abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53921650
Beste klussers,

Ik heb een vrij grote voortuin en ik ben van plan om m/n fietsen erin te zetten.

Dus een fietsenschuurtje te maken.

Bij de gemeente geiinformeerd voor wat mogelijk is.

Volgens het bestemmingsplan mag ik niet hoger dan 1 meter met een oppervlakte van 2m2.

Mijn fietsstuur is al 1.20 mtr hoog...

Heeft iemand ervaring met een ingegraven / "verdiept" schuurtje??? (foto's?) zodat ik boven het maaiveld maar tot 1 mtr uitkom.

Kan je zoiets aansluiten op het regenwaterafvoer??? (misschien domme vraag)

Hoop dat jullie mij kunnen helpen....

Groetjes.

P.S stiekem toch hoger dan 1 mtr gaan heeft geen zin, gemeente controleerd streng!
pi_53921797
20cm ingraven is geen probleem joh, als t een houten schuurtje is, zorgen dat je de onderste 30cm van t hout goed insmeert met menie of ander anti-rot spul. Daar kan je dan gewoon overheen verven. vervolgens gat graven, evt met hoge bandjes rondom afwerken,zodat t zand niet direct tegen de schuur aan komt.

Vergeet niet een afstapje te maken, als je em schuin doet, ipv treden, dan heb je een aanloop van een meter nodig ongeveer (dan heb je nl alsnog een 20% afdaling). Dat kost ook ruimte in je tuin en je schuurtje dus niet direct aan je normale pad zetten.

en bij het afgraven opletten dat je ondergrond wel recht is als je klaar bent.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_53921918
Ik denk dat je er iig rekening mee moet houden dat het schuurtje dan het laagste punt is en het water daar naar toe zal stromen. Met een flinke regenbui staat er dan al snel 50cm water in. Misschien kun je dit afdichten met een of ander zeil.
Een vriend van me heeft ook zo'n verdiept schuurtje gemaakt, met een bitumen dak en houten zijkanten. Volgens mij zit het bij hem prima.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_53921960
Cool idee ! zeker doen

Zou alleen wat in de grond zit van steen maken - je kunt hout nog zo goed insmeren, als het gedeeltelijk in de grond zit rot het super snel weg.
Terwijl als het los van de grond zit en kan ventileren het heel lang duurt voor het wegrot (zelfs onbehandeld)
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:39:04 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53922015
bestemmingsplan ??? dacht dat ze dat hadden afgeschaft ?
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:02:10 #6
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_53922327
je moet gewoon dikke 2 meter in gaan graven joh, dan maak je kleine helling, en dan maak je schuurtje helemaal in de grond, je moet wel voor zorgen dat je buitenkant van schuurtje met cement/beton maakt, dan rot het nooit weg, gooi drainage in de grond en klaar is kees
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:10:03 #7
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53922465
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:39 schreef Buschetta het volgende:
bestemmingsplan ??? dacht dat ze dat hadden afgeschaft ?
Ik denk niet dat men een "bestemmingsplan" ooit afschaft, anders staat er straks ineens een fabriek naast je, ofzo.
[KNE]-Mod
pi_53923230
Bedankt voor jullie reacties,

Ik zit inderdaad met het water probleem.

Daar moet toch een goede oplossing voor zijn???
pi_53924027
Je kan altijd, een tegelvloer leggen en daarin een put maken, de riolering of regenwater afvoer (als je dat gescheiden hebt) zit later als 20cm (ik meende 70 of 80cm diep), dus die put kan je altijd daarop aansluiten.

Dan heb je meteen een stevige ondergrond voor je schuurtje.
pi_53924101
Kijk nu weet ik wat meer,

Ga snel eens graven opzoek naar de hemelwater afvoer.....

(zit ie meestal op de grens met de buren?, de regenpijp wel...)
pi_53924800
eeuh, weet je waar de riolering je huis verlaat?

De enige manier waarop wij er achter kwamen waar die lag, is door vanaf de muur te graven en de afvoer te volgen naar de straat.
pi_53925620
Wellicht dat je op de pagina van de fietsersbond (www.fietersbond.nl) ook nog wat inspiratie kan opdoen en zoek dan voor de gein eens naar "halfhoge" (kan helaas niet dieplinken) voor een bouwtekenig van een verzonken "bak" om fietsen in op te bergen.
live your fears, fear your live
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2007 @ 16:27:16 #13
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53926904
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 15:17 schreef refro het volgende:
Wellicht dat je op de pagina van de fietsersbond
Hier dus !

TS, leuk idee (in bunkervorm o.i.d.)
pi_53977226
bedankt voor alle reacties!!!