abonnement Unibet Coolblue
pi_56336972
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:04 schreef Re het volgende:

[..]

Omdat ik niet zit te wachten op verplicht en onzinnig commentaar van 1 toevallig persoon die na mij komt... en ik geef maar een suggestie nadat voor de 100ste keer in FB wordt gepost dat er weer een rekel in het topic heeft gereageerd zonder de verplichte + en - punt...
En dat stoort je, want het FB-topic is binnen FOT zo'n beetje jouw huiskamer geworden. Nou wil ik niemand het recht ontzeggen om feedback te geven, maar persoonlijk zie ik liever je plaatjes dan je praatjes.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_56351495
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 10:33 schreef Yoni het volgende:
@Prupke: je zeurt. Die foto van P is met naamsvermelding en website url. Jij plaatste foto's zonder bron en zonder naamsvermelding. Daarnaast kén ik P. persoonlijk en weet ik heus wel dat ik zijn foto's wel even lenen mag voor een voorbeeld in de slowchat van FOK!
Beste Yoni : ik zeur niet , ik zeg alleen maar dat jij mij ooit verteld heb dat ik geen foto mocht plaatsen zonder toestemming.

En dan laat ik het verder ff zitten of die foto van mij nu wel of niet onder een url stond.

Maar waar ik nu wel ff over val en ik denk dat er misschien wel meer mensen met mij eens zullen zijn. Ik vind dat je eerst toestemming moet vragen aan de maker van de foto.

Jij geeft aan dat je de fotograaf persoonlijk kent. Ik ken hem ook persoonlijk , maar ik zou niet zomaar aannemen dat ik dan maar een foto zou mogen gebruiken.

Anders gezegd : ik ken ook een aantal mensen van fot persoonlijk… maar denk je dat die het goed zouden vinden dat ik een foto van hun zou gebruiken die bv wel op hun site staan maar niet op fok of waar dan ook gepost zijn?

Ik zelf zou daar niet blij mee zijn.

Maar nu dus de vraag voor de moderators: hoe moeten wij als users van fot daar mee om gaan?
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 27 januari 2008 @ 23:05:53 #228
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_56351711
Ik persoonlijk vind het geen probleem als er een foto van internet wordt gepakt bij een voorbeeld, en als daar duidelijk bijstaat dat de poster de foto niet zelf gemaakt heeft maar dat die van [iemand] is en [daarvandaan] komt.

Oftewel, het is een no-no om te doen alsof een foto van jezelf is. In dit geval staat er nog de naam van de fotograaf en een verwijzing van naar de site in de foto zelf, dus om heel eerlijk te zijn zie ik het probleem niet zo. Het is ongeveer hetzelfde als een foto van google pakken.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_56352758
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik persoonlijk vind het geen probleem als er een foto van internet wordt gepakt bij een voorbeeld, en als daar duidelijk bijstaat dat de poster de foto niet zelf gemaakt heeft maar dat die van [iemand] is en [daarvandaan] komt.

Oftewel, het is een no-no om te doen alsof een foto van jezelf is. In dit geval staat er nog de naam van de fotograaf en een verwijzing van naar de site in de foto zelf, dus om heel eerlijk te zijn zie ik het probleem niet zo. Het is ongeveer hetzelfde als een foto van google pakken.
ja en nee....
Ik heb op mijn foto's staan van een artiest. Ik heb toestemming om die fotos op mijn site te hebben.
Maar indien die foto's ergens anders komen te staan, gekopieerd worden of wat dan ook kan ik aansprakelijk gesteld worden daarvoor.
Ik heb op mijn site staan dat als je een foto wil gebruiken dat je daar dan eerst toestemming voor moet vragen ...zodat ik kan bepalen of dat mag ja dan de nee.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_56355363
@Re
Ben het wel met je eens, maar ik had al een tijdje terug besloten dat topic te negeren.
Vinden de mods het goed als er een topic "Plaats hier je mooiste (recente) foto" wordt aangemaakt waarin je je foto kunt plaatsen waar je geen commentaar op hoeft (maar men wel op mag reageren) en waar je niet eerst de voorgaande foto hoeft te beoordelen?
  maandag 28 januari 2008 @ 09:12:24 #231
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_56355910
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:52 schreef prupke het volgende:

[..]

ja en nee....
Ik heb op mijn foto's staan van een artiest. Ik heb toestemming om die fotos op mijn site te hebben.
Maar indien die foto's ergens anders komen te staan, gekopieerd worden of wat dan ook kan ik aansprakelijk gesteld worden daarvoor.
Ik heb op mijn site staan dat als je een foto wil gebruiken dat je daar dan eerst toestemming voor moet vragen ...zodat ik kan bepalen of dat mag ja dan de nee.
Daar kun jij nooit voor aansprakelijk worden gesteld als jij toestemming hebt om een foto op internet te plaatsen. De aansprakelijkheid ligt dan sowieso bij diegene die de foto elders publiceert, en indien dat nog steeds op internet is, dan is daar in de praktijk niet zo heel veel aan te doen zolang de bron gepubliceert blijft staan.
  FOK!fotograaf maandag 28 januari 2008 @ 17:13:12 #232
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_56365536
quote:
Op maandag 28 januari 2008 08:20 schreef Werewolf het volgende:
@Re
Ben het wel met je eens, maar ik had al een tijdje terug besloten dat topic te negeren.
Vinden de mods het goed als er een topic "Plaats hier je mooiste (recente) foto" wordt aangemaakt waarin je je foto kunt plaatsen waar je geen commentaar op hoeft (maar men wel op mag reageren) en waar je niet eerst de voorgaande foto hoeft te beoordelen?
Doe dat voorlopig nog maar even niet. Ik gok op chaos als 2 bijna gelijke topics naast elkaar lopen.

Ik ben er opzich geen tegenstander van, maar zoiets vraag eigenlijk automatisch ook om een omvorming/verduidelijking van 't bestaande topic.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_56370247
quote:
Op maandag 28 januari 2008 17:13 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Doe dat voorlopig nog maar even niet. Ik gok op chaos als 2 bijna gelijke topics naast elkaar lopen.

Ik ben er opzich geen tegenstander van, maar zoiets vraag eigenlijk automatisch ook om een omvorming/verduidelijking van 't bestaande topic.
Welke chaos verwacht je?
Ik denk dat er niet zoveel problemen zullen komen als je ze duidelijke topictitels geeft.

Bijvoorbeeld iets als:
Beoordeel de mooiste foto van je voorganger
en
Show hier je mooiste recentelijke foto

En mocht er iemand in het beoordelingstopic alleen zijn foto plaatsen, dan kan men hem vriendelijk naar het andere topic verwijzen.

En als het alsnog een chaos wordt kan je er toch altijd nog een slotje op gooien?
pi_56372225
kan deze link : Photoshop tutorials op FOK! in de openings post van dit topic: [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deel 4 ?

in die link staan al de tutorials die gepost zijn op fok
pi_56372598
Bij deze
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_56375557
quote:
Op maandag 28 januari 2008 09:12 schreef ..bennie het volgende:

[..]

Daar kun jij nooit voor aansprakelijk worden gesteld als jij toestemming hebt om een foto op internet te plaatsen. De aansprakelijkheid ligt dan sowieso bij diegene die de foto elders publiceert, en indien dat nog steeds op internet is, dan is daar in de praktijk niet zo heel veel aan te doen zolang de bron gepubliceert blijft staan.
Ik ken al die regeltjes niet enz ....

Maar graag ff duidelijkheid als het kan van de moderators uit.

wat is nu de bedoeling? wat mag en wat mag niet.

zodat daar gaan misverstanden over komen
Thank Drunk I'm a Goddess!
  FOK!fotograaf dinsdag 29 januari 2008 @ 18:41:50 #237
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_56391946
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:13 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik ken al die regeltjes niet enz ....

Maar graag ff duidelijkheid als het kan van de moderators uit.

wat is nu de bedoeling? wat mag en wat mag niet.

zodat daar gaan misverstanden over komen
Ik moet dit ook elders navragen. Weet niet wat 't idee van FOK hierachter is.

Edit: na het zelf de FAQ na gelezen te hebben betwijfel ik het of wij (crew) achter copyright-/bronvermeldingen aan gaan.
Maar ik vraag nog even na.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:44:25 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56393381
zal stil worden in B&H dan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!fotograaf dinsdag 29 januari 2008 @ 20:19:59 #239
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_56394216
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:44 schreef Re het volgende:
zal stil worden in B&H dan
Exact. Daarom staat dat ook in de FAQ dat foto's altijd gebruik kunnen worden.

Wij gaan dus geen agentje spelen om te zorgen dat overal bronvermelding bij staat. Uiteraard is het netjes om te doen omdat iedereen dat zelf ook zou willen. Wij (crew) gaan er niet achteraan zitten. Mits de belanghebbende klaagt. In dat geval verwijderen we img-tags.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_56394952
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:19 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Exact. Daarom staat dat ook in de FAQ dat foto's altijd gebruik kunnen worden.

Wij gaan dus geen agentje spelen om te zorgen dat overal bronvermelding bij staat. Uiteraard is het netjes om te doen omdat iedereen dat zelf ook zou willen. Wij (crew) gaan er niet achteraan zitten. Mits de belanghebbende klaagt. In dat geval verwijderen we img-tags.
Dus als ik nou ga klagen dan ga jij die tags verwijderen?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf dinsdag 29 januari 2008 @ 20:54:07 #241
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_56395051
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dus als ik nou ga klagen dan ga jij die tags verwijderen?
Linkje?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 29 januari 2008 @ 20:56:11 #242
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56395121
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:19 schreef Xilantof het volgende:
Wij (crew) gaan er niet achteraan zitten. Mits de belanghebbende klaagt.
Die zin klopt niet (nou ja, het zijn er twee maar het had er één moeten zijn). Je zegt nu "We gaan er niet achteraan zitten op voorwaarde dat de belanghebbende klaagt".

Maar verder klopt het wel wat je zegt, links blijven staan, hooguit worden de tags verwijderd. En aangezien dan alsnog iedereen erop kan klikken kan je je afvragen wat je daarmee opschiet natuurlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_56395261
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:54 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Linkje?
[FOT SC # 87] Slowchattende fotografie (En PDJ reageer eens sneller)
Ik protesteer
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:05:53 #244
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56395300
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die zin klopt niet (nou ja, het zijn er twee maar het had er één moeten zijn). Je zegt nu "We gaan er niet achteraan zitten op voorwaarde dat de belanghebbende klaagt".

Maar verder klopt het wel wat je zegt, links blijven staan, hooguit worden de tags verwijderd. En aangezien dan alsnog iedereen erop kan klikken kan je je afvragen wat je daarmee opschiet natuurlijk.
of ga je er achteraan tenzij de belanghebbende klaagt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!fotograaf dinsdag 29 januari 2008 @ 21:09:13 #245
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_56395366
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:05 schreef Re het volgende:

[..]

of ga je er achteraan tenzij de belanghebbende klaagt
Wat Dagonet zegt dus

Even verkeerde woordkeuze
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:14:34 #246
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56395506
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:05 schreef Re het volgende:

[..]

of ga je er achteraan tenzij de belanghebbende klaagt
Tenzij en mits zijn twee verschillende woorden, pet peeve van me. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:19:13 #247
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_56395651
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 30 januari 2008 @ 11:55:22 #248
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56406236
Is t niet mogelijk dat er eindelijk iets aan dat gezuig van Volvomeister gedaan word?
http://forum.fok.nl/user/history/100223

iedere keer maar weer stomme vragen stellen, en door en door en door gaan, niet lezen van de antwoorden die gegeven worden, en maar aandacht vragen. maar eens voorbeeldfotos plaatsen homaar.
als je niet tevreden bent over je toestel, onderbouw dat dan met fotos zodat anderen je kunnen ondersteunen ipv maar iedere keer stomme rotsmoezen te verzinnen als het is te bewolkt weer ! om fotos te maken nu.

het is overduidelijk dat er meer mensen zich irriteren zodat je van die reacties als die van eleves (een post hoger als die ik net geplaatst heb) en anderen. hierdoor vervuil je het topic alleen maar met onzin, en verzand de oprechte info onder de stoten onderwater
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_56406929
check
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_56537298
zie de post boven mij van ynske

met de reactie die je dus net gaf....komt het niet over als een grap.. snap je mijn punt?

en assertief zijn is een goede eigenschap hoor
Thank Drunk I'm a Goddess!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')