abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53819475
Ik vind een meisj echt helemaal te gek, spontaan en knap (j kent het denk ik wel) maar ik ben niet helemaal de enigste

eerste week da ik haar zag keek ik het een beetje aan (letterlijk en figuurlijk) en zij mij ook

daarna zaten we een keertje bij scheikunde en toen liep ze langs ons lokaal buite
ze liep met haar vriendinnen en keek me toen aan, ik zag het maar trok me er niet zoveel van aan

10 seconde later liep ze paar meter verder en toen keken we elkaar recht in het gzicht aan

ik krijg totaal geen indruk of ze me nou wel of nie leuk vind, ik heb net 1 blauwtje gelopen dus voorlopig duurt het weer ff voordat ik weer leuk eropafstap

een beetj weinig info maar ik heb het id da ze me wel ziet zitte (?) jullie mening?
hello
pi_53819494
PTA staat voor planes trains en automobiles
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:59:56 #3
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_53819499
En dit staat in PTA omdat?
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:59:59 #4
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_53819501
Lul Nederlands, knar.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:01:17 #5
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_53819525
Als je zo blijft lullen blijf je blauwtjes lopen.

Mongool.
pi_53819553
Zoek een trein. .
Hoi.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:04:04 #7
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_53819586
Ik denk dat ze je fiets wil poetsen!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_53819617
Ze kijkt naar je, dan moet ze je wel helemaal de shit vinden! Ik zou er snel op af stappen playah!
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:05:15 #9
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_53819620
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_53819681
ik denk dat je ff de carburateur moet afstellen, anders de bougies vervangen en de verdelerkap afstellen. Als dat nog niet werkt, moet je er ff een monteur naar laten kijken


"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_53819690
Differentieel-unit 4-cilinder

Differintieel-unit met geopende zijdeksel en daarachter de wisselbak
De foto rechts de schakeldelen


De differentieel-unit is de benaming van het gehele transmissiedeel,
rechts naast de wisselbak. Deze complete differentieel-unit, inclusief de aluminium behuizing weegt circa 14,3 kilo. De inwendige onderdelen; het differentieel, de 3 kogellagers, het naaldlager, de prise-as en de schakeldelen, bevinden zich permanent in de transmissieolie.
Het olieniveau ligt op circa 45 mm vanaf de onderzijde van de behuizing, gelijk aan het niveau van de wisselbak.


De onderdeelnamen
De naamgeving van de verschillende onderdelen van het differentieel is heel divers. Omdat er ook auto's rijden met achterwielaandrijving met de motor vóórin, wordt soms voor het gemak de klassieke benaming rondsel en kroonwiel gebruikt bij de differentieel-aandrijving vanaf de prise-as. In de NSU situatie is er geen sprake van een haakse overbrenging met rondsel en kroonwiel. Er zijn gewone tandwielen gebruikt met schuine vertanding, respectievelijk; het primaire- en het secundaire eindaandrijftandwiel. De combinatie planeetwielen / satellieten wordt ook wel zonnewielen / planeten genoemd. De Duitsers en Engelsen zijn hierin eensgezind: Sonnenrad / Planetenräder of de Sun gears / planet gears.
Voor uitgebreide informatie zie de pagina over het Werkboek Transmissie.


De werking van het differentieel
Het differentieel maakt het mogelijk dat beide aangedreven wielen, ten opzichte van elkaar, een verschillende omtreksnelheid draaien. De verschillen van omtreksnelheid wordt bepaald door de radius die de beide wielen afleggen ten opzichte van het differentieel.
Na de uitvinding van het wiel, is dit een vergelijkbare uitvinding voor de aangedreven assen...
Aan de hand van de tekening van het differentieel een korte uitleg over de werking.
Wordt het secundaire eindaandrijftandwiel dat één geheel vormt met het differentieelhuis, aangedreven door het primair eindaandrijftandwiel, dan zal de satelliet-as met de satellieten gaan roteren. De tandflanken van de satellieten oefenen druk uit op de tandflanken van de planeetwielen, waardoor deze gaan draaien en hiermee ook de beide aandrijfassen.
Als de satellieten niet om hun eigen satelliet-as draaien (alleen de satelliet-as roteert), dan draaien de 2 planeetwielen even snel als het secundaire eindaandrijftandwiel.
Als de satellieten wel om hun eigen satelliet-as draaien én roteren, dan draaien de planeetwielen met verschillende snelheid. De snelheidsvermeerdering van de ene (buiten)kant resulteert dan in principe in een even zo grote snelheidsvermindering aan de andere (binnen)kant.
Zo werkt het dus. Simpel en kunstig tegelijk.


Keuze differentieelverhouding
Twee tandwielen, het primaire- en het secundaire eindaandrijftandwiel, zorgen voor een vertraging ten opzichte van het krukastoerental van 53:14 = 3,786:1 (1000, 1200 en TTS).
Voor de TT is de verhouding 53:15 = 3,533:1.
De verhouding van de 2 eindaandrijftandwielen is een keus tussen het geleverde koppel bij bepaalde toerentallen van de motor ten opzichte van de versnelling en de maximale snelheid van de auto. Bij een hoog geleverd koppel kan in principe een kleinere verhouding worden toegepast. Als men meer koppel nodig heeft en de topsnelheid is minder belangrijk, dan kan er een hogere overbrengingsverhouding worden toegepast. Voor de TTS waren ook 3 krachtiger differentiëlen beschikbaar, 53:15 (TT), 55:13 en 59:13. Deze differentiëlen werden dan wél gecombineerd met een aangepaste speciale wisselbak.
Voor een overzicht van alle gemaakte sets: zie de pagina wisselbak - differentieel.


Differentieel-onderhoud
Het differentieel kent grote bedrijfszekerheid en er moet heel wat gebeuren wil dit transmissie-onderdeel kuren gaan vertonen. Met heel krachtig optrekken, flitsend de bochten door en zwaar op de motor remmen wordt het differentieel zwaar belast en dat vinden we dan als eerste terug in de 2 kleine satellieten en de satelliet-as en de axiale speling aan de planeetwielen. Vervanging van onderdelen of een geheel nieuw differentieel is dan nodig.
De wat onprettige kuren van het differentieel hebben vaak met olielekkage te maken via de 2 grote oliekeerringen bij de aandrijfassen en de kleine oliekeerring van de schakel-as met kunststof kogel. Deze laatst genoemde oliekeerring (15 x 24 x 7) is vrij makkelijk te vervangen, maar de 2 grote oliekeerringen (62 x 80 x 10) zijn wat moeilijker te vervangen. In ieder geval moeten de aandrijfassen dan worden gedemonteerd. Het kan dan wel.
Als je het differentieel helemaal wilt demonteren voor een grondige inspectie, dan moeten deze oliekeerringen absoluut vernieuwd worden.


Werking van de hoofdonderdelen


Primair eindaandrijftandwiel
Het primair eindaandrijftandwiel heeft standaard 14 of 15 schuine tanden en wordt aangedreven door de price-as die door de hoofd-as van de wisselbak wordt aangedreven.


Differentieelhuis en het secundair eindaandrijftandwiel
Het gietstalen differentieelhuis vormt samen met het secundair eindaandrijftandwiel, dat schuine tanden heeft, één geheel. Beide onderdelen zitten met 6 bouten M10 (10K) aan elkaar met een aandraaimoment van Ma= 62 Nm. Deze combinatie draait op 2 grote kogellagers (70 x 110 x 13) in de differentieel-unit.


Planeetwielen
De 2 planeetwielen verzorgen de eindoverbrenging naar de aandrijfassen via de
2 brede spiebanen per kant. In deze spiebanen zitten 2 glijstukken die de radiale kracht en een kleine axiale beweging overbrengen naar de aandrijfassen van de wielen. De planeetwielen staan stil ten opzichte van het secundaire eindaandrijftandwiel als de auto rechtuit rijdt. Zij gaan pas langzaam verdraaien als het rechter- en het linkerwiel een bocht nemen. De axiale speling in het differentieel, tussen planeetwiel en de satellieten, wordt ingesteld met opvulringen van verschillende dikte, achter de tandkrans van het planeetwiel.


Satellieten en satelliet-as
De 2 kleine satellieten draaien vrij om de satelliet-as en grijpen in de planeetwielen.
De satelliet-as zit in het differentieelhuis geperst en is geborgd met een verende spanhuls. De 2 satellieten hebben een geslepen bolvormige buitenzijde en zij draaien tegen een holvormig geslepen deel tegen het differentieelhuis, waardoor zij veel kracht kunnen opnemen. De 2 satellieten staan stil als de auto rechtuit rijdt en gaan pas langzaam draaien als het rechter- en linkerwiel een bocht nemen.
Deze kleine tandwielen worden zwaar belast en dat is terug te vinden in de slijtage van de tanden, de speling van het satelliet-tandwielgat en de slijtage op de satelliet-as.


DEMONTAGE-voorbereiding van de differentieel-unit
Als de differentieel-unit gedemonteerd moet worden om het differentieel te reviseren, moet het gehele motordeel en de wisselbak gedemonteerd worden (bijna 2 uur werk). Voordat onderdelen gedemonteerd worden moet de buitenzijde van de differentieel-unit goed worden schoongemaakt. Beoordeel de buitenkant op beschadigingen. Meet in ieder geval de axiale speling van beide planeetwielen in deze situatie en noteer de waarden links en rechts. Is de speling circa 1 mm dan zijn vrij zeker de satellieten en de satelliet-as ingesleten. Bereken de dikte van de nieuwe opvulringen. Beoordeel ook de radiale speling van de schakel-as in de bronzen lagering, de oliekeerring die daar zit en de kunststof schakelkogel. Zorg van tevoren voor een complete transmissie-pakkingset. Het demonteren en monteren van het complete differentieel kost zeker 4 uur bij elkaar. Als alles meezit en de te vervangen onderdelen zijn op voorraad, duurt een volledige revisie zeker een hele werkdag.


Werkboek Transmissie
In het Werkboek Transmissie staan alle technische gegevens, onderdeelnummers, gedetailleerde onderdeelomschrijving, referentienummers importeur, (aangepaste) onderdeeltekeningen, verkoopprijzen 1972 in ¤ en een gedetailleerde reparatiehandleiding met foto's, veel tekeningen in zwart-wit en kleur. Het is een unieke én verbeterde combinatie van het oorspronkelijke Onderdelenboek, de Prijslijst en de NSU Reparatiehandleiding.
Alle onderdelen van de 4-cilinder motoren voor de NSU 1000, 1000TT, 1200TT, TTS, Typ 110 en 1200 zijn omschreven.


Voor een nauwkeurige beschrijving van de demontage en montage van o.a. het differentieel verwijs ik dus naar de informatie over de speciale uitgave Werkboek Transmissie.
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_53819704
Vlad
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_53819716
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:09 schreef PeuRac het volgende:
ik denk dat je ff de carburateur moet afstellen, anders de bougies vervangen en de verdelerkap afstellen. Als dat nog niet werkt, moet je er ff een monteur naar laten kijken


Toen jij voor monteur gespeeld had, liep je te janken dat je vader werd, dus je lijkt me niet het beste voorbeeld
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:11:10 #14
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_53819720
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:04 schreef Tism het volgende:
Ik denk dat ze je fiets wil poetsen!
Oeh, brrr...
http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:13:23 #15
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_53819763
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:11 schreef vlad het volgende:

[..]

Toen jij voor monteur gespeeld had, liep je te janken dat je vader werd, dus je lijkt me niet het beste voorbeeld
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:13:33 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_53819769
Of je chickie je nieuwe leasebak leuk vindt?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:14:40 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53819792
Huilen dan.
pi_53819837
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:11 schreef vlad het volgende:

[..]

Toen jij voor monteur gespeeld had, liep je te janken dat je vader werd, dus je lijkt me niet het beste voorbeeld
achja, alles kan gebeuren he keb haar nooit meer gesproken
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_53819842
Ik denk dat het met een grote uitlaat en een dik audio systeem wel moet lukken. Succes verder
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  Forum Admin dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:18:18 #20
58651 crew  murp
murp
pi_53819848
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:13 schreef remlof het volgende:
Of je chickie je nieuwe leasebak leuk vindt?
nee, andersom

  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:18:18 #21
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_53819849
Op fok! blijf je lachen
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
  Boks-Chick dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:24:12 #22
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_53819957
voordat je haar overspuit, wel eerst even in de grondverf zetten hè? Oh, en vergeet niet belangrijke onderdelen te bedekken en zorg dat je alleen met haar in een ruimte bent. De vrijkomende dampen kunnen gevaarlijk zijn voor omstanders.

En voordat ik het vergeet: je spuit goed vasthouden!!!
lolwut
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:29:23 #23
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53820048
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 18:58 schreef stinky_11 het volgende:
jullie mening?
Als je V-Snaar maar goed zit.
[KNE]-Mod
pi_53820056
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 18:58 schreef stinky_11 het volgende:
Ik vind een meisj echt helemaal te gek, spontaan en knap (j kent het denk ik wel) maar ik ben niet helemaal de enigste

eerste week da ik haar zag keek ik het een beetje aan (letterlijk en figuurlijk) en zij mij ook

daarna zaten we een keertje bij scheikunde en toen liep ze langs ons lokaal buite
ze liep met haar vriendinnen en keek me toen aan, ik zag het maar trok me er niet zoveel van aan

10 seconde later liep ze paar meter verder en toen keken we elkaar recht in het gzicht aan

ik krijg totaal geen indruk of ze me nou wel of nie leuk vind, ik heb net 1 blauwtje gelopen dus voorlopig duurt het weer ff voordat ik weer leuk eropafstap

een beetj weinig info maar ik heb het id da ze me wel ziet zitte (?) jullie mening?
Misschien keek ze je aan omdat je zo stonk.
Tok.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:29:53 #25
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_53820058
Is het hier waar ik gratis bier kan bestellen?
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')