tegen een stoeprand rijden helpt, maar om ze er niet-destructief af te halen zou ik het ook niet weten. Ik weet zelfs niet eens waar ik die krik moet zetten (ergens onder de auto), laat staan dat ik het risico zou lopen om op een verkeerd punt te ondersteunen...quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:36 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
En hoe haal je een wieldop eraf?![]()
Lees je instructieboekje eens... Daarbij zijn er aan de voor en achterkant verstevigde punten die meestal netjes staan aangegeven met een driehoekje. Daar moet je je krik onder zetten, maar het metaal is ook dikker daar, dat zie je gewoon duidelijk. Wieldoppen krijg je er meestal af door er gewoon even aan te trekken, kijk ff waar ze vastgeklikt zitten en maak ze daar los. Ik ga wat op de wegenwacht wachten om een band te verwisselen...quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
tegen een stoeprand rijden helpt, maar om ze er niet-destructief af te halen zou ik het ook niet weten. Ik weet zelfs niet eens waar ik die krik moet zetten (ergens onder de auto), laat staan dat ik het risico zou lopen om op een verkeerd punt te ondersteunen...
Nou, ik hbe ze nu niet nodig, maar een paar maandjes geledden wel, maar toen had ik nog geen abbo. (had toen mijn koplampen laten branden, dus de accu leegquote:
Ik ga er gewoon van uit dat ik gebruik maak waarvoor ik betaal, dus als ik een platte band heb moeten ze die maar komen verwisselen. Als ik het boekje erbij moet nemen, zoeken wat ik nodig heb, de krik eruit halen, band eruit halen, band vervangen, band terug in de auto... dan ben ik wss langer bezig dan wachten op iemand van touring (vorige keer duurde het nog geen kwartier voor ze er waren, en in zowat 80% van de gevallen ben je binnen het uur al terug op de baan.). Verder maak ik dan niet eens mijn handen / kleren vuil.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:44 schreef Metalfreak het volgende:
Ik ga wat op de wegenwacht wachten om een band te verwisselen...![]()
Zo moeten ze het wel doen, anders wordt iedereen bij panne ter plekke lid (en niet preventief).quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:59 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Nou, ik hbe ze nu niet nodig, maar een paar maandjes geledden wel, maar toen had ik nog geen abbo. (had toen mijn koplampen laten branden, dus de accu leegmaar goed toen gebeld en dan zou het mij 200 euro kosten 90 euro voorrijdkosten en 50 euro uurloon en de rest de abbo... Dus vandaar dat die vraag nog steeds bij mij heerste. Maar heb nu duidelijkheid! Maar een band ga ik dus nist staan te verwisselen, snap ik toch niet krijg je alleen maar gekut van, mezelf kennende
Inderdaad.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:42 schreef Repeat het volgende:
ANWB komt altijd, ook als je je sleutels in de auto hebt laten liggen etc. Soms lees je ook nog wel eens dat ze een scootmobiel gerepareerd hebben ofzo. Echte vaklui ipv ingehuurde prutsslepers van routemobiel enz.
Jap dat snap ik ook wel, maar dacht dat er dus ook voorrijdkosten zouden zijn wanneer je beld als je al lid bentquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 19:04 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Zo moeten ze het wel doen, anders wordt iedereen bij panne ter plekke lid (en niet preventief).
Anders lees je de gebruiksaanwijzing van je auto eensquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:16 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
De band is het voorbeeld, maar ikeweet dus echt niet hoe je een band verwisseld hoor! trouwens heb ik een spuitbusje gekocht met schuim dat je in je band kan spuiten, dan is het lek gedicht en kun je ff rijden(hij pomp je band meteen op. Dat zijn oplossingen waar ik wat aan heb, moet niet te technisch worden
Waarom? Kan jij perfect je computer / TV herstellen als er iets aan is? Ik vermoed ook van niet... (er zijn er in ieder geval genoeg die het niet kunnen).quote:Op zondag 14 oktober 2007 02:08 schreef gias het volgende:
even terzijde, als je niet zelf in staat bent om je autoband te vervangen hoor je niet in een auto thuis.
Je doet je naam Belg eer aanquote:Op zondag 14 oktober 2007 08:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Waarom? Kan jij perfect je computer / TV herstellen als er iets aan is? Ik vermoed ook van niet... (er zijn er in ieder geval genoeg die het niet kunnen).
Beter dat je gewoon toegeeft dat je het niet kan en dat je ook niet probeert maar het direct door een vakman laat doen, dan dat je zelf een poging gaat ondernemen en het wiel er slecht terug aan hangt (zelfde met dingen zoals elektriciteit leggen; meer dan de helft van de zelf-geplaatste installaties is gewoon niet in orde, maar het was goedkoop om te plaatsen...).
Als er iets hapert/een of ander verklikkerlichtje geeft een probleem aan stop ik wel & bel ik naar touring / de garage, het is niet dat ik daarmee iemand nadeel berokken ofzo. Ik kan ook geen oliepeil controleren (dat zie ik wel aan het lichtje op het dashboard) en ik zou niet weten hoeveel druk ik op mijn banden moet zetten, maar daar dient de garage voor.
Je antwoordt niet op mijn vraag. Waarom zou je het zelf moeten kunnen?quote:
Als je je instructieboekje had gelezen, zou je weten dat je voor elke rit (of in ieder geval regelmatig!) je bandenspanning, oliepeil en werking van lampen moet controleren. Dat hoort er gewoon bij.quote:Op zondag 14 oktober 2007 09:23 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Je antwoordt niet op mijn vraag. Waarom zou je het zelf moeten kunnen?
Echt, ik zou me doodschamen als ik de ANWB bel voor een lege accu. Een auto starten op een lege accu (aanduwen of met startkabels) en een wiel verwisselen zijn zo simpel, dat zelfs de grootste kneus het zou moeten kunnen. Hint: de wieldop gaat eraf met een schroevendraaier.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:59 schreef hierissieweer het volgende:
Nou, ik hbe ze nu niet nodig, maar een paar maandjes geledden wel, maar toen had ik nog geen abbo. (had toen mijn koplampen laten branden, dus de accu leeg![]()
[knip]
Maar een band ga ik dus nist staan te verwisselen, snap ik toch niet krijg je alleen maar gekut van, mezelf kennende
Heb je een oliedrukmeter of een olieniveaumeter? Bij elke benzinepomp hangt een overzicht van de meeste automerken waarbij de bandenspanning staat vermeld. Als je zelf je bandenspanning niet nakijkt, zou je zeker eens in de 2 maanden bij de garage langs moeten om dat te laten controleren.quote:Op zondag 14 oktober 2007 08:40 schreef Athmozz het volgende:
...Ik kan ook geen oliepeil controleren (dat zie ik wel aan het lichtje op het dashboard) en ik zou niet weten hoeveel druk ik op mijn banden moet zetten, maar daar dient de garage voor.
maandelijks gaat de onze binnen voor een mini-checkup (kost 5à10¤'s) waarbij ze bandenspanning in orde zetten, oliepeil controleren... zo de belangrijke dingetjes controleren ze even. Gezien het aantal km's dat ik ermee rijd, gaat die auto dus om de 3à400km binnen voor een controle. Kost toch amper, dus ik zie het nut niet in om die controle niet te laten gebeuren.quote:Op zondag 14 oktober 2007 10:59 schreef loveli het volgende:
Als je zelf je bandenspanning niet nakijkt, zou je zeker eens in de 2 maanden bij de garage langs moeten om dat te laten controleren.
Bullshit een computertje fixen is wel eventjes wat anders dan krik eronder band met 5 bouten los te halen nieuwe band erop 5 bouten er weer in aandraaien krik weg en GAS! O ja dat is waar, je krijgt vieze handjes laten we de ANWB maar bellen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 08:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Waarom? Kan jij perfect je computer / TV herstellen als er iets aan is? Ik vermoed ook van niet... (er zijn er in ieder geval genoeg die het niet kunnen).
Beter dat je gewoon toegeeft dat je het niet kan en dat je ook niet probeert maar het direct door een vakman laat doen, dan dat je zelf een poging gaat ondernemen en het wiel er slecht terug aan hangt (zelfde met dingen zoals elektriciteit leggen; meer dan de helft van de zelf-geplaatste installaties is gewoon niet in orde, maar het was goedkoop om te plaatsen...).
Als er iets hapert/een of ander verklikkerlichtje geeft een probleem aan stop ik wel & bel ik naar touring / de garage, het is niet dat ik daarmee iemand nadeel berokken ofzo. Ik kan ook geen oliepeil controleren (dat zie ik wel aan het lichtje op het dashboard) en ik zou niet weten hoeveel druk ik op mijn banden moet zetten, maar daar dient de garage voor.
Les 1 in "Hoe mol ik een motor?"!!quote:Op zondag 14 oktober 2007 08:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik kan ook geen oliepeil controleren (dat zie ik wel aan het lichtje op het dashboard)
voor jou wel, voor anderen is een pc'tje fixen peanuts (in weze is het hardwarematig ook niet meer dan 4 vijsjes losvijzen & de juiste printplaat vervangen) en is het wisselen van die band gewoon een klotewerk en daarom bellen ze de ANWB. Ik zie het probleem ook niet, je betaalt ervoor dus je kan er maar gebruik van maken ook.quote:Op zondag 14 oktober 2007 11:32 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Bullshit een computertje fixen is wel eventjes wat anders dan krik eronder band met 5 bouten los te halen nieuwe band erop 5 bouten er weer in aandraaien krik weg en GAS! O ja dat is waar, je krijgt vieze handjes laten we de ANWB maar bellen.![]()
als het lampje brandt dan pompt de olie pomp al geen olie meer rond dus draait je motor nog al snel kapotquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |