Dan heb je er helaas niet heel veel aan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:15 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Zo'n fijne baan heb ik helaas niet... :-(
Er is helemaal niks fijn aan een baan met veel reizen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:15 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Zo'n fijne baan heb ik helaas niet... :-(
Hoho, praat voor jezelf. Had je maar geen kinderen moeten krijgenquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er is helemaal niks fijn aan een baan met veel reizen.
Precies. Ik vind het reizen momenteel wel prima. Dit jaar vooral enorm veel binnen Europa en soms leuke weekendjes erbij als het uitkomt. Daarbij is het reizen altijd wel relaxed, geen telefoon voor een dagje.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:19 schreef Shivo het volgende:
[..]
Hoho, praat voor jezelf. Had je maar geen kinderen moeten krijgen
Nice!quote:Op maandag 8 maart 2010 20:55 schreef Fogel het volgende:
Goed nieuws voor mensen die veel met SAS vliegen: tegenwoordig tellen ze ook legs, 20 voor zilver, 35 voor goud, ongeacht hoeveel (of weinig tegenwoordig) punten je er voor kreeg en ongeacht gevlogen klasse.
5 keer via Kopenhagen naar Stockholm vliegen en je hebt al zilverquote:
Kan bij Flying Blue ook vanaf AMS, als je maar via de site van Air France boekt. Krijg je meestal hetzelfde tarief als bij KL(e)M maar vlieg je wel via Parijs. Maar ik wil op vrijdagmiddag altijd zo snel mogelijk naar huis. Al biedt die Europese regelgeving inzake vergoeding bij vertragingen nu wel meer perspectief. Ik heb al verschillende keren meer dan 3 uur vertraging gehad op een late AF vlucht CDG-AMS.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
5 keer via Kopenhagen naar Stockholm vliegen en je hebt al zilver
Bij de KLM heb je zelfs al genoeg aan 4 keer heen en weer vliegen met 4 legs. Voor zilver heb je er maar 15 nodig en voor goud 30, en dat is al jaren onveranderd gebleven.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kan bij Flying Blue ook vanaf AMS, als je maar via de site van Air France boekt. Krijg je meestal hetzelfde tarief als bij KL(e)M maar vlieg je wel via Parijs. Maar ik wil op vrijdagmiddag altijd zo snel mogelijk naar huis. Al biedt die Europese regelgeving inzake vergoeding bij vertragingen nu wel meer perspectief. Ik heb al verschillende keren meer dan 3 uur vertraging gehad op een late AF vlucht CDG-AMS.
Afgezien van mensen met een baby of een beperking, heb ik eigenlijk nooit de lol ervan ingezien om als eerste plaats te mogen nemen in een vliegtuig ?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:24 schreef Hik het volgende:
- Was er geen vroeg boarden voor FF members (alleen op stoelnummer)
Ik ben het met je eens dat de FF card voordelen afnemen bij de meeste maatschappijen. Maar de kritiek die je nu levert is mijns inziens onterecht.quote:
Deze twee voordelen horen nog steeds bij het FF programma. Incidenteel gaat de uitvoering inderdaad mis, dat heb ik ook gemerkt. Maar die fouten zijn er altijd geweest en geen teken dat het FF programma ingekort is.quote:- Was er geen vroeg boarden voor FF members (alleen op stoelnummer)
- Kwam mijn bagage niet met priority van boord
Het duurt soms erg lang, maar het zou bijgeschreven moeten worden. Als dat niet gebeurt is het een automatiseringsfout, maar die zijn er altijd geweest.quote:- Is een deel van mijn vlucht niet bijgeschreven (Copa - moet ik weer met de post gaan opsturen, ook zoiets achterlijks...)
De Comfort Class (ik neem aan dat je KLM bedoelt) is eind vorig jaar geintroduceerd. Dit is een klasse met meer beenruimte dan economy die je apart kunt boeken.quote:- Worden alle fijne stoelen tegenwoordig verkocht via Comfort class.
Een voordeel met vroeg boarden is dat de baggagebakken nog niet stampvol zitten...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Afgezien van mensen met een baby of een beperking, heb ik eigenlijk nooit de lol ervan ingezien om als eerste plaats te mogen nemen in een vliegtuig ?
Hangt een beetje van de vlucht af. Bangkok en Singapore ook alleen op stoelnummer, Sao Paulo en USA wel FF priorityquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:24 schreef Hik het volgende:
Ik heb minder en minder aan mij FF card...![]()
We krijgen veel minder miles nu mijn organisatie goedkope tickets regelt, dus nu was ik al van goud naar zilver gegaan, maar tijdens mijn laatste vluchten:
- Was er geen vroeg boarden voor FF members (alleen op stoelnummer)
Die gele tag is zeker op Schiphol geen garantie dat je bagaga als eerste op de belt komt. Misschien wel uit het vliegtuig maar daarna moet je maar afwachten.quote:- Kwam mijn bagage niet met priority van boord
Had ik pas ook met Malev op een codeshare. Maar uiteindelijk na een maand wel bijgeschreven dus,quote:- Is een deel van mijn vlucht niet bijgeschreven (Copa - moet ik weer met de post gaan opsturen, ook zoiets achterlijks...)
Ja! en als je nog even wacht mag je dus ook voor een raam- of gangpadstoel extra betalen, let maar op, base prijs straks alleen voor middenstoelen.quote:- Worden alle fijne stoelen tegenwoordig verkocht via Comfort class.
Als je er genoeg hebt of 15 Europese retours via Parijs boekt heb je heel snel een Platinum level. Maar voor "gratis" vluchten van 250-300 euro moet je tegenwoordig hard doorsparen.quote:Vraag me echt af wat de zin van level miles is op deze manier...![]()
Krisflyer is het programma van Singapore Airlines. Brussels Airlines doet mee aan Miles & More.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:44 schreef jpjedi het volgende:
Hmm krijg het online niet voor elkaar om in te checken bij SN in combinatie met mijn krisflyer nr... Morgen toch even lans de balie op zaventem.
snap ik maar beide zijn star alliance en ik concentreer miles enkel bij Krisflyer en FB. Binnen Star Alliance en Skyteam kun je altijd partnersparen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Krisflyer is het programma van Singapore Airlines. Brussels Airlines doet mee aan Miles & More.
Bij mij is het tot nu toe ALTIJD zo geweest.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:32 schreef buzz1291 het volgende:
Die gele tag is zeker op Schiphol geen garantie dat je bagaga als eerste op de belt komt. Misschien wel uit het vliegtuig maar daarna moet je maar afwachten.
Wel zelf dingen opgestuurd, of gewoon afgewacht?quote:Had ik pas ook met Malev op een codeshare. Maar uiteindelijk na een maand wel bijgeschreven dus,
Gewoon afgewacht want voor 2 x 187 award en level miles (Ja, treurig maar meer waren het er niet) doe ik geen moeite.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:16 schreef Hik het volgende:
[..]
Bij mij is het tot nu toe ALTIJD zo geweest.
[..]
Wel zelf dingen opgestuurd, of gewoon afgewacht?
Dat laatste is precies het probleem: ik heb die pas uitgeprint bij de KLM machine en de stewardess in Panama heeft deze afgeknipt zodat ik inderdaad alleen de stub heb. Op die stub staat welgeteld alleen mijn plaatsnummer en de klasse. Geen FF nummer, geen naam, niet eens een bestemming. Sowieso dus een beetje moeilijk hard maken...quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gewoon afgewacht want voor 2 x 187 award en level miles (Ja, treurig maar meer waren het er niet) doe ik geen moeite.
Tip: Kijk even op de stub van je boarding pass of je FF nummer daar op staat, dan komen ze zeker.
Ik heb twee situaties waar het nr er wel op stond, maar waarbij 1 van de 3 legs (3 heen 3 terug) de punten niet kwamen, en het maffe was dat de legs niet dezelfde waren heen en terug (heen de 3e niet, terug de 2e niet).quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tip: Kijk even op de stub van je boarding pass of je FF nummer daar op staat, dan komen ze zeker.
Nou nou, dan heb je wat hoorquote:Op maandag 15 maart 2010 11:41 schreef Blik het volgende:
Ik heb weer eens een intercontinentale vlucht geboekt bij KLM hoor, totaal aantal miles die ik verdien: 1880
Ik zou maar liefst 14 keer op en neer moeten naar Washington om Silver status te krijgen
Ach, het is de preferred airline vanaf Amsterdam. Het gaat mij er meer om dat ik comfortabel kan vliegen, en ik heb in ieder geval een eigen schermpjequote:Op donderdag 25 maart 2010 00:49 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Nou nou, dan heb je wat hoor_! Snap echt de mensen niet die nog ST vliegen, zeker niet via Flying Blue
.
Comfortabel vliegen? Met KLM? Seat pitch van 31" in economy noem je comfortabel? Business Class is ook zo'n lachertje geworden. Overstappen op MUC/ZRH en verder met LH/LX is niet veel beter, maar je spaart tenminste 100% miles (uitzonderingen daargelaten) ipv die 25%quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Ach, het is de preferred airline vanaf Amsterdam. Het gaat mij er meer om dat ik comfortabel kan vliegen, en ik heb in ieder geval een eigen schermpje
Heb nooit zoveel handbagage, het beetje wat ik heb past er altijd nog wel bij.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:11 schreef Fogel het volgende:
Maar als eerste is niet nodig, naar mijn mening heeft priority boarding heeft als grootste voordeel dat je niet achteraan hoeft te sluiten en aan boord kan gaan wanneer je zelf wil.
Met als gevolg dat jij je carry-on niet meer kwijt kunt. Merk het steeds vaker, vooral op binnenlandse vluchten in the US en vluchtjes als KUL-SIN-KUL. Je moet eens zien waar mensen mee aankomen door al die hoge feesquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Heb nooit zoveel handbagage, het beetje wat ik heb past er altijd nog wel bij.
Mijn ervaring is als het boarden wordt omgeroepen, iedereen als een dolle kip opspringt om het vliegtuig in te gaan. Ik ga dan nog even naar de WC, rondje doen, of wat dan ook. M.a.w., een paar minuten later kun je relaxed als een aap het vliegtuig in.
Dus echt nooit last van dat ik mn handbaggage niet meer kwijt kan.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Met als gevolg dat jij je carry-on niet meer kwijt kunt. Merk het steeds vaker, vooral op binnenlandse vluchten in the US en vluchtjes als KUL-SIN-KUL. Je moet eens zien waar mensen mee aankomen door al die hoge fees
Zie je nogal eens als mensen voor de eerste keer op de Polderbaan landen, en niet weten dat het dan nog een minuutje of 20 taxien isquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:31 schreef rknelissen het volgende:
[..]
Waar ik me altijd aan erger is dat mensen meteen gaan staan en hun bagage pakken als het vliegtuig na de landing stil staat.
Ik moet zeggen dat ik het liefst zo kort mogelijk in het vliegtuig zit. Een seat pitch van 32" of 34" maakt het echt niet comfortabeler. En overstappen is al helemaal oncomfortabel, plus een kans dat je je bagage kwijt raakt onderweg.quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:56 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Comfortabel vliegen? Met KLM? Seat pitch van 31" in economy noem je comfortabel? Business Class is ook zo'n lachertje geworden. Overstappen op MUC/ZRH en verder met LH/LX is niet veel beter, maar je spaart tenminste 100% miles (uitzonderingen daargelaten) ipv die 25%
Het kan altijd wel ergens opgeborgen worden, eventueel met hulp van de cabin crew. Het probleem is dat dit misschien in de overhead bakken 8 rijen verderop is. Ik heb daarom de spullen die ik in de stoel wil gebruiken (meestal alleen een boek) al in mijn hand. Dit is tevens handiger als je een raam plaats hebt en ook lastig bij je hand bagage kunt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Met als gevolg dat jij je carry-on niet meer kwijt kunt.
Met als gevolg dat je een van de laatste bent die het vliegtuig verlaat (iedereen staat meteen op). Wat weer als gevolg heeft dat je achteraan staat bij customs/douane.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:21 schreef jaco het volgende:
[..]
Het kan altijd wel ergens opgeborgen worden, eventueel met hulp van de cabin crew. Het probleem is dat dit misschien in de overhead bakken 8 rijen verderop
Je moet over het algemeen toch nog wachten op je bagage, dus uiteindelijk maakt het zo weinig uit.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Met als gevolg dat je een van de laatste bent die het vliegtuig verlaat (iedereen staat meteen op). Wat weer als gevolg heeft dat je achteraan staat bij customs/douane.
Gelukkig heb ik er vrijwel geen last van.. Vlieg meestal C (maar niet met KLM natuurlijk)
Geloof me, dat doet het wel. Overstappen is trouwens helenaal niet zo oncomfortabel als je het doet voorkomen. Vooral op MUC of VIE is het heerlijk - een layover van 1:30 (met enkel een carry-on 1:15 ofzo). Bagage kan een probleem zijn, granted, maar ik vlieg vrijwel altijd enkel met een carry-on. En als je baggage kwijt raakt is er meestal een voucher plus je claimt het bij je CC issuer.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het liefst zo kort mogelijk in het vliegtuig zit. Een seat pitch van 32" of 34" maakt het echt niet comfortabeler. En overstappen is al helemaal oncomfortabel, plus een kans dat je je bagage kwijt raakt onderweg.
Allemaal leuk en aardig, maar:quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:15 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Geloof me, dat doet het wel. Overstappen is trouwens helenaal niet zo oncomfortabel als je het doet voorkomen. Vooral op MUC of VIE is het heerlijk - een layover van 1:30 (met enkel een carry-on 1:15 ofzo). Bagage kan een probleem zijn, granted, maar ik vlieg vrijwel altijd enkel met een carry-on. En als je baggage kwijt raakt is er meestal een voucher plus je claimt het bij je CC issuer.
Je zou het voor de gein eens moeten meten. Als laatste het vliegtuig uitstappen. Ik denk dat je max. een minuut of 5-10 later buiten staat.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Met als gevolg dat je een van de laatste bent die het vliegtuig verlaat (iedereen staat meteen op).
Ja, ik denk eerder aan 10-15min dan 5-10min, maar het belangrijkste is dat je sowieso achter iedereen van je eigen vliegtuig staat, en meerdere. Vooral leuk op SYD bijvoorbeeld waarbij rond 6-7am een reeks aan red-eyes binnenkomt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je zou het voor de gein eens moeten meten. Als laatste het vliegtuig uitstappen. Ik denk dat je max. een minuut of 5-10 later buiten staat.
OK, Point taken, maar ik snap de logica niet: waarom mag je economy comfort bij boeken? Wordt alleen maar duurder, tenzij het wellicht onderhandeld is. Maar als je bedrijf onderhandeld zou hebben met KLM dan zou je niet 'de goedkoopste optie' hoeven te kiezen, maar gewoon KLM keer op keer.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar:
1. Ik moet voor mijn werk reizen, en dan moet ik de goedkoopste optie kiezen
2. KLM is preferred carrier
3. Ik moet wel bagage meenemen
4. ik kan economy comfort bijboeken
5. Ik heb een hekel aan overstappen.
Oh, er stond 'bijboeken', dus daar ging ik niet van uit. Maar wist niet dat het voor Plats gratis was, FB heb ik al 3-jaar geleden opgegeven. BD DCquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:11 schreef Thetallguy het volgende:
Met Platinum status is Economy Comfort gratis, met Gold en Silver resp. 50 en 25% korting. Ik weet niet wat Blik heeft?
Bedrijf heeft korting op Star Alliance. Dus vanaf Schiphol betekent dat eigenlijk automatisch KLM. En je mag het bijboeken omdat we geen Business mogen vliegen, maar ze willen toch dat we "comfortabel" vliegenquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:52 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
OK, Point taken, maar ik snap de logica niet: waarom mag je economy comfort bij boeken? Wordt alleen maar duurder, tenzij het wellicht onderhandeld is. Maar als je bedrijf onderhandeld zou hebben met KLM dan zou je niet 'de goedkoopste optie' hoeven te kiezen, maar gewoon KLM keer op keer.
Ik haal Silver nooit, omdat ik te weinig vlieg en altijd voor maar 25%quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:11 schreef Thetallguy het volgende:
Met Platinum status is Economy Comfort gratis, met Gold en Silver resp. 50 en 25% korting. Ik weet niet wat Blik heeft?
Ehh, SkyTeam bedoel je?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedrijf heeft korting op Star Alliance. Dus vanaf Schiphol betekent dat eigenlijk automatisch KLM. En je mag het bijboeken omdat we geen Business mogen vliegen, maar ze willen toch dat we "comfortabel" vliegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |