hoor van mensen dat "php5 zonder stress" een goed boekje moet wezen om in te stappenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:01 schreef Ozzlewozzle het volgende:
Een vriend van me wil gaan beginnen met PHP, wat voor websites/tutorials raad ik hem aan?
1 2 3 4 | Crientj [MoeMoe] Jordeh [Fred] Fred |
Dat is toch vrij recht toe recht aan op te lossen? Je loopt door de records heen. Per record bepaal je de positie van "[" en van "]". Het stuk daartussen is wat je zoekt, dus dat zet je in je array. Wat is 't probleem?quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:37 schreef JortK het volgende:
Kan iemand me daarmee helpen ?
Optie 3 en eingelijk mij favoriete optie: Pak een packet sniffer en reverse engineer het IMAP protocolquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:50 schreef mschol het volgende:
klein vraagje:
ik ben bezig met een mini mail applicatie voor mijzelf
en ik vraag mij af of ik iets eraan kan doen dat Imap_open() 3x verbind met mijn mailserver voor een fout te geven...
in php5 kan je wel de hoeveelheid retries instellen, maar aangezien ik 4 gebruik heb ik 2 mogelijke oplossingen:
1) upgrade naar php5 (en hopen dat de rest van mij scripts het blijft doen)
2) een workaround voor imap_open zodat hij maar 1x verbind..
alleen die workaround kan ik niet vinden, dan blijft alleen optie 1 over...
iemand nog andere ideeen?
zo'n goeie scripter ben ik nou ook weer niet...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:57 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Optie 3 en eingelijk mij favoriete optie: Pak een packet sniffer en reverse engineer het IMAP protocol. (Je kunt natuurlijk ook de RFC's lezen
.) En zelf een pure php imap class bouwen (of er ergens 1 zoeken http://phpclasses.org/ staat altijd wel iets).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | <p><select if(isset($Branche)){ echo "value=\"$Branche\" "; } name="Branche"> $result = mysql_query("SELECT * FROM branche"); <option value="alles">Alles</option> while($retval=mysql_fetch_array($result)) { <option value=" echo($retval['id']); "> echo($retval['naam']); </option> } </select></p> ?> |
ik weet hoe je een checklist maakt met html, maar hoe krijg ik de query goed dat alle items die normaal in de list worden weergegeven nu een checkboxje wordenquote:
1 2 3 4 | $query = "UPDATE menu SET order = '$i' WHERE id = $menu"; mysql_query($query) or die(mysql_error()); ?> |
Ik zou kiezen voor een id als categorie[13], categorie[15] en categorie[21]. Van een aangevinkte checkbox wordt de naam doorgegeven naar het php-script, en op deze manier komt dat netjes in een array terecht. Daar kun je met een simpel loopje wel doorheenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:36 schreef Dzy het volgende:
Genereer een lijstje met checkboxes met als naam bijvoorbeeld Categorie21 en dan is de ID van de categorie in dit geval dus 21. Je geeft hem ook die value mee. Dan loop je door alle checkboxen heen bij de zoek opdracht en geef je in de where clausule een dergelijke constructie mee:
WHERE
categorie = 13
OR
categorie = 15
OR
categorie = 21
Als bv die 3 gecheckt zijn.
zowel order als id is een veld ? als je id niet als een integer/float hebt gedefinieerd moet je er apostroffen omheen zettenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:26 schreef BaggerUser het volgende:
krijg een foutmelding![]()
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'order = '0' WHERE id = '2'' at line 1
[ code verwijderd ]
snap er niks van die regel code heeft altijd gewerkt ?
Dit is imo nog steeds netter:quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:36 schreef Dzy het volgende:
Genereer een lijstje met checkboxes met als naam bijvoorbeeld Categorie21 en dan is de ID van de categorie in dit geval dus 21. Je geeft hem ook die value mee. Dan loop je door alle checkboxen heen bij de zoek opdracht en geef je in de where clausule een dergelijke constructie mee:
WHERE
categorie = 13
OR
categorie = 15
OR
categorie = 21
Als bv die 3 gecheckt zijn.
1 |
iemand enig idee? kan nemlijk niet erg verder als het niet wil en heb zo'n beetje alle komma's al op alle plekken gehad..quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:26 schreef BaggerUser het volgende:
krijg een foutmelding![]()
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'order = '0' WHERE id = '2'' at line 1
[ code verwijderd ]
snap er niks van die regel code heeft altijd gewerkt ?
nee die werkt ook niet.. (ookal krijg ik geen foutmelding) snap per niks van...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:31 schreef Roönaän het volgende:
Heb je al een simpele echo $query geprobeerd?
Probeer deze eens:
$query = sprintf("UPDATE menu SET order = '%d' WHERE id = '%s'", intval($id), mysql_real_escape_string($menu));
Gebruik je overigens een variabele voor de tabelnaam? (bijv, $query = "UPDATE $tabel SET ..") Het zou weleens kunnen zijn dat de tabelnaam simpelweg leeg is.
-r-
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | $root = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/cms"; require_once($root.'/check.php'); $i = 1; foreach ($_GET['menu'] as $menu) { //$query = "UPDATE menu SET order = '$i' WHERE id = "; //mysql_query($query) or die(mysql_error()); $query = sprintf("UPDATE menu SET order = '$menu' WHERE id = '$i'"); //echo $i."". $menu ."<br />"; $i++; } ?> |
ja je had gelijk maar hij wil heel die tabel niet updaten (teminste de sql statement in php is niet goed volgens mij)quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:36 schreef Roönaän het volgende:
Moet het niet SET order = $i WHERE id = $menu zijn? Maar dan beveiligd tegen sql injection?
Da's de eerste plek waar het fout kan gaan natuurlijk. Maar ik wil dat toch even naar het tweede plan verschuiven.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:56 schreef BaggerUser het volgende:
oke ik probeer het even uit te leggen (misschien doe ik namelijk wel iets heel raars?)
ik heb een list en die items kan ik sorteren (doormiddel van drag en drop)
zodra er hier iets veranderd vraagt hij een pagina aan dmv ajax en stuurt hij dit mee:
?menu[]=2&menu[]=1
de cyfers komen in volgorde van id..
vervolgens lees ik die array dus uit en geef ik menu ($menu (oftewel de id)) de order ($i) op volgorde..
Hoe ziet die query er exact uit in je php-script? Kun je de regels waar die query wordt opgebouwd eens op het forum zetten, tussen [php] en [ /php] tags?quote:het moet dus dit zijn:
UPDATE menu SET order = '$i' WHERE id = '$menu'
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:04 schreef Light het volgende:
[..]
Da's de eerste plek waar het fout kan gaan natuurlijk. Maar ik wil dat toch even naar het tweede plan verschuiven.
[..]
Hoe ziet die query er exact uit in je php-script? Kun je de regels waar die query wordt opgebouwd eens op het forum zetten
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | dit is mijn complete afhandeling: [php] $root = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/cms"; require_once($root.'/check.php'); $i = 1; foreach ($_GET['menu'] as $menu) { //$query = "UPDATE menu SET order = '$i' WHERE id = $menu"; //mysql_query($query) or die(mysql_error()); $query = sprintf("UPDATE menu SET order = '$i' WHERE id = '$menu'"); echo $i."". $menu ."<br />"; $i++; } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |