abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54006150
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die kans is aanwezig. Een oorlog beginnen zal verkiezingen beïnvloeden, een milieudocumentaire zal dat doen, studiebeurs afschaffen idem dito. En ja, ook terreuraanslagen.
Dit spelletje kunnen we oneindig doorspelen, maar het staat voor mij buiten kijf, dat de post waarin de suggestie werd gewekt, dat er geprobeerd zou zijn de verkiezingen te annuleren stemmingmakerij betreft.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54006166
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:37 schreef moussie het volgende:
ze wilden toen de verkiezingen uitstellen in het geval dat, maar het kon niet omdat de wetten er nog niet waren .. inmiddels zijn die er wel zover ik weet
Die 'ze' in dat artikel hebben totaal de macht niet om wetten te maken, die kunnen plannetjes opgooien en hopen dat er iemand luistert die daadwerkelijk een balletje kan laten rollen, en dan nog ben je heel ver verwijderd van een daadwerkelijke poging. Dergelijke wetten zouden trouwens grondwets-wijzigingen met zich meebrengen, en dat had ik wel geweten, dus ik ben heel benieuwd wat jouw bron is...
pi_54006229
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit spelletje kunnen we oneindig doorspelen, maar het staat voor mij buiten kijf, dat de post waarin de suggestie werd gewekt, dat er geprobeerd zou zijn de verkiezingen te annuleren stemmingmakerij betreft.
Het betreft hier geen spelletjes. Wat voor jou buiten kijf staat, hoeft niet écht zo te zijn. En ik neem aan dat die laatste, warrige, stuntelende bijzin op het bericht van moussie slaat?
pi_54006230
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Denken jullie trouwens dat de dreiging van dit conflict voorbij is wanneer er volgend jaar een nieuwe Amerikaanse president is?
Als de volgende president uit het Democraten kamp komt, zal het hoogstens milder gebracht worden. Maar Amerika kan niet zonder olie, dus verwacht geen spectaculaire beleidswijzigingen.
pi_54006520
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:42 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Die 'ze' in dat artikel hebben totaal de macht niet om wetten te maken, die kunnen plannetjes opgooien en hopen dat er iemand luistert die daadwerkelijk een balletje kan laten rollen, en dan nog ben je heel ver verwijderd van een daadwerkelijke poging. Dergelijke wetten zouden trouwens grondwets-wijzigingen met zich meebrengen, en dat had ik wel geweten, dus ik ben heel benieuwd wat jouw bron is...
http://www.onlinejournal.com/artman/publish/article_2255.shtml

deze heren hebben het over een combinatie van verschillende wetjes en presidentiële directieven .. het schijnt te kunnen via de zijdeur/achterdeur
pleased to meet you
pi_54006526
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:37 schreef moussie het volgende:
ze wilden toen de verkiezingen uitstellen in het geval dat, maar het kon niet omdat de wetten er nog niet waren .. inmiddels zijn die er wel zover ik weet
Ze hadden de mogelijkheden verkend voor het geval partij congressen, de presidentscampagne of de verkiezingstijd doelwit zouden worden van aanslagen. Ik vind dat geheel wat anders dan de suggestie die jij wekt, dat er geprobeerd wordt om Bush langer in het zadel te houden.
pi_54006615
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ze hadden de mogelijkheden verkend voor het geval partij congressen, de presidentscampagne of de verkiezingstijd doelwit zouden worden van aanslagen. Ik vind dat geheel wat anders dan de suggestie die jij wekt, dat er geprobeerd wordt om Bush langer in het zadel te houden.
doe nou niet zo naïef .. als je de verkiezingen kan uitstellen omdat "bla" gebeurd kan je ze ook uitstellen als "blabla" gebeurt
pleased to meet you
pi_54006676
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:05 schreef moussie het volgende:

[..]

doe nou niet zo naïef .. als je de verkiezingen kan uitstellen omdat "bla" gebeurd kan je ze ook uitstellen als "blabla" gebeurt
Het is maar wat je wilt geloven.
pi_54006965
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is maar wat je wilt geloven.
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2007/05/20070509-12.html
leuk leesvoer .. let vooral op dit
quote:
(b) "Catastrophic Emergency" means any incident, regardless of location, that results in extraordinary levels of mass casualties, damage, or disruption severely affecting the U.S. population, infrastructure, environment, economy, or government functions;
pleased to meet you
pi_54007226
Dat is toch precies wat ik zeg? Maar jij snapt toch ook wel dat als het zo erg is, het allemaal geen flikker meer uitmaakt?

Zoiets gebeurt toch niet, je zult waarschijnlijk heel beteuterd zijn nov 2008...
pi_54007322
Er wordt trouwens met geen woord over verkiezingen gerept in dat stuk...
pi_54007718
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Er wordt trouwens met geen woord over verkiezingen gerept in dat stuk...
klopt, maar wel over continuïteit etc .. ik heb nu geen zin om dat allemaal zelf na te zoeken maar in combinatie met de executive orders schijnt het erop neer te komen dat de president in een noodgeval zo'n beetje de absolute macht heeft ... en tja, het gaat dus om noodgevallen waar dan ook, locatie is niet van belang

maar zoals ik al zei, ik hoop van harte dat ik me vergis .. daar zou ik graag een kratje bier aan willen verliezen ..
pleased to meet you
pi_54033074
Die verkiezingen komen er dus ook tenzij wo3 vlak van te voren uitbreekt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54033539
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Die verkiezingen komen er dus ook tenzij wo3 vlak van te voren uitbreekt
daar word dus aan gewerkt .. met man en macht heb ik bij vlagen de indruk .. na het verklaren van de Republican Guard tot terroristische organisatie is staat de deur wagenwijd open .. patriot act
pleased to meet you
pi_54034247
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:35 schreef moussie het volgende:

[..]

daar word dus aan gewerkt .. met man en macht heb ik bij vlagen de indruk .. na het verklaren van de Republican Guard tot terroristische organisatie is staat de deur wagenwijd open .. patriot act
waarom zouden ze dat doen, daar gaanz elf de republikeinen niet mee akkoord
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54034925
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:46 schreef _Qmars_ het volgende:
Zoals ik al zei in een ander topic... het word steeds gezelliger hier op aarde !

Turkijke valt Irak binnen.. Iran en VS lopen te klooien, Afghanistan is een zooitje, Irak is een oorlogszone, en Pakistan is ook niet zo stabiel. Misschien toch WO 3?
Good thinking Sherlock
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_54042986
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

waarom zouden ze dat doen, daar gaanz elf de republikeinen niet mee akkoord
op dit moment ja .. maar we hebben nog pakweg 1 jaar voor de juiste katalysator, in 1 jaar tijd kan veel gebeuren .. het grondwerk is iig gelegd
pleased to meet you
pi_54046617
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 17:08 schreef EricT het volgende:

[..]

Good thinking Sherlock
Turkije, Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan, Turkmenistan. Wie gaat er dan met wie vechten en waarom?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54095850
quote:
In nuclear chief, Iran signals harder line

Iran's abrupt change of nuclear negotiators spotlights internal power struggles, too.

By Scott Peterson | Staff writer of The Christian Science Monitor

from the October 22, 2007 edition

Reporter Scott Peterson talks about how difficult it is to predict changes in Iran's political power structures.

Istanbul, Turkey - The abrupt resignation of Iran's chief nuclear negotiator signals a turn toward a harder line with the US and Europe as talks over Iran's nuclear program resume in Rome Tuesday.

The high-level change also exposes a power struggle between conservative factions in Iran, say analysts, that has now boosted the power of President Mahmoud Ahmadinejad while raising questions about the calculations of Iran's supreme religious leader, Ayatollah Sayyed Ali Khamenei.

It shows that Mr. Ahmadinejad is "still very much in the driver's seat [and] the consequences for Iranian foreign policy are going to be fairly dire," says Ali Ansari, author of "Confronting Iran: The Failure of American Foreign Policy and the Next Conflict in the Middle East." "It plays right into the hands of American hard-liners."
meer: http://www.csmonitor.com/2007/1022/p01s08-wome.html?page=1
pi_54096812
tvp
Life sucks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')