdingetje van een redelijke kwaliteit, of is het Gamma spul? Indien Gamma is het raadzaam het te vervangen door degelijke (lees metalen) Hirschmann connectoren. Deze zorgen voor een ononderbroken metalen afscherming, waardoor je de kabel geen stoorsignalen oppikt. Hoe loopt je antennekabel, toevallig langs de radiatorleiding? Dat zou ook de storingsbron kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:18 schreef michiel5 het volgende:
[..]
De huiskabel zit direct aan de groene kabel vast met een verbindings dingetje (geen idee hoe je zoiets noemt)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |