SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door DS4 op 16-10-2007 20:39:43 ]Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:31 schreef DS4 het volgende:
Ik realiseer mij iets. Deze prestatie is toch fenomenaal. Ik wordt er stil van eigenlijk.Ik dacht hetzelfde vandaagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Signature.
Inderdaad, leg daarbij dat ten tijde van de nieuwprijs, geld ook meer waard was, is ie gewoon verre van de nieuwprijs.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent het hoop ik met mij eens dat 30K niet meer is dan de nieuwprijs... Want dat is wat stefke p beweert: dat de supra nu meer kost dan nieuw.
Je bent gewoon jaloers dat je met een slangetje 400rwhp, en met een boost controller en downpipe 450rwhp hebt terwijl je dat met geen enkele Porsche voor elkaar krijgt. Misschien dat je het nog niet snapt, maar de Supra is dus voor 600+rwhp ontworpen maar Toyota heeft de boost stock maar op 11PSI gezet. Dus die auto is inderdaad beter. Dan kun je klagen wat je wil dat dat "niet origineel" is, maar feit blijft gewoon dat je hij voor 99.9999% (op die boost na dus) origineel klaar is voor 500rwhp. Maar goed, het is je vergeven, aangezien die 0-60 tijd en de topsnelheid het enige uit het geplaatste artikel waren waarop je Porsche niet al meteen van de baan geveegd werd, dus ik snap dat je je daaraan vastklampt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goh, dus door wijzigingen aan te brengen is de supra "origineel" sneller? Zoveel domheid kom je zelden tegen.
Overigens vreemd dat de supra hier binnen de 5 seconden naar de 60 mph gaat, de testen die ik onder ogen heb gekregen zitten rond de 6 seconden te dansen.
Bron voor jou, als je daar gelukkig van wordt.
OK, je bent dus gewoon een beetje dom omdat je het vertikt in te zien dat die 'advertenties' letterlijk knip- en plakwerk zijn die van autotrader.com gehaald worden en vervolgens voor 10K op mobile.de geplaatst worden. Het is goed hoor: beweer maar bij hoog en laag dat je voor 10K een Supra koopt. De rest van de lezers herkent binnen tien seconden zo'n scammer, en jij ook. Je wil het nu alleen niet meer toegeven.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:58 schreef DS4 het volgende:
Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...
[..]
Ben je een beetje dom of heel erg dom? Je hebt geen enkel benul waar je het over hebt. Je googlet wanhopig en vindt vervolgens wat KBB values en je roept 'zie je wel!!!' Kerel, ik kan hier wel honderd links neergooien maar je wil het gewoon niet geloven. Hoeveel links naar supras van 50+K moet ik hier plaatsen? Moet ik je met taxaties om je oren slaan? Moet ik hier links gaan plaatsen naar tig artikelen van taxateurs die ook Supras verhandelen? Moet ik je wijzen op pagina's waarin staat dat die KBB waardes n.v.t. zijn voor Supras? Laten de links die ik plaatste van die 70, 80 en 90K Supras nou net van een beedigd taxateur zijn... Sneu hoor. 'Dat zijn de feiten?' Je weet to-taal niet waar je het over hebt en houdt krampachtig vast aan wat computer-gegenereerde afschrijvingscijfertjes die je ergens met Google vond.quote:Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.
[..]
Grote bek? Je moet het gore lef maar hebben, zielepiet. Jij komt dit topic verzieken en niemand anders. Houd je gewoon in je Porsche topics en heb het fatsoen je niet-onderbouwde onzin hier niet te plaatsen als je niks zinnigs bij te dragen hebt. Met je gammele, roestige Porsche met 250pk. Je hebt inderdaad geluk dat ik in de VS woon, anders nam ik een vriend en camera mee om te filmen hoe ik onderweg naar de ring je het stront voor de ogen reed (zeg eens, hoe langzaam is die roestbak van je van 0-100? 7 seconden? en van 0-200? 20 seconden? En van 0-300? Oh wacht, dat haalt hij niet eens ), vervolgens op de ring ook en dan weer naar huis. Alsof dat barrel ook maar een schijn van kans heeft tegen een 700rwhp Supra.quote:Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.
[..]
Hoeveel links naar stock Supras die 50+K kosten moet ik hier plaatsen voordat je opzout? Vertel het maar, dan krijg je ze. In tegenstelling tot jouw gezever, kom ik namelijk met keiharde links, artikelen en feiten.quote:Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.
Wederom geef je gewoon aan verschrikkelijk dom en jaloers te zijn. Ben je boos dat er voor die roestbak van jou niets te krijgen valt? De enige reden dat Supras gemod worden is omdat je er 1500rwhp uit kunt persen, en dat je voor een paar duizend euro met 600rwhp rond rijdt. Iets wat met die pruts-Porsches van jou volstrekt onmogelijk is tenzij je de auto van boven tot onder voor 30K verbouwt. De reden dat de Supra springlevend en vreselijk gewild en duur is terwijl dat bij de 300ZX, RX7, 3000GT e.d. niet het geval is, is dat hij onverwoestbaar is en je er werkelijk elk aantal PKs uit kunt halen.quote:Er is geen auto die ik ken die zo vaak wordt gemodificeerd. Als dat geen bewijs is dat toyota een auto heeft afgeleverd die niet goed is af-fabriek...
Nogmaals: Als je verstand van zaken had, dan wist je dat *alle* Japanse auto's die ouder dan 3 jaar zijn, na verloop van tijd niets waard zijn. Voor de onwetenden: in Japan moet elke auto aan de Shaken wetgeving voldoen. Na 3 jaar moet je auto geinspecteerd worden en betaal je handenvol geld voor de registratie. Vervolgens gaat die prijs exponentieel omhoog bij de volgende inspecties, tot op het punt waar na een jaar of 7 de auto geen cent meer waard is omdat de registratieprijs tien keer zo hoog is als de inruil- of verkoopwaarde, en al die auto's worden dus gesloopt of geexporteerd. Die linkjes die je plaatst zijn dus auto's die voor een appel en een ei aan de UK verkocht zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:10 schreef DS4 het volgende:
Zullen we eens kijken waar deze eindigt?
Ook fiks gemodificeerd, maar laten we eens zien waar het schip strandt...
Scam?
Nog een keer scam?
Een originele! Buyitnow voor minder dan 10.000 euro, maar je mag ook lager bieden (1.500 euro iemand?)... Maar zal wel een scam zijn, nietwaar?
Meer waard dan nieuw... Uh-huh...
En met die 'volgens mij....' diskwalificeer je jezelf meteen van elke discussie. Je hebt nul komma niets ervaring met of zelfs maar kennis van de betrouwbaarheid van Supras.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:35 schreef Kill_em_all het volgende:
Leuk, je supra kan 367. Maar het blijft een supra en hoe gaat dat ding de bocht om? en hoe zit het met de betrouwbaarheid? volgens mij staat dit ding nog vaker bij de garage dan de gemiddelde supercar.
Da's een NA-T. Zoals ik al zei: geen enkel benul waar je het over hebt. O ja, het is naast een NA-T nog een scam ook. Email hem maar eens, dan krijg je vast z'n Western Union info wel...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is godsonmogelijk om een originele supra turbo in de VS te vinden, maar goed in de cat. best goed betaalbaar met vraagprijs 13.000 euro.
Ik heb wel eens 3750 pk 'onder m'n reet gehad'. En ja zoiets bestuur je met een roer. En oja, wat betreft dat OV, als je wel eens in de trein door de kanaaltunnel hebt gezeten, heb je 21000 pk 'onder je reet gehad'.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 03:25 schreef PNG het volgende:
Volgens mij heeft 90% van iedereen die hier allemaal post nog geen 120 pk onder zijn reet.
Als het al 100 is. Of een fiets/OV.
Raar forum soms. Net zoals in vliegeniers onzin de helft helemaal niet vliegt.
En het staat iedereen vrij dat te doen en mee te doen aan de TX mile. Dat gebeurt ook: er doen tientallen gemodde Porsches, Vipers, Corvettes e.d. mee. De winst ging echter naar een Supra die 367 km/u wist te behalen in 1,6km. Daar gaat dit topic over. Jammer alleen dat je dan meteen tien man krijgt die vanuit hun jarenlange persoonlijke ervaring ( )met auto's met 400+PK commentaar leveren over hoe brak en waardeloos die Supra wel niet is.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 02:02 schreef eer-ik het volgende:
Ligt het nou aan mij, of zie jij 0% verschil tussen getunede auto's en sportauto's?
Ik snap ook wel dat een getunede supra harder gaat dan een porsche of ferrari of wat dan ook, maar komp zeg Denk jij nou niet dat een veyron niet nog harder zou kunnen? Getuned dus.
Nee, dat zal het zijn. Ik rij immers maar een Porsche en zoals we allemaal weten kun je jezelf dan geen toyota veroorloven...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:04 schreef StefanP het volgende:
Je bent gewoon jaloers
Behalve dan de turbo's... Maar de meesten doen dat niet omdat een auto niet beter gaat rijden als je er vermogen aan toevoegt. Nou reed zo'n supra out-of-the-box al vrij klote, dus maakt het kennelijk niet zo uit, maar een goed rijdende auto verneuken is niet iets wat verstandige mensen doen...quote:dat je met een slangetje 400rwhp, en met een boost controller en downpipe 450rwhp hebt terwijl je dat met geen enkele Porsche voor elkaar krijgt.
Alleen kan het chassis niet meer vermogen aan. Het is sowieso een beetje dom om te denken dat toyota een auto heeft gemaakt die voor een klein beetje meer geld de F50 voorbij had kunnen streven, maar dat ze dat maar gewoon niet hebben gedaan. Dat soort onzin geloven zwakzinnigen misschien...quote:de Supra is dus voor 600+rwhp ontworpen maar Toyota heeft de boost stock maar op 11PSI gezet. Dus die auto is inderdaad beter.
Car and driver meet wel eens vaker hele snelle tijden, zoals ik al eerder zei. Hier een auto uit de jaren 70 die dezelfde tijd scoort bij Car and Driver naar de 60 mph. Let wel: dit is de geknepen VS versie met 280 pk. De 300 pk versie die in Nederland werd geleverd had er ongeveer 5,5 sec. voor nodig om de 100 km/u te bereiken...quote:O ja: ik weet niet wat jij allemaal uit wanhoop op Google probeert te vinden, maar zoals ik al zei: know when to pick your fights:
Hij bracht maar 6.600 euro op... 6.600... Een goede 944 S2 levert meer op!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:
OK, je bent dus gewoon een beetje dom omdat je het vertikt in te zien dat die 'advertenties' letterlijk knip- en plakwerk zijn die van autotrader.com gehaald worden en vervolgens voor 10K op mobile.de geplaatst worden. Het is goed hoor: beweer maar bij hoog en laag dat je voor 10K een Supra koopt. De rest van de lezers herkent binnen tien seconden zo'n scammer, en jij ook. Je wil het nu alleen niet meer toegeven.
Doe eens 3 stuks, maar dan origineel. Begin eens met 2. Weet je wat, gewoon met 1...quote:Hoeveel links naar supras van 50+K moet ik hier plaatsen?
Voor de verzekering? Neuh, die zijn leuk om de premie omhoog te krijgen, terwijl bij verlies de maatschappij de taxatie gaat aanvechten...quote:Moet ik je met taxaties om je oren slaan?
Die volledig waren verbouwd...quote:Laten de links die ik plaatste van die 70, 80 en 90K Supras nou net van een beedigd taxateur zijn...
Of een supra die daadwerkelijk wordt verkocht voor 6.600 euro op ebay. Zegt mij veel meer dan vraagprijzen, taxaties en weet ik wat jij allemaal kan toveren. Real world: iemand zet zijn supra turbo op ebay en er wordt niet hoger geboden dat 6.600 euro. Dat lijkt mij een aardig ijkpunt.quote:computer-gegenereerde afschrijvingscijfertjes die je ergens met Google vond.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de eerste ben die jou beschuldigt van een grote bek... Die heb je toch ook?quote:Grote bek? Je moet het gore lef maar hebben, zielepiet.
Neem het vliegtuig...quote:Je hebt inderdaad geluk dat ik in de VS woon, anders nam ik een vriend en camera mee om te filmen hoe ik onderweg naar de ring je het stront voor de ogen reed (zeg eens, hoe langzaam is die roestbak van je van 0-100? 7 seconden? en van 0-200? 20 seconden? En van 0-300? Oh wacht, dat haalt hij niet eens ), vervolgens op de ring ook en dan weer naar huis. Alsof dat barrel ook maar een schijn van kans heeft tegen een 700rwhp Supra.
Kom maar eens. Ik ben benieuwd. Graag wel ook een die voor die prijs verkocht is.quote:Hoeveel links naar stock Supras die 50+K kosten moet ik hier plaatsen voordat je opzout?
Wat ben jij toch ook een zielig menneke... Probeer maar eens een rijdende 911, eender welk type, voor 6.600 euro te kopen.quote:Ben je boos dat er voor die roestbak van jou niets te krijgen valt?
Waar je geen donder aan hebt, want rijdbaar wordt het er niet van.quote:De enige reden dat Supras gemod worden is omdat je er 1500rwhp uit kunt persen, en dat je voor een paar duizend euro met 600rwhp rond rijdt.
Mijn auto was al goed toen hij uit de fabriek kwam...quote:Iets wat met die pruts-Porsches van jou volstrekt onmogelijk is tenzij je de auto van boven tot onder voor 30K verbouwt.
Dat heb ik al vaak zat gedaan. Ik wist niet dat je lef moest hebben om een foto van een auto te plaatsen. Kennelijk ben jij erg bangig aangelegd...quote:Kom, plaats eens een foto van je Porsche. Maar ik weet dat je daar het lef niet voor hebt.
Joh, geef een mening over een supra die niet positief is en stefke p valt je wel aan hoor. Immers, de supra is de beste auto ooit (desondanks rijdt hij zelf tegenwoordig in een Daewoo Corvette) en als je iets anders beweert dan ben je dom en jaloers. Dat soort teksten durft hij zonder meer te roepen tegen iemand met een Veyron, want over 5 jaar is de supra meer waard en als je de supra opfokt naar 2.500 pk, hetgeen voor 3 dollar en 35 cent lukt zonder dat de betrouwbaarheid er iets onder lijdt ook nog, want supra's gaan nooit stuk, dan rijdt deze rondjes om de Veyron en net zo snel naar 500 km/u als de Veyron nodig heeft om tot 300 km/u te gaan. Vervolgens krijg je als bonus nog een verhaal over hoe kut het in NL is en hoe geweldig de VS is. Daar is immers geen criminaliteit (behalve in slechte buurten (en JA, dat is een daadwerkelijk door stefke p recent gebruikt argument!)) omdat ze daar wel hard straffen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:40 schreef Bertjeee het volgende:
Ik wou dat ik wat van deze auto's wist. Dan kon ik ook lekker mee quoten....
PROESTquote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Joh, geef een mening over een supra die niet positief is en stefke p valt je wel aan hoor. Immers, de supra is de beste auto ooit (desondanks rijdt hij zelf tegenwoordig in een Daewoo Corvette) en als je iets anders beweert dan ben je dom en jaloers. Dat soort teksten durft hij zonder meer te roepen tegen iemand met een Veyron, want over 5 jaar is de supra meer waard en als je de supra opfokt naar 2.500 pk, hetgeen voor 3 dollar en 35 cent lukt zonder dat de betrouwbaarheid er iets onder lijdt ook nog, want supra's gaan nooit stuk, dan rijdt deze rondjes om de Veyron en net zo snel naar 500 km/u als de Veyron nodig heeft om tot 300 km/u te gaan. Vervolgens krijg je als bonus nog een verhaal over hoe kut het in NL is en hoe geweldig de VS is. Daar is immers geen criminaliteit (behalve in slechte buurten (en JA, dat is een daadwerkelijk door stefke p recent gebruikt argument!)) omdat ze daar wel hard straffen.
De gemiddelde stand-up comedian maakt minder grappen in zijn beste show van een uur dan stefke p in een gemiddelde post. Ik vermaak me er dan ook kostelijk mee.
vind de supra een geweldige auto, maar de vergelijking met een enzo/veyron/gallardo/etc. gaat volledig mankquote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:08 schreef 1299 het volgende:
Ik vermoed dat de waarheid in het midden ligt
De Supra wordt door de meeste mensen hier onderschat en bestempeld als een ricer karretje terwijl het weldegelijk een volbloed sportauto is.
Een Supra is een GT geen volbloed sportauto zoals b.v. de Enzo.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:08 schreef 1299 het volgende:
Ik vermoed dat de waarheid in het midden ligt
De Supra wordt door de meeste mensen hier onderschat en bestempeld als een ricer karretje terwijl het weldegelijk een volbloed sportauto is.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:01 schreef ShaoliN het volgende:
een opgefokt japans plasticpaleis, dat van ellende uit elkaar rammelt
Maar de Supra valt wel redelijk gemakkelijk te tunen tot die net zoveel vermogen levert als een Enzo en daarbij ook betrouwbaar blijft, maar dan is het alsnog niet de volbloed sportauto.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Een Supra is een GT geen volbloed sportauto zoals b.v. de Enzo.
Tunen heeft toch niets met de opzet van een auto te maken. Het is en blijft een GT ook met 18000 pk.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:43 schreef Party_P het volgende:
[..]
Maar de Supra valt wel redelijk gemakkelijk te tunen tot die net zoveel vermogen levert als een Enzo en daarbij ook betrouwbaar blijft, maar dan is het alsnog niet de volbloed sportauto.
Een Skyline heeft 4WD, een hele zooi computermeuk en een betere gewichtsbalans. Niet vreemd dus.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:43 schreef Party_P het volgende:
En daarnaast, de skyline blijft de supra op het circuit verslaan (bij gelijk vermogen!)
Het ligt natuurlijk een beetje aan je definitie van een sportwagen Maar je kan ook moeilijk een Supra van 50k vergelijken met een enzo die misschien wel het 5 voudige kost.quote:Een sportwagen is een auto die speciaal gebouwd is om hard te rijden. Daarom hangt het voertuig meestal laag boven de grond en heeft plaats voor twee personen om een zo hoog mogelijke snelheid te behalen. De motor is veelal achter de bestuurder geplaatst en drijft de achterwielen aan. Bekende sportwagenmerken zijn Ferrari, Lamborghini en Porsche, maar over het algemeen heeft elk automerk wel een sportauto in hun modellenlijn.
Dat gedeelte over die wetgeving klopt, als je in bijvoorbeeld Suriname woont kun je voor 3000 usd een redelijk nieuwe auto halen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nogmaals: Als je verstand van zaken had, dan wist je dat *alle* Japanse auto's die ouder dan 3 jaar zijn, na verloop van tijd niets waard zijn. Voor de onwetenden: in Japan moet elke auto aan de Shaken wetgeving voldoen. Na 3 jaar moet je auto geinspecteerd worden en betaal je handenvol geld voor de registratie. Vervolgens gaat die prijs exponentieel omhoog bij de volgende inspecties, tot op het punt waar na een jaar of 7 de auto geen cent meer waard is omdat de registratieprijs tien keer zo hoog is als de inruil- of verkoopwaarde, en al die auto's worden dus gesloopt of geexporteerd. Die linkjes die je plaatst zijn dus auto's die voor een appel en een ei aan de UK verkocht zijn.
maak daar maar het 20-voudige van....quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:00 schreef 1299 het volgende:
[..]
Het ligt natuurlijk een beetje aan je definitie van een sportwagen Maar je kan ook moeilijk een Supra van 50k vergelijken met een enzo die misschien wel het 5 voudige kost.
True.. maargoed you get my point.. Pak een Evo FQ-400 en je zit sneller op de 100 dan een Evo ook voor een fractie van het bedragquote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:27 schreef fathank het volgende:
[..]
maak daar maar het 20-voudige van....
Het gaat mij ook helemaal niet om die supra. Niet mijn auto, maar dat is niet ter zake doende.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:08 schreef 1299 het volgende:
De Supra wordt door de meeste mensen hier onderschat en bestempeld als een ricer karretje terwijl het weldegelijk een volbloed sportauto is.
Dan vrees ik dat jij beter niet teveel kan denken...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:30 schreef Lircky het volgende:
Ik denk dat jullie allebeide vroeger gepest zijn door een en de zelfde.
Laat ik nu altijd denken dat het wel zo handig was op een forum als niet iedereen hetzelfde ging beweren.quote:Wat maakt dat nou uit man, hij heeft een mening die deel jij niet met hem.
Er valt heel weinig uit te praten hoor. Als ik iets toevallig lees van stefan dan reageer ik er soms op (en soms ook niet) en ik vermaak mij prima met zijn reacties. Irl kunnen we misschien zonder meer onmiddellijk door een deur. Misschien ook niet, maar dat valt dan niet met koffie op te lossen, want ik vind koffie niet zo lekker.quote:Ga bij elkaar op de koffie en praat het lekker uit.
Nee daar hebben we jouw voor!quote:Dan vrees ik dat jij beter niet teveel kan denken...
quote:Laat ik nu altijd denken dat het wel zo handig was op een forum als niet iedereen hetzelfde ging beweren.
Das toch een zonde dat je koffie niet zo lekker vindt, zeker last om in slaap te komenquote:Er valt heel weinig uit te praten hoor. Als ik iets toevallig lees van stefan dan reageer ik er soms op (en soms ook niet) en ik vermaak mij prima met zijn reacties. Irl kunnen we misschien zonder meer onmiddellijk door een deur. Misschien ook niet, maar dat valt dan niet met koffie op te lossen, want ik vind koffie niet zo lekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |