abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28702171
Ja, de quadtour is zeker de moeite waard. Waar heb jij die quadtour precies gedaan, littledrummergirl? Ook bij dat stukje braakliggend terrein waar die struisvogelkwekerij is? Heb je ook de lagune met flamingos gezien?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28720348
ik ben er twee jaar geleden geweest,leuk en makkelijk land om door heen te reizen.
nadelen vond ik de opdringerigheid bij de medinas en het constant lastig vallen van vrouwen.
er kwamen zelfs twee franse vrouwen smeken aan me of ze mee naar het strand mochten, omdat ze niet alleen konden. (was mijn vriendin trouwens niet zo blij mee)
en ik vond het er erg vies overal lag afval.
Wat ik een van de mooiste plaatsen vond was bij Matmata(inderdaad starwars) en vandaar een klein beetje doorlopen en de bergen op wandelen(je hoeft niet te klimmen of zo) Het uitzicht daar vond/vind ik echt adembenemend.
Al bij al een leuk land (grappig dat je in veel dorpjes het bier aan de achterkant van de supermarkt moest kopen zodat het niet opviel)
Ja en amen.
pi_28720430
Rotzooi kwakken ze gewoon op straat daar en voor vrouwen kan het inderdaad minder prettig zijn, want die worden flink lastig gevallen. Met winkelen zijn de verkopers ook erg irritant en met name opdringerig.

Prachtig land, maar het heeft zeker wel een paar grote nadelen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 11 juli 2005 @ 23:16:20 #179
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_28722572
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, de quadtour is zeker de moeite waard. Waar heb jij die quadtour precies gedaan, littledrummergirl? Ook bij dat stukje braakliggend terrein waar die struisvogelkwekerij is? Heb je ook de lagune met flamingos gezien?
jup, quadtour in port el kantaoui ( struisvogels vond ik maar eng, dat beest liep gewoon los ) maar geen lagune gezien helaas

en over dat opdringerige, gewoon duidelijk "non, merci" zeggen en ze laten je met rust, zolang je niet de indruk wekt iets te willen kopen bij ze.

wij hebben trouwens wel de ervaring dat het in sousse veeeel erger is dan in port el kantaoui, daar vragen ze het een keer en als je dan nee zegt, zeggen ze netjes sorry voor het storen en druipen ze af
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_29105713
Vrijdagnacht terug gekomen uit Sousse.

Was een leuke week, alleen werd aan het eind wel een beetje gek van de opdringerigheid van de mensen daar (maar geef ze eens ongelijk)

Heel mooi land, maar jammer dat er zoveel verlaten bouwprojecten zijn en dat er veel, heeel veel rotzooi naast de weg ligt

Het hotel waar mijn vriendin en ik zaten (Sousse Palace) is een leuk hotel. Veel entertainment in de avonduren en de kamer met uitzicht op straat is aan te raden, leuk om 's avond een kwartier te kijken naar het verkeer (volgens mij weinig verkeersregels in Tunesie, ben nog steeds onder de indruk hoe vaak het goed ging )
pi_29337475

het coloseum van el jem

uitzicht vanuit de tuin van ons hotel

uitzicht vanuit onze hotelkamer (voorkant van het hotel)

de straat naar het colloseum

de medina van sousse

het landschap

de minaret van een moskee

de kameel van de kamelentour

binnenkort zal ik hier nog wel n veslagje neerdumpen ga nu slapen
pi_33880062
Ja hoor, de reisgidsen van 2006 zijn al bijna helemaal uitgeplozen.
Dit jaar wordt het waarschijnlijk Tunesië.

Is het daar echt zo erg met blonde vrouwen? Ik ga met mijn vriend... Misschien dat het meevalt.

Ik had ook nog een vraagje over de excursies: zelf boeken bij reisbureau of kun je dat daar op eigen houtje regelen?

Graag wat posts aub :-) zodat ik binnenkort kan boeken
pi_33893023
Ja, het is daar echt erg met blonde vrouwen. Gedragen kunnen die gasten zich nauwelijks.
pi_33911943
Ik vond het wel meevallen met het blonde vrouwen verhaal in Tunesië. De handelaren in de medina zijn zo-wie-zo erg agressief om je in hun 'stalletje' te krijgen. Ik heb geen verschil gemerkt tussen het 'lastig vallen' van mij en het 'lastig vallen' van mn vriendin. Totaal niet te vergelijken met bijv. Turkijë (waar we hetzelfde jaar waren, dus mooi vergelijkings materiaal) die mensen snappen nee/non/no nog een beetje.

Wij (mn vriendin en ik) zijn naar Tunesië (Monastir) geweest met Neckermann, lekker luieren in een resort. De ene dag iets cultureelverantwoords doen en de volgende dag lekker luieren aan t zwembad/zee. We hebben gewoon via de hostess van Neckermann de excursies geboekt, natuurlijk de standaard dingen: Amfitheater van El Djem, dagje (lange kl*te busreis) naar Carthago, Sidi Bou Said dat soort dingen. Wat me erg tegen is gevallen en wat ik alleen zou doen als je niets beters/leukers te doen heb: Port El Kantaoui.
"If you didn't win today, you can always win tomorrow"
pi_33912098
Kijk, dat zijn de tips waar ik naar op zoek ben, thxz!

Ik denk dat we er toch maar naartoe gaan...
pi_33922686
vraagje:

Sousse of Hammamet?
pi_33929346
De handelaren zijn erg agressief, maar een blonde vrouw wordt nog voortdurend lastiggevallen met van allerlei onzedelijke verzoekjes, gebaren en toespelingen.

Sousse of Hammamet... waar ben je naar op zoek? Sousse is wat drukker, verder maakt het allemaal weinig uit eigenlijk.
pi_33930551
okee, dan moet ik mijn haren een tintje donkerder gaan verven..
pi_34006190
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 05:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, het is daar echt erg met blonde vrouwen. Gedragen kunnen die gasten zich nauwelijks.
ik ben (donker)blond heb niet echt een klein voorkomen ofzo en ik heb werkelijk nergens last van gehad ( qua opmerkingen of aanrakingen oid) en ik was er samen met mijn vriend.

je hebt wel een beetje dat de mannen op de terasjes kijken als je langsloopt, maja, dat kun je natuurlijk ook gewoon als compliment en egoboost zien ( ik was trws in sousse erg toeristisch,maar wel aan te raden)
pi_34040418
Ik heb toch heel andere dingen gezien en meegemaakt. Zelfs meisjes van 12 of 13 jaar konden niet eens alleen ergens naar toe lopen of ze werden al lastig gevallen door Tunesische mannen.
pi_34126785
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 07:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb toch heel andere dingen gezien en meegemaakt. Zelfs meisjes van 12 of 13 jaar konden niet eens alleen ergens naar toe lopen of ze werden al lastig gevallen door Tunesische mannen.
ik zou mijn kind van twaalf ook niet alleen door de stad laten lopen daar ofzo.. maar dat is een ander verhaal.

ik heb het iig niet als negatief ervaren, dus als je er echt heen wilt, hoef je het land wat mij betreft niet te mijden om de vervelende mannen
pi_34138532
Ik weet niet wanneer CherrymoonTraxx voor 't laatst naar Tunesië is geweest, maar misschien heeft het daar mee te maken. Zoals ik al zei, had mijn vriendin ook weinig last van de Tunesische mannen daar (misschien dat t aan mij lag )

Wij waren in 2003 in Tunesië BTW
"If you didn't win today, you can always win tomorrow"
pi_34142644
heeft ook met de mate van toerisme te maken lijkt me
pi_34172494
nou, ik ga naar Cyprus...
pi_34174006
Jaren geleden zijn mijn ouders eens naar Tunesie geweest. Weet alleen even niet welke plaats.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34467616
Het is wel erg verschillend wbt blond haar. In Sousse zijn ze er wel aan gewend, maar ik was samen met mijn vriendin op zo'n Berber tocht en in de diverse dorpjes (waar ze niet zo heel touristen zien) Was het vaak wel vervelend (blijven doorvragen over het blonde haar...)

Maar nu het al weer een half jaar geleden is... heb er nog wel mooie herinneringen aan overgehouden, that's a fact!
pi_36140647
Misschien een ideetje om met de Kerst naar toe te gaan. Ik neem althans aan dat dat daar niet gevierd wordt.
pi_36140889
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:52 schreef Dizzytal het volgende:
Ik weet niet wanneer CherrymoonTraxx voor 't laatst naar Tunesië is geweest, maar misschien heeft het daar mee te maken. Zoals ik al zei, had mijn vriendin ook weinig last van de Tunesische mannen daar (misschien dat t aan mij lag )

Wij waren in 2003 in Tunesië BTW
2001 ben ik er voor het laatst geweest.
pi_36140964
Sawadee heeft een leuke reis van 8 dagen naar Tunesië, zag ik.
pi_36145272
Matmata, Douz en Tozeur zijn zeker de moeite waard. Djerba wat minder, maar dat had je zelf ook vast al door.

Gabes vond ik zelf ook 'n moeite stad, maar je hebt maar 8 dagen zie ik met Sawadee. Dan kun je niet al te veel doen. Anders zou ik Gabes en El Djem zeker niet overslaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')