abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53840372
Wij willen graag een muur schilderen met Histor Highlights (silky dust, rainbow pearl, sparkling silver), maar nu vraag ik me af of dat wel mooi zou uitpakken.
Heeft iemand ervaring met deze verf?
Heeft iemand eventueel foto's ervan?
En weet iemand of wanneer je deze verf er eenmaal op hebt zitten, je het ook weer makkelijk wegkrijgt, door er bijv. overheen te schilderen o.i.d.?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:59:20 #2
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_53853406
Ik heb laatst mijn muur ermee gedaan Bij mij is het een antraciet gesausde muur en heb daar over heen sparkling silver gesmeerd

+ Je kan er meer vierkante meters mee doen als wat er op de verpakking staat.. waarschijnlijk is het effect dan wat minder.. maar voor mij meer dan genoeg..het hoefte voor mij geen mega glitter muur te worden.HEt glittert genoeg..zeker als ik mijn plafond spotje er op heb staan..

- Toen ik het kocht had ik eigenlijk het idee dat je alleen de glitters zou zien..dus een mooie matte latexgeverfde muur met glitters.... helaas is dat dus niet zo en is het dus een glanslaag met glitters... opzich best mooi,maar vond het wel een beetje jammer!!

Foto's heb ik niet.. en of je er makkelijk overheen kan schilderen weet ik ook niet,denk zelf dat dat eigenlijk geen probleem is... bij de glitters dan,je hebt ook een variant met grote 'fliebels' dan word denk wel moeilijker...
pi_53869374
Ik heb Rainbow Pearls op een groene muur en op een witte muur. Er staan hier ergens op Fok 2 linkjes naar foto's van een stukje van de muren.

Edit: Kan ze zo snel niet vinden dus ik heb ze maar even opnieuw geplaatst. Hoe meer laagjes hoe meer glitters. En op een gekleurde muur zie je het beter dan op een witte muur.

Foto's zijn een beetje brak want ze zijn gemaakt met een telefoon toen het s avonds al donker was. Maar je krijgt een beetje een idee hoe het eruit ziet.

[ Bericht 34% gewijzigd door Cyan op 11-10-2007 19:38:59 ]
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:19:29 #4
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53924569
Terug Vind Post

De verf staat klaar, maar het stucwerk is nog niet af.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_54248168
Bedankt voor jullie reactie's.
We hebben het gewoon geprobeerd.
We hebben gekozen voor de rainbow pearl, we zijn er heel blij mee.
Het zijn helemaal niet van die dikke klodders zoals het in de winkel lijkt en ons muurtje in de babykamer glittert echt supermooi.
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:19:20 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54248421
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:19 schreef Sanne het volgende:
Terug Vind Post

De verf staat klaar, maar het stucwerk is nog niet af.
Ik zat me idd ineens te bedenken dat we nog geen eindplaatje hebben van jouw zolder/trap toch?
  maandag 29 oktober 2007 @ 19:20:20 #7
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_54249619
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zat me idd ineens te bedenken dat we nog geen eindplaatje hebben van jouw zolder/trap toch?
ik hoop dat ie voor de kerst nog eens terug komt... mijn mooie verf staat al veel te lang te wachten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_75070675
Onze ervaringen met Histor Glimmering Stone zijn zeer slecht.

Dit spul is niet egaal te verdelen over de muur, waardoor je plekken krijgt die geheel zilver zijn, en andere plaatsen zijn amper glitters.

Vandaag Histor gebeld en ik werd binnen een kwartier teruggebeld door de technische dienst. Netjes.
De deskundige was alleen maar bezig om ons te vertellen wat we verkeerd gedaan hadden.
De lage vochtigheid (niet waar), verkeerde temperatuur (niet waar) niet lang genoeg geroerd (niet waar) en uiteindelijk moest die vent bekennen dat het een zeer lastig product is.
Maar dat hij er niks aan kon doen.
Teruggegaan naar de Praxis in Amersfoort en daar gesproken met de verfafdelingsmanager. Hij vertelde doodleuk dat dit mijn probleem was en dat ik dat maar moest oplossen met Histor.
Ze zijn een doe-het-zelfzaak zonder resultaatgarantie!!!

Via Histor een klacht ingediend en kreeg prompt reactie, dat ik hiervoor bij Praxis moest zijn. Kortom kastje muur...
Uiteindelijk maar bij een verfspeciaal zaak (welke ook Histor verkoopt) nieuw muurverf gekocht om weer opnieuw de muur te gaan verven. Hij vertelde met Histor gelijke ervaringen te hebben, vandaar dat hij deze muurglitters niet meer verkocht.

Dus zonde van het geld!!!
Martin van Vliet
pi_75581824
Twee jaar na begin van dit topic een negatieve reactie? Helaas kan ik de foto's van 2007 niet meer zien, ben benieuwd naar mensen wie het wel is gelukt, denk er ook over Highlights te gaan gebruiken.
pi_75584556
als je het linkje even in je balk plakt kun je ze wel zien...
pi_75593322
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:48 schreef M.Lo het volgende:
Twee jaar na begin van dit topic een negatieve reactie? Helaas kan ik de foto's van 2007 niet meer zien, ben benieuwd naar mensen wie het wel is gelukt, denk er ook over Highlights te gaan gebruiken.
Ik heb destijds Histor Highlights gebruikt (Rainbow Pearl) en het zit nog steeds perfect op de muur. Het is een dikke verf die qua kleur nog het meeste weg heeft van melk. Daar meng je de glitters doorheen en dan breng je het op de muur aan met een rollertje. Hoe meer lagen, hoe meer glitters. Maar je moet wel goed roeren om de glitters over de verf te verdelen.

Ik ben er nog steeds tevreden over. Het geeft een leuk effect op je muur en op een gekleurde muur valt het meer op als op een witte muur. En als de zon er op schijnt vallen de glitters nog meer op.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')