abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53910023
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:36 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

En hoe haal je een wieldop eraf?
tegen een stoeprand rijden helpt, maar om ze er niet-destructief af te halen zou ik het ook niet weten. Ik weet zelfs niet eens waar ik die krik moet zetten (ergens onder de auto), laat staan dat ik het risico zou lopen om op een verkeerd punt te ondersteunen...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53910078
ANWB komt altijd, ook als je je sleutels in de auto hebt laten liggen etc. Soms lees je ook nog wel eens dat ze een scootmobiel gerepareerd hebben ofzo. Echte vaklui ipv ingehuurde prutsslepers van routemobiel enz.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:44:57 #28
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_53910127
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:40 schreef Athmozz het volgende:

[..]

tegen een stoeprand rijden helpt, maar om ze er niet-destructief af te halen zou ik het ook niet weten. Ik weet zelfs niet eens waar ik die krik moet zetten (ergens onder de auto), laat staan dat ik het risico zou lopen om op een verkeerd punt te ondersteunen...
Lees je instructieboekje eens... Daarbij zijn er aan de voor en achterkant verstevigde punten die meestal netjes staan aangegeven met een driehoekje. Daar moet je je krik onder zetten, maar het metaal is ook dikker daar, dat zie je gewoon duidelijk. Wieldoppen krijg je er meestal af door er gewoon even aan te trekken, kijk ff waar ze vastgeklikt zitten en maak ze daar los. Ik ga wat op de wegenwacht wachten om een band te verwisselen...
Don't let my username fool you...
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:52:45 #29
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53910245
Maar ik mag concluderen dat de wegenwacht komt en dat dat niks kost(geen voorrijkosten en uurloon), moeten ze materiaal op je auto zetten (bijv een bout slangetje etc) dan moet je dat betalen.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_53910274
Correct

Bellen dus
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:59:57 #31
190186 hierissieweer
pi_53910381
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:54 schreef DaFrenk het volgende:
Correct

Bellen dus
Nou, ik hbe ze nu niet nodig, maar een paar maandjes geledden wel, maar toen had ik nog geen abbo. (had toen mijn koplampen laten branden, dus de accu leeg maar goed toen gebeld en dan zou het mij 200 euro kosten 90 euro voorrijdkosten en 50 euro uurloon en de rest de abbo... Dus vandaar dat die vraag nog steeds bij mij heerste. Maar heb nu duidelijkheid! Maar een band ga ik dus nist staan te verwisselen, snap ik toch niet krijg je alleen maar gekut van, mezelf kennende
pi_53910691
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:44 schreef Metalfreak het volgende:
Ik ga wat op de wegenwacht wachten om een band te verwisselen...
Ik ga er gewoon van uit dat ik gebruik maak waarvoor ik betaal, dus als ik een platte band heb moeten ze die maar komen verwisselen. Als ik het boekje erbij moet nemen, zoeken wat ik nodig heb, de krik eruit halen, band eruit halen, band vervangen, band terug in de auto... dan ben ik wss langer bezig dan wachten op iemand van touring (vorige keer duurde het nog geen kwartier voor ze er waren, en in zowat 80% van de gevallen ben je binnen het uur al terug op de baan.). Verder maak ik dan niet eens mijn handen / kleren vuil.
pi_53911426
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:59 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Nou, ik hbe ze nu niet nodig, maar een paar maandjes geledden wel, maar toen had ik nog geen abbo. (had toen mijn koplampen laten branden, dus de accu leeg maar goed toen gebeld en dan zou het mij 200 euro kosten 90 euro voorrijdkosten en 50 euro uurloon en de rest de abbo... Dus vandaar dat die vraag nog steeds bij mij heerste. Maar heb nu duidelijkheid! Maar een band ga ik dus nist staan te verwisselen, snap ik toch niet krijg je alleen maar gekut van, mezelf kennende
Zo moeten ze het wel doen, anders wordt iedereen bij panne ter plekke lid (en niet preventief).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_53916422
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:42 schreef Repeat het volgende:
ANWB komt altijd, ook als je je sleutels in de auto hebt laten liggen etc. Soms lees je ook nog wel eens dat ze een scootmobiel gerepareerd hebben ofzo. Echte vaklui ipv ingehuurde prutsslepers van routemobiel enz.
Inderdaad.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:33:38 #35
190186 hierissieweer
pi_53916734
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 19:04 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Zo moeten ze het wel doen, anders wordt iedereen bij panne ter plekke lid (en niet preventief).
Jap dat snap ik ook wel, maar dacht dat er dus ook voorrijdkosten zouden zijn wanneer je beld als je al lid bent
pi_53916811
Ik heb nu na anderhalf jaar ook maar anwb aangevraagd met europa service.Geeft toch een veilig gevoel.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:47:27 #37
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_53917135
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:16 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

De band is het voorbeeld, maar ikeweet dus echt niet hoe je een band verwisseld hoor! trouwens heb ik een spuitbusje gekocht met schuim dat je in je band kan spuiten, dan is het lek gedicht en kun je ff rijden(hij pomp je band meteen op. Dat zijn oplossingen waar ik wat aan heb, moet niet te technisch worden
Anders lees je de gebruiksaanwijzing van je auto eens
censuur :O
pi_53919438
even terzijde, als je niet zelf in staat bent om je autoband te vervangen hoor je niet in een auto thuis.

daarnaast, afhankelijk van de service die je hebt afgesloten komen ze je wel of niet helpen.
Je hebt Woonplaats dekking, Nederland dekking en europa geloof ik. basis abbo is alleen nederland zonder je woonplaats.

Zoek dus uit welke dekking jij hebt, afhankelijk daarvan weet je wanneer ze je wel en niet komen helpen.
pi_53920845
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 02:08 schreef gias het volgende:
even terzijde, als je niet zelf in staat bent om je autoband te vervangen hoor je niet in een auto thuis.
Waarom? Kan jij perfect je computer / TV herstellen als er iets aan is? Ik vermoed ook van niet... (er zijn er in ieder geval genoeg die het niet kunnen).

Beter dat je gewoon toegeeft dat je het niet kan en dat je ook niet probeert maar het direct door een vakman laat doen, dan dat je zelf een poging gaat ondernemen en het wiel er slecht terug aan hangt (zelfde met dingen zoals elektriciteit leggen; meer dan de helft van de zelf-geplaatste installaties is gewoon niet in orde, maar het was goedkoop om te plaatsen...).

Als er iets hapert/een of ander verklikkerlichtje geeft een probleem aan stop ik wel & bel ik naar touring / de garage, het is niet dat ik daarmee iemand nadeel berokken ofzo. Ik kan ook geen oliepeil controleren (dat zie ik wel aan het lichtje op het dashboard) en ik zou niet weten hoeveel druk ik op mijn banden moet zetten, maar daar dient de garage voor.
  zondag 14 oktober 2007 @ 09:22:01 #40
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_53920991
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 08:40 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Waarom? Kan jij perfect je computer / TV herstellen als er iets aan is? Ik vermoed ook van niet... (er zijn er in ieder geval genoeg die het niet kunnen).

Beter dat je gewoon toegeeft dat je het niet kan en dat je ook niet probeert maar het direct door een vakman laat doen, dan dat je zelf een poging gaat ondernemen en het wiel er slecht terug aan hangt (zelfde met dingen zoals elektriciteit leggen; meer dan de helft van de zelf-geplaatste installaties is gewoon niet in orde, maar het was goedkoop om te plaatsen...).

Als er iets hapert/een of ander verklikkerlichtje geeft een probleem aan stop ik wel & bel ik naar touring / de garage, het is niet dat ik daarmee iemand nadeel berokken ofzo. Ik kan ook geen oliepeil controleren (dat zie ik wel aan het lichtje op het dashboard) en ik zou niet weten hoeveel druk ik op mijn banden moet zetten, maar daar dient de garage voor.
Je doet je naam Belg eer aan
pi_53920996
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 09:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je doet je naam Belg eer aan
Je antwoordt niet op mijn vraag. Waarom zou je het zelf moeten kunnen?
pi_53921070
Er zijn wel een paar dingen die je als autorijder moet kunnen denk ik, al is het maar voor de veiligheid van jou, je pasagiers en de medeweggebruikers. Zoals je bandenspanning. Dat is best belangrijk, niet alleen voor je beurs (verbruik van de auto is er erg van invloed op) maar ook voor het risico op een klapband. Oliepeil lijkt me ook best goed om zelf te controleren. En dat terwijl die zaken toch vrij eenvoudig zijn.

Volgens mij krijgen we die zelfs geleerd bij autorijles? Ik kan me herinneren dat wij zoiets gedaan hebben tijdens een les. Oliepeil, bandenspanning. Maar inderdaad, geen banden verwisselen. Zou op zich goed zijn dat iedereen het eens zelf kan doen.. kan je dan altijd nog bepalen of je ANWB wilt inschakelen voortaan
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zondag 14 oktober 2007 @ 09:59:21 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_53921169
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 09:23 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Je antwoordt niet op mijn vraag. Waarom zou je het zelf moeten kunnen?
Als je je instructieboekje had gelezen, zou je weten dat je voor elke rit (of in ieder geval regelmatig!) je bandenspanning, oliepeil en werking van lampen moet controleren. Dat hoort er gewoon bij.
Dat laat je niet wekelijks even door de garage doen, dus dat moet je gewoon zelf kunnen.
Maar then again, de wegen in Belgie zijn zo compleet vergaan, dat het toch hopeloos is.
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2007 @ 10:52:46 #44
70532 loveli
N
pi_53921503
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:59 schreef hierissieweer het volgende:
Nou, ik hbe ze nu niet nodig, maar een paar maandjes geledden wel, maar toen had ik nog geen abbo. (had toen mijn koplampen laten branden, dus de accu leeg
[knip]
Maar een band ga ik dus nist staan te verwisselen, snap ik toch niet krijg je alleen maar gekut van, mezelf kennende
Echt, ik zou me doodschamen als ik de ANWB bel voor een lege accu. Een auto starten op een lege accu (aanduwen of met startkabels) en een wiel verwisselen zijn zo simpel, dat zelfs de grootste kneus het zou moeten kunnen. Hint: de wieldop gaat eraf met een schroevendraaier.
In het instructieboekje staat waar de krik onder de auto moet worden geplaatst, waarschijnlijk staat er ook in hoe je met startkabels kunt starten.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2007 @ 10:59:48 #45
70532 loveli
N
pi_53921555
quote:
...Ik kan ook geen oliepeil controleren (dat zie ik wel aan het lichtje op het dashboard) en ik zou niet weten hoeveel druk ik op mijn banden moet zetten, maar daar dient de garage voor.
Heb je een oliedrukmeter of een olieniveaumeter? Bij elke benzinepomp hangt een overzicht van de meeste automerken waarbij de bandenspanning staat vermeld. Als je zelf je bandenspanning niet nakijkt, zou je zeker eens in de 2 maanden bij de garage langs moeten om dat te laten controleren.
crap in = crap out
pi_53921883
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 10:59 schreef loveli het volgende:
Als je zelf je bandenspanning niet nakijkt, zou je zeker eens in de 2 maanden bij de garage langs moeten om dat te laten controleren.
maandelijks gaat de onze binnen voor een mini-checkup (kost 5à10¤'s) waarbij ze bandenspanning in orde zetten, oliepeil controleren... zo de belangrijke dingetjes controleren ze even. Gezien het aantal km's dat ik ermee rijd, gaat die auto dus om de 3à400km binnen voor een controle. Kost toch amper, dus ik zie het nut niet in om die controle niet te laten gebeuren.
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:32:27 #47
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_53921930
quote:

[..]

Bullshit een computertje fixen is wel eventjes wat anders dan krik eronder band met 5 bouten los te halen nieuwe band erop 5 bouten er weer in aandraaien krik weg en GAS! O ja dat is waar, je krijgt vieze handjes laten we de ANWB maar bellen.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:40:55 #48
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_53922039
quote:

[..]
Ik kan ook geen oliepeil controleren (dat zie ik wel aan het lichtje op het dashboard)
Les 1 in "Hoe mol ik een motor?"!!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_53922135
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:32 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Bullshit een computertje fixen is wel eventjes wat anders dan krik eronder band met 5 bouten los te halen nieuwe band erop 5 bouten er weer in aandraaien krik weg en GAS! O ja dat is waar, je krijgt vieze handjes laten we de ANWB maar bellen.
voor jou wel, voor anderen is een pc'tje fixen peanuts (in weze is het hardwarematig ook niet meer dan 4 vijsjes losvijzen & de juiste printplaat vervangen) en is het wisselen van die band gewoon een klotewerk en daarom bellen ze de ANWB. Ik zie het probleem ook niet, je betaalt ervoor dus je kan er maar gebruik van maken ook.

Op die manier geef je trouwens ook wat werkgelegenheid aan anderen. Mooi toch?
pi_53923265
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Les 1 in "Hoe mol ik een motor?"!!
als het lampje brandt dan pompt de olie pomp al geen olie meer rond dus draait je motor nog al snel kapot
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')