abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36145472
@CMT: Die reis van Sawadee gaat dus naar Djerba, Matmata, Douz en Tozeur. Plus Chenini en een keer met een kameel de woestijn in. Klinkt mij wel als een aantrekkelijk reisje in de oren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2006 17:09:41 ]
pi_36146806
Matmata, Douz en Tozeur zijn zeker de moeite waard. Het mooiste van Tunesië heb je dan in principe wel gezien.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 19 maart 2006 @ 08:40:01 #203
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36161396
Dat is ook hetgeen ik zou aanraden, en dan het amfitheater was ook leuk. Matmata viel me wel tegen, omdat wij in een huis kwamen waar ze elektriciteit, een fornuis en waterleiding hadden. Dat had ik toch anders verwacht bij wonen onder de grond.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_36161478
De basisvoorzieningen zijn daar wel aanwezig, zo toeristisch is het ook wel weer. Het amfitheater vind ik ook indrukwekkend, dat staat in El Djem. Dat is wel een eindje van Matmata en Tozeur.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 19 maart 2006 @ 09:08:09 #205
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36161540
Maar als je een week hebt, is het goed te doen. Wij zijn ook in een dag van El Djem naar Matmata gereden en vandaar weer naar Tozeur en via een grote moskee (waar we helaas niet binnen mochten) weer terug. En dat in 2 dagen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_36162041
Als je 'n week hebt is het wel te doen, maar alles is redelijk strak ingepland bij Sawadee zo te zien.

Ik ben zelf van Sousse naar Gabes gereden en daarna richting Libië. Mooi, indrukwekkend, alleen af en toe een eentonig landschap.

Kairouan is eigenlijk ook wel de moeite, zeker als je graag mooie tapijten op de kop wilt tikken.

El Djem (Thysdrus): The City of the Coliseum

The city of El-Djem has preserved no trace of its Punic past when it was known as Thysdrus. However, this archeological site is famous for its Colosseum the and entire Roman city is coming to light thanks to excavations. The Colosseum, visible from every part of the city, stands in the town center. It is the most important amphitheatre in north Africa and could hold 35,000 spectators. Its excellent state of preservation has cause it to be included in the UNESCO World heritage list (although large part of its stone was used to build the nearby houses!!!).

© Photo Copyright Tunisian National Tourist Office

El Djem Coliseum

The Colosseum was built in the III century. Some of the more common mosaics are still in place but the most precious ones have been displaced in the Mosaics Museum.

But El-Djem has other treasures too: a forum, baths, villas and public buildings have already been discovered in the center of the city. There is still which has not yet been explored but the great interest shown by archeologists in continuing the work promises us pleasant surprises in the future.

Thysdrus was already a prosperous city in the II and III century, surrounded by hundreds of hectares of olive trees. The wealth of oil exports to Rome had created a rich middle class, which would not tolerate Roman interference in their own affairs. In 238, the city rose up against the Emperor Maximiliam and proclaimed Gordian proconsul. Four centuries later, the city supported the Berber resistance against the Arabs. This resistance, led by the Berber queen Kahena, began to weaken after heavy fighting and the last battle legend, in which Kahena lost her life, took place inside the El-Djem Coliseum.

Sowieso zijn de overblijfselen uit de Romeinse tijd in Tunesië vele malen indrukwekkender dan wat er in Rome staat.
pi_37622049
Hoe zit dat 's nachts in de woestijn? Echt zo koud?
  zondag 7 mei 2006 @ 14:57:29 #208
1762 YPPY
Yppiaans
pi_37628350
's Nachts was ik niet buiten, maar 's avonds laat en 's ochtends vroeg was ik erg blij met mijn trui.
*OUD heilige*
pi_37747577
Even een vraag van een leek.. is het een duur land? Ik heb een enorm mooie aanbieding op het oog, 2 weken Tunesie en echt niet duur maar het is alleen de vliegreis en logies. Zijn de supermarkten e.d goed te betalen? Niet dat er nog 300 euro eten bijkomt
pi_37748032
Overigens gaat die advertentie die ik heb gezien over een appartement in Monastir cap marina, weet iemand of dit aan een zandstrand ligt? Er staat wel bij "250 meter van het strand" maar is dat een zand of kiezelstrand
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:48:55 #211
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_37748244
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:25 schreef heaven7 het volgende:
Even een vraag van een leek.. is het een duur land? Ik heb een enorm mooie aanbieding op het oog, 2 weken Tunesie en echt niet duur maar het is alleen de vliegreis en logies. Zijn de supermarkten e.d goed te betalen? Niet dat er nog 300 euro eten bijkomt
de supermarkten die wij gezien hebben ( in sousse) maken best wel misbruik van alle touristen en zijn daardoor ( voor tunesische begrippen ) vrij duur. Uit eten daarintegen is wel weer erg goed te betalen als je een beetje oplet.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:51:32 #212
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_37748324
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:41 schreef heaven7 het volgende:
Overigens gaat die advertentie die ik heb gezien over een appartement in Monastir cap marina, weet iemand of dit aan een zandstrand ligt? Er staat wel bij "250 meter van het strand" maar is dat een zand of kiezelstrand
ik kwam dit plaatje tegen, lijkt mij een perfect zandstrandje

pi_37749452
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik kwam dit plaatje tegen, lijkt mij een perfect zandstrandje

[afbeelding]
Ziet er goed uit! En wat is dan duur voor tunesische begrippen? Duurder dan noem eens wat, de Edah hier?
  donderdag 11 mei 2006 @ 23:50:34 #214
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_37749925
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 22:58 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! En wat is dan duur voor tunesische begrippen? Duurder dan noem eens wat, de Edah hier?
de westerse ( geimporteerde) dingen die wij kennen zijn daar een stukje duurder, chips bijvoorbeeld ongeveer 2 a 3 keer zo duur. verder hebben we naast flesjes water en zakken chips weinig gekocht daar.
pi_37766129
Ah dankjewel! Ja wij zullen dus voor 2 weken zelf voor eten moeten zorgen dus ik hoop dat het mee zal gaan vallen..
pi_38860908
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:51 schreef Dizzytal het volgende:
Ik vond het wel meevallen met het blonde vrouwen verhaal in Tunesië. De handelaren in de medina zijn zo-wie-zo erg agressief om je in hun 'stalletje' te krijgen. Ik heb geen verschil gemerkt tussen het 'lastig vallen' van mij en het 'lastig vallen' van mn vriendin. Totaal niet te vergelijken met bijv. Turkijë (waar we hetzelfde jaar waren, dus mooi vergelijkings materiaal) die mensen snappen nee/non/no nog een beetje.

Wij (mn vriendin en ik) zijn naar Tunesië (Monastir) geweest met Neckermann, lekker luieren in een resort. De ene dag iets cultureelverantwoords doen en de volgende dag lekker luieren aan t zwembad/zee. We hebben gewoon via de hostess van Neckermann de excursies geboekt, natuurlijk de standaard dingen: Amfitheater van El Djem, dagje (lange kl*te busreis) naar Carthago, Sidi Bou Said dat soort dingen. Wat me erg tegen is gevallen en wat ik alleen zou doen als je niets beters/leukers te doen heb: Port El Kantaoui.
Port El Kantaoui is juist ideaal als je een dagje even rustig aan wilt doen, of s'avonds op een terrasje wilt zitten, imho!

De sfeer is veel gemoedelijker dan in sousse, autovrije haven waar je lekker zit, Mooie pier en mooi stuk strand...
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_38861089
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:15 schreef heaven7 het volgende:
Ah dankjewel! Ja wij zullen dus voor 2 weken zelf voor eten moeten zorgen dus ik hoop dat het mee zal gaan vallen..
Littledrummergirl en ik waren voor 8 dagen ca. 1100 euro kwijt, waarvan 740 reis Koop lokale dingen. Vermijd dus alles met duitse labels. Koop voor omgerekend 20 cent water, of boga cola (te vergelijken met de "bruine" gazeuse). Koop vers fruit (wat je in je hotel kamer wast! (wel erg lekker trouwens) in plaats van chocola.

Uit eten kan je voor 20-40 dinar voor 2 personen, dacht dat iets van 12,50 tot 25 euro is. Pizza kost je iets van 6 dinar, ca. 3 euro.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:40:42 #218
3744 Kleintje
op en top!
pi_39973203
Ik wil even waarschuwen.
Wij hebben in Tunesie destijds een tapijt gekocht.
Nu is het probleem dat iemand binnen dat bedrijf de adressen doorverkoopt aan oplichters. Er komen dan oplichters langs je huis in Nederland met tapijten.
Daarna komen ze met een zielig douaneverhaal.
Ze proberen je veel geld afhandig te maken en je krijgt heet veelvoudige terug als je ze helpt. Als gift en omdat je zo'n goede klant bent krijg je dan een tapijt.

Wij zijn hier gelukkig niet de dupe van geworden, maar hun van ons
Wij hebben nu een hele stapel oosterse tapijten hier liggen die ze niet meer op durven halen.

Maar let hier dus op. Het verhaal is bekend bij de politie. Het is in meerdere steden gebeurd.
De gegevens zijn afkomstig van de winkel "Soula Center" uit Sousse.
Wij hebben contact met hun gehad en hun beweren dus duidelijk dat het geen vertegenwoordigers van hun zijn terwijl ze dat wel beweren. Soula Center geeft je zelf het advies om de politie in te schakelen.

Dus mocht je hier een tapijt kopen, wees dan gewaarschuwd voor dit soort praktijken als je weer terug bent in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleintje op 19-07-2006 13:46:03 ]
pi_40119164
Je kunt heel veel info over Tunesie vinden op de site van Pittie:

http://pittie.web-log.nl/
pi_40604977
Kan iemand wat meer vertellen over Djerba (Hotel Les Dunes en Hotel Sun Club)?

Wij (vriend +ik) willen nog even een weekje relaxen met zon, zee, stand, zwembad en aangezien deze dingen ons 2 jaar geleden goed zijn bevallen in Tunesie (Monastir/Skanes) zijn we van plan nog even een lastminute te boeken..
amokaapjeeh O+
pi_40769175
hallo,

stomme vraag waarschijnlijk, maarre... hoe open ik de foto's die op deze sites staan? Dubbelkikken werkt niet, en eerst met rechts en dan:afbeelding weergeven, doet ook niets.
Dit is echt serieus!!!
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 23:36 schreef jerney het volgende:
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_40770367
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 17:47 schreef sieske het volgende:
hallo,

stomme vraag waarschijnlijk, maarre... hoe open ik de foto's die op deze sites staan? Dubbelkikken werkt niet, en eerst met rechts en dan:afbeelding weergeven, doet ook niets.
Dit is echt serieus!!!
[..]
Je quote een reactie van vier jaar terug. Waarschijnlijk staan die foto's allang niet meer op het net. Dan krijg je zo'n rood kruisje.
pi_41223151
die rode kruisjes zie ik voortdurend op fok bij reispagina's enzo. Betekent dat dan dat die foto's er allemaal niet meer op staan?? Is wel mooi ... dan.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_41223802
De foto's staan niet op Fok, maar je linkt naar een pagina waar je ze op hebt staan. Mensen laten hun foto's niet eeuwig online staan.
pi_41223990
* Coconut vertrekt morgennacht naar Djerba
amokaapjeeh O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')