Bedankt voor het meedenken. Met de lege accu sla je de spijker ontzettend raak op zijn kop, misschien nog wel beter dan ik zelf had gedaan. Het voelt ook alsof ik een tijd rust nodig heb. Mijn vriendin is van alles op de hoogte en voelt hard met me mee. Maar bij haar ben ik uiteraard de arme schat waarbij het effe niet meezit. Soms heb je gewoon behoefte aan de mening van een objectief persoon. Het meisje dat verliefd op me is, is ook geen punt. Het is een heel lief en mooi meisje maar veel te jong voor mij. Ik peins er niet over om mijn relatie aan de kant te zetten, ik weet dat ik nu steun door dik en dun heb, we zijn al 13 en een half jaar bij elkaar en hebben veel meegemaakt samen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
Wat ik zo uit je verhaal oppik is dat je eigenlijk een hoop tegenslagen hebt gehad (nu nog midden in een 'probleem-situatie' zit) en dat je merkt dat de 'accu een beetje op is'. Begrijp ik dat goed?
Wat ik wel mis in je verhaal is dat je met je vriendin bespreekt. Ik denk dat als je haar er buiten laat er misschien nog meer 'problemen' van kunnen komen. Bovendien, ze kent je (als het goed is) erg goed en kan/wil er daardoor ook voor je zijn.
En van je baan, ik denk dat ik er voor zou zorgen dat je zsm weg kan bij de baas die je zoveel ellende bezorgd heeft. Het is natuurlijk een beetje raar dat hij nu een kans deels verpest terwijl ie al van je af wou...
Dit is in ieder geval wat mijn gedachten zijn, ik weet niet of je er iets mee kunt. In ieder geval wens ik je veel succes!
Yesquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:52 schreef Curri het volgende:
wat heb je met je huidige vriendin? want 6 jaar is lang, jullie wonen samen?
Bedankt, ik probeer ook niet de slachtofferrol in te nemen. Mar na bijna 8 maanden vechten is de rek er wel een beetje uit en gaat het kopje hangen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:00 schreef VrAnKiE het volgende:
Je moet zorgen dat je jezelf niet bestempeld als slachtoffer, maar dat je goed in de gaten hebt dat je voor alles zelf gekozen hebt. Je hebt zelf gekozen voor een nieuwe baan en daardoor krijg je heel veel gezeik. Verder moet je gewoon beginnen aan al die dingen die je moet doen en zoals ik het nu hoor zou ik zeker bij je vriendin blijven. Succes ermee!
Wat iemand anders ook al opperde, zoek uit wat de "risico's" zijn van het eventueel eerder weg gaan. Ik denk dat je nu echt even aan jezelf moet gaan denken, en als ze in het ergste geval je contract alsnog ontbinden, maar daar geen consequenties verder aanhangen, is het wellicht een bij effect wat het waard isquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:47 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Bedankt voor het meedenken. Met de lege accu sla je de spijker ontzettend raak op zijn kop, misschien nog wel beter dan ik zelf had gedaan. Het voelt ook alsof ik een tijd rust nodig heb. Mijn vriendin is van alles op de hoogte en voelt hard met me mee. Maar bij haar ben ik uiteraard de arme schat waarbij het effe niet meezit. Soms heb je gewoon behoefte aan de mening van een objectief persoon. Het meisje dat verliefd op me is, is ook geen punt. Het is een heel lief en mooi meisje maar veel te jong voor mij. Ik peins er niet over om mijn relatie aan de kant te zetten, ik weet dat ik nu steun door dik en dun heb, we zijn al 13 en een half jaar bij elkaar en hebben veel meegemaakt samen.
En die nieuwe baan wil ik echt graag hebben, maar ik heb het gevoel dat mijn huidige werkgever me nooit eerder gaat loslaten. Alle rek is namelijk uit het bedrijfje en iedereen is nodig. Evengoed is het hun keuze dat ze mij willen binnendoen voor een goedkopere kracht.
Maar ik weet ook totaal niet wat ze me kunnen maken als ik ze de vinger geef en niet meer kom opdagen. Salaris gaan ze zeker niet betalen, maar dat is geen probleem. Maar als ze het kunnen maken om kosten voor een interim op me te verhalen, wordt het kostbaar voor me. Aan de andere kant vind ik het wel flauw van de nieuwe werkgever dat ze een dergelijke eis stellen. Als je iemand aanneemt die uit een werksituatie komt, dan wéét je toch dat die zal moeten uitwerken (al bij eerste gesprek besproken!).
Lekker! Ik kan tijdens zo'n eind fietsen m'n gedachten altijd goed ordenenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:47 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Het beperken van de risico's is voor nu het hoofddoel. Maandag direct bellen met mijn contactpersoon bij de rechtsbijstand. Die heeft me vaker van goed advies voorzien. Neerslachtig ben ik niet echt, alleen de fut is er uit. Vandaag nog wezen mountainbiken, lekker 4uurtjes door de bossen crossen.
Vraag hem eens of werkgevers mogen korten op lonen, naar mijn inziens mag dat helemaal niet. Je werkgever had dat helemaal niet mogen voorstellen (-30% of vertrekken). Wat dat betreft zou ik daar zo snel mogelijk weggaan, zeker aangezien je al iets nieuws hebt. Het is niet jouw probleem dat er geen vervanger is, dat is zijn probleem.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:47 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Het beperken van de risico's is voor nu het hoofddoel. Maandag direct bellen met mijn contactpersoon bij de rechtsbijstand. Die heeft me vaker van goed advies voorzien. Neerslachtig ben ik niet echt, alleen de fut is er uit. Vandaag nog wezen mountainbiken, lekker 4uurtjes door de bossen crossen.
Eens kijken hoe sterk jij nog in je schoenen staat nadat je bijna een half jaar lang geschopt en geslagen bent door je werkgever die bij elk weerwoord met hel en verdoemenis dreigt.quote:Op maandag 15 oktober 2007 09:18 schreef Kreator het volgende:
Dramaqueen. Dagelijkse beslommeringen tegenkomen en dan huilen dat de hele wereld tegen je is..
Mijn vorige werkgever heeft mij in een jaar tijd 3x (tevergeefs) geprobeerd te ontslaan, totdat ik zelf vertrok. Het deed me vrij weinig. Jij doet net alsof het je moeder is die je verlaten heeft... het is je werk maar...quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:35 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Eens kijken hoe sterk jij nog in je schoenen staat nadat je bijna een half jaar lang geschopt en geslagen bent door je werkgever die bij elk weerwoord met hel en verdoemenis dreigt.
Mwah, beetje overtrokken.Maar het klopt dat ik niet zo sterk ben in dit soort conflicten, kan het moeilijk van me af zetten.quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn vorige werkgever heeft mij in een jaar tijd 3x (tevergeefs) geprobeerd te ontslaan, totdat ik zelf vertrok. Het deed me vrij weinig. Jij doet net alsof het je moeder is die je verlaten heeft... het is je werk maar...
heb je dan wel personen waarmee je op een zeer persoonlijk niveau kunt praten over je gevoelens...?quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:28 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Mwah, beetje overtrokken.Maar het klopt dat ik niet zo sterk ben in dit soort conflicten, kan het moeilijk van me af zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |