Wonderlijk, twee vrouwen ook. Enkele dagen voor de aanslag waren al racistische leuzen op de muren geklad.quote:Vijf arrestaties voor aanslag moskee Haarlem
HAARLEM - De politie heeft vijf personen gehouden die ervan verdacht worden in de nacht van 21 op 22 juli molotovcocktails te hebben gegooid naar de moskee aan de Prins Bernhardlaan in Haarlem. Dat meldde de politie woensdag.
ANP
Na een brandmelding vonden agenten aan de achterzijde van de moskee resten van molotovcocktails die tegen de gevels waren gegooid. Hierbij is brand ontstaan in de struiken, maar de moskee liep geen schade op.
De verdachten komen allemaal uit Haarlem. Het gaat om twee mannen van 18, een man van 17 en twee vrouwen van 16 en 21. De politie verwacht nog enkele aanhoudingen te doen.
gezien de samenstelling van dit groepje gok ik op baldadige jongeren ..quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wonderlijk, twee vrouwen ook. Enkele dagen voor de aanslag waren al racistische leuzen op de muren geklad.
Incident van baldadige jongeren of structureel probleem?
Ik lees drie mannen, hoor.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:39 schreef Gia het volgende:
De politie heeft vijf personen aangehouden, twee mannen en twee vrouwen?
Kan de politie niet tellen?
Magoed, flink straffen als het inderdaad de daders zijn.
lezen is een kunst Gia .. 2 mannen van 18, een van 17 en 2 vrouwenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:39 schreef Gia het volgende:
De politie heeft vijf personen aangehouden, twee mannen en twee vrouwen?
Kan de politie niet tellen?
Magoed, flink straffen als het inderdaad de daders zijn.
Ja, valt het niet op dat als jonge mensen een strafbaar feit plegen ze 'mannen' en 'vrouwen' worden genoemd.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:45 schreef JohnDope het volgende:
Mannen van 18 en 17
Vrouwen van 16 en 21
Vind je dat die minder zwaar berecht moeten worden?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:45 schreef JohnDope het volgende:
Mannen van 18 en 17
Vrouwen van 16 en 21
Ik vind dus dat dat geen mannen en vrouwen zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vind je dat die minder zwaar berecht moeten worden?
Mwa, 18, 21...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind dus dat dat geen mannen en vrouwen zijn.
Het zijn jongens en meisjes of jongemannen en jongevrouwen, ze zijn in ieder geval net droog achter de oren, dus zeker geen mannen en vrouwenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mwa, 18, 21...
Vind jij dat die anders berecht zouden moeten worden?
Bij Samir A. ook niet. Ook een werkstraf?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het zijn jongens en meisjes of jongemannen en jongevrouwen, ze zijn in ieder geval net droog achter de oren, dus zeker geen mannen en vrouwen![]()
En laten we eerlijk wezen, er zijn geen doden gevallen, dus geef ze een werkstraf.
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal. Als je hogere straffen wilt, dan moet je een amerikaans rechtsysteem hier gaan ontwikkelen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bij Samir A. ook niet. Ook een werkstraf?
Waarom?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal.
(zware) wapens, veel grotere targets, etc.quote:
Samer A. had geen zwaardere wapens dan de brandbommen. En net gaf jij nog op "dat er geen doden zijn gevallen" om geen hoge straf te geven.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
(zware) wapens, veel grotere targets, etc.
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Samer A. had geen zwaardere wapens dan de brandbommen. En net gaf jij nog op "dat er geen doden zijn gevallen" om geen hoge straf te geven.
Welke is het nou?
Nee, zeg. Dit gaan we toch niet scharen onder "islamkritiek". Dit is rechtstreekse intimidatie.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:57 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoop dat de daders streng worden gestraft. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen een moskee gaan vernielen, omdat zij het niet eens zijn met de islam.
Dat lijkt mij wel duidelijk.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, zeg. Dit gaan we toch niet scharen onder "islamkritiek". Dit is rechtstreekse intimidatie.
ik vermoed dat als je de "moskee" uit de topictitel zou halen het meteen een stuk drukker zou wordenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:57 schreef rutger05 het volgende:
Niet bepaald een stormlooptopic.
Ik hoop dat de daders streng worden gestraft. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen een moskee gaan vernielen, omdat zij het niet eens zijn met de islam.
Een vriendin van mij die overvallen werd, stond echter eens in de krant als een 'jonge vrouw' (ze was toen 18) en was daar redelijk gepikeerd over.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, valt het niet op dat als jonge mensen een strafbaar feit plegen ze 'mannen' en 'vrouwen' worden genoemd.
Maar wordt een vrouwelijk persoon van 19 aangerand is het opeens wel een 'meisje'. Zogauw ze slachtoffer zijn zijn het weer kinderen.
Dat gaan we eens testen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:21 schreef moussie het volgende:
[..]
ik vermoed dat als je de "moskee" uit de topictitel zou halen het meteen een stuk drukker zou worden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |