maar wat kost dat dan?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:04 schreef daNpy het volgende:
Lekke band = pech onderweg = ANWB bellen
In principe niets dus. Je kan het altijd vragen als je het gratis 0800 nummer belt van ANWBquote:
Precies.. ze vervangen hem wel door je reserveband. Nieuwe moet je zelf betalen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:08 schreef Frumzel het volgende:
Voorrijkosten en uurkosten zijn gratis meen ik. Onderdelen moet je wel zelf betalen
daar kreeg ik geen duidelijkheid over. Maar mijn vraag is dus wat kost het je als je de ANWB laat komen bij pech onderweg?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:04 schreef DaFrenk het volgende:
Staat het niet in de voorwaarden/site? Daar staat geloof ik wat ze wel en niet doen.
klopt, alleen wil je op de snelweg vb geen wiel wisselen, aangezien de kans om aangereden te worden op de pechstrook best groot is. Als je dan de ANWB (of touring in België) belt, dan blijft die kans even groot, alleen ben jij het niet die aangereden wordtquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een reservewiel even op je auto hangen kun je meestal sneller dan te moeten wachten op een wegenwachter.
Mensen moeten eerst eens leren om hun auto zo ver mogelijk naar rechts op de vluchtstrook te zetten. Ik heb er geen enkel probleem mee om in tien minuten een wiel te verwisselen. Uiteraard moet ik er wel bijvertellen dat de laatste keer dat ik dat deed nu vijftien jaar geleden is.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
klopt, alleen wil je op de snelweg vb geen wiel wisselen, aangezien de kans om aangereden te worden op de pechstrook best groot is. Als je dan de ANWB (of touring in België) belt, dan blijft die kans even groot, alleen ben jij het niet die aangereden wordt![]()
De band is het voorbeeld, maar ikeweet dus echt niet hoe je een band verwisseld hoor! trouwens heb ik een spuitbusje gekocht met schuim dat je in je band kan spuiten, dan is het lek gedicht en kun je ff rijden(hij pomp je band meteen op. Dat zijn oplossingen waar ik wat aan heb, moet niet te technisch wordenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een lekke band is natuurlijk geen echte pech onderweg. Een reservewiel even op je auto hangen kun je meestal sneller dan te moeten wachten op een wegenwachter.
Dat is transporthulp, dus d.w.z. dat ze hem mee moeten nemen omdat hij niet ter plekke te repareren is. Dán mag je geen lekke band hebben. Een lekke band is, als je een reservewiel hebt, in principe ter plekke te repareren en dat zal ook vast kostenloos zijn. Bel anders even met ANWB joh!quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:11 schreef Serinde het volgende:
never mind
http://www.anwb.nl/publis(...)007-2008-1357411.pdf
Artikel 11.4.4 lid e
quote:Mocht dit ondanks de bovengenoemde tips niet lukken dan staat de Wegenwacht voor je klaar om jou te assisteren.
Technisch? Bouten/moeren lossen, auto opkrikken, bouten/moeren helemaal uitdraaien, wiel met lekke band eraf, reservewiel erop, bouten/moeren handvast zetten, auto laten zakken, bouten/moeren vaststampen. Klaar.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:16 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
moet niet te technisch worden
Voor een normaal abonnement kon ik het niet vinden.quote:Kan ik bij pech lid worden?
Je kunt bij pech langs de weg lid worden. Je betaalt dan wel een flink hoger bedrag aan inschrijfgeld, nl. ¤ 120,25 en je wordt door de wegenwacht genoteerd voor een lidmaatschap Wegenwacht Nederland service met Woonplaats service. Je krijgt wel een korting van 50% op de service van de Wegenwacht, dus in plaats van ¤ 69,50 betaal je ¤ 34,75 voor de service waar het inschrijfgeld van ¤ 120,25 nog bij komt. Bovendien moet je het bedrag direct voldoen of een machtiging afgeven voor een automatische afschrijving.
> Inschrijven voor Wegenwacht Service met Jongerenvoordeel
^ Terug naar de vragen
quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:18 schreef DaFrenk het volgende:
http://www.anwb.nl/publis(...)-verwisselen.nl.html
Mocht dit ondanks de bovengenoemde tips niet lukken dan staat de Wegenwacht voor je klaar om jou te assisteren.
Hehe ja.. dat zag ik ook zo voor mequote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:30 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
"Doe nu de krik onder de auto"
"heel goed ja"
"En verwissel de band maar"
neen hoor, ik ken de assistentie.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:30 schreef Erosjuhhh het volgende:
"Doe nu de krik onder de auto"
"heel goed ja"
"En verwissel de band maar"
En hoe haal je een wieldop eraf?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:18 schreef DaFrenk het volgende:
http://www.anwb.nl/publis(...)-verwisselen.nl.html
Pagina met uitleg over hoe band te verwisselen. Maar het gaat om de onderste regel:
[..]
In principe mee eens, maar als de te vervangen band aan de rechterkant zit heb je op sommige (lees: veel) vluchtstroken toch een uitdaging.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:16 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Mensen moeten eerst eens leren om hun auto zo ver mogelijk naar rechts op de vluchtstrook te zetten. Ik heb er geen enkel probleem mee om in tien minuten een wiel te verwisselen. Uiteraard moet ik er wel bijvertellen dat de laatste keer dat ik dat deed nu vijftien jaar geleden is.
Wel maximaal 2 kentekens per jaar.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:33 schreef Noway666 het volgende:
ANWB lidmaatschap is persoonsgebonden en dat is ook wel zo fijn. Bij veel concurrenten of verzekeraars is het los per voertuig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |