abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2005 @ 10:59:22 #151
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_26243072
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:41 schreef Coconut het volgende:

[..]

DTP is maar 10 jaar geldig, dus tot je 19e. Hepatitis A is tegenwoordig na de 2e vaccinatie minimaal 15 jaar geldig bij zware rokers, bij lichte rokers/niet rokers levenslang.

En ook al verblijf je in de duurste hotels in Tunesie, als je van plan bent ook uitstapjes te gaan maken, raad ik je zeker aan vaccinaties te halen.
Dat laatste ben ik wel met je eens, maar wat betreft DTPstaat er in mijn vaccinatiepaspoort toch echt 15 jaar, vanaf mijn negende. Daarna staat bij de eerste Hepatitis A-injectie 1 jaar, na de tweede 10 jaar (Havrix 1440). Ben ook voor hepatitis B ingeënt, dat was geloof ik wel levenslang, maar dat staat er niet bij (die waren ook niet via de GGD)

Kortom: even naar de GGD voor info, die hebben de actuele info, zal vast wel eens wat veranderen in de denkbeelden erover
Hatsjoe!
pi_26246486
Ik zal eens even bij de GGD informeren. Thnx!
pi_26250048
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:59 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik wel met je eens, maar wat betreft DTPstaat er in mijn vaccinatiepaspoort toch echt 15 jaar, vanaf mijn negende. Daarna staat bij de eerste Hepatitis A-injectie 1 jaar, na de tweede 10 jaar (Havrix 1440). Ben ook voor hepatitis B ingeënt, dat was geloof ik wel levenslang, maar dat staat er niet bij (die waren ook niet via de GGD)

Kortom: even naar de GGD voor info, die hebben de actuele info, zal vast wel eens wat veranderen in de denkbeelden erover
Ik heb afgelopen zomer DTP moeten halen omdat ik net 19 was geworden voordat ik naar Tunesie ging, en volgens de GGD dus niet meer beschermd was voor DTP. Ik heb toen ook m'n 1e Hep A prik gehaald, waarbij werd verteld dat als ik hem binnen een jaar nog een keer zou halen beschermd zou zijn voor 15 jaar. Dus ik heb vorige maand de 2e Hep A prik gehaald en toen vertelde ze dat er nieuwe onderzoeken zijn geweest en dat Hep A nu dus eigenlijkl levenslang bescherming geeft na 2 vaccinaties .
amokaapjeeh O+
pi_26254334
De 2e DTP prik is 15 jaar inderdaad, die wordt wel aangeraden als je naar Tunesië, maar is niet nodig eigenlijk, behalve als je echt naar het zuiden wil.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:08:21 #155
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27737003
ik ga begin juli ook naar sousse met vriendjelief en ik heb met behulp van zo'n gezellig reisgidsje al even zitten kijken wat ik in ieder geval gezien MOET hebben.

- Tunis en de souk el attarine( de parfummarkt daar waar ze een persoonlijk parfum voor je samen kunnen stellen)
- het bardo museum in tunis
- carthago
- dougga ( een van de best bewaarde ruinesteden)
- de medina en de moskee van sousse
- monastir en de bourguiba moskee
- kairouan
- el djem
- de zout meren en de woestijn

heeft iemand nog aanvullingen of aanmerken op mijn lijstje? is er iets wat ik absoluut ook nog zou moeten zien , of beter niet kan doen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_27748651
Dit zijn allemaal wel dingen die de moeite zijn, de ballonvlucht in Tozeur is ook een aanrader, net zoals je eigenlijk naar Algerije moet.

Carthago is zeker mooi, mooier dan Rome qua overblijfselen. El Djem is ook mooi, dat amphitheater is nog vrij veel van over.

Gabes vond ik zelf ook de moeite waard. Eigenlijk is er zoveel te zien in Tunesië, ik weet niet hoe lang je wilt gaan?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:55:29 #157
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27748684
maar 8 daagjes dus wil wel zoveel mogelijk zien ( jammer dat die klote woestijn zo ver uit de richting is )

[ Bericht 4% gewijzigd door littledrummergirl op 08-06-2005 18:02:36 ]
pi_27748781
8 dagen. Hoe wil je dat allemaal gaan doen dan? Eerste en de laatste dag ben je wellicht al zowat kwijt met reizen, dan blijven er 6 dagen over.

Tunis kost je vanaf Sousse al een dag, Sidi Bou Said kan je dan wel meepakken en dat is zeker de moeite waard. Staat ook in de gids.

Dat Monastir en Sousse gedeelte kan je ook in één dag doen, dat wordt dan wel een hele drukke dag.

El Djem kan je maar beter 'n halve dag voor uittrekken, Kairouan een hele dag. Zelfs dan wordt dat nog een hele drukke dag.

De woestijn zou ik minimaal 3 dagen voor uittrekken.
  woensdag 8 juni 2005 @ 18:05:06 #159
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27748921
ik hoopte dat er dingen tussen stonden die ik weg kon strepen maar dat valt dus nog aardig tegen.

de laatste dag hebben we gelukkig nog helemaal vrij omdat we snachts pas gaan vliegen, dus we hebben in totaal 7 hele dagen.

ik zelf vond wat ik van kairouan heb gelezen niet zo heel bijzonder ( correct me if i'm wrong ) zou ik die weg kunnen strepen?
pi_27749009
Ik zou dan 'n moskee wegstrepen, die kan je overal wel zien, ook in Sousse en in Tunis kan je het ook meepakken.

Kairouan vond ik wel een mooie stad. Geen Romeinse invloeden en heel anders dan de steden die dat wel hebben. De medina is ook erg mooi. Het is vanaf Sousse ook niet heel erg ver, je kan het meenemen als je richting de woestijn gaat misschien? Als je een tapijt wilt kopen dan moet je dat ook sowieso in Kairouan doen.

Kairouan zou ik niet wegstrepen, maar goed, smaken verschillen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 18:42:12 #161
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27749930
hmm dan laat ik monastir weg denk ik dat zal wel op hetzelfde neerkomen als sousse gok ik zo ( ligt er ook praktisch naast geloof ik )

nouja we zien allemaal wel wat het gaat worden.

heb er wel superveel zin in
pi_27750442
Monastir ben je zo vanaf Sousse, als je je een keer een middag verveelt ben je er zo.

Welk hotel in Sousse zit je?
  woensdag 8 juni 2005 @ 19:30:18 #163
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27751589
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 18:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Monastir ben je zo vanaf Sousse, als je je een keer een middag verveelt ben je er zo.

Welk hotel in Sousse zit je?
naam is me even ontschoten, weet alleen dat het groot en wit is en direct aan het strand. Maja, daar heb je weinig aan vrees ik

*boekje van reisbureau zoeken gaat
pi_27751651
Ja, zowat elk hotel daar is groot, wit en aan het strand.
  woensdag 8 juni 2005 @ 19:39:39 #165
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27751989
het het, el hana beach heet het ( stom, die naam heb ik al n paar keer voorbij zien komen in dit topic bedenk ik me net )
pi_27752262
Ja, El Hana Beach is een redelijk bekend hotel. Heb het wel gezien daar....
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:24:46 #167
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27951240
even een heel stomme vraag misschien, maar is het ook de bedoeling/gebruikelijk dat je afdingt op eten, of staan er gewoon vaste prijzen op de menukaarten?
pi_28041142
Menukaart zijn gewoon vaste prijzen, net zoals drank. Maar voor de rest afdingen dus.
Zeg maar 2/3 van de prijs eraf, dan pas kopen.
pi_28080654
Weet iemand hoe het is in hotel Sousse Palace?
Eind juli een weekje daar samen met mijn vriendinnetje
pi_28474584
Anybody??
pi_28475942
Sousse Palace, de naam komt me bekend voor, maar ik weet zo gauw niet welk hotel er bij hoort. Hoeveel sterren heeft het hotel, dat zegt vaak alles.
  maandag 4 juli 2005 @ 15:19:24 #172
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28478260
Het is op zich een goed hotel. Wij hadden alleen begrepen dat het pas nieuw was toen wij er zouden komen. Daar bleek dat het alleen was verbouwd. De hal is erg mooi, er hangen veel lampen. 's Avonds was er een soort slangenshow. Dat was leuk, maar je moet wel zorgen dat je vooraan zit, anders zie je niks. Het eten was goed. Er staat op een tafel een kaartje met je naam, daar moet je dan gaan zitten. Het kan zijn dat je elke dag ergens anders zit. Wij zaten eerst bij een stel Duitsers, daarna hebben we zelf de kaartjes verzet.
O ja, als je gaat zwemmen en je wil zonnen, moet je niet laat gaan. De zon gaat al vrij vroeg weg achter de toren van het hotel. Het is goed te lopen naar de Mdina.
O ja, de bedden zijn hard en onze douchekop hing met een touwtje vast.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_28580631
Thnx. Zag net dat ze sinds kort ook een eigen site hebben (http://www.soussepalace.com/Soussepalace/eng/index.html)
Nog iets meer dan een weekje...
  zondag 10 juli 2005 @ 14:13:27 #174
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_28680398
wij zijn vanacht teruggekomen uit sousse

het was echt super, en als je er tijd voor hebt, de quadtour is heeeeeel tof
pi_28699367
Welcome back! Hoe was het weer?
Zal de quadtour onthouden!