abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:40:50 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53880256
Adrie Koster is aangesteld als interim-trainer/coach van Ajax, hij volgt de naar Chelsea vertrokken Henk ten Cate op. Maar het is nog altijd de grote vraag wie de échte opvolger van Ten Cate wordt, technisch directeur Martin van Geel gaf aan dat de beoog opvolger nu nog niet beschikbaar is en er daarom een interim-trainer/coach is aangesteld. Wie zal Ajax op het og hebben? Is het Oranje-bondscoach Marco van Basten? Martin Jol die op dit moment werkzaam is bij het Engelse Tottenham Hotspur? AZ-trainer/coach Louis van Gaal? Of krijgt Co Adriaanse een tweede kans? Misschien dat Adrie Koster het zó goed doet, dat hij een permanent contract krijgt? Of wordt het iemand die nog helemaal genoemd is?

De komende maanden zullen er in de media veel opvolgers aan bod komen, daarbij is het natuurlijk de vraag wanneer Ajax de beslissing neemt. Misschien nog wel in 2007, maar misschien ook pas na dit seizoen. Om al deze geruchten centraal te houden, is dit topic geopend!

Co Adriaanse is de eerste die solliciteert naar de functie:
quote:
'Het ligt aan Ajax wat ze willen'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op donderdag, 11 oktober om 09:22

Adrie Koster heeft nog maar één keer voor selectie van Ajax gestaan, maar de carrousel over een definitieve opvolger is inmiddels van start gegaan. Co Adriaanse liet vanuit Qatar tegenover de NOS al weten open te staan voor een terugkeer, maar wel onder bepaalde voorwaarden.

“Wij volgen het nieuws hier ook en zien de polls wie er kandidaat is om trainer te worden”, reageert de coach van Al-Sadd. “Bij elke poll mag ik toch wel meedoen, ondanks het feit dat ik al twee jaar uit Nederland weg ben. Ik vind het een grote eer dat men mij nog niet vergeten is. Maar het ligt aan Ajax wat ze willen. Ajax moet zelf een keuze maken.”

De 60-jarige Amsterdammer werd medio 2000 gepresenteerd als coach van de Ajax, maar moest eind november van het jaar daarop alweer het veld ruimen. De hoofdstedelingen gingen destijds aan kop in de vaderlandse competitie, maar een hetze tegen zijn tegenstanders en media waren de oorzaak van zijn ontslag.

“Als Ajax mij zou willen hebben, dan zou ik daar goed over moeten nadenken en goed over moeten praten”, vervolgt de oud-coach van onder meer AZ en FC Porto. “Met Martin van Geel kan ik sowieso goed praten. Met hem heb ik altijd zowel een goede werk- als vriendschappelijk relatie gehad."

"Maar ik moet wel steun krijgen vanuit de club. Die steun heb ik mijn vorige periode niet gekregen van het bestuur en de toenmalige technisch directeur. Als ik bij een club wel die steun krijg en ze laten mij mijn gang gaan, dan komt het altijd wel goed.”

Adriaanse zat sinds zijn vertrek bij Metalurg Donetsk zonder club. De Amsterdammer, die zelf opstapte bij de Oekraïense club, liet onder meer aanbiedingen van Feyenoord en FC Utrecht lopen en koos vervolgens voor een avontuur bij het Qatarese Al-Sadd.

Bron: Sportweek
En dndiek, overleg eerst even met je collega-mod's voor je hem weer sluit, maak er geen principekwestie van!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:45:52 #2
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53880348
quote:
'Van Gaal wil het nog één keer laten zien bij Ajax'

Louis van Gaal is wellicht geïnteresseerd in de vacature als hoofdtrainer van Ajax. Dat suggereert Rob Cohen in AD Sportwereld. Volgens de zaakwaarnemer en spelersadviseur zou het zomaar kunnen dat Van Gaal oren heeft naar een comeback in De Arena. "Ik sluit niet uit dat Louis het nog één keer wil laten zien bij Ajax", aldus Cohen.

De schoonvader van Ronald de Boer ziet in Van Gaal de ideale kandidaat om Ajax weer op het juiste spoor te zetten. "Je hebt de allerbeste voetbalmensen nodig en er is er eigenlijk maar één goed genoeg op dit moment: Louis van Gaal. Laat ze maar eens gaan onderhandelen met Scheringa, waarom niet?" De coach van AZ zou echter niet willen werken onder de huidige Ajax-voorzitter John Jaakke, die hij ooit 'groener dan groen' noemde.

Jack Spijkerman, supporter en lid van Ajax, ziet geen heil in een terugkeer van Van Gaal. "Hij heeft bewezen een bindende factor te kunnen zijn en het is een goede trainer en coach, maar dat is dan ook weer zo'n naam uit het verleden. Ajax moet juist van die hang naar nostalgie af." Van Gaal won met Ajax in het midden van de jaren negentig alles wat er te winnen viel, waaronder de Champions League en de Wereldbeker. In oktober 2003 keerde hij terug als technisch directeur, maar destijds trad hij na een jaar alweer af na een conflict met toenmalig trainer Ronald Koeman.

Spijkerman ziet meer in Foppe de Haan als nieuwe trainer voor Ajax. "Ik pleit voor Foppe de Haan. Waarom niet? Gewoon een keer een heel ander, maar wel realistisch geluid. Ik geloof in wat die man kan. Hij is misschien net zo oud als al die Ajax-iconen, maar hij staat wél elke week op het veld en werkt met jonge en goede voetballers. Bovendien is Foppe een man die mensen bindt."

Daarnaast is de bondscoach van Jong Oranje nuchter genoeg voor Ajax, denkt de televisiemaker. "Hij kan Ajax een ander gezicht geven, is zo nuchter dat hij het gezeur van vijfde colonnes durft te weerstaan en hij heeft binnen Ajax of in een stad als Amsterdam aan niemand wat uit te leggen."
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:53:06 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:07:51 #4
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_53880707
Blijft toch altijd mooie, die suggestieve koppen....
Ik blijf erbij dat er een aantal geschikte opties zijn, maar dat het belangrijker is voor Ajax om op hoger niveau wat mensen te 'vervangen'.
Zolang daar dezelfde mensen blijven zitten zal de volgende trainer het ook geen twee seizoenen volhouden...
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_53880997
Zal wel Adriaanse worden. Goede trainer, maar niet voor Ajax, Co moet een clubje hebben waar ie alleen maar beter mee kan presteren dan verwachting (AZ, Willem II). Bij Ajax kun je het alleen maar slecht doen, men gaat ervan uit dat je elk jaar kampioen wordt met mooi voetbal. Dus heb er weinig vertrouwen in als ie komt, niks tegen Co hoor!
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:31:34 #6
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_53881185
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:21 schreef larsje66 het volgende:
Zal wel Adriaanse worden. Goede trainer, maar niet voor Ajax, Co moet een clubje hebben waar ie alleen maar beter mee kan presteren dan verwachting (AZ, Willem II). Bij Ajax kun je het alleen maar slecht doen, men gaat ervan uit dat je elk jaar kampioen wordt met mooi voetbal. Dus heb er weinig vertrouwen in als ie komt, niks tegen Co hoor!
Hij won ook de beker en het landskampioenschap met Porto.
pi_53881883
Dicht
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')