abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53954798
Hallo,

Ik heb op de Ebay een jas gezien voor 15 pond (22 euro) en die ligt opgeslagen in Tampa FL, en daar zitten dan 10 euro verzendkosten aan, iemand een idee of ik over deze bedrag ook invoerrechten moet betalen als ze deze onderscheppen bij de douane? Het is maar een klein bedragje maar of ze dit bij de douane ook weten? En iemand enig idee hoeveel dagen het duurt dat het pakketje evt bij mij aankomt? In de veiling staat 7 tot 10 dagen, maar als ik zo op internet rondneus hoor je verhalen van weken tot wel maanden. Zo lang heb ik geen zin om te wachten.
Er staat in die ad alleen van "Sellers Standard International Rate" ??? Wat dat ook betekenen mag...

Ik hoor graag...
pi_53955666
Tweedehands artikelen dacht ik niet. Je kunt vragen aan de verkoper of hij er een briefje bij doet dat de jas inderdaad tweedehands is. Bij de douane kan het even duren voordat je pakketje er doorheen is, hoe lang is ook afhankelijk van wat voor artikel het is.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 15 oktober 2007 @ 22:25:53 #3
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_53956459
10 euro verzendkosten voor het verzenden van een jas naar Nederlands vanuit Amerika?

Eerlijk gezegd lijkt me dat nogal goedkoop?

Volgens mij is het btw en invoerrechten vrij. Pas boven een bepaald bedrag komen er invoerrechten en importheffingen overheen. Vanaf 22 euro betaal je wel importtaxen.

Verzendkosten moet je meerekenen.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_53957212
Inderdaad, wat Nachtdier zegt klopt, 22 euro incl verzendkosten is de grens van de douane.
Ik geloof dat de heffing dan gewoon het BTW tarief is, maar zeker weten doe ik het niet (kijk eens op de website van de douane zou ik zeggen)
Vezenden weet ik niet, als ik dingen bestel is het er vaak binnen 2 weken, maarja in het veleden behaalde resultaten...

Heb je wel gekeken naar hoeveel procent positieve feedback deze verkoper gehad heeft?
Dat wil namelijk nog wel eens wisselen, dus ik zou daar even opletten

En de Sellers Standard International Rate betekend dat dat zijn standaard tarief is voor internationale verzendingen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_53957602
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:54 schreef Marijkezwolle het volgende:
Inderdaad, wat Nachtdier zegt klopt, 22 euro incl verzendkosten is de grens van de douane.
Ik geloof dat de heffing dan gewoon het BTW tarief is, maar zeker weten doe ik het niet (kijk eens op de website van de douane zou ik zeggen)
Vezenden weet ik niet, als ik dingen bestel is het er vaak binnen 2 weken, maarja in het veleden behaalde resultaten...

Heb je wel gekeken naar hoeveel procent positieve feedback deze verkoper gehad heeft?
Dat wil namelijk nog wel eens wisselen, dus ik zou daar even opletten

En de Sellers Standard International Rate betekend dat dat zijn standaard tarief is voor internationale verzendingen.
22 incl deze is 33 incl Maar ok, Feedback zit wel snor alleen verzendkosten zijn 11 euro is dat niet een beetje cheap? Is de kans dan groter dat ik word gepakt?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:19:50 #6
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_53963691
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:06 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

22 incl deze is 33 incl Maar ok, Feedback zit wel snor alleen verzendkosten zijn 11 euro is dat niet een beetje cheap? Is de kans dan groter dat ik word gepakt?
Waarschijnlijk 'surface' verzending per schip. Dan kun je er wel (op zijn minst) een paar weken op gaan zitten wachten.

Die manier van verzending koos ik alleen voor zwaardere zaken waar ik geen haast mee had. (naslagwerken/ boeken bv.)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_53969921
Laat er gewoon groot gift opschrijven, heb je de minste kans.. en heb zelf al genoeg vanuit VS besteld en nog nooit problemen met douane gehad.
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:33:36 #8
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_53970314
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:11 schreef Katseviool het volgende:
Laat er gewoon groot gift opschrijven, heb je de minste kans.. en heb zelf al genoeg vanuit VS besteld en nog nooit problemen met douane gehad.
Ik meestal niet. Alleen wel eens met apparatuur. Kleding is er altijd gewoon doorheen gekomen. Zelfs als er nog labels aan hingen...
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:30:27 #9
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_53974372
Even nog opgezocht...

http://www.douane.nl/part(...)pen-03.html#P25_2606

Hierboven staat dus dat er bij bedragen tot 22 euro de verzendkosten er NIET bij geteld moeten worden?
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:39:19 #10
268084 Weekdier
Formerly known as Nachtdier
pi_72559361
Oeps.. dit topic moest niet gekickt worden ... maar nu ie er toch staat.

Wat is de goedkoopste manier om iets groots en zwaar te laten versturen vanuit Amerika?
Gewijzigde nickname! Is zo'n hack toch nog ergens goed voor geweest :)
Mijn dank gaat uit naar:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')