Ze blijven daar vanwege de extreem lage rente op je spaarrekening...kan geen enkele andere bank tegenop!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:08 schreef RJD het volgende:
Tja... postbank hè...
Ik snap nog altijd niet dat mensen de postbank trouw blijven. Ik had al lang gillend weggerend.
Gaat dat wel op? Van wie krijgt de postbank bijv. rente? al het geld wat jij en ik daar hebben gestort wordt weer uitgeleend dmv langlopende grote leningen met hogere rente. Die ene dag heeft dan geen nut denk ik?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:56 schreef TaMMy het volgende:
Bij mij duurde het vooral in het begin zeker een dag voordat het geld werd overgeschreven. .
Het is de meest makkelijke en 'smerige' manier van banken om geld te verdienen. Op het moment dat het geld niet op een rekening staat, betekent dit dat Postbank de rente daarover ontvangt. Bij miljoenen rekeninghouders loopt dat aardig op.
Stel:
100.000 rekeninghouders * ¤ 500 (transactie) * 1 dag vertraging = 1 dag rente over ¤ 50.000.000 = 1/365 * ¤ 50.000.000 * 3,5% = ¤ 4800. En dan te bedenken dat:
- het niet om 100.000 maar om miljoenen rekeninghouders gaat
- het niet om 1 transactie van ¤ 500,- maar om meerdere transacties van op jaarbasis (tien- of honderd)duizenden euro's gaat
- het rendement dat Postbank behaalt op jouw geld waarschijnlijk hoger ligt dan 3,5%
- het soms om meerdere dagen vertraging gaat
Hier worden dus miljoenen mee verdiend.
Bovenstaande heeft niets met de bonusrenterekening te maken. Jij bedoelt als je geld van de postbank naar bijvoorbeeld de rabobank boekt dan klopt het. Maar overstappen heeft geen enkele zin want van de rabobank naar de postbank geldt precies hetzelfde. Boekingen binnen postbank zijn wel realtime net zo goed als boekingen binnen rabobank realtime zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:10 schreef Syytön het volgende:
als je voor 12:00 het geld overschrijft, staat het er 'smiddags op. Maar doe je het na die tijd, dan ben je gefucked en moet je wachten tot de volgende dag.
*net overgestapt naar Rabobank
Inderdaad.. Ik ben ook weggegaan nadat ik helemaal gefrustreerd werd door dat klotepersoneel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:08 schreef RJD het volgende:
Tja... postbank hè...
Ik snap nog altijd niet dat mensen de postbank trouw blijven. Ik had al lang gillend weggerend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |