abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:01:09 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53909393
Ik ben dus lid van de ANWB heb Nederland en woonplaats service. Maar hoe zit dat nou als je pech hebt, je mag ze dan bellen? Neem het voorbeeld mijn band is onderweg lek geraakt, kan ik hun dan bellen om een andere erop te laten zetten. Weet iemand wat voor een vergoedingen de ANWB hiervoor rekend?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_53909440
Staat het niet in de voorwaarden/site? Daar staat geloof ik wat ze wel en niet doen.

Maar ik denk dat ze op zich wel je band zullen vervangen door je reserveband. Een nieuwe zal je eerst moeten kopen me dunkt.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:04:33 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_53909449
Lekke band = pech onderweg = ANWB bellen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:07:30 #4
190186 hierissieweer
pi_53909509
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:04 schreef daNpy het volgende:
Lekke band = pech onderweg = ANWB bellen
maar wat kost dat dan?
pi_53909520
Voorrijkosten en uurkosten zijn gratis meen ik. Onderdelen moet je wel zelf betalen
Ehm... ok
pi_53909531
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:07 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

maar wat kost dat dan?
In principe niets dus. Je kan het altijd vragen als je het gratis 0800 nummer belt van ANWB
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:08 schreef Frumzel het volgende:
Voorrijkosten en uurkosten zijn gratis meen ik. Onderdelen moet je wel zelf betalen
Precies.. ze vervangen hem wel door je reserveband. Nieuwe moet je zelf betalen.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:08:50 #7
190186 hierissieweer
pi_53909536
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:04 schreef DaFrenk het volgende:
Staat het niet in de voorwaarden/site? Daar staat geloof ik wat ze wel en niet doen.
daar kreeg ik geen duidelijkheid over. Maar mijn vraag is dus wat kost het je als je de ANWB laat komen bij pech onderweg?
pi_53909580
Een lekke band is natuurlijk geen echte pech onderweg. Een reservewiel even op je auto hangen kun je meestal sneller dan te moeten wachten op een wegenwachter.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_53909635
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een reservewiel even op je auto hangen kun je meestal sneller dan te moeten wachten op een wegenwachter.
klopt, alleen wil je op de snelweg vb geen wiel wisselen, aangezien de kans om aangereden te worden op de pechstrook best groot is. Als je dan de ANWB (of touring in België) belt, dan blijft die kans even groot, alleen ben jij het niet die aangereden wordt
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53909664
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:13 schreef Athmozz het volgende:

[..]

klopt, alleen wil je op de snelweg vb geen wiel wisselen, aangezien de kans om aangereden te worden op de pechstrook best groot is. Als je dan de ANWB (of touring in België) belt, dan blijft die kans even groot, alleen ben jij het niet die aangereden wordt
Mensen moeten eerst eens leren om hun auto zo ver mogelijk naar rechts op de vluchtstrook te zetten. Ik heb er geen enkel probleem mee om in tien minuten een wiel te verwisselen. Uiteraard moet ik er wel bijvertellen dat de laatste keer dat ik dat deed nu vijftien jaar geleden is.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:16:30 #12
190186 hierissieweer
pi_53909670
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een lekke band is natuurlijk geen echte pech onderweg. Een reservewiel even op je auto hangen kun je meestal sneller dan te moeten wachten op een wegenwachter.
De band is het voorbeeld, maar ikeweet dus echt niet hoe je een band verwisseld hoor! trouwens heb ik een spuitbusje gekocht met schuim dat je in je band kan spuiten, dan is het lek gedicht en kun je ff rijden(hij pomp je band meteen op. Dat zijn oplossingen waar ik wat aan heb, moet niet te technisch worden
pi_53909673
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:11 schreef Serinde het volgende:
never mind

http://www.anwb.nl/publis(...)007-2008-1357411.pdf

Artikel 11.4.4 lid e
Dat is transporthulp, dus d.w.z. dat ze hem mee moeten nemen omdat hij niet ter plekke te repareren is. Dán mag je geen lekke band hebben. Een lekke band is, als je een reservewiel hebt, in principe ter plekke te repareren en dat zal ook vast kostenloos zijn. Bel anders even met ANWB joh!
pi_53909705
http://www.anwb.nl/publis(...)-verwisselen.nl.html

Pagina met uitleg over hoe band te verwisselen. Maar het gaat om de onderste regel:
quote:
Mocht dit ondanks de bovengenoemde tips niet lukken dan staat de Wegenwacht voor je klaar om jou te assisteren.
pi_53909759
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:16 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

moet niet te technisch worden
Technisch? Bouten/moeren lossen, auto opkrikken, bouten/moeren helemaal uitdraaien, wiel met lekke band eraf, reservewiel erop, bouten/moeren handvast zetten, auto laten zakken, bouten/moeren vaststampen. Klaar.
pi_53909827
De ANWB komt je wel gewoon helpen, maar je moet dan ter plaatse een abonnement afsluiten voor buiten de woonplaats + nog wat extra kosten..

Zo gaat het bvb als je <25 bent :
quote:
Kan ik bij pech lid worden?
Je kunt bij pech langs de weg lid worden. Je betaalt dan wel een flink hoger bedrag aan inschrijfgeld, nl. ¤ 120,25 en je wordt door de wegenwacht genoteerd voor een lidmaatschap Wegenwacht Nederland service met Woonplaats service. Je krijgt wel een korting van 50% op de service van de Wegenwacht, dus in plaats van ¤ 69,50 betaal je ¤ 34,75 voor de service waar het inschrijfgeld van ¤ 120,25 nog bij komt. Bovendien moet je het bedrag direct voldoen of een machtiging afgeven voor een automatische afschrijving.
> Inschrijven voor Wegenwacht Service met Jongerenvoordeel
^ Terug naar de vragen
Voor een normaal abonnement kon ik het niet vinden.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:30:11 #17
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_53909867
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:18 schreef DaFrenk het volgende:

Mocht dit ondanks de bovengenoemde tips niet lukken dan staat de Wegenwacht voor je klaar om jou te assisteren.

"Doe nu de krik onder de auto"
"heel goed ja"
"En verwissel de band maar"
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_53909869
Maar de TS is al lid.. dus dat scheelt
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:30:42 #19
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_53909879
edit
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_53909881
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:30 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

"heel goed ja"
Hehe ja.. dat zag ik ook zo voor me Nee, ik neem aan dat ze het geheel voor je zullen doen
pi_53909908
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:30 schreef Erosjuhhh het volgende:
"heel goed ja"
neen hoor, ik ken de assistentie.

"ja mijn band is plat en ik sta op de E40 kilometerpaal zoveel"
"wilt u telefonische bijstand"
"neen niet echt, ik heb geen zin om hem zelf te vervangen"
"ok, binnen een half uurtje is mijn collega ter plaatse"

Collega komt toe; koffer open, bandje eruit & wisselen zonder dat je zelf ook maar vuile handen hebt. Ideaal dus. Bij verkeerde brandstof tanken komen ze trouwens ook langs
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:33:12 #22
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_53909914
ANWB lidmaatschap is persoonsgebonden en dat is ook wel zo fijn. Bij veel concurrenten of verzekeraars is het los per voertuig.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:36:45 #23
190186 hierissieweer
pi_53909971
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:18 schreef DaFrenk het volgende:

Pagina met uitleg over hoe band te verwisselen. Maar het gaat om de onderste regel:
[..]
En hoe haal je een wieldop eraf?
pi_53909978
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:16 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Mensen moeten eerst eens leren om hun auto zo ver mogelijk naar rechts op de vluchtstrook te zetten. Ik heb er geen enkel probleem mee om in tien minuten een wiel te verwisselen. Uiteraard moet ik er wel bijvertellen dat de laatste keer dat ik dat deed nu vijftien jaar geleden is.
In principe mee eens, maar als de te vervangen band aan de rechterkant zit heb je op sommige (lees: veel) vluchtstroken toch een uitdaging.
Lekke band aan de linkerkant heeft uiteraard ook nadelen, dan zit je met je gat zowat op de weg waar de auto's en vrachtwagenslangs razen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_53909990
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:33 schreef Noway666 het volgende:
ANWB lidmaatschap is persoonsgebonden en dat is ook wel zo fijn. Bij veel concurrenten of verzekeraars is het los per voertuig.
Wel maximaal 2 kentekens per jaar.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')