Ik kan er niet meer tegen ik ben diep bedroefd. Ik zal je uitleggen waarom 1/1/2 week terug keek ik nog met vol enthousiasme naar Big brother. Had de wekkers gezet om 19.59 ( 1 min. speling), de klokken moesten luidkeels slaan, de haan moest 's avonds kukelekulen, de wekdienst belt en dat bedenk ik me nu , voor maar een sullige BB aflevering. Hoe komt die terugslag zo denken jullie zeker?
...ik kan die naam niet meer uitspreken, zien op mijn scherm, horen, ruiken ,voelen...
Ik zal heerlijk zijn. Ik heb last van verlaat jeugdsentiment...
Mijn moeder vertelde me altijd voor het slapen gaan wijze verhaaltjes uit het "intellectuele sprookjesboek der wijze liederen", ze dacht mij te kunnen helpen maar dochterlief wist al van jongs af aan dat ook een paar "simms geheugenuitbreidingen" niet hielpen laat staan dat die ik harde schijfruimte van 32 MB niet volledige benutte, tja in die tijd hadden we nog 286'jes maar mijn moeder leerde me : wat er niet is mien kind kan nog altied komm'n. Kijk wij leefden op het platteland maar het interesseerde mijn moeder niet dat de koeien nog slimmer waren dan haar "Corky". Mijn moeder dacht mij slim af te zijn en stuurde me naar de kerk: kind goa moar bidd'n, bid dast slim wodst.
En dan...elkeeeee aaaaavond kéér op kéér las mijn moeder voor uit het "intellectuele sprookjesboek der wijze liederen", 366 avonden lang, elk jaar maar weer. 18 keer het verhaal:"het is waar!" en 23 keer het verhaal:"De ezel in leeuwehuid", en dit alles onder het motto: ach mien kind het binnen opvoedkundige verhoaltjes. Ja, mijn moeder geloofde er stellig in dat haar dochter de tweede Einstein werd. Ja, ik bedacht wel theorieen zoals, als 1+1 nou 2 is hoe kan het dan dat 0 + 0 nou 0 is?
Het spijt me ga er te diep in, heb pijn in mijn hart...ik zal het maar zeggen wie me dit aandoet...
----------------------------------MONA----------------------------------------
Het hoge woord is eruit. Mona doet me denken aan 2 verhaaltjes die mijn moeder me altijd voorlas de ene vertelde ze wel 18 keer terwijl de andere er 23 keer aan moest geloven.
De ezel in leeuwehuid
Er was eens een vermomde ezel, dromend in de huid van een leeuw, en hij wandelde en probeerde paniek tussen de andere dieren te zaaien. Toen hij de vos zag, trachtte hij te brullen als een leeuw, maar de ander barstte in lachen uit: "Als ik je niet had horen balken, zou je mij misschien bang gemaakt hebben!... Er zijn domme mensen, die erin slagen, voor belangrijke mensen te worden aangezien, dankzij hun mooie kleren, maar zodra ze hun mond opendoen, herkent men hen gemakkelijk!
Ik wil het 2e verhaal nog wel opschrijven maar excuseert mij...ik word weer emotioneel
18 keer! 366 keer van zulke verhalen...7 jaar lang
Mona doet me denken aan het moraal van dit verhaal...mona mona mona mona mona mona ik kan er niet meer tegen...
Welterusten en bedenk...wanneer een moeder je verhaaltjes vertelt, ze geen zandmannetje is.
Uwe gefrusteerde pillenslikkende Priscella
Meelevende reacties zijn altijd welkom
Mochten er nog mensen zijn met creatievere, leukere dan wel doeltreffender suggesties, dan zie ik die met veel plezier tegemoet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |