abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 14 november 2007 @ 01:35:47 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_54591695
quote:
Op woensdag 14 november 2007 00:59 schreef Iamdamosuzuki het volgende:
Gaaf concert zeg. Met Rebellion, Intervention en Antichrist Television Blues als hoogtepunten. Alleen jammer dat ze geen covers speelden. En dat een der bandleden het nodig vond dwars door de coupletten van Tunnels te Ohoohoh-en.
Rebellion en Intervention waren samen met Tunnels voor mij ook hoogtepunten En dat erdoorheen schreeuwen doen ze altijd, kijk maar eens naar live opnames. Vind dat juist zo mooi Zing die riedeltjes dan ook altijd mee

Enne geen covers? Ze deden een cover van New Order
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_54591712
t was geweldig!
pi_54591756
Hadden jullie ook het idee dat er een aantal mensen waren die na enkele nummers de zaal verlieten?
  woensdag 14 november 2007 @ 01:47:44 #54
97831 Schildpadje
Haastige spoed..
pi_54591779
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.

Dat sommigen het presteerden om het hele concert stil te staan.

Die stilte tijdens In the backseat

The Arcade Fire
Het schijnt dat fitness en in het bijzonder het fenomeen joggen populair is gemaakt door de Amerikaan Jim Fixx. Hij overleed in 1984 aan een hartaanval. Tijdens het joggen.
  woensdag 14 november 2007 @ 01:51:10 #55
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_54591805
Geniaal concert.Ik stond helemaal vooraan (tegen het hek) en had perfect zicht op alles wat er op het podium gebeurde (veel). Wat een geweldige band is het toch
Mijn hoogtepunt: In The Backseat
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  Moderator woensdag 14 november 2007 @ 01:57:48 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_54591871
Op hun website staat overigens dat ze er voor een paar jaar mee gaan stoppen Nu wist ik wel dat ze absoluut niet van touren houden maar dit is wel even een domper

Wat is Win toch een chagrijn trouwens. Dat hij op een gegeven moment riep "If the people in the seats don't stand up I won't play an encore" Overigens viel het met zijn agressie nog wel mee, hij wil nog wel eens een gitaar aan gort slaan na Intervention en op Lowlands had hij het telkens gemunt op de lichtpaal voor hem
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 14 november 2007 @ 02:03:06 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_54591915
Oh en hij kondigde de band aan als "We are THE Arcade Fire" dus dan kunnen we die discussie ook eens eindigen
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 14 november 2007 @ 02:05:12 #58
97831 Schildpadje
Haastige spoed..
pi_54591940
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:03 schreef MaJo het volgende:
Oh en hij kondigde de band aan als "We are THE Arcade Fire" dus dan kunnen we die discussie ook eens eindigen
Klopt, heb 't ook gehoord
Het schijnt dat fitness en in het bijzonder het fenomeen joggen populair is gemaakt door de Amerikaan Jim Fixx. Hij overleed in 1984 aan een hartaanval. Tijdens het joggen.
  Moderator woensdag 14 november 2007 @ 02:07:51 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_54591968
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:05 schreef Schildpadje het volgende:

[..]

Klopt, heb 't ook gehoord
Ik zeg topictitel aanpassen
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_54593057
Tunnels was voor mij het hoogtepunt. Geweldig, wat een kick.
For great justice!
pi_54593083
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:47 schreef Schildpadje het volgende:

Die stilte tijdens In the backseat
Behalve bij die vervelende tokkies achter mij die op schreeuwniveau met elkaar zaten te communiceren de hele tijd.
For great justice!
pi_54593929
Setlist:
Black Mirror
Neighborhood #2 (Laika)
No Cars Go
Haiti
I'm Sleeping In A Submarine
Black Wave/Bad Vibrations
In the Backseat
Neon Bible-->Age of Consent
Intervention
The Well & the Lighthouse
Antichrist Television Blues
Neighborhood #1 (Tunnels)
Neighborhood #3 (Power Out)
Rebellion (Lies)
-------------------------------------------------
Keep The Car Running
Wake Up
pi_54594367
Stond ook best wel vooraan, in het midden, drie rijen van het hek. Begon erg rustig, maar vanaf Intervention was er geen houden meer aan.
Helemaal te gek hoe er toen vooraan werd meegesprongen!

De agressiviteit was soms te merken als ie weer eens zn gitaar wel erg hard tegen de box liet vallen. Ook leuk dat daarna een ander bandlid die gitaar moest gebruiken

Ik wist niet eens dat ze er een tijdje mee gingen stoppen, wat een domper

Ow ja, ben nu wel helemaal gaar op werk
pi_54594481
quote:
Op woensdag 14 november 2007 00:09 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Vond ik ook.

En het publiek was razend enthousiast.
Hé, was jij er ook, MijnheerTim?
  woensdag 14 november 2007 @ 09:44:56 #65
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_54594517
Gaar op het werk: zeg dat wel...
Grappig nog: de enige keer dat de security moest optreden bij ons in de buurt was om een bandlid uit het publiek te halen. Meestal is het andersom
Het moment dat Win pal naast me stond toen hij van het podium ging was ook wel tof. Hij was overigens af en toe wel aan het lachen tijdens het optreden, dus heel misschien vond hij het concert zelf nog wel leuk ook
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_54595445
Het begin vond ik niet zo, publiek was inderdaad erg mat en dat bepaalt toch de sfeer.. maar vanaf Intervention was het echt briljant Wat klonk Keep the car running mooi btw
pi_54596582
nu.nl is niet zo bijster positief.
  woensdag 14 november 2007 @ 11:48:16 #68
97831 Schildpadje
Haastige spoed..
pi_54596993
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:30 schreef Joncho het volgende:
nu.nl is niet zo bijster positief.
Toch wel een beetje zielig voor Marco Démoet dat-ie zo'n kutavond heeft gehad.

Had de rest van het publiek geloof ik niet zo'n last van
Het schijnt dat fitness en in het bijzonder het fenomeen joggen populair is gemaakt door de Amerikaan Jim Fixx. Hij overleed in 1984 aan een hartaanval. Tijdens het joggen.
  woensdag 14 november 2007 @ 12:16:50 #69
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_54597714
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_54598091
Ff paar stukjes van nu.nl

"Op het podium mag het voor de bandleden zelf misschien prima hebben geklonken, in de zaal ontaarde de muziek helaas te vaak in een grote brij waar geen nuance in te ontdekken viel. Het feit dat aan het begin de basdrum te dominant aanwezig was in de mix maakte het alleen nog maar erger. "

Ik kan me voorstellen dat als je de nummers niet heel goed kent, het soms inderdaad een grote brij is. En dat van die bassdrum klopt, die stond in het begin echt irritant hard.

"Voor het publiek stond er een drukke band op het podium die de zaal niet kon imponeren. Gelukkig kwam er langzaam maar zeker een omslagpunt in de show. Met ieder nummer leek de band steeds een beetje meer in vorm te komen, zeker vanaf het moment dat er in nummers als Black Mirror af en toe gas terug werd genomen. "

Die speelden ze toch als eerste??? Beetje rare zin dan. Maar er zaten in de eerste helft natuurlijk erg veel rustige nummers, dus dat omslagpunt is gemakkelijk te verklaren. Neon Bible of In the Backseat (idd erg mooi en superstil in de zaal!) nodigen toch minder uit tot springen en schreeuwen dan Rebellion of Power Out...
  woensdag 14 november 2007 @ 12:32:53 #71
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_54598157
quote:
Op woensdag 14 november 2007 09:42 schreef Gellius het volgende:

[..]

Hé, was jij er ook, MijnheerTim?
Gellius, wat jammer dat we elkaar niet getroffen hebben.

Als ik de recensies van Oor en Nu.nl lees ben ik het eigenlijk wel met ze eens. Ik kende The Arcade Fire nog niet goed en het was een welkome geluidsexplosie, maar op sommige punten was het gewoon een ondefiniëerbare brei van orgels, drums, gitaren en zang. Daardoor waren voornamelijk de herkenbare nummers leuk en kon je niet zoveel met de rest.

Overigens was de leadzanger inderdaad best sjagerijnig, maar dat stelde niets voor met de depressie waar het voorprogrammabandje Wild Light blijkbaar mee kampte. Die misten echt iedere vorm van inspiratie.
pi_54599232
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:30 schreef Arinna het volgende:
Die speelden ze toch als eerste??? Beetje rare zin dan.
Ja dat viel me ook al op

Ik was dus niet de enige die de tweede helft beter vond. Ik hoorde mensen buiten ook zeggen dat het nogal op gang moest komen allemaal. En ook dat er zoveel verschillende dingen op het podium gebeurden, maar dat je maar de helft kon horen, ze hadden het inderdaad wel wat beter af kunnen stemmen. Ik had in het begin echt zoiets van, is dit het nou
  woensdag 14 november 2007 @ 13:29:06 #73
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_54599440
Vond het wel okay. Had er meer van verwacht. Ik vind die eerste CD ook minder goed dan Neon Bible. Ik had dan ook gehoopt (beetje naief ) dat ze eerst wat van Funeral zouden spelen, en daarna gewoon van begin tot eind Neon Bible, zeker omdat het helemaal naar die sfeer ingericht was. Nu werd ik er telkens weer uitgetrokken als ze weer aan ouder materiaal begonnen. Opening was wel gaaf, met al die stemmen. Doet een beetje denken aan My Life in the Bush of Ghosts.
pi_54601726
Ik ben het wel met de OOR-journalist eens. Zijn ex-collega, Brit Stubbe, stond iets voor mij. Zij was volgens mij best ethousiast.

[ Bericht 12% gewijzigd door Toad op 14-11-2007 15:11:03 ]
  woensdag 14 november 2007 @ 17:44:47 #75
8390 idsme
of toch nie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')