abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53970935
Voor een beginnend gitarist (...) Linkshandig, dat dan weer wel. In de Randstad liefst.
Dank.
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:35:56 #3
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_53971232
Dan zou ik gaan voor een luchtgitaar
pi_53971295
Gna, leuk ... Het gaat dus om akoestisch.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:41:46 #5
125915 Dribbel_
pi_53971349
Ik zou gewoon ff langs de gitaarboer gaan of op marktplaats kijken
Linkshandige zijng ewoon lastiger te vinden
Ligt er ook een beetje aan hoeveel geld je wil uitgeven.
Weet je zeker dat je linkshandig wil? Veel linkshandigen spelen ook rechtshandig
enz
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:44:19 #6
167870 luciferhout
hout van lucifer
pi_53971391
ga gewoon voor de Hendrix-stijl
luciferhout, en niets anders!
hier had uw reclame kunnen staan!
pi_53971399
ga bas spelen, gitaristen zijn er toch al genoeg.

dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:46:10 #8
167870 luciferhout
hout van lucifer
pi_53971424
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 16:35 schreef Dribbel_ het volgende:
Dan zou ik gaan voor een luchtgitaar
ik had al gekeken bij een grote gitaarwinkel, maar ze hadden alleen rechtshandige
luciferhout, en niets anders!
hier had uw reclame kunnen staan!
pi_53971451
Trouwens, als je een gewone akoestische gitaar hebt maakt het helemaal niet uit of ie links of rechtshandig is!
je kunt gewoon de snaren omdraaien!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:48:26 #10
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_53971477
Ik heb ook geprobeerd om met een geleende gitaar te gaan oefenen. Alleen bleek dus dat ik links ben met gitaarspelen (ik schrijf en voetbal bijvoorbeeld met rechts, maar tennis of badminton bijvoorbeeld met links). Ik heb het toen maar opgegeven.
Ik hoorde wel iemand een keer zeggen dat je dan de snaren gewoon om moet wisselen zodat ze in de omgekeerde volgorde staan, maar dat leek me sterk. Of zit daar een kern van waarheid in?

-edit: vraag lijkt me al beantwoord hierboven...
pi_53971722
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 16:48 schreef NoizEkick het volgende:
Ik heb ook geprobeerd om met een geleende gitaar te gaan oefenen. Alleen bleek dus dat ik links ben met gitaarspelen (ik schrijf en voetbal bijvoorbeeld met rechts, maar tennis of badminton bijvoorbeeld met links). Ik heb het toen maar opgegeven.
Ik hoorde wel iemand een keer zeggen dat je dan de snaren gewoon om moet wisselen zodat ze in de omgekeerde volgorde staan, maar dat leek me sterk. Of zit daar een kern van waarheid in?

-edit: vraag lijkt me al beantwoord hierboven...
Snaren kunnen gewoon omgedraaid worden. Alleen bij veel gitaren (en dan voornamelijk de electrische) is de body niet symmetrisch gebouwd, zodat je beter bij de hoge frets kunt komen.
Dit is dan lastiger spelen op de hoge frets dan met een goed gebouwde gitaar.

Voor TS is het dan het makkelijkste om een linkshandige gitaar of een rechtshandige met symmetrische body te kopen.
pi_53972014
Yep, zoek dus gewoon naar een linkshandige, al dat geknutsel met zo'n muziekinstrument lijkt me maar niks.
Rechts spelen is geen optie. Ben rechtshandig, speel alle racketsporten rechts, schrijf rechts, maar gooi, bowl en voetbal links (hee, waar heb ik dat meer gelezen, maar dan andersom..) Heb slagwerk gedaan, daar was de linker hand "leading". Verder voelt het gewoon niet goed zo'n gitaar op de verkeerde manier vasthouden (...)
pi_53972133
Wat Boschkabouter zegt.

Spaanse gitaar zou niet uit moeten maken of het links- of rechtshandig is. Snaren omdraaien is voldoende.

Een western model heeft een andere klankkast. Een echte kenner zou een klein verschil kunnen horen. Je kan het wel zien doordat de kast geen gelijke vormen heeft.

Ik zou niet te veel moeite doen en een rechtshandige kopen.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:17:41 #14
125915 Dribbel_
pi_53972893
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 17:00 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Snaren kunnen gewoon omgedraaid worden. Alleen bij veel gitaren (en dan voornamelijk de electrische) is de body niet symmetrisch gebouwd, zodat je beter bij de hoge frets kunt komen.
Dit is dan lastiger spelen op de hoge frets dan met een goed gebouwde gitaar.

Voor TS is het dan het makkelijkste om een linkshandige gitaar of een rechtshandige met symmetrische body te kopen.
Je vergeet dat al je knoppen precies opd e plek zitten waar je arm zit waardoor je dus niet normaal kan spelen
pi_54003888
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 16:44 schreef imported_sphinx het volgende:
ga bas spelen, gitaristen zijn er toch al genoeg.

*steekt hand op*

Toch wil ik akoestische gitaar.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:14:59 #17
32106 FREAKY_ME
Bastard Operator From Hell
pi_54036059
Je hebt mail
I hang up. This is a matter of life or death. Quick as I can I rip the computer power cable out of the UPS and plug the TV in. Damn! Wylie missed again!
  Moderator vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:37:10 #18
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_54036549
MUZ > V&A
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zondag 21 oktober 2007 @ 09:56:31 #19
32106 FREAKY_ME
Bastard Operator From Hell
pi_54067571
Ts?
I hang up. This is a matter of life or death. Quick as I can I rip the computer power cable out of the UPS and plug the TV in. Damn! Wylie missed again!
pi_54085247
Mail beantwoord, nog steeds zoekende naar een akoestische, linkshandige gitaar.
pi_54085367
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 16:47 schreef imported_sphinx het volgende:
Trouwens, als je een gewone akoestische gitaar hebt maakt het helemaal niet uit of ie links of rechtshandig is!
je kunt gewoon de snaren omdraaien!
er zit toch nog steeds een verschil op hoor, de kam staat niet perfect horizontaal, dus samenspel zal geen sinecure zijn, zal altijd een beetje vals klinken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')