abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54408380
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:55 schreef Geqxon het volgende:
Het alternatief voor MAMP? XAMPP.
Hehe, zelfs voor OS X! Nu ben ik best tevreden over MAMP. Maar goed, ik zal deze zeker eens proberen onder Windows dan! Thanks!
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:31:35 #177
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_54413231
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:56 schreef Geqxon het volgende:
Zijn recursieve functies in PHP mogelijk?

Edit: Jawel.
link?
pi_54413366
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:31 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

link?
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=recursion+php&btnG=Google+zoeken&meta=

Ik werk er zelf mee in PHP, werkt uitstekend.
Waarom zou het niet werken????
pi_54413524
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:35 schreef beerten het volgende:

[..]
Door een domme structurele fout. Bij recursieve functies moet je je kop erbij houden.
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:43:47 #180
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_54413588
Ik heb weer eens een geniaal idee

Of het uitvoerbaar is, is weer een ander verhaal..

Ik wil een site (oid) opzetten, waarin je dan 1 artiest invult, en mijn site moet dan uitzoeken of die artiest een link heeft met Queen (dat is dus de uitgangsbasis)
dus:

INVOER -> Queen
INVOER -> ARTIEST/LOKATIE/BIJZONDERHEDEN -> Queen

dus met maximaal 1 tussenstap (een beetje zoals je bij hyves dus kan zien hoe je via via bij iemand terecht kan komen..)

Hoe zou ik mijn database op moeten stellen?

Er zit wel megaveel data in, dat weet ik wel...
Dus ook veel tabellen denk ik, maar hoe zit het met de onderlinge relaties? Hoe is dat makkelijk te maken?

Ik hoop dat het duidelijk is, an dat iemand me kan helpen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_54413682
Een tabel met artiesten, en een koppeltabel voor de relaties tussen artiesten? Vervolgens een left join op de koppeltabel, en je hebt alle relaties.
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:14:52 #182
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_54414441
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:47 schreef Geqxon het volgende:
Een tabel met artiesten, en een koppeltabel voor de relaties tussen artiesten? Vervolgens een left join op de koppeltabel, en je hebt alle relaties.
het gaat wel om bijna 40 jaar aan data he. Dus een link tussen Queen en the beatles is, is dat ze in dezelfde studio opgenomen hebben, maar ook dat Brian(gitarist) en Roger(drummer) in 2002 tijdens het jubileum-concert voor de Engelse koningin samen met Paul McCartney gespeeld hebben..
It's Time To Shine
pi_54415117
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:35 schreef beerten het volgende:

[..]

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=recursion+php&btnG=Google+zoeken&meta=

Ik werk er zelf mee in PHP, werkt uitstekend.
Het werkt prima, alleen is het echt retetraag ten opzichte van andere programmeer talen.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:46:37 #184
136730 PiRANiA
pi_54415436
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:43 schreef qu63 het volgende:

Ik wil een site (oid) opzetten, waarin je dan 1 artiest invult, en mijn site moet dan uitzoeken of die artiest een link heeft met Queen (dat is dus de uitgangsbasis)
dus:

INVOER -> Queen

dus met maximaal 1 tussenstap (een beetje zoals je bij hyves dus kan zien hoe je via via bij iemand terecht kan komen..)

Dus ook veel tabellen denk ik, maar hoe zit het met de onderlinge relaties? Hoe is dat makkelijk te maken?

last.fm biedt zo iets toch ook aan?

En als je het over zulke hoeveelheden date hebt...
Wordt wat traag misschien?
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:02:05 #185
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_54415925
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 21:46 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

last.fm biedt zo iets toch ook aan?
niet zo uitgebreid geloof ik..
quote:
En als je het over zulke hoeveelheden date hebt...
Wordt wat traag misschien?
dat zal wel ja, daarom probeer ik het ook zo efficient mogelijk te doen.
Bij hyves duurt het meestal ook een seconde of 3 voordat ik wat zie
It's Time To Shine
pi_54415927
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:43 schreef qu63 het volgende:

dus:

INVOER -> Queen

Hoe omvangrijk is/zijn de database/gegevens? MySQL vind ik nog steeds supertof en gebruik ik nog het meest, maar voor hele omvangrijke databases zijn MSSQL of Oracle nog steeds meer geschikt, en kunnen sneller met grote aantallen gegevens omgaan.
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:05:20 #187
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_54416022
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:02 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Hoe omvangrijk is/zijn de database/gegevens? MySQL vind ik nog steeds supertof en gebruik ik nog het meest, maar voor hele omvangrijke databases zijn MSSQL of Oracle nog steeds meer geschikt, en kunnen sneller met grote aantallen gegevens omgaan.
het zal zeker omvangrijk zijn, en helaas heb ik alleen de beschikking over MySQL

en omvangrijk zal zijn, zeker 2000 artiesten (minimaal) en dus links in maximaal 2 (A->B->Queen of A->Queen) stappen en de bijbehorende tabellen etc.
En dan dus nog de reden waarom ze linken, en dat kan weer onderverdeeld worden in personen/artiesten, plaatsen, optredens, nummers, etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door qu63 op 06-11-2007 22:14:20 ]
It's Time To Shine
pi_54416575
Ik heb een php script, tis een simpel formulier dat opgestuurd wordt naar een email adres.. nu wil ik dat juist testen.. Ik heb XAMPP geinstalleerd en het formulier ziet er netjes uit maar hoe kan ik testen of ik idd ook dat mailtje krijg? Mijn eigen webspace ondersteunt geen php.. dus das geen optie..

Ik ben trouwens een php noob, het script is ook niet van mijzelf..
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:28:24 #189
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_54416706
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:05 schreef qu63 het volgende:

[..]

het zal zeker omvangrijk zijn, en helaas heb ik alleen de beschikking over MySQL

en omvangrijk zal zijn, zeker 2000 artiesten (minimaal) en dus links in maximaal 2 (A->B->Queen of A->Queen) stappen en de bijbehorende tabellen etc.
En dan dus nog de reden waarom ze linken, en dat kan weer onderverdeeld worden in personen/artiesten, plaatsen, optredens, nummers, etc.
2000 is piece of cake voor MySQL, het is iets relevanter om te weten hoeveel tabellen met hoeveel geschatte reccords (en rond het maar ruig naar boven af). Het is een beetje de vraag wat je nou precies wilt gaan opslaan en hoe je dat doet. Als je dat op de juiste manier doet kan je veel snelheids winst halen net als met je queries goed optimaliseren . Heb je ook niet postgresql tot je mogelijkheden?
phluphy for president!
pi_54416807
Uit onderzoek blijkt dat je via 6 mensen/stappen de hele wereld kent. Oftewel: Je kent iemand, die weer iemand kent, die iemand kent etc. en dat 6 keer. Tussen jou en GW Bush zitten dus hooguit 5 mensen.

Je kan het ook anders bekijken: Iedere artiest is via 6 stappen aan een andere artiest gelinkt.
Aangezien niet iedere stap een artiest hoeft te zijn lopen sporen dus ook wel eens dood.
Kurt Cobain kent een producer, die een platenbaas kent, die een schoonmaker heeft, met een broer in engeland, wier neef de tuinman is van Freddy Mercury. Die stap loopt dood voor jou voorbeeld. Tuinmannen staan niet in je database....

Wat heb je hier nu aan voor je database: In directe zin weinig. Indirect: ik probeer via een rare weg voor te stellen om het aantal stappen in te perken. Als je een (recursieve) functie maakt om links te ontdekken, blijft die functie eindeloos zoeken in de diepte. Ik denk dat het verstandig is om een soort van zoekstrategie op te zetten, met een maximum aantal stappen.
Stel: Kurt Cobain heeft een drummer, die een gastoptreden heeft op een plaat, waarvan de zanger ooit lid was van een band, wier toetsenist ooit optrad met het oude bandje van Brian May. Hoe gek wil je het maken? Welke verbanden zijn legitiem? Welke paden wil je bewandelen.
Welke data heb je uberhaupt?

Werk voor jezelf eens een aantal voorbeelden uit hoe links zouden kunnen lopen. Welke data heb je? Namen, datums, optredens, studio, platenlabel, bands, gastoptredens weet ik veel.

Als je een aantal concrete voorbeelden uitwerkt zie je ook hoe de verbanden liggen. En zou je een zoekstrategie kunnen opzetten.

Bouw in ieder geval limieten in qua stappen/verbaden. Zo voorkom je oneindige loops en overbelasting van de server.
  dinsdag 6 november 2007 @ 23:01:08 #191
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_54417694
Ik heb een variable....

HK-2352
of
PC-1362

Hoe zorg ik ervoor dat alles voor de - weg wordt gehaald? (zijn altijd 3 tekens, PC- of HK- of CO-)

Volgensmij is er een functie waarmee je de eerste 3 karakters kan weglaten maar welke
pi_54418030
Substr($variabele,3)
pi_54419596
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:24 schreef wc-eend het volgende:
Ik heb een php script, tis een simpel formulier dat opgestuurd wordt naar een email adres.. nu wil ik dat juist testen.. Ik heb XAMPP geinstalleerd en het formulier ziet er netjes uit maar hoe kan ik testen of ik idd ook dat mailtje krijg? Mijn eigen webspace ondersteunt geen php.. dus das geen optie..

Ik ben trouwens een php noob, het script is ook niet van mijzelf..
je kan iets als wamp (windows apache mysql php) installeren (geen idee overigens of XAMPP hier al in voorziet..)
en dan het script in de root c.q. htdocs van je installatie zetten en deze benaderen via http://localhost/scriptnaam.php (let wel op 2 dingen:
1) apache moet draaien (duh )
2) stel in de php.ini (of in de installer of waar dan ook waar de php instellingen staan) als smtp_server de smtp server van je provider in
  woensdag 7 november 2007 @ 00:24:45 #194
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_54419773
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:01 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable....

HK-2352
of
PC-1362

Hoe zorg ik ervoor dat alles voor de - weg wordt gehaald? (zijn altijd 3 tekens, PC- of HK- of CO-)

Volgensmij is er een functie waarmee je de eerste 3 karakters kan weglaten maar welke
in dit geval kan je gewoon intval($var) gebruiken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_54420373
Kan ook ja Maar substr is natuurlijk wel normaler voor zulke dingen dus als je dit nu gewoon gebruikt voor zoiets en intval voor wanneer je de integer waarde ergens voor nodig hebt leer je het meteen goed aan
pi_54422381
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:05 schreef qu63 het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat we het over grotere getallen hadden. Zoiets is in de databasewereld niet echt kolossaal hoor. Dan is MySQL in dit geval zeer zeker geschikt.
quote:
Ik heb een variable....

HK-2352
of
PC-1362

explode() gebruiken met - als delimiter: http://nl3.php.net/manual/nl/function.explode.php
pi_54422864
quote:
Ik heb een variable....

HK-2352
of
PC-1362

1
2
3
<?php
substr
($variabele, strpos($variabele, '-') + 1 );
?>

Al is een vaste waarde, in dit geval 3, een stukje sneller.
pi_54424510
quote:
Op woensdag 7 november 2007 00:15 schreef mschol het volgende:

[..]

je kan iets als wamp (windows apache mysql php) installeren (geen idee overigens of XAMPP hier al in voorziet..)
en dan het script in de root c.q. htdocs van je installatie zetten en deze benaderen via http://localhost/scriptnaam.php (let wel op 2 dingen:
1) apache moet draaien (duh )
2) stel in de php.ini (of in de installer of waar dan ook waar de php instellingen staan) als smtp_server de smtp server van je provider in
Ok die van de smtp ga ik vanmiddag uitzoeken na me werk, dat had ik idd namelijk niet gedaan, waardoor die dus niet werkt idd

Thanks
  woensdag 7 november 2007 @ 11:06:32 #199
136730 PiRANiA
pi_54424590
quote:
Ik heb een variable....

HK-2352
of
PC-1362

$var=implode(explode("-",$var);
?
pi_54428787
1
2
3
<?php
header
('Content-Disposition: attachment; filename="'.$filename.'.'.$extension.'"');
?>

Wat ik zoek: Als ik mijn PHP pagina oproep (get.php?filename=CV&extension=pdf), dan wil ik de PDF graag in de browser zelf geopend krijgen. Door aan te geven dat het een PDF-file is, en vervolgens een readfile op de desbetreffende PDF-file uit te voeren, lukt dat nu.

Wat mij niet lukt: Dat mensen het zien als "CV.pdf", in plaats van "get.php?filename=CV&extension=pdf". Dat kan met bovenstaande header, maar doordat hij het als attachement doorgeeft kan ik de PDF niet meer in de browser openen.

Is dit mogelijk? Dus én bovenstaande header (custom filename), én het PDF bestand in de browser zelf kunnen openen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')