quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:58 schreef MaJo het volgende:
Hey allemaal, even een kort berichtje... Mijn vader is vannacht opgenomen in het ziekenhuisHij bleef benauwd en toen hij gisteravond koorts bleek te hebben zijn ze naar de eerste hulp gegaan (aangezien mijn vader risicopatient is moet hij altijd naar de eerste hulp als hij koorts heeft...) Daar hebben ze besloten om hem op te nemen. Hij ligt nu aan de hartbewaking omdat ze het hart niet helemaal vertrouwen. Verder heeft hij tabletten gekregen om het vocht dat hij vasthoud af te stoten en wegens zijn benauwdheid vannacht aan de beademing gelegen. En nu gaat de hele onderzoeksmolen weer beginnen...
ik hou het even hierbij, ik ga nu stemmen en dan werken. Ik ben later wel weer online
Belangrijkste is inderdaad dat je zeker weet of je PCI-Express, AGP of geen van beide in je systeem hebt.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Als eerste moet je weten of je moederbord AGP of PCI-express heeft, want de videokaart moet er wel inpassen. Daarnaast moet je vooral GEEN videokaart kopen met TurboCache (nVidia) of HyperMemory (dacht dat het zo heette bij Ati) want die zijn heel leuk ook shared. Passief gekoelde kaarten maken minder herrie dan kaarten met ventilator. Qua aantal mb's schijnt het niet veel uit te maken of je 128 of 256 hebt, maar als 256 maar een paar euro duurder is zou ik voor die gaan. Als je filmpjes vanaf je pc op je tv wil afspelen weet ik wel hoe het met een nVidia kaart moet (mits oudere drivers, de nieuwere maakt breedbeeld van dingen die het niet zijn en van wel breedbeelddingen volledig beeld) en bij Ati moet ik elke keer weer lopen kutten.
De volgende lijken mij wel redelijke keuzes:
Kaart 1
Kaart 2
Kaart 2
Kaart 4
De eerste twee zijn nVidia, de laatste twee Ati
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:58 schreef MaJo het volgende:
Hey allemaal, even een kort berichtje... Mijn vader is vannacht opgenomen in het ziekenhuisHij bleef benauwd en toen hij gisteravond koorts bleek te hebben zijn ze naar de eerste hulp gegaan (aangezien mijn vader risicopatient is moet hij altijd naar de eerste hulp als hij koorts heeft...) Daar hebben ze besloten om hem op te nemen. Hij ligt nu aan de hartbewaking omdat ze het hart niet helemaal vertrouwen. Verder heeft hij tabletten gekregen om het vocht dat hij vasthoud af te stoten en wegens zijn benauwdheid vannacht aan de beademing gelegen. En nu gaat de hele onderzoeksmolen weer beginnen...
ik hou het even hierbij, ik ga nu stemmen en dan werken. Ik ben later wel weer online
Een paar centimeter waardoor eea fysiek niet gaat passenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:44 schreef Mikkie het volgende:
Wat is het verschil tussen PCI en PCI-E dan
PCI-e is nieuwer en fancier, en dus ook duurder. PCI-slots hebben allemaal dezelfde grootte, PCI-e is in verschillende maten leverbaar (x1, x2, x4, x8, x16)quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:44 schreef Mikkie het volgende:
De slots waar je de kaart in steekt. En PCI-E heeft stroomconnectoren geloof ik. En PCI(wat uit het jaar 0 stamt) dus allemaal niet. PCI-E gaat niet passen in een PCI slot en andersom ook niet.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:44 schreef Mikkie het volgende:
Dat kun je HEEL simpel zien: haal je videokaart eruit en kijk naar de gouden contactjes. Zitten er meerder gleufjes tussen? Dan heb je PCI-E. Is het een klein stukje goud zonder gleufjes: PCI.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:49 schreef Mikkie het volgende:
Hee, die pic komt van Wikipedia, ik was net op die pagina
Anyway, ik maar eens naar DIG, want ik mis het hier een beetje. Ik heb het idee dat ik PCI heb, maar het zou ook goed kunnen dat daarboven nog een PCI-E slot zit...
Hopelijk vinden ze nu dan wat er aan de hand is, zodat ze er wat aan kunnen doen. MaJoquote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:58 schreef MaJo het volgende:
We zeggen allebei precies het tegenovergesteldequote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Waarschijnlijk heb je sowieso PCI, maar PCI videokaarten zijn zeldzaam,
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Waarschijnlijk heb je sowieso PCI, maar PCI videokaarten zijn zeldzaam, meestal niet van de nieuwste generatie en relatief duur. PCI-e is daar ongeveer het tegenovergestelde van
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:53 schreef Nembrionic het volgende:
Maar nogmaals denk ik dat het geen PCI maar inderdaad PCI-E betreft. Het zou bijzonder apart zijn als een fabrikant in 2006 een mobo maakt met alleen maar PCI en geen AGP en/of PCI-E
Het zit niet mee he?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:58 schreef MaJo het volgende:
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem, ik heb op dit moment alleen de slots, er hangt nog geen videokaart in
Ik ga eens even een pic maken en in DIG posten
Nee hoor. Alle computers hebben wel PCI-slots, en een computer van anderhalf jaar oud ook zo goed als zeker PCI-e. Maar PCI videokaarten zijn trager en duurder dan PCI-e videokaarten, dat bedoelde ikquote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
We zeggen allebei precies het tegenovergestelde
Dat deed ik ook, maar het is niet mijn schuld dat jullie mijn "veel te weinig geslapen en dus een duf hoofd hebbende" redenering niet volgenquote:
hey soempquote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:54 schreef Soempie het volgende:
Hee, mensen![]()
Ik voel me altijd zo'n ongelooflijke muts als het over computers gaat.
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat deed ik ook, maar het is niet mijn schuld dat jullie mijn "veel te weinig geslapen en dus een duf hoofd hebbende" redenering niet volgen
Defragmenterenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:03 schreef Soempie het volgende:
Ik heb ook een computervraag.![]()
Ik kan me herinneren dat computers weleens 'opgeruimd' worden. Dan zie je zo'n groot vlak met kleine vlakjes en helemaal automatisch wordt alles doorlopen. Ofzo.![]()
Moet ik dat ook doen? Of hoe onderhoud je je computer? Moet je hem af en toe leeghalen en alles opnieuw installeren?
![]()
Myth Confirmed!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:03 schreef Mikkie het volgende:
Krijg nou de putschurft
Heb ik een foto gemaakt om online te plaatsen, zie ik ineens een tekstje staan dat ik normaal gesproken niet zie staan. En wat staat er? PCI-E (16×)
defragmentatie en schijfopruimingquote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:03 schreef Soempie het volgende:
Ik kan me herinneren dat computers weleens 'opgeruimd' worden. Dan zie je zo'n groot vlak met kleine vlakjes en helemaal automatisch wordt alles doorlopen. Ofzo.![]()
Moet ik dat ook doen? Of hoe onderhoud je je computer? Moet je hem af en toe leeghalen en alles opnieuw installeren?
![]()
Dan defrag(menteren) zijn op op oude computer scandisk.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:04 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
DefragmenterenSchijnt eens in de zoveel tijd wel nuttig te zijn
Merk je welgetelt 0.00001 % snelheidsverbetering van jaquote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:04 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
DefragmenterenSchijnt eens in de zoveel tijd wel nuttig te zijn
Defragmenteren heet dat, te vinden bij Start > Alle Programma's > Bureau-accessoiers > Systeemwerkset. Het is wel handig om eens in de zoveel tijd te doen, vooral als je vaak bestanden verplaatst, wist en er nieuwe bestanden voor in de plaats zet. Hoe meer je met je computer zit te knoeien (programma's installeren, wissen, andere programma's installeren enzovoorts) hoe groter de zooi wordt. Dus kan het handig zijn om eens in de zoveel tijd te plannen de installatieschijf helemaal leeg te halen. Als je je mp3's, series enzovoorts op een andere schijf zet kan je die gewoon met rust laten.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:03 schreef Soempie het volgende:
![]()
Ik snap niet hoe je de danseres verschillende kanten op kan zien draaien... overigens zie ik die danseres met de klok mee draaienquote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:02 schreef Etcetera het volgende:
[..]
hey soempik snap er nu al geen ruk meer van
wel geinig, kreeg dit linkje net: http://www.news.com.au/da(...)5838-5012895,00.html
ik zie d'r rechtsom draaienquote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je de danseres verschillende kanten op kan zien draaien... overigens zie ik die danseres met de klok mee draaien
Dat is nou nuttige info! Dat had ik dus altijd; hele nacht laten draaien, maar het kwam niet verder dan tien procent.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:08 schreef Nembrionic het volgende:
Is wel eens handig om te doen maar je moet het wel in safe mode doen anders kunnen allerlei programmas die op de achtergrond draaien de boel onderbreken. En als het te vaak onderbroken wordt kapt het programma de zooi af.
Bij mij gaat ze ook met de klok mee. Maar wat de betekenis daar nou van isquote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je de danseres verschillende kanten op kan zien draaien... overigens zie ik die danseres met de klok mee draaien
Ik heb haar al een paar dagen niet gesproken eigenlijk. Ze heeft veel pijn en elke keer ligt ze te slapen als ik haar wil spreken. Maar ze was haar normale ritme weer aan het oppakken hoorde ik.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:04 schreef LadyBlack het volgende:
Soempie, hoe is het eigenlijk met jouw zus?En met jou?
staat eronderquote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bij mij gaat ze ook met de klok mee. Maar wat de betekenis daar nou van is
(Behalve de smarty pants opmerking dat ik mijn rechterhelft meer gebruik)
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:14 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat is nou nuttige info! Dat had ik dus altijd; hele nacht laten draaien, maar het kwam niet verder dan tien procent.
dat is ook vaak het bestequote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:15 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik heb haar al een paar dagen niet gesproken eigenlijk. Ze heeft veel pijn en elke keer ligt ze te slapen als ik haar wil spreken. Maar ze was haar normale ritme weer aan het oppakken hoorde ik.Voor zover mogelijk. De uitslag van de pet-scan komt vandaag, dus dat is nog even afwachten.
M'n zwager heeft er voor gezorgd dat hij thuis kon werken, dus dat is wel fijn.En hij is weer een verbouwing aan het regelen, dus wat dat betreft heeft hij genoeg afleiding. De hele familie doet het zo: doorgaan en afleiding zoeken. Mja, wat moet je anders ook.
Ik ben blij als we 3 weken verder zijn en ik naar m'n nichtje kan. Nog even die tentamens erdoor jagen en dan naar huis en naar Engeland.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |