ik had al gekeken bij een grote gitaarwinkel, maar ze hadden alleen rechtshandigequote:
Snaren kunnen gewoon omgedraaid worden. Alleen bij veel gitaren (en dan voornamelijk de electrische) is de body niet symmetrisch gebouwd, zodat je beter bij de hoge frets kunt komen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:48 schreef NoizEkick het volgende:
Ik heb ook geprobeerd om met een geleende gitaar te gaan oefenen. Alleen bleek dus dat ik links ben met gitaarspelen (ik schrijf en voetbal bijvoorbeeld met rechts, maar tennis of badminton bijvoorbeeld met links). Ik heb het toen maar opgegeven.
Ik hoorde wel iemand een keer zeggen dat je dan de snaren gewoon om moet wisselen zodat ze in de omgekeerde volgorde staan, maar dat leek me sterk. Of zit daar een kern van waarheid in?
-edit: vraag lijkt me al beantwoord hierboven...
Je vergeet dat al je knoppen precies opd e plek zitten waar je arm zit waardoor je dus niet normaal kan spelenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:00 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Snaren kunnen gewoon omgedraaid worden. Alleen bij veel gitaren (en dan voornamelijk de electrische) is de body niet symmetrisch gebouwd, zodat je beter bij de hoge frets kunt komen.
Dit is dan lastiger spelen op de hoge frets dan met een goed gebouwde gitaar.
Voor TS is het dan het makkelijkste om een linkshandige gitaar of een rechtshandige met symmetrische body te kopen.
*steekt hand op*quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:44 schreef imported_sphinx het volgende:
ga bas spelen, gitaristen zijn er toch al genoeg.![]()
er zit toch nog steeds een verschil op hoor, de kam staat niet perfect horizontaal, dus samenspel zal geen sinecure zijn, zal altijd een beetje vals klinkenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:47 schreef imported_sphinx het volgende:
Trouwens, als je een gewone akoestische gitaar hebt maakt het helemaal niet uit of ie links of rechtshandig is!
je kunt gewoon de snaren omdraaien!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |