Dus ik heb 20,50 euro op mijn wegwerp kaart staan. Ik check in Amersfoort in, en pak een willekeurige trein naar Groningen. In Groningen wil ik uitstappen, maar blijven de poortjes dan dicht? Omdat de rit van 24,30 duurder is dan het saldo dat op mijn kaart staat?quote:Op maandag 19 januari 2009 00:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan kom je het station niet in. Minimum is 20 euro bij de NS..
Dat is leuk dan gaat iedereen met de goedkoopste wegwerpkaart reizen en koopt de volgende reis weer een nieuwe wegwerpkaart.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:37 schreef JoPiDo het volgende:
er komt een negatief reissaldo op je kaart te staan
Als je zin hebt om steeds nieuwe kaarten te kopen wel. Er zijn ook mensen die juist voor het gemak gaan van nooit meer iets hoeven kopen of opladen.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is leuk dan gaat iedereen met de goedkoopste wegwerpkaart reizen en koopt de volgende reis weer een nieuwe wegwerpkaart.
Alles is fraudegevoelig, 100 % dicht is echt een illusie. Lijkt me dus geen reden om het in de wacht te zetten, gewoon overal invoeren.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
je weet dat het systeem fraudegevoelig is?
Voor zover ik het begreep schrijft de NS 20 euro af, net zoals de 4 euro nu in de metro. Aan het einde van je reis wordt het saldo dan verrekend met je daadwerkelijke reis en krijg je dus geld terug op je kaart of moet je bijbetalen.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:19 schreef Cmonv het volgende:
Ik had ergens gehoord dat de NS ging instellen dat je per reis moest betalen vooraf, maar of dat echt zo is weet ik niet.
Hoezo moet je een metro halen? In de spits komt er 2 minuten later wel weer een.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:03 schreef MissCupcake het volgende:
Het is ook zo kut in de spits, als je je metro moet halen...
In hartje Rotterdam misschien ja.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoezo moet je een metro halen? In de spits komt er 2 minuten later wel weer een.
Geqxon begint nu al te stressen..quote:Op maandag 19 januari 2009 03:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dus ik heb 20,50 euro op mijn wegwerp kaart staan. Ik check in Amersfoort in, en pak een willekeurige trein naar Groningen. In Groningen wil ik uitstappen, maar blijven de poortjes dan dicht? Omdat de rit van 24,30 duurder is dan het saldo dat op mijn kaart staat?
Ik wil gewoon weten wat er gebeurd als ik met bedrag X op mijn kaart incheck, en ik een rit afleg die meer dan X kost. Moet ik dan de trein terug pakken, uitstappen op een station dat ik wel kan betalen (in dit geval Zwolle, want Assen is ook nog te duur), waar ik wel uit kan checken, een nieuwe wegwerp kaart kopen om weer terug naar Groningen te gaan?
Inderdaad, waar ik woon moet ik dan gerust weer 10 minuten wachtenquote:Op maandag 19 januari 2009 13:07 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
In hartje Rotterdam misschien ja.
Aangezien er vandaag al veel pers aanwezig was bij het weghalen van een de laatste strippenkaart automaten zullen er ook meer dan genoeg aanwezig zijn op de 29e.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik hoop echt dat ze de 29e een cameraploeg gaan neerzetten op CS of BeursLevert vast leuke tv op
Je staat dan in het rood, en voordat je weer inchecked moet je de kaart opwaarderen.quote:Op maandag 19 januari 2009 03:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dus ik heb 20,50 euro op mijn wegwerp kaart staan. Ik check in Amersfoort in, en pak een willekeurige trein naar Groningen. In Groningen wil ik uitstappen, maar blijven de poortjes dan dicht? Omdat de rit van 24,30 duurder is dan het saldo dat op mijn kaart staat?
Ik wil gewoon weten wat er gebeurd als ik met bedrag X op mijn kaart incheck, en ik een rit afleg die meer dan X kost. Moet ik dan de trein terug pakken, uitstappen op een station dat ik wel kan betalen (in dit geval Zwolle, want Assen is ook nog te duur), waar ik wel uit kan checken, een nieuwe wegwerp kaart kopen om weer terug naar Groningen te gaan?
10 minuten is ook nog wel net te doen.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:17 schreef MissCupcake het volgende:
[..]
Inderdaad, waar ik woon moet ik dan gerust weer 10 minuten wachten
Het is hooguit wat rustig omdat alle zwartrijders dan voor een dicht poortje staan. Van mij mogen ze het vandaag om half twee al invoeren.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Aangezien er vandaag al veel pers aanwezig was bij het weghalen van een de laatste strippenkaart automaten zullen er ook meer dan genoeg aanwezig zijn op de 29e.
Ik kijk er met veel plezier naar uit, om te zien of het gaat lukken of niet.
Een wegwerpkaart, kan je dan niet beter een nieuwe kopen?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je staat dan in het rood, en voordat je weer inchecked moet je de kaart opwaarderen.
Als 10 minuten ook 10 minuten was ja.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
10 minuten is ook nog wel net te doen.
wat gebeurt er dan op de 29e?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik hoop echt dat ze de 29e een cameraploeg gaan neerzetten op CS of BeursLevert vast leuke tv op
Wordt de laatste kaartautomaat verwijderd en is de ovchipkaart het enige geldige vervoersbewijs.quote:
En dat levert ongetwijfeld wat onthutste / boze / verontwaardige reizigers op.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:39 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Wordt de laatste kaartautomaat verwijderd en is de ovchipkaart het enige geldige vervoersbewijs.
alleen in Rdam toch?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:39 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Wordt de laatste kaartautomaat verwijderd en is de ovchipkaart het enige geldige vervoersbewijs.
Gewoon op het hele ret-metronetwerk.quote:
Er zijn altijd mensen die onder een steen hebben gelegen en die verkondigen dat ze écht niet wisten dat het al zo snel in zou gaan, etc etc.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:45 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Vanwaar onthutst?
Ze gooien ons er al 3 jaar mee dood.
Die mensen zijn dan ook gewoon dom. Als je het nu nog niet weet dan heb je echt in een grot gewoond of zo.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die onder een steen hebben gelegen en die verkondigen dat ze écht niet wisten dat het al zo snel in zou gaan, etc etc.
Absoluut. Maar ze zijn er.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die mensen zijn dan ook gewoon dom. Als je het nu nog niet weet dan heb je echt in een grot gewoond of zo.
wegwerpkaart kan niet negatief geloof ik ... maar hoe dat precies gaat weet ik nietquote:Op maandag 19 januari 2009 13:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Een wegwerpkaart, kan je dan niet beter een nieuwe kopen?
Op maashaven stond vanmorgen een defect voertuigquote:Op maandag 19 januari 2009 13:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Als 10 minuten ook 10 minuten was ja.
Vanwege diverse storingen rijden de metro's onregelmatig. Houdt rekening met vertragingen![]()
Oke, maar weten ze het dan echt niet of doen ze alsof om dat hen dat beter uitkomt ? Ik denk dat ik 29 jan maar een vrije dag neem of zo....quote:
Zo heel erg duidelijk vind ik het allemaal niet aangegeven hoor. Als je niet uit de regio komt, kan ik me voorstellen dat je er niets van af weet. Kom je weer eens in Rotterdam, blijkt opeens dat je nationale strippenkaart die in heel Nederland geldig is dat niet in heel Rotterdam is..quote:Op maandag 19 januari 2009 13:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die mensen zijn dan ook gewoon dom. Als je het nu nog niet weet dan heb je echt in een grot gewoond of zo.
Vandaag ook weer uitvoerig in het nieuws omdat de eerste strippenkaartautomaten worden verwijderd.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zo heel erg duidelijk vind ik het allemaal niet aangegeven hoor. Als je niet uit de regio komt, kan ik me voorstellen dat je er niets van af weet. Kom je weer eens in Rotterdam, blijkt opeens dat je nationale strippenkaart die in heel Nederland geldig is dat niet in heel Rotterdam is..
quote:Op maandag 19 januari 2009 10:37 schreef JoPiDo het volgende:
er komt een negatief reissaldo op je kaart te staan
quote:Op maandag 19 januari 2009 11:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is leuk dan gaat iedereen met de goedkoopste wegwerpkaart reizen en koopt de volgende reis weer een nieuwe wegwerpkaart.
Haha, nice. Dan kun je voor 20 euro eerste klas van Zeeland naar Groningen, wat je normaal 65,40 euro zou kosten. Of ¤ 39,20 euro tweede klas.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je staat dan in het rood, en voordat je weer inchecked moet je de kaart opwaarderen.
Het zal mij niets verbazen als je bij de NS gewoon je reisproduct op je chipkaart moet ladenquote:Op maandag 19 januari 2009 14:20 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Haha, nice. Dan kun je voor 20 euro eerste klas van Zeeland naar Groningen, wat je normaal 65,40 euro zou kosten. Of ¤ 39,20 euro tweede klas.
Bij wijze van dan, want je moet natuurlijk wel overstappen. Maar een rechtstreekse reis van boven de 20 euro is dan opeen een stukje goedkoper.
Al word het voor mij wel een hoop duurder, de keren dat ik wel niet zwart heb gereden...
Dus in de rest van Nederland hebben ze geen krant, tv, internet of ander media om die boodschap over te brengen?quote:Op maandag 19 januari 2009 14:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zo heel erg duidelijk vind ik het allemaal niet aangegeven hoor. Als je niet uit de regio komt, kan ik me voorstellen dat je er niets van af weet. Kom je weer eens in Rotterdam, blijkt opeens dat je nationale strippenkaart die in heel Nederland geldig is dat niet in heel Rotterdam is..
Jawel, maar wat interesseert het een Overijssels miepje, het openbaar vervoer in Rotterdamquote:Op maandag 19 januari 2009 14:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus in de rest van Nederland hebben ze geen krant, tv, internet of ander media om die boodschap over te brengen?
a'dam - vlissingen, 1 trein, 50 euro 1e klasquote:Op maandag 19 januari 2009 14:20 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Haha, nice. Dan kun je voor 20 euro eerste klas van Zeeland naar Groningen, wat je normaal 65,40 euro zou kosten. Of ¤ 39,20 euro tweede klas.
Bij wijze van dan, want je moet natuurlijk wel overstappen. Maar een rechtstreekse reis van boven de 20 euro is dan opeen een stukje goedkoper.
Al word het voor mij wel een hoop duurder, de keren dat ik wel niet zwart heb gereden...
ik woon in de randstad en ik begreep er geen kut van toen in r'dam de metro moest hebben, ik hoorde er wel is van hoor, maar hoe het in godsnaam werkte was nergens aangegevenquote:Op maandag 19 januari 2009 14:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jawel, maar wat interesseert het een Overijssels miepje, het openbaar vervoer in Rotterdam![]()
Kan me voorstellen dat de berichtgeving hierover wel langs je heen zou kunnen gaan.
Vast wel, maar houd jij in de gaten wat voor kaartjes je nodig hebt voor de bus in Fryslan, om maar iets te noemen?quote:Op maandag 19 januari 2009 14:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus in de rest van Nederland hebben ze geen krant, tv, internet of ander media om die boodschap over te brengen?
jaquote:Op maandag 19 januari 2009 15:25 schreef MevrouwLili het volgende:
Wat ik me afvroeg, is of er in elke tabakszaak, supermarkt, kantoorboekhandel etc een oplaadpunt komt (waar er nu strippenkaarten te koop zijn dus). Als straks hier in de regio de chipkaart wordt ingevoerd, en ik wil met de bus naar de metro (20 min), naar Rotterdam, (en mijn kaart is 'leeg') dan kan ik niet even in het winkelcentrum mijn kaart opladen. In feite moet ik dan eerst naar de metro fietsen (dik half uur) om daar de kaart op te laden....
Normaal gesproken niet, maar als ik er naar toe ga wel.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vast wel, maar houd jij in de gaten wat voor kaartjes je nodig hebt voor de bus in Fryslan, om maar iets te noemen?
YEah right, ik zou er toch echt vanuit gaan dat de strippenkaart door heel nederland werkt omdat dat al tig jaar zo is.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Normaal gesproken niet, maar als ik er naar toe ga wel.
Iedere keer wanneer je ergens heen gaat controleer je of je nog steeds met een strippenkaart kunt betalen?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Normaal gesproken niet, maar als ik er naar toe ga wel.
Ik heb een test gedaan, je kan een persoonlijke chipkaart al opladen via ov-chipkaart.nl, moet je als maatschappij connexxion kiezen. Je saldo wordt dan bijgeschreven de eerste keer dat je inlogt. Werkt ook als je bij de RET incheckt heb ik vandaag ondervonden! Zitten wel drie werkdagen aan wachttijd tussen.quote:Op maandag 19 januari 2009 @ 15:25 schreef MevrouwLili het volgende:
Minimum van 20 euro?!?! Dus als ik als student zo nu en dan eens in het weekend de trein neem, dan ben ik standaard 20 euro armer?
Dus eigenlijk heeft de NS straks ook van elke reiziger met persoonlijke kaart 20 euro in z'n knip? Gouden business dan...!
Wat ik me afvroeg, is of er in elke tabakszaak, supermarkt, kantoorboekhandel etc een oplaadpunt komt (waar er nu strippenkaarten te koop zijn dus). Als straks hier in de regio de chipkaart wordt ingevoerd, en ik wil met de bus naar de metro (20 min), naar Rotterdam, (en mijn kaart is 'leeg') dan kan ik niet even in het winkelcentrum mijn kaart opladen. In feite moet ik dan eerst naar de metro fietsen (dik half uur) om daar de kaart op te laden....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |