Een paar jaar geleden stond ik een week lang in de RAI.
Dus iedere dag met de auto daarheen en iedere avond mezelf de pest gezocht waar mijn auto stond.
![]()
Jaaaaaaren geleden Lekker op weg gegaan naar mijn werk, stukje lopen, metro, dan trein, weer een stukje lopen, goede morgen zeggen tegen de bewaking, alles aanzetten, inloggen en nog steeds geen collega's om me heen zien.
Zal wel weer iets met het vervoer zijn, dacht ik.
Komt de beveiliging langs, zegt die man: "Heb je zo een drukke baan, omdat je op ZONDAG op kantoor aan het werken bent ?"
In de zelfde periode, vond mijn toenmalige vriendin dat we eens gezellig naar een bioscoop moesten gaan. Er was een eind bij ons vandaan een enorme grote bioscoop geopend met meerdere zalen. Dat was toen helemaal nieuw, destijds.
![]()
Wij met de auto daarheen, alvast wat lezend in een blad, welke film we eventueel zouden gaan bekijken.
Enfin, daar aangekomen hadden we een film gekozen.
Wij naar binnen, gezellig tegen elkaar aan gekropen, filmpje kijken.
Krijgt ze in de pauze honger en dorst.
Ik, als een echte gentleman naar de hal gerend, eten en drinken halen.
![]()
Shit, de lichten zijn al uit, donker dus, de film is al begonnen, dus dat wordt zoeken.
Nu moet ik eerlijk zeggen, dat ik in het donker zo blind als de pest ben, dus kon ik haar nergens meer vinden.
Ik denk, ga ik langs het gangpad zitten, als ze me gaat zoeken, loopt ze vanzelf langs me.
Dus film verder afkijken dan maar.
![]()
Maar ik snapte geen reet meer van het verhaal. het was ineens een zoetsappige film geworden, in plaats van flinke actie.
Dus die film zal ik nooit meer kijken.
![]()
Aan het eind van de film snel naar de deur gelopen, zodat ik haar vanzelf langs ziet lopen, als iedereen eruit gaat.
Hoor ik achter me ineens mijn naam roepen, draai me om, zie ik mijn toenmalige vriendin bij een hele andere deur staan, helemaal in een deuk van het lachen.
Verkeerde filmzaal ingelopen.