afgezien daarvan zit je met zo'n constructie ook met scherpe randen in je leiding, wat een grotere weerstandscoėfficiėnt gaat geven en dus grotere eisen aan je pomp stelt. Eentje kan geen kwaad, maar als je een paar van die dingetjes erin steekt moet je pomp best wat meer energie leveren om het water rond te krijgen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:41 schreef Adfundum het volgende:
twee stukken op 45 graden afzagen en haaks aan elkaar solderen/lassen? En aan de buitenkant nog extra plaatjes solderen voor de stevigheid. Zo'n haakse bocht kan wel extra geluid in de leiding veroorzaken. Weet niet of dat stevig genoeg is in verband met steeds warm en koud worden van de leiding.
Die nikkelkleurige knie zit daar om de 15mm buis door te muur te laten steken.quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:54 schreef Marsepein het volgende:
Waarom vervang je die nikkelkleurige knie niet voor een nikkelkleurig T-stuk?
Hou er rekening mee, dat je minstens 2 cm na je gebogen bocht recht moet hebben om te kunnen knellen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:06 schreef Zjummie het volgende:
DIe buigijzers met radius 30mm ziet er goed uit. Ik denk dat precies is wat ik nodig heb :-)
Die knietjes zijn toch ook 90 gradenquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:15 schreef dr.dunno het volgende:
ik zou echte 90 graden bochten vermijden, idd vanwege geluid maar ook vanwege de weerstand die het geeft in je systeem, twee 45 graden bochten is beter, of eventueel (een minder duurzaam) flexibel stukje aansluitbuis.
koper moet je vermijden i.v.m. corrosie.
sorry ik bedoelde 90 graden bochten zelf maken, prefab knietjes zijn natuurlijk een minder groot probleemquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:17 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Die knietjes zijn toch ook 90 graden![]()
ik geef je meer kans als je je zusje of vriending het laat doen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:35 schreef Zjummie het volgende:
Zal trouwens niet meevallen zo'n 30mm ijzer te scoren. Ja wel te kopen, maar voor 1 bochtje zo'n ding kopen is natuurlijk van de zotte. En ze worden niet verhuurd door bijv. Warmteservice zie ik net.
Boels heeft ze ook niet in de catalogus staan
Volgende vraag: waar kan ik een 30mm bijguizer hurenOf moet ik gewoon even de plaatselijke loodgieter lief aankijken ?
Oh maar ik kan heel lief kijken hoorquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:40 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik geef je meer kans als je je zusje of vriending het laat doen.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:58 schreef roykejanssen het volgende:
jongens jongens jongens toch,
"Wat ik eigenlijk nodig heb (maar wat denk ik niet verkrijgbaar is) is een soort knietje met aan 1 kant een knelkoppeling en aan de andere kant een normaal stukje 15mm buis in plaats van een knelkoppeling."
Dit heet een insteekknie. Gewoon verkijgbaar van VSH.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |