Dat dus en RDP, webcam stream, downloadenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:00 schreef Sanderrrr het volgende:
FTP server, web server, muziek streamen, printer sharing.
waar gebruik je die webcam stream voor dan? om je huis in de gaten te houden vanaf je werk?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat dus en RDP, webcam stream, downloaden
En een pratende agenda voor het gezin die door het gehele huis te horen is.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:11 schreef FredvZ het volgende:
[FTP server(Filezilla), web server(met php en MySql), muziek streamen (shoutcast), printer sharing]
Dat dus en RDP, webcam stream, downloaden (uiteraard!)
wtf moet ik me daar bij voorstellenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:22 schreef RecomServ het volgende:
[..]
En een pratende agenda voor het gezin die door het gehele huis te horen is.
+ Call of Duty2 server
IRC bot
wat is de definitie van een "echte" server... ik heb op mn werk genoeg "servers" voorbij zien komen van klanten (kantoren/scholen) met een server kast maar kwa inhoud is het gewoon allemaal basic spul.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:28 schreef Gunner het volgende:
Hoeveel mensen hebben een 'echte' server staan en geen pc met zelf in elkaar geknutselde hardware? Dat vind ik geen echte server.
Daarom heb ik zelf een HP Proliant ML115 G1 als download/ftp/web/logmein server
[ afbeelding ]
Gewoon. Server moederbord, server geheugen (ECC op z'n minst) en liefst van een degelijk A-merk waar je fatsoenlijke garantie en bijbehorende support hebt.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:30 schreef junkiesietze het volgende:
wat is de definitie van een "echte" server... ik heb op mn werk genoeg "servers" voorbij zien komen van klanten (kantoren/scholen) met een server kast maar kwa inhoud is het gewoon allemaal basic spul.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:26 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
wtf moet ik me daar bij voorstellen
een soort wekker met dikke boxen eraan die 's ochtends om 8:00 schreeuwt wat iedereen moet doen die dag?
gelukkig hoeven de mensen thuis ook geen bedrijf op hun "server" te laten draaienquote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Gewoon. Server moederbord, server geheugen (ECC op z'n minst) en liefst van een degelijk A-merk waar je fatsoenlijke garantie en bijbehorende support hebt.
De rest is goedbedoeld, maar daar zou ik in jouw voorbeeld geen bedrijf op willen laten draaien.
Nee dat is ook zo, maar ik vind het gewoon leuk om zo'n HP ding te hebbenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:35 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
gelukkig hoeven de mensen thuis ook geen bedrijf op hun "server" te laten draaien
Als ik hier op m'n werk zou voorstellen om een server te bestellen van Dell/HP of whatever en ik zou voorstellen om er geen ECC geheugen bij te doen ik de dag er na niet meer terug hoef te komen. (als het al uberhaupt mogelijk is om normaal geheugen er bij te bestellen)quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:34 schreef heus het volgende:
Een server kan alle soorten hardware zijn, of het nou normaal ram is of ECC maakt geen ruk uit.
zou kunnen, maar ik zie mezelf niet 8uur per dag achter een 1U servertje zittenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:34 schreef heus het volgende:
Een server kan alle soorten hardware zijn, of het nou normaal ram is of ECC maakt geen ruk uit.
Het gaat om de functie van de computer.... Een "echte" server zou je ook als desktop kunnen gebruiken.
is ook zo, keb zelf thuis nog ergens in een hoekje een compaq server staan, dual proc 2x400mhzquote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee dat is ook zo, maar ik vind het gewoon leuk om zo'n HP ding te hebben
Ook al krijg je die aan de praat, die oude dingen vreten veel stroom ... dat het niet werkt komt omdat je de RAID moet installeren tijdens je windows setup denk ik.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:39 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
is ook zo, keb zelf thuis nog ergens in een hoekje een compaq server staan, dual proc 2x400mhzsnap alleen geen kut van de scsi kaart die erin zit... dus ik krijg m niet echt aan de praat
En ik heb een gewone computer omdat die lekker energiezuinig is. Ik heb ook nog een Sun Ultra 2, prachtig ding met dual-processor Sparc, ECC geheugen en SCA harde schijven, maar dat kost gewoon meer dan 2x zoveel stroom.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:28 schreef Gunner het volgende:
Hoeveel mensen hebben een 'echte' server staan en geen pc met zelf in elkaar geknutselde hardware? Dat vind ik geen echte server.
Logmein-server? Of heb je er een logmein-client op draaien.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:28 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |