quote:Op zondag 14 oktober 2007 03:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Tientallen auto's in PC Hooftstraat met wielklem
Amsterdam - Vrijdag kregen tientallen auto's in de PC Hooftstraat onverwachts een wielkkem. Op 16 oktober, Wereldvoedseldag, vraagt de FAO jaarlijks wereldwijd aandacht voor voedselzekerheid in de wereld. In 2007 is het thema “The right to food”. Mensen die boodschappen doen in de duurste winkelstaar van Nederland worden door de wielklem en een machtigingsformulier opgeroepen om 15 cent per dag te geven aan een kind in een ontwikkelingland.
De boodschap van Kerk in Actie en ICCO is dat een kind met maar 15 cent een dag lang kan eten. Hiermee vestigen Kerk in Actie en ICCO de aandacht op de honger in de wereld en de oplossing daarvoor. Behalve in de PC Hooftstraat krijgen duizenden auto's in heel Nederland een 15 cent wielklem en machtigingsformulier.
Bron1
En nu weer een pilletje meneer anaal?
Ik zou diegene die dat bij mijn auto zou doen toch verschrikkelijk tyfus hard de straat op schoppen en die wielklem ergens anders klem zetten![]()
![]()
Valt niet op te maken uit het bericht, maar bij de bron staat een foto en de 'klemmen' zien er nep uit op deze foto.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:12 schreef nostra het volgende:
Ik neem aan dat het een nepklem was?
Dat lijkt me, want anders mag Kerk in Actie een politie-inval verwachten.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:12 schreef nostra het volgende:
Ik neem aan dat het een nepklem was?
quote:De boodschap van Kerk in Actie en ICCO is dat een kind met maar 15 cent een dag lang kan eten. Hiermee vestigen Kerk in Actie en ICCO de aandacht op de honger in de wereld en de oplossing daarvoor.
Tuurlijk. En ik vind de actie wel ludiek en gewaagd.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:21 schreef rutger05 het volgende:
Zeer terecht overigens dat er aandacht wordt gevraagd voor kinderen in nood.
[..]
Inderdaad, dat denk ik ook altijd als ik tv spotjes van goede doelen ziequote:Op zondag 14 oktober 2007 19:44 schreef Loedertje het volgende:
Waarom geven ze 25 cent uit voor het produceren van zo'n reclameklem en storten ze dat geld van deze idiote campagne niet op de rekeningen van hun eigen stichtingen i.p.v. ze af te boeken als PR materiaal
Zo werken goede doelen. En het leven, eigenlijk.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:44 schreef Loedertje het volgende:
Waarom geven ze 25 cent uit voor het produceren van zo'n reclameklem en storten ze dat geld van deze idiote campagne niet op de rekeningen van hun eigen stichtingen i.p.v. ze af te boeken als PR materiaal
idd ik zou ze aanklagen voor een paar duizend euro dit zijn geen grappen meerquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:09 schreef Drugshond het volgende:
Onder dwang geld afstaan aan ontwikkelingslanden.... moet niet gekker worden.
Hoe ludiek deze aktie ook is... hij gaat imo wel een stap te ver.
omdat de ah miljarden overheeft itt goede doelen op een gegeven moment werken die zielige kindjes spotjes ook niet meer en kun je je geld beter aan dat zielig kindje gevenquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zo werken goede doelen. En het leven, eigenlijk.
Waarom maakt de AH hun producten niet gewoon 30% goedkoper in plaats van die miljarden te spenderen aan reclame?
Omdat de kost voor de baten uitgaat.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:44 schreef Loedertje het volgende:
Voor een kartonnetje aan je wiel?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd ik zou ze aanklagen voor een paar duizend euro dit zijn geen grappen meer
toen ik het typte had ik het topic nog niet helemaal door gelezen en dacht ik dat het een halve greenpeace actie wasquote:
Zoek dan fijn een gironummer en stort gewoon ¤ 55,- per jaar voor 1 zo'n kindje (tenminste, dat hoop je, het kan natuurlijk ook zomaar dat je geld gewoon gaat naar de dure designers van de reclamecampagnes of naar de directeur van de desbetreffende stichting/organisatie..)quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:04 schreef Thorical het volgende:
Heb jij niet een moment gedacht 15 cent wat is dat nou? Een cigaret, een glas cola. Kan ik die niet missen?
Ik wel.
Veel bedrijven doen design, drukken, webspace, etc. gratis voor goede doelen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Zoek dan fijn een gironummer en stort gewoon ¤ 55,- per jaar voor 1 zo'n kindje (tenminste, dat hoop je, het kan natuurlijk ook zomaar dat je geld gewoon gaat naar de dure designers van de reclamecampagnes of naar de directeur van de desbetreffende stichting/organisatie..)
Jij leest het topic niet eens door? Luie donderquote:Op zondag 14 oktober 2007 20:38 schreef GizartFRL het volgende:
Wow, zo te zien hebben die wielklemmen een stuk meer dan 15 cent per stuk gekost.
Daar had dus zo'n kind een dag van kunnen leven.
Tssssk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |