quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:11 schreef athlonkmf het volgende:
ehm... je mag dus wel degelijk je ramen open doen.
Volgens mij staat er in het bouwbesluit dat een bepaalde hoeveelheid ramen geopend moeten kunnen worden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:48 schreef tnimble het volgende:
[..]er zijn echter een boel projecten waar de bouwer er voor kiest om omdat er toch balansventilatie aangelegt is alleen maar vaste ramen toe te passen. Voor hun makkelijker en een paar honderd euro per woning minder kosten. Maar als er lover geklaagt wordt dan shcermen ze er mee dat dat niet mag omdat anders je systeem verstoort.
Nee er zijn alleen regels hoeveel m3 per uur aan lucht geventileerd moet kunnen worden en hoeveel m3 per uur spuicapaciteit aanwezig is. Het verschil tussen ventileren en spuien is dat spuien niet permanent aanwezig hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Volgens mij staat er in het bouwbesluit dat een bepaalde hoeveelheid ramen geopend moeten kunnen worden.
Om het half jaar een filter vervangen. Is 2 minuten werk..... en de filters zuigen is ook niet zo bewerkelijk. Natuurlijk is niet zon systeem hebben of r niet naar omkijken minden bewerkelijk.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:19 schreef the_contract_killer het volgende:
ik vraag me af hoe betrouwbaar dat onderzoek is,net zoiets dat mensen ineens hoofdpijn krijgen als er een nieuwe gsm mast op het dak van hun flat is geplaatst terwijl deze nog uit staat staat...placebo effect dus.
maar je moet die dingen wel bizar vaak schoonmaken,elke maand stofzuigen en om het half jaar/jaar nieuwe filters,als je hem 3 jaar zonder schoonmaken laat draaien kan je aardappels kweken op de filtertjes![]()
geef mij maar een huis zonder die rotzooi,gewoon roosters boven de ramen,en een raampje op een kiertje...gaat al jaren goed.
vraag me trouwens af hoeveel stroom zoiets trekt op jaarbasis? +-50W en dan iets van 438kw/h per jaar?
Ik wissel de filters gewoon om het half jaar (abbo afgesloten). Wat betreft stroom, geen idee. Het heeft zo'n rare stekker dat ik het niet aan de stroommeter kan hangen. Alleen is het idee dat zo'n installatie ook een besparing op gas levert, dus.... naja. Het staat bij mij op de laagste stand.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:19 schreef the_contract_killer het volgende:
ik vraag me af hoe betrouwbaar dat onderzoek is,net zoiets dat mensen ineens hoofdpijn krijgen als er een nieuwe gsm mast op het dak van hun flat is geplaatst terwijl deze nog uit staat staat...placebo effect dus.
maar je moet die dingen wel bizar vaak schoonmaken,elke maand stofzuigen en om het half jaar/jaar nieuwe filters,als je hem 3 jaar zonder schoonmaken laat draaien kan je aardappels kweken op de filtertjes![]()
geef mij maar een huis zonder die rotzooi,gewoon roosters boven de ramen,en een raampje op een kiertje...gaat al jaren goed.
vraag me trouwens af hoeveel stroom zoiets trekt op jaarbasis? +-50W en dan iets van 438kw/h per jaar?
Voor in de zomer wordt de wamre buitenlucht iets afgekoeld door de uitgeblazen binnenlucht. Daarnaast als 's nachts de buitenlucht afkoelt wordt er koude lucht via een bypass het huis in gehaalt. Moet natuurlijk de bouwer niet de iets goedkopere versie zonder klep hebben toegepast.quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:06 schreef the_contract_killer het volgende:
...
leuk totdat je in de zomer terecht komt en je de hitte niet meer kwijt kunt,dan ben je beter af om 2 ramen tegenover elkaar open te zetten
ik heb geen bypass, is het echt de moeite? Voor die 2 a 3 weken dat het wat warmer isin huis? (ik heb er wel eens over gedacht)quote:Op zondag 21 oktober 2007 16:13 schreef tnimble het volgende:
[..]
Voor in de zomer wordt de wamre buitenlucht iets afgekoeld door de uitgeblazen binnenlucht. Daarnaast als 's nachts de buitenlucht afkoelt wordt er koude lucht via een bypass het huis in gehaalt. Moet natuurlijk de bouwer niet de iets goedkopere versie zonder klep hebben toegepast.
Nee.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:41 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
ik heb geen bypass, is het echt de moeite? Voor die 2 a 3 weken dat het wat warmer isin huis? (ik heb er wel eens over gedacht)
Extra geld verdienen? Net zoals een wasmachine dat 200 euro duurder is omdat ie verchroomde knoppen heeft.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:55 schreef TheFrankey het volgende:
als het verwaasloosbaar is, waarom is die optie dan te leveren? Dat zal toch allemaal wel onderzocht zijn. Of zou het te maken hebben met huizen die geen ramen hebben die niet open kunnen.
Het effect is alleen verwaarloosbaar als het buien niet of nauwelijks koeler is dan binnen. Dit is aan de hand op de heetste dagen van het jaar als het 's nachts niet meer afkoelt.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:55 schreef TheFrankey het volgende:
als het verwaasloosbaar is, waarom is die optie dan te leveren? Dat zal toch allemaal wel onderzocht zijn. Of zou het te maken hebben met huizen die geen ramen hebben die niet open kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |