Hehe, zelfs voor OS X! Nu ben ik best tevreden over MAMP. Maar goed, ik zal deze zeker eens proberen onder Windows dan! Thanks!quote:
link?quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:56 schreef Geqxon het volgende:
Zijn recursieve functies in PHP mogelijk?
Edit: Jawel.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=recursion+php&btnG=Google+zoeken&meta=quote:
het gaat wel om bijna 40 jaar aan data he. Dus een link tussen Queen en the beatles is, is dat ze in dezelfde studio opgenomen hebben, maar ook dat Brian(gitarist) en Roger(drummer) in 2002 tijdens het jubileum-concert voor de Engelse koningin samen met Paul McCartney gespeeld hebben..quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:47 schreef Geqxon het volgende:
Een tabel met artiesten, en een koppeltabel voor de relaties tussen artiesten? Vervolgens een left join op de koppeltabel, en je hebt alle relaties.
Het werkt prima, alleen is het echt retetraag ten opzichte van andere programmeer talen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:35 schreef beerten het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=recursion+php&btnG=Google+zoeken&meta=
Ik werk er zelf mee in PHP, werkt uitstekend.
Waarom zou het niet werken????
last.fm biedt zo iets toch ook aan?quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:43 schreef qu63 het volgende:
Ik heb weer eens een geniaal idee
Of het uitvoerbaar is, is weer een ander verhaal..
Ik wil een site (oid) opzetten, waarin je dan 1 artiest invult, en mijn site moet dan uitzoeken of die artiest een link heeft met Queen (dat is dus de uitgangsbasis)
dus:
INVOER -> Queen
INVOER -> ARTIEST/LOKATIE/BIJZONDERHEDEN -> Queen
dus met maximaal 1 tussenstap (een beetje zoals je bij hyves dus kan zien hoe je via via bij iemand terecht kan komen..)
Hoe zou ik mijn database op moeten stellen?
Er zit wel megaveel data in, dat weet ik wel...
Dus ook veel tabellen denk ik, maar hoe zit het met de onderlinge relaties? Hoe is dat makkelijk te maken?
Ik hoop dat het duidelijk is, an dat iemand me kan helpen
niet zo uitgebreid geloof ik..quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:46 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
last.fm biedt zo iets toch ook aan?
dat zal wel ja, daarom probeer ik het ook zo efficient mogelijk te doen.quote:En als je het over zulke hoeveelheden date hebt...
Wordt wat traag misschien?
Hoe omvangrijk is/zijn de database/gegevens? MySQL vind ik nog steeds supertof en gebruik ik nog het meest, maar voor hele omvangrijke databases zijn MSSQL of Oracle nog steeds meer geschikt, en kunnen sneller met grote aantallen gegevens omgaan.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:43 schreef qu63 het volgende:
Ik heb weer eens een geniaal idee
Of het uitvoerbaar is, is weer een ander verhaal..
Ik wil een site (oid) opzetten, waarin je dan 1 artiest invult, en mijn site moet dan uitzoeken of die artiest een link heeft met Queen (dat is dus de uitgangsbasis)
dus:
INVOER -> Queen
INVOER -> ARTIEST/LOKATIE/BIJZONDERHEDEN -> Queen
dus met maximaal 1 tussenstap (een beetje zoals je bij hyves dus kan zien hoe je via via bij iemand terecht kan komen..)
Hoe zou ik mijn database op moeten stellen?
Er zit wel megaveel data in, dat weet ik wel...
Dus ook veel tabellen denk ik, maar hoe zit het met de onderlinge relaties? Hoe is dat makkelijk te maken?
Ik hoop dat het duidelijk is, an dat iemand me kan helpen
het zal zeker omvangrijk zijn, en helaas heb ik alleen de beschikking over MySQLquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:02 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Hoe omvangrijk is/zijn de database/gegevens? MySQL vind ik nog steeds supertof en gebruik ik nog het meest, maar voor hele omvangrijke databases zijn MSSQL of Oracle nog steeds meer geschikt, en kunnen sneller met grote aantallen gegevens omgaan.
2000 is piece of cake voor MySQL, het is iets relevanter om te weten hoeveel tabellen met hoeveel geschatte reccords (en rond het maar ruig naar boven af). Het is een beetje de vraag wat je nou precies wilt gaan opslaan en hoe je dat doet. Als je dat op de juiste manier doet kan je veel snelheids winst halen net als met je queries goed optimaliserenquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
het zal zeker omvangrijk zijn, en helaas heb ik alleen de beschikking over MySQL
en omvangrijk zal zijn, zeker 2000 artiesten (minimaal) en dus links in maximaal 2 (A->B->Queen of A->Queen) stappen en de bijbehorende tabellen etc.
En dan dus nog de reden waarom ze linken, en dat kan weer onderverdeeld worden in personen/artiesten, plaatsen, optredens, nummers, etc.
je kan iets als wamp (windows apache mysql php) installeren (geen idee overigens of XAMPP hier al in voorziet..)quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:24 schreef wc-eend het volgende:
Ik heb een php script, tis een simpel formulier dat opgestuurd wordt naar een email adres.. nu wil ik dat juist testen.. Ik heb XAMPP geinstalleerd en het formulier ziet er netjes uit maar hoe kan ik testen of ik idd ook dat mailtje krijg? Mijn eigen webspace ondersteunt geen php.. dus das geen optie..
Ik ben trouwens een php noob, het script is ook niet van mijzelf..
in dit geval kan je gewoon intval($var) gebruiken.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:01 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable....
HK-2352
of
PC-1362
Hoe zorg ik ervoor dat alles voor de - weg wordt gehaald? (zijn altijd 3 tekens, PC- of HK- of CO-)
Volgensmij is er een functie waarmee je de eerste 3 karakters kan weglaten maar welke
Oh, ik dacht dat we het over grotere getallen hadden.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
het zal zeker omvangrijk zijn, en helaas heb ik alleen de beschikking over MySQL
en omvangrijk zal zijn, zeker 2000 artiesten (minimaal) en dus links in maximaal 2 (A->B->Queen of A->Queen) stappen en de bijbehorende tabellen etc.
En dan dus nog de reden waarom ze linken, en dat kan weer onderverdeeld worden in personen/artiesten, plaatsen, optredens, nummers, etc.
explode() gebruiken met - als delimiter: http://nl3.php.net/manual/nl/function.explode.phpquote:Op dinsdag 6 november 2007 23:01 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable....
HK-2352
of
PC-1362
Hoe zorg ik ervoor dat alles voor de - weg wordt gehaald? (zijn altijd 3 tekens, PC- of HK- of CO-)
Volgensmij is er een functie waarmee je de eerste 3 karakters kan weglaten maar welke
quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:01 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable....
HK-2352
of
PC-1362
Ok die van de smtp ga ik vanmiddag uitzoeken na me werk, dat had ik idd namelijk niet gedaan, waardoor die dus niet werkt iddquote:Op woensdag 7 november 2007 00:15 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan iets als wamp (windows apache mysql php) installeren (geen idee overigens of XAMPP hier al in voorziet..)
en dan het script in de root c.q. htdocs van je installatie zetten en deze benaderen via http://localhost/scriptnaam.php (let wel op 2 dingen:
1) apache moet draaien (duh)
2) stel in de php.ini (of in de installer of waar dan ook waar de php instellingen staan) als smtp_server de smtp server van je provider in
$var=implode(explode("-",$var);quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:01 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable....
HK-2352
of
PC-1362
1 2 3 | header('Content-Disposition: attachment; filename="'.$filename.'.'.$extension.'"'); ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |