abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54558169
Ik ben bezig met een systeem waarin een lid zich kan inschrijven voor een evenement.

De eerste stap in het inschrijftraject is het kiezen van het evenement waarvoor je wilt inschrijven. Dit is een lijstje, waarin alle beschikbare evenementen in een bepaalde periode staan. Nu wil ik echter alleen de evenementen laten zien waarvoor het betreffende lid zich nog niet heeft ingeschreven. De andere evenementen zijn niet meer relevant tenslotte.

Ik heb een tabel events (evenementen) met oa. een id.
Ik heb een tabel entries (inschrijvingen) met oa. een id, event_id en client_id.

Ik heb ooit wel eens een constructie gemaakt met een "LEFT OUTER JOIN",waarbij de id "IS NOT NULL", maar dat krijg ik hierbij niet voor elkaar. Iemand suggesties hoe ik dit in 1 query kan oplossen?
  maandag 12 november 2007 @ 20:42:41 #252
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54558316
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:37 schreef Xcalibur het volgende:
Ik ben bezig met een systeem waarin een lid zich kan inschrijven voor een evenement.

De eerste stap in het inschrijftraject is het kiezen van het evenement waarvoor je wilt inschrijven. Dit is een lijstje, waarin alle beschikbare evenementen in een bepaalde periode staan. Nu wil ik echter alleen de evenementen laten zien waarvoor het betreffende lid zich nog niet heeft ingeschreven. De andere evenementen zijn niet meer relevant tenslotte.

Ik heb een tabel entries (inschrijvingen) met oa. een id, event_id en client_id.

Ik heb ooit wel eens een constructie gemaakt met een "LEFT OUTER JOIN",waarbij de id "IS NOT NULL", maar dat krijg ik hierbij niet voor elkaar. Iemand suggesties hoe ik dit in 1 query kan oplossen? [afbeelding]
Iets als dit:

1
2
3
SELECT e.EventName, i.Client_ID FROM events e
LEFT OUTER JOIN entries i ON e.id = i.event_id
WHERE i.client_id = 1 AND i.Client_ID IS NOT NULL

:?
pi_54558724
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:42 schreef JortK het volgende:
Iets als dit:
[ code verwijderd ]
Mja, zoiets had ik dus.... maar hiermee krijg ik vreemd genoeg alleen de evenementen waarvoor het lid zich WEL heeft ingeschreven.

Als ik de client_id uit de WHERE haal, krijg ik alles uit de entries tabel waarbij andere clients een record hebben, dus daar heb ik ook niks aan....
pi_54558865
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:37 schreef Xcalibur het volgende:

Waarom heb je een veld "id" in entries? Het likt me een koppeltabel met event_id en client_id als primary key.
quote:
Ik heb ooit wel eens een constructie gemaakt met een "LEFT OUTER JOIN",waarbij de id "IS NOT NULL", maar dat krijg ik hierbij niet voor elkaar. Iemand suggesties hoe ik dit in 1 query kan oplossen? >:O
1
2
3
SELECT events.name
FROM events LEFT OUTER JOIN entries ON events.id = entries.event_id
where entries.client_id IS NULL

Zoiets?
  maandag 12 november 2007 @ 21:02:39 #255
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54558876
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:56 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Mja, zoiets had ik dus.... maar hiermee krijg ik vreemd genoeg alleen de evenementen waarvoor het lid zich WEL heeft ingeschreven. :?

Als ik de client_id uit de WHERE haal, krijg ik alles uit de entries tabel waarbij andere clients een record hebben, dus daar heb ik ook niks aan....
Dom natuurlijk, je geeft op dat de client_id wel gevuld moet zijn, hierdoor krijg je alle evenementen waarvoor iemand WEL is ingeschreven :+

Probeer deze eens:

1
2
3
SELECT e.EventName, i.Client_ID FROM events e
LEFT OUTER JOIN entries i ON e.id = i.event_id
WHERE i.client_id = 1 AND i.Client_ID IS NULL

Aangezien het feit dat wanneer client_id leeg is er nog niet ingeschreven is en de waarde dus dan getoond moet worden ;)
pi_54567783
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:01 schreef Light het volgende:
Waarom heb je een veld "id" in entries? Het likt me een koppeltabel met event_id en client_id als primary key.
Het is meer dan een koppeltabel, sterker nog, het is de grootste en meest belangrijke tabel uit het systeem
Hier staan alle namelijk alle details die met de de inschrijving te maken hebben in (en dat zijn er nogal wat)...

Ik ga even met jullie queries aan de slag!

Edit:
Light: jouw query geeft alle evenementen waarbij nog geen enkele inschrijving is geplaatst (niet van deze user en niet van iedere andere user). Zodra er 1 inschrijving in staat, verwijnt het evenement uit de resultaten. Dat is hem dus niet

JortK: deze query had ik inderdaad ook, maar die geeft helemaal geen resultaten terug. Ik denk dat de "client_id = 1" en de "client_id IS NULL" elkaar een beetje uitsluiten

[ Bericht 8% gewijzigd door Xcalibur op 13-11-2007 08:33:34 ]
pi_54569719
Opgelost, met een subquery :)

1SELECT * FROM events WHERE id NOT IN (SELECT entries.event_id FROM entries WHERE client_id = 1)
pi_54573207
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:22 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Haal alles binnen met 1 query dmv een JOIN.

zo ongeveer: (denk ik)
[ code verwijderd ]

Kan het helaas hier niet testen, heb geen toegang tot een DB.
na wat spelfoutjes eruit gehaalt te hebben levert deze code 2466 regels op ipv 15 categorien, maar wel in de helft van de tijd
Daarnaast was het de bedoeling om de hoeveelheid images in meeting_images weer te geven.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
SELECT
   meeting_categories
.id as catId,

meeting_categories.title as catTitle,

meeting_categories.datum as catDate,

meeting_images.id as imageId
FROM
   meeting_categories
LEFT JOIN
   meeting_images
ON
   meeting_images
.categorie meeting_categories.id
?>

Ik heb het zo opgelost, duurt het nog 6sec, maar al een hele verbetering.

1
2
3
<?php
"SELECT id,title,datum, (SELECT count(id) FROM meeting_images WHERE categorie = meeting_categories.id ) as CatImages FROM meeting_categories WHERE online='1' GROUP BY meeting_categories.id ORDER BY time_code DESC "
?>

[ Bericht 19% gewijzigd door Darkomen op 13-11-2007 13:03:56 ]
pi_54627881
Ik zoek een manier om direct een SQL bestand te importeren in de database. Vergelijkbaar als phpMyAdmin dat doet, alleen dan in een eigen backoffice idee.

De precieze werkwijze weet ik nog niet, ik vermoed dat ik een tabel drop waarna hij hem opnieuw aanmaakt en de data importeert. De bedoeling is iig dat hij de bestaande data overschrijft. Lastig is wel dat het zo'n 150.000 records kan gaan bevatten. Zal dat goed gaan of moet hij dan eigenlijk in stukken geïmporteerd worden?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_54629715
Ik zoek een programma dat de vereiste performance meet van mijn php applicatie. Is er iets om te zien hoe zwaar een php script voor de server is?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_54629744
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:51 schreef DaFrenk het volgende:
Ik zoek een manier om direct een SQL bestand te importeren in de database. Vergelijkbaar als phpMyAdmin dat doet, alleen dan in een eigen backoffice idee.

De precieze werkwijze weet ik nog niet, ik vermoed dat ik een tabel drop waarna hij hem opnieuw aanmaakt en de data importeert. De bedoeling is iig dat hij de bestaande data overschrijft. Lastig is wel dat het zo'n 150.000 records kan gaan bevatten. Zal dat goed gaan of moet hij dan eigenlijk in stukken geïmporteerd worden?
je kunt toch gewoon een upload veld maken, het bestand laten openen en de inhoud als query draaien? (als je de inhoud gevalideerd hebt.. )
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_54630009
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:08 schreef markiemark het volgende:

[..]

je kunt toch gewoon een upload veld maken, het bestand laten openen en de inhoud als query draaien? (als je de inhoud gevalideerd hebt.. )
D'oh. Ja natuurlijk. Dat is de basis inderdaad. Nu alleen nog kijken hoe het zit met gezipte bestanden en hoe groot hij maximaal kan zijn. Maar in principe komt het idd daar op neer. Stom!

Thanks
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_54633004
Ik moet een lijst van namen omzetten naar mogelijke email adressen.
maar die namen zitten vol met trema's, dubbelpunten, spaties etc.
Ik kan dat allemaal 1 voor 1 vervangen, maar heeft er iemand misschien een expressie of iets dergelijks?
Die dus een naam veilig maakt om als email adres aangemaakt te worden?
pi_54636333
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:20 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

D'oh. Ja natuurlijk. Dat is de basis inderdaad. Nu alleen nog kijken hoe het zit met gezipte bestanden en hoe groot hij maximaal kan zijn. Maar in principe komt het idd daar op neer. Stom!

Thanks
Kijk met phpinfo() wat de maximale bestandsgrootte is van een upload, danwel POST-grootte.
Dan weetje ook de maximale grootte van je (zip)bestand.
Draai je een eigen server: stel dan de rgootte in naar wens in php.ini (voor het geval je een windows-based AMP draait: er zijn meerdere php.ini files. Slechts één is actief....)
pi_54636664
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:51 schreef beerten het volgende:

[..]

Kijk met phpinfo() wat de maximale bestandsgrootte is van een upload, danwel POST-grootte.
Dan weetje ook de maximale grootte van je (zip)bestand.
Draai je een eigen server: stel dan de rgootte in naar wens in php.ini (voor het geval je een windows-based AMP draait: er zijn meerdere php.ini files. Slechts één is actief....)
Thanks! Ik zal het eens controleren
  zaterdag 17 november 2007 @ 13:51:13 #266
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_54672569
Kut, ik heb een mooi mail script met bijlage maar ik krijg geen bijlage in m'n email en alleen vage headers

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
// Headers kleien
$headers     "From: Roy <wobbel@gmail.com>\r\n";
$headers     .= "Reply-To: Roy <wobbel@gmail.com>\r\n";
$headers     .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers     .= "Content-Type: multipart/mixed; boundary=\"".bound."\"\r\n";
$headers     .= "Content-Disposition:  attachment\r\n";

// File ff openen
$fp         fopen $_FILES['CV']['tmp_name'], 'r' );
$bestand     fread $fp$_FILES['CV']['size'] );
fclose        $fp );

// Body in elkaar knutselen
$body         .= "This is a multi-part message in MIME format.\r\n";
$body         .= "\r\n";
$body         .= "--".bound."\r\n";
$body         .= "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\r\n";
$body        .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\r\n";
$body         .= "sjakie sjakie dit is een test email lache man :)\r\n";
$body         .= "--".bound."\r\n";
$body         .= "Content-Type: application/octet-stream; name=" $_FILES['CV']['name'] . "\r\n";
$body         .= "Content-Transfer-Encoding: base64\r\n";
$body        .= "Content-disposition: attachment\r\n";
$body         .= "\n";
$body         .= chunk_split base64_encode $bestand ) ) . "\r\n";

mail        "wobbel@gmail.com" "Bijlage" $body$headers);
?>

maar ik krijg n ugewoon een e-mailtje met:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Content-Type: multipart/mixed; boundary="bound"

Content-Disposition:  attachment

This is a multi-part message in MIME format.

--bound

Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1

Content-Transfer-Encoding: 7bit

sjakie sjakie dit is een test email lache man :)

--bound

Content-Type: application/octet-stream; name=likkelikke.sql

Content-Transfer-Encoding: base64

Content-disposition: attachment

/9j/4AAQSkZJRgABAgAAZABkAAD/7AARRHVja3kAAQAEAAAAUAAA/+4ADkFkb2JlAGTAAAAAAf/b

AIQAAgICAgICAgICAgMCAgIDBAMCAgMEBQQEBAQEBQYFBQUFBQUGBgcHCAcHBgkJCgoJCQwMDAwM

DAwMDAwMDAwMDAEDAwMFBAUJBgYJDQsJCw0PDg4ODg8PDAwMDAwPDwwMDAwMDA8MDAwMDAwMDAwM

DAwMDAwMDAwMDAwMDAwMDAwM/8AAEQgCjwO5AwERAAIRAQMRAf/EAQcAAQABBAMBAQAAAAAAAAAA
pi_54673043
Dit probleem had ik ook, maar alleen als de ontvanger een exchange server was, maar zoals je ziet zijn je headers gescheiden door een witte regel, maak van \r\n gewoon \n en kijk dan even verder.
Bij mij loste dat de boel op.
pi_54676220
Ik gebruik altijd phpMailer, die heeft een handige functie AddAttachment(), en die doet al het smerige werkt voor je
pi_54678606
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:51 schreef wobbel het volgende:
Kut, ik heb een mooi mail script met bijlage maar ik krijg geen bijlage in m'n email en alleen vage headers
[ code verwijderd ]

maar ik krijg n ugewoon een e-mailtje met:
[ code verwijderd ]
Ik weet de oplossing niet, maar wil het wil weten! Ik loop momenteel tegen eenzelfde probleem aan. Als ik het mailtje open in Outlook Express dan.
Onder SUSE linux, Kmail, zit het wel in de bijlage.
Als je de oplossing weet, post het dan hier.. A.u.b....
pi_54684307
Ik wil gebruik maken van een CMS menu en ik maak dan gebruik van twee tabellen, een tabel voor de hoofdlinks en een ander tabel voor de sublinks die gekoppeld zijn aan een van de hoofdlinks.

Zo gaat het bijv zonder php en mysql:

<div class="chromestyle" id="chromemenu">
<ul>
<li><a href="#" rel="test">Menu1</a></li>
<li><a href="#" rel="test2">Menu2</a></li>
<li><a href="#" rel="test3">Menu3</a></li>
</ul>
</div>

<div id="test" class="dropmenudiv">
<a href="http://www.test.com">test</a>
</div>

<div id="test2" class="dropmenudiv">
<a href="http://www.test.com">test</a>
</div>

Nu komt mijn probleem, ik krijg de hoofdlinks gewoon te zien, maar de stuk code die ervoor zorgt dat de sublinks gekoppeld worden aan de hoofdlinks, daar gaat wat fout.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
    $query 
mysql_query("SELECT * FROM Pages WHERE sublinks = 'Yes'");
    while(
$data mysql_fetch_array($query)){    

$p_id         $data["pid"];

<
div id=" echo $p_id " class="dropmenudiv">

$r_sublink mysql_query("SELECT * FROM Subpages WHERE menu ='$p_id'");
        while(
$rs=mysql_fetch_array($r_sublink))
        {

$s_id         $rs["pid"];

$s_title     $rs["title"];

<
a href="http://www.test.com"> echo $s_title </a>

}
    }

</
div>
?>

Ik wil dus dat die voor alle hoofdlinks die sublinks hebben de daarbijhorende sublinks gaat plaatsen dmv een while in een while loop, maar hier gaat blijkbaar iets fout.

Als ik het bovenste stukje code weghaal en verander in $p_id = 1; dan doet die het wel maar dat is natuurlijk geen oplossing, maar is alleen om het te testen.
pi_54685589
Ongelovelijk dat ik hier uren mee heb zitten te klooien..

</div> moest voor
<?php
}
}
?>

geplaatst worden..
pi_54685703
edit: gevonden

[ Bericht 94% gewijzigd door Qunix op 18-11-2007 00:04:19 ]
pi_54704352
Ik heb een probleempje met het verkleinen van mijn avatar dmv compressie, ik gebruik het volgende:

1
2
3
4
5
6
7
<?php
$imagemag 
"/usr/local/bin/convert";

$cmd $imagemag " -dispose none -compress LZW " $framestring " -loop 0 " $outfile;

exec($cmd$out$err);
?>

Je zou denken dat de avatar dmv LZW compressie wordt verkleind, maar dat is helaas niet zo. Nu heb ik op een aantal sites gelezen dat LZW compressie in nieuwere versies van Imagemagick niet meer werkt door gedoe met licenties.

Weet iemand toevallig of er nog een andere compressie voor animated gifs beschikbaar is?
pi_54710730
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 19:26 schreef beerten het volgende:

[..]

Ik weet de oplossing niet, maar wil het wil weten! Ik loop momenteel tegen eenzelfde probleem aan. Als ik het mailtje open in Outlook Express dan.
Onder SUSE linux, Kmail, zit het wel in de bijlage.
Als je de oplossing weet, post het dan hier.. A.u.b....
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 14:21 schreef Darkomen het volgende:
Dit probleem had ik ook, maar alleen als de ontvanger een exchange server was, maar zoals je ziet zijn je headers gescheiden door een witte regel, maak van \r\n gewoon \n en kijk dan even verder.
Bij mij loste dat de boel op.
pi_54712778
Hoe werken jullie met rechten m.b.t. forums, websites etc?

Laden jullie bij iedere pagina de rechten opnieuw of zetten jullie deze in een sessie en gebruiker jullie deze steeds weer??
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')