abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78671668
Ondanks de volgens jullie langzame spaaracties, denk k dat ik mij toch eens ga aanmelden voor een aantal FF's..
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 11:04:22 #202
45833 crew  Fogel
pi_78673618
Aanmelden kan nooit kwaad, zeker niet bij de gratis programmas. Maar als je bij meerdere programmas aangemeld bent, en met verschillende maatschappijen vliegt zal je hoogstwaarschijnlijk nooit boven een basic status komen. Het zijn nl loyaliteitsprogrammas en als je van "een aantal" programmas lid bent en gebruik maakt, ben je niet loyaal
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:47:34 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_78675389
Over het algemeen zul je met alleen vakantie-gerelateerd vliegverkeer ook niet boven de basic status uitkomen tegenwoordig. Je zult daarnaast ook nog een aantal keer zakelijk moeten vliegen.
pi_78678988
Zo'n fijne baan heb ik helaas niet... :-(
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:39:42 #205
62913 Blik
The one and Only!
pi_78680110
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:15 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Zo'n fijne baan heb ik helaas niet... :-(
Dan heb je er helaas niet heel veel aan.
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 14:23:26 #206
45833 crew  Fogel
pi_78682093
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:15 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Zo'n fijne baan heb ik helaas niet... :-(
Er is helemaal niks fijn aan een baan met veel reizen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78683019
Hoe meer hoe beter (ondanks dat ik geen punten kan sparen).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:02:47 #208
62913 Blik
The one and Only!
pi_78683687
Met een gezin is veel reizen inderdaad niet leuk, ik vind de tripjes die ik tot nu toe heb gemaakt voor mijn werk (Vancouver, Chicago en Washington in april) best te pruimen. Maar met een gezin zou ik het ook minder leuk vinden.
pi_78684448
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

Er is helemaal niks fijn aan een baan met veel reizen.
Hoho, praat voor jezelf. Had je maar geen kinderen moeten krijgen

[ Bericht 17% gewijzigd door Shivo op 03-03-2010 15:26:29 ]
Jesus saves but death prevails.
pi_78684869
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:19 schreef Shivo het volgende:

[..]

Hoho, praat voor jezelf. Had je maar geen kinderen moeten krijgen
Precies. Ik vind het reizen momenteel wel prima. Dit jaar vooral enorm veel binnen Europa en soms leuke weekendjes erbij als het uitkomt. Daarbij is het reizen altijd wel relaxed, geen telefoon voor een dagje.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 20:55:38 #211
45833 crew  Fogel
pi_78907261
Goed nieuws voor mensen die veel met SAS vliegen: tegenwoordig tellen ze ook legs, 20 voor zilver, 35 voor goud, ongeacht hoeveel (of weinig tegenwoordig) punten je er voor kreeg en ongeacht gevlogen klasse.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78907567
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:55 schreef Fogel het volgende:
Goed nieuws voor mensen die veel met SAS vliegen: tegenwoordig tellen ze ook legs, 20 voor zilver, 35 voor goud, ongeacht hoeveel (of weinig tegenwoordig) punten je er voor kreeg en ongeacht gevlogen klasse.
Nice!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 21:06:50 #213
45833 crew  Fogel
pi_78907867
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nice!
5 keer via Kopenhagen naar Stockholm vliegen en je hebt al zilver
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 8 maart 2010 @ 22:54:15 #214
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_78913592
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

5 keer via Kopenhagen naar Stockholm vliegen en je hebt al zilver
Kan bij Flying Blue ook vanaf AMS, als je maar via de site van Air France boekt. Krijg je meestal hetzelfde tarief als bij KL(e)M maar vlieg je wel via Parijs. Maar ik wil op vrijdagmiddag altijd zo snel mogelijk naar huis. Al biedt die Europese regelgeving inzake vergoeding bij vertragingen nu wel meer perspectief. Ik heb al verschillende keren meer dan 3 uur vertraging gehad op een late AF vlucht CDG-AMS.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 22:58:53 #215
45833 crew  Fogel
pi_78913802
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Kan bij Flying Blue ook vanaf AMS, als je maar via de site van Air France boekt. Krijg je meestal hetzelfde tarief als bij KL(e)M maar vlieg je wel via Parijs. Maar ik wil op vrijdagmiddag altijd zo snel mogelijk naar huis. Al biedt die Europese regelgeving inzake vergoeding bij vertragingen nu wel meer perspectief. Ik heb al verschillende keren meer dan 3 uur vertraging gehad op een late AF vlucht CDG-AMS.
Bij de KLM heb je zelfs al genoeg aan 4 keer heen en weer vliegen met 4 legs. Voor zilver heb je er maar 15 nodig en voor goud 30, en dat is al jaren onveranderd gebleven.

Die vertragingsregeling moet ik me ook maar eens in verdiepen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78915273
Vertraging CDG-AMS? man die gaan zowat elle 10 minuten. Ik mis hem regelmatig en hoef nooit langer dan een uur op de volgende te wachten.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:24:44 #217
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_78923739
Ik heb minder en minder aan mij FF card...
We krijgen veel minder miles nu mijn organisatie goedkope tickets regelt, dus nu was ik al van goud naar zilver gegaan, maar tijdens mijn laatste vluchten:
- Was er geen vroeg boarden voor FF members (alleen op stoelnummer)
- Kwam mijn bagage niet met priority van boord
- Is een deel van mijn vlucht niet bijgeschreven (Copa - moet ik weer met de post gaan opsturen, ook zoiets achterlijks...)
- Worden alle fijne stoelen tegenwoordig verkocht via Comfort class.

Vraag me echt af wat de zin van level miles is op deze manier...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_78923799
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:24 schreef Hik het volgende:
- Was er geen vroeg boarden voor FF members (alleen op stoelnummer)
Afgezien van mensen met een baby of een beperking, heb ik eigenlijk nooit de lol ervan ingezien om als eerste plaats te mogen nemen in een vliegtuig ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_78925150
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:24 schreef Hik het volgende:
Ik heb minder en minder aan mij FF card...
Ik ben het met je eens dat de FF card voordelen afnemen bij de meeste maatschappijen. Maar de kritiek die je nu levert is mijns inziens onterecht.
quote:
- Was er geen vroeg boarden voor FF members (alleen op stoelnummer)
- Kwam mijn bagage niet met priority van boord
Deze twee voordelen horen nog steeds bij het FF programma. Incidenteel gaat de uitvoering inderdaad mis, dat heb ik ook gemerkt. Maar die fouten zijn er altijd geweest en geen teken dat het FF programma ingekort is.

Als je een FF card hebt en de members worden niet apart opgeroepen, dan kun je trouwens op eigen iniatief tegelijk met de eerste groep (na de mensen met kinderen en handicaps) boarden met je card bij de hand.
quote:
- Is een deel van mijn vlucht niet bijgeschreven (Copa - moet ik weer met de post gaan opsturen, ook zoiets achterlijks...)
Het duurt soms erg lang, maar het zou bijgeschreven moeten worden. Als dat niet gebeurt is het een automatiseringsfout, maar die zijn er altijd geweest.
quote:
- Worden alle fijne stoelen tegenwoordig verkocht via Comfort class.
De Comfort Class (ik neem aan dat je KLM bedoelt) is eind vorig jaar geintroduceerd. Dit is een klasse met meer beenruimte dan economy die je apart kunt boeken.

Als de Comfort Class niet volgeboekt is, dan gaan de stoelen inderdaad vaak naar FF members. Dat is dus een extra voordeeltje voor FF members, want voor 2010 waren die stoelen er niet. Je kunt niet stellen dat de FF member van een eerder voordeel beroofd wordt als zo'n upgrade niet kan worden gegeven.

Je kunt als Flying Blue member een stoel met korting reserveren als je zeker wilt stellen dat je in Comfort Class reist.
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 12:11:26 #220
45833 crew  Fogel
pi_78925256
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Afgezien van mensen met een baby of een beperking, heb ik eigenlijk nooit de lol ervan ingezien om als eerste plaats te mogen nemen in een vliegtuig ?
Een voordeel met vroeg boarden is dat de baggagebakken nog niet stampvol zitten...
Maar als eerste is niet nodig, naar mijn mening heeft priority boarding heeft als grootste voordeel dat je niet achteraan hoeft te sluiten en aan boord kan gaan wanneer je zelf wil.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:32:55 #221
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_78947916
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:24 schreef Hik het volgende:
Ik heb minder en minder aan mij FF card...
We krijgen veel minder miles nu mijn organisatie goedkope tickets regelt, dus nu was ik al van goud naar zilver gegaan, maar tijdens mijn laatste vluchten:
- Was er geen vroeg boarden voor FF members (alleen op stoelnummer)
Hangt een beetje van de vlucht af. Bangkok en Singapore ook alleen op stoelnummer, Sao Paulo en USA wel FF priority
quote:
- Kwam mijn bagage niet met priority van boord
Die gele tag is zeker op Schiphol geen garantie dat je bagaga als eerste op de belt komt. Misschien wel uit het vliegtuig maar daarna moet je maar afwachten.
quote:
- Is een deel van mijn vlucht niet bijgeschreven (Copa - moet ik weer met de post gaan opsturen, ook zoiets achterlijks...)
Had ik pas ook met Malev op een codeshare. Maar uiteindelijk na een maand wel bijgeschreven dus,
quote:
- Worden alle fijne stoelen tegenwoordig verkocht via Comfort class.
Ja! en als je nog even wacht mag je dus ook voor een raam- of gangpadstoel extra betalen, let maar op, base prijs straks alleen voor middenstoelen.
quote:
Vraag me echt af wat de zin van level miles is op deze manier...
Als je er genoeg hebt of 15 Europese retours via Parijs boekt heb je heel snel een Platinum level. Maar voor "gratis" vluchten van 250-300 euro moet je tegenwoordig hard doorsparen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_78948505
Hmm krijg het online niet voor elkaar om in te checken bij SN in combinatie met mijn krisflyer nr... Morgen toch even lans de balie op zaventem.
pi_78960716
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:44 schreef jpjedi het volgende:
Hmm krijg het online niet voor elkaar om in te checken bij SN in combinatie met mijn krisflyer nr... Morgen toch even lans de balie op zaventem.
Krisflyer is het programma van Singapore Airlines. Brussels Airlines doet mee aan Miles & More.
pi_78964861
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:56 schreef jaco het volgende:

[..]

Krisflyer is het programma van Singapore Airlines. Brussels Airlines doet mee aan Miles & More.
snap ik maar beide zijn star alliance en ik concentreer miles enkel bij Krisflyer en FB. Binnen Star Alliance en Skyteam kun je altijd partnersparen.

Het is gelukt aan de Salescounter.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:16:15 #225
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_79007191
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:32 schreef buzz1291 het volgende:
Die gele tag is zeker op Schiphol geen garantie dat je bagaga als eerste op de belt komt. Misschien wel uit het vliegtuig maar daarna moet je maar afwachten.
Bij mij is het tot nu toe ALTIJD zo geweest.
quote:
Had ik pas ook met Malev op een codeshare. Maar uiteindelijk na een maand wel bijgeschreven dus,
Wel zelf dingen opgestuurd, of gewoon afgewacht?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:35:56 #226
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_79010300
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:16 schreef Hik het volgende:

[..]

Bij mij is het tot nu toe ALTIJD zo geweest.
[..]

Wel zelf dingen opgestuurd, of gewoon afgewacht?
Gewoon afgewacht want voor 2 x 187 award en level miles (Ja, treurig maar meer waren het er niet) doe ik geen moeite.

Tip: Kijk even op de stub van je boarding pass of je FF nummer daar op staat, dan komen ze zeker.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:01:59 #227
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_79011350
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Gewoon afgewacht want voor 2 x 187 award en level miles (Ja, treurig maar meer waren het er niet) doe ik geen moeite.

Tip: Kijk even op de stub van je boarding pass of je FF nummer daar op staat, dan komen ze zeker.
Dat laatste is precies het probleem: ik heb die pas uitgeprint bij de KLM machine en de stewardess in Panama heeft deze afgeknipt zodat ik inderdaad alleen de stub heb. Op die stub staat welgeteld alleen mijn plaatsnummer en de klasse. Geen FF nummer, geen naam, niet eens een bestemming. Sowieso dus een beetje moeilijk hard maken...
Het is ook zoveel gezeik om weinig miles inderdaad...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 13:05:32 #228
45833 crew  Fogel
pi_79011491
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]


Tip: Kijk even op de stub van je boarding pass of je FF nummer daar op staat, dan komen ze zeker.
Ik heb twee situaties waar het nr er wel op stond, maar waarbij 1 van de 3 legs (3 heen 3 terug) de punten niet kwamen, en het maffe was dat de legs niet dezelfde waren heen en terug (heen de 3e niet, terug de 2e niet).
Heb de boel opgestuurd, kreeg een mail dat de punten binnenkort op mijn statement zouden moeten staan, maar nee, na bijna 2 maanden na de bevestiging staan ze er nog steeds niet bij. Een van de vluchten is Detroit-Amsterdam op 50%, dus dat is wel een aantal wat opvalt als het bijgeschreven wordt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 15 maart 2010 @ 11:41:41 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_79162790
Ik heb weer eens een intercontinentale vlucht geboekt bij KLM hoor, totaal aantal miles die ik verdien: 1880

Ik zou maar liefst 14 keer op en neer moeten naar Washington om Silver status te krijgen
  donderdag 25 maart 2010 @ 00:49:56 #230
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79555770
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:41 schreef Blik het volgende:
Ik heb weer eens een intercontinentale vlucht geboekt bij KLM hoor, totaal aantal miles die ik verdien: 1880

Ik zou maar liefst 14 keer op en neer moeten naar Washington om Silver status te krijgen
Nou nou, dan heb je wat hoor _! Snap echt de mensen niet die nog ST vliegen, zeker niet via Flying Blue .
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  donderdag 25 maart 2010 @ 08:48:43 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_79558245
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:49 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Nou nou, dan heb je wat hoor _! Snap echt de mensen niet die nog ST vliegen, zeker niet via Flying Blue .
Ach, het is de preferred airline vanaf Amsterdam. Het gaat mij er meer om dat ik comfortabel kan vliegen, en ik heb in ieder geval een eigen schermpje
  donderdag 25 maart 2010 @ 08:56:12 #232
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79558391
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 08:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Ach, het is de preferred airline vanaf Amsterdam. Het gaat mij er meer om dat ik comfortabel kan vliegen, en ik heb in ieder geval een eigen schermpje
Comfortabel vliegen? Met KLM? Seat pitch van 31" in economy noem je comfortabel? Business Class is ook zo'n lachertje geworden. Overstappen op MUC/ZRH en verder met LH/LX is niet veel beter, maar je spaart tenminste 100% miles (uitzonderingen daargelaten) ipv die 25%
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_79558458
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:11 schreef Fogel het volgende:

Maar als eerste is niet nodig, naar mijn mening heeft priority boarding heeft als grootste voordeel dat je niet achteraan hoeft te sluiten en aan boord kan gaan wanneer je zelf wil.
Heb nooit zoveel handbagage, het beetje wat ik heb past er altijd nog wel bij.

Mijn ervaring is als het boarden wordt omgeroepen, iedereen als een dolle kip opspringt om het vliegtuig in te gaan. Ik ga dan nog even naar de WC, rondje doen, of wat dan ook. M.a.w., een paar minuten later kun je relaxed als een aap het vliegtuig in.

(Mensen worden vaak zo kribbig, voornamelijk als ze in het gangpad van het vliegtuig op een rijtje staan te wachten op iemand die even wat in de bagagevakken aan het doen is).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:18:32 #234
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79560872
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 08:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Heb nooit zoveel handbagage, het beetje wat ik heb past er altijd nog wel bij.

Mijn ervaring is als het boarden wordt omgeroepen, iedereen als een dolle kip opspringt om het vliegtuig in te gaan. Ik ga dan nog even naar de WC, rondje doen, of wat dan ook. M.a.w., een paar minuten later kun je relaxed als een aap het vliegtuig in.
Met als gevolg dat jij je carry-on niet meer kwijt kunt. Merk het steeds vaker, vooral op binnenlandse vluchten in the US en vluchtjes als KUL-SIN-KUL. Je moet eens zien waar mensen mee aankomen door al die hoge fees
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_79561312
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Met als gevolg dat jij je carry-on niet meer kwijt kunt. Merk het steeds vaker, vooral op binnenlandse vluchten in the US en vluchtjes als KUL-SIN-KUL. Je moet eens zien waar mensen mee aankomen door al die hoge fees
Dus echt nooit last van dat ik mn handbaggage niet meer kwijt kan.
Waar ik me altijd aan erger is dat mensen meteen gaan staan en hun bagage pakken als het vliegtuig na de landing stil staat. Blijf gewoon zitten tot de deuren open gaan !
AMS-PMI-AMS-DTM-PRG-DTM-NRN-STN-NRN-DUS-DXB-BAH-DOH-BKK-SYD-MLB-SYD-GEE-SYD-CNS-SYD-SIN-LHR-DUS-NRN-STN-NRN-DUB-NRN-DUS-VIE-OTP-VIE-DUS-NRN-LPA-NRN-ALC-NRN-AMS-ZRM-JFK-LHR-AMS
pi_79561491
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:31 schreef rknelissen het volgende:

[..]

Waar ik me altijd aan erger is dat mensen meteen gaan staan en hun bagage pakken als het vliegtuig na de landing stil staat.
Zie je nogal eens als mensen voor de eerste keer op de Polderbaan landen, en niet weten dat het dan nog een minuutje of 20 taxien is
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:17:28 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_79563062
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 08:56 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Comfortabel vliegen? Met KLM? Seat pitch van 31" in economy noem je comfortabel? Business Class is ook zo'n lachertje geworden. Overstappen op MUC/ZRH en verder met LH/LX is niet veel beter, maar je spaart tenminste 100% miles (uitzonderingen daargelaten) ipv die 25%
Ik moet zeggen dat ik het liefst zo kort mogelijk in het vliegtuig zit. Een seat pitch van 32" of 34" maakt het echt niet comfortabeler. En overstappen is al helemaal oncomfortabel, plus een kans dat je je bagage kwijt raakt onderweg.
pi_79563241
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Met als gevolg dat jij je carry-on niet meer kwijt kunt.
Het kan altijd wel ergens opgeborgen worden, eventueel met hulp van de cabin crew. Het probleem is dat dit misschien in de overhead bakken 8 rijen verderop is. Ik heb daarom de spullen die ik in de stoel wil gebruiken (meestal alleen een boek) al in mijn hand. Dit is tevens handiger als je een raam plaats hebt en ook lastig bij je hand bagage kunt.

Het dringen tijdens het boarden en het snel opstaan na de landing biedt de reiziger geen enkel voordeel omdat je verderop toch weer staat te wachten. (Hooguit kun je bij snel boarden nog de krant van je keuze pakken). Ik vermoed dat het haastgedrag vooral voortkomt uit nervositeit bij onervaren reizigers.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:09:55 #239
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79571533
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:21 schreef jaco het volgende:

[..]

Het kan altijd wel ergens opgeborgen worden, eventueel met hulp van de cabin crew. Het probleem is dat dit misschien in de overhead bakken 8 rijen verderop
Met als gevolg dat je een van de laatste bent die het vliegtuig verlaat (iedereen staat meteen op). Wat weer als gevolg heeft dat je achteraan staat bij customs/douane.

Gelukkig heb ik er vrijwel geen last van.. Vlieg meestal C (maar niet met KLM natuurlijk)
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:12:38 #240
62913 Blik
The one and Only!
pi_79571622
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Met als gevolg dat je een van de laatste bent die het vliegtuig verlaat (iedereen staat meteen op). Wat weer als gevolg heeft dat je achteraan staat bij customs/douane.

Gelukkig heb ik er vrijwel geen last van.. Vlieg meestal C (maar niet met KLM natuurlijk)
Je moet over het algemeen toch nog wachten op je bagage, dus uiteindelijk maakt het zo weinig uit.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:15:47 #241
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79571730
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het liefst zo kort mogelijk in het vliegtuig zit. Een seat pitch van 32" of 34" maakt het echt niet comfortabeler. En overstappen is al helemaal oncomfortabel, plus een kans dat je je bagage kwijt raakt onderweg.
Geloof me, dat doet het wel. Overstappen is trouwens helenaal niet zo oncomfortabel als je het doet voorkomen. Vooral op MUC of VIE is het heerlijk - een layover van 1:30 (met enkel een carry-on 1:15 ofzo). Bagage kan een probleem zijn, granted, maar ik vlieg vrijwel altijd enkel met een carry-on. En als je baggage kwijt raakt is er meestal een voucher plus je claimt het bij je CC issuer.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:20:53 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_79571922
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:15 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Geloof me, dat doet het wel. Overstappen is trouwens helenaal niet zo oncomfortabel als je het doet voorkomen. Vooral op MUC of VIE is het heerlijk - een layover van 1:30 (met enkel een carry-on 1:15 ofzo). Bagage kan een probleem zijn, granted, maar ik vlieg vrijwel altijd enkel met een carry-on. En als je baggage kwijt raakt is er meestal een voucher plus je claimt het bij je CC issuer.
Allemaal leuk en aardig, maar:

1. Ik moet voor mijn werk reizen, en dan moet ik de goedkoopste optie kiezen
2. KLM is preferred carrier
3. Ik moet wel bagage meenemen
4. ik kan economy comfort bijboeken
5. Ik heb een hekel aan overstappen.
pi_79572065
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Met als gevolg dat je een van de laatste bent die het vliegtuig verlaat (iedereen staat meteen op).
Je zou het voor de gein eens moeten meten. Als laatste het vliegtuig uitstappen. Ik denk dat je max. een minuut of 5-10 later buiten staat.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:51:36 #244
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79582435
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je zou het voor de gein eens moeten meten. Als laatste het vliegtuig uitstappen. Ik denk dat je max. een minuut of 5-10 later buiten staat.
Ja, ik denk eerder aan 10-15min dan 5-10min, maar het belangrijkste is dat je sowieso achter iedereen van je eigen vliegtuig staat, en meerdere. Vooral leuk op SYD bijvoorbeeld waarbij rond 6-7am een reeks aan red-eyes binnenkomt.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:52:44 #245
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79582483
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar:

1. Ik moet voor mijn werk reizen, en dan moet ik de goedkoopste optie kiezen
2. KLM is preferred carrier
3. Ik moet wel bagage meenemen
4. ik kan economy comfort bijboeken
5. Ik heb een hekel aan overstappen.
OK, Point taken, maar ik snap de logica niet: waarom mag je economy comfort bij boeken? Wordt alleen maar duurder, tenzij het wellicht onderhandeld is. Maar als je bedrijf onderhandeld zou hebben met KLM dan zou je niet 'de goedkoopste optie' hoeven te kiezen, maar gewoon KLM keer op keer.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_79583298
Met Platinum status is Economy Comfort gratis, met Gold en Silver resp. 50 en 25% korting. Ik weet niet wat Blik heeft?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:26:29 #247
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79583996
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:11 schreef Thetallguy het volgende:
Met Platinum status is Economy Comfort gratis, met Gold en Silver resp. 50 en 25% korting. Ik weet niet wat Blik heeft?
Oh, er stond 'bijboeken', dus daar ging ik niet van uit. Maar wist niet dat het voor Plats gratis was, FB heb ik al 3-jaar geleden opgegeven. BD DC .
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:47:03 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_79587901
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:52 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

OK, Point taken, maar ik snap de logica niet: waarom mag je economy comfort bij boeken? Wordt alleen maar duurder, tenzij het wellicht onderhandeld is. Maar als je bedrijf onderhandeld zou hebben met KLM dan zou je niet 'de goedkoopste optie' hoeven te kiezen, maar gewoon KLM keer op keer.
Bedrijf heeft korting op Star Alliance. Dus vanaf Schiphol betekent dat eigenlijk automatisch KLM. En je mag het bijboeken omdat we geen Business mogen vliegen, maar ze willen toch dat we "comfortabel" vliegen
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:49:21 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_79588008
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:11 schreef Thetallguy het volgende:
Met Platinum status is Economy Comfort gratis, met Gold en Silver resp. 50 en 25% korting. Ik weet niet wat Blik heeft?
Ik haal Silver nooit, omdat ik te weinig vlieg en altijd voor maar 25%
  donderdag 25 maart 2010 @ 22:58:43 #250
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79591125
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Bedrijf heeft korting op Star Alliance. Dus vanaf Schiphol betekent dat eigenlijk automatisch KLM. En je mag het bijboeken omdat we geen Business mogen vliegen, maar ze willen toch dat we "comfortabel" vliegen
Ehh, SkyTeam bedoel je?
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:26:30 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_79597062
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:58 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Ehh, SkyTeam bedoel je?
ehh ja
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:18:15 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_79599821
Ben ook een idioot ook, boek ik economy comfort ticket, pak ik natuurlijk weer de enige niet relaxte stoel (geel in seatguru)... En is natuurlijk weer niet te wijzigen op korte termijn.

Gelukkig heb ik als compensatie wel een nooduitgang stoel te pakken op de heenweg.

note to self: eerst kijken op seatguru, daarna pas boeken
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:48:57 #253
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79600912
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:18 schreef Blik het volgende:
Ben ook een idioot ook, boek ik economy comfort ticket, pak ik natuurlijk weer de enige niet relaxte stoel (geel in seatguru)... En is natuurlijk weer niet te wijzigen op korte termijn.

Gelukkig heb ik als compensatie wel een nooduitgang stoel te pakken op de heenweg.

note to self: eerst kijken op seatguru, daarna pas boeken
Bedoel je niet kunnen wijzigen als in: geen plaats meer of kun je niet bij je seat assignment? Heb het wel eens gehad dat dit wel via AirFrance.com lukte, maar niet via KLM.com (het assignen van een seat) .
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:51:18 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79601009
Ben met 1 keer heen en weer met Emirates zoveel punten rijker geworden dat ik een PSP kan bestellen :-)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:04:51 #255
62913 Blik
The one and Only!
pi_79601559
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:48 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Bedoel je niet kunnen wijzigen als in: geen plaats meer of kun je niet bij je seat assignment? Heb het wel eens gehad dat dit wel via AirFrance.com lukte, maar niet via KLM.com (het assignen van een seat) .
Het is nog een relatief nieuw systeem, als ik het wil wijzigen moet ik eerst restitutie aanvragen en vervolgens via internet opnieuw een stoel aanvragen. Kan niet zomaar gewijzigd worden.

Aangezien ik al over 3 weken vlieg is het te kort dag om dat traject in te gaan.

Maar ik ga jouw airfrance tip nog wel even uitproberen
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:39:10 #256
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79646455
Nog gelukt, Blik?
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:18:36 #257
62913 Blik
The one and Only!
pi_79647465
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:39 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Nog gelukt, Blik?
Nee, helaas niet. Naja, het is alleen een slechtere plek omdat je geen raampje hebt.
pi_80600958
Vraagje: ik heb nog wat FB punten over en vroeg me af of iemand ergens heeft kunnen vinden (lukt mij echt niet) hoeveel ik nodig heb voor een upgrade voor een bepaalde vlucht? Deze zomer heb ik wat lange vluchten voor vakantie en dan vind ik BC altijd wel zo lekker, maar helaas heb ik weinig status bij de FB

Hoe dan ook, zou wel eens willen weten of ik het met gewoon punten haal en zo niet, hoeveel ik nog nodig heb, dan boek ik voor werk wel wat vaker KLM de komende tijd, heb mijn gold status voor BA toch weer binnen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80604463
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:10 schreef Drive-r het volgende:
Vraagje: ik heb nog wat FB punten over en vroeg me af of iemand ergens heeft kunnen vinden (lukt mij echt niet) hoeveel ik nodig heb voor een upgrade voor een bepaalde vlucht?
Op deze pagina vind je halverwege een "Miles Finder" ... http://www.klm.com/travel(...)t_spending/index.htm

Als je vertrek en bestemming hebt ingevoerd, toont die de miles voor een award ticket maar ook voor het upgraden van een full fare ticket indien dat mogelijk is op die route. Je moet misschien wel eerst op je FB account inloggen voordat dit goed werkt.

Ik waarschuw meteen even voor het volgende: als je een full fare ticket koopt, is het niet zeker of je die vervolgens kunt upgraden met je miles. Dat hangt af van de beschikbaarheid. Als het inderdaad lukt om te upgraden met je miles, dan kan het voorkomen dat die upgrade op de luchthaven weer afgenomen wordt, zelfs nog na het online inchecken (je krijgt dan wel je miles terug).
pi_80604554
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:44 schreef jaco het volgende:

[..]

Op deze pagina vind je halverwege een "Miles Finder" ... http://www.klm.com/travel(...)t_spending/index.htm

Als je vertrek en bestemming hebt ingevoerd, toont die de miles voor een award ticket maar ook voor het upgraden van een full fare ticket indien dat mogelijk is op die route. Je moet misschien wel eerst op je FB account inloggen voordat dit goed werkt.

Ik waarschuw meteen even voor het volgende: als je een full fare ticket koopt, is het niet zeker of je die vervolgens kunt upgraden met je miles. Dat hangt af van de beschikbaarheid. Als het inderdaad lukt om te upgraden met je miles, dan kan het voorkomen dat die upgrade op de luchthaven weer afgenomen wordt, zelfs nog na het online inchecken (je krijgt dan wel je miles terug).
Top, bedankt! Dat ga ik nog wel halen denk ik, ideaal.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 19:53:46 #261
45833 crew  Fogel
pi_80608245
Punt is alleen dat een full fare economy ticket meestal verrekte duur is, en dan mag je nog maar misschien upgraden. Kan je beter de WBC holiday fares bekijken, weet je zeker dat je in BC komt te zitten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_80608508
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:53 schreef Fogel het volgende:
Punt is alleen dat een full fare economy ticket meestal verrekte duur is, en dan mag je nog maar misschien upgraden. Kan je beter de WBC holiday fares bekijken, weet je zeker dat je in BC komt te zitten.
Economy is toch al geboekt, maar het is wel de juiste klasse voor een upgrade. We zien wel, het is een bonus, geen must.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80709488
Hoi!
Iemand hier ervaring met het boeken van Promo Award tickets met FB miles? Er komt voor juni een leuk ticket in de C klasse naar Seattle beschikbaar , maar vraag me af of er veel voorwaarden aan zo'n promo award kleven en of ik zelf wel de data (vertrek en terugkomst) kan bepalen. Wil namelijk 5 juni vertrekken en 12 juni terugkomen.
Upgraden is geen optie, aangezien FB echt een louzy FF programma is en je alleen M/Y economy tickets kunt upgraden. Een M/Y economy ticket is vaak maar een paar honderd euro goedkoper dan een C ticket
  Moderator zondag 25 april 2010 @ 22:08:57 #264
45833 crew  Fogel
pi_80710395
De promo-awards staan niet altijd fatsoenlijk in de boeking tool, maar als dat wel het geval is en wanneer je er vroeg bij bent,is er genoeg keuze qua vertrek en terugkomst (misschien dat je niet precies jouw dagen hebt, maar +/-2 dagen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_80714139
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:53 schreef Apache4U het volgende:
Iemand hier ervaring met het boeken van Promo Award tickets met FB miles? Er komt voor juni een leuk ticket in de C klasse naar Seattle beschikbaar , maar vraag me af of er veel voorwaarden aan zo'n promo award kleven en of ik zelf wel de data (vertrek en terugkomst) kan bepalen. Wil namelijk 5 juni vertrekken en 12 juni terugkomen.
In principe zijn die Promo Awards over de gehele 2 maanden beschikbaar. De drukkere dagen kun je vaak niet boeken omdat ze de stoelen dan voor betalende passagiers willen vrijhouden. Maar business class tickets op zaterdagen zou goed mogelijk kunnen zijn.

Druk gewoon op de 'boek nu' knop. Je komt dan in de FB boekingstool en je ziet de promo awards met een aparte kleur. Wees niet bang om een beetje te experimenteren met de mogelijkheden. Pas als je gaat afrekenen (luchthavenbelasting), boek je de getoonde vluchten werkelijk.

Ook komen er vluchten bij -bijvoorbeeld via Parijs- en vallen er vluchten weg, terwijl je bezig bent met zoeken. Het is echt een uiterst merkwaardige tool.
  maandag 26 april 2010 @ 10:17:32 #266
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_80720051
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:26 schreef jaco het volgende:

[..]

Ook komen er vluchten bij -bijvoorbeeld via Parijs- en vallen er vluchten weg, terwijl je bezig bent met zoeken. Het is echt een uiterst merkwaardige tool.
Dat is het inderdaad. Het beste kun je gewoon een paar dubbeltjes besteden aan het direct bellen met Flying Blue. Die kunnen je dan ook gelijk een aantal alternatieve data opgeven. Maar ik verdenk FB ervan dat ze nogal wat Promo tickets achter de hand houden voor Platinum members. Toen ik nog Gold member was, zag ik altijd maar een heel beperkt aantal vluchten. Nu al een paar jaar Plat member kan ik pratisch op iedere gewenste vlucht eenvoudig een Award ticket boeken. (Ik heb nog nooit een promo geboekt)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_80735852
Frequent Flyer programma schiet zowiezo niet meer op met KLM.. Tis te triest voor woorden met die 25%. Ik vlieg alleen nog maar longhaul met Emirates en Qatar Airways. Veel leuke voordelen.

Van de week mn PSP binnengekregen die ik via Emirates besteld heb
  dinsdag 27 april 2010 @ 00:49:20 #268
112251 314
gimme pie!
pi_80752659
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is nog een relatief nieuw systeem, als ik het wil wijzigen moet ik eerst restitutie aanvragen en vervolgens via internet opnieuw een stoel aanvragen. Kan niet zomaar gewijzigd worden.

Aangezien ik al over 3 weken vlieg is het te kort dag om dat traject in te gaan.

Maar ik ga jouw airfrance tip nog wel even uitproberen
dat vooraf wijzigen misschien niet, maar bij de online check-in 30 uur vantevoren zou het misschien nog wel moeten lukken hoor

als ik vlieg is het bijna altijd voor werk, en dan kies ik ook pas 30 of 24 uur vantevoren een stoel, bijna nooit problemen mee gehad (wel kut dat je nu in een 747 voor de rijen 9-18 ineens moet betalen, waar je vroeger met Flying Blue Gold gratis kon zitten.. gelukkig zijn de exit-row seats nog wel gratis )
  dinsdag 27 april 2010 @ 00:50:56 #269
112251 314
gimme pie!
pi_80752688
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad. Het beste kun je gewoon een paar dubbeltjes besteden aan het direct bellen met Flying Blue. Die kunnen je dan ook gelijk een aantal alternatieve data opgeven. Maar ik verdenk FB ervan dat ze nogal wat Promo tickets achter de hand houden voor Platinum members. Toen ik nog Gold member was, zag ik altijd maar een heel beperkt aantal vluchten. Nu al een paar jaar Plat member kan ik pratisch op iedere gewenste vlucht eenvoudig een Award ticket boeken. (Ik heb nog nooit een promo geboekt)
ook handig in plaats van dat FB 0900-nummer, gewoon de KLM bellen en zeggen dat je geen award ticket kunt boeken, dan verbinden zij je tegen lokaal tarief door met Flying Blue
  dinsdag 27 april 2010 @ 00:53:40 #270
112251 314
gimme pie!
pi_80752731
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:53 schreef Apache4U het volgende:
Hoi!
Iemand hier ervaring met het boeken van Promo Award tickets met FB miles? Er komt voor juni een leuk ticket in de C klasse naar Seattle beschikbaar , maar vraag me af of er veel voorwaarden aan zo'n promo award kleven en of ik zelf wel de data (vertrek en terugkomst) kan bepalen. Wil namelijk 5 juni vertrekken en 12 juni terugkomen.
Upgraden is geen optie, aangezien FB echt een louzy FF programma is en je alleen M/Y economy tickets kunt upgraden. Een M/Y economy ticket is vaak maar een paar honderd euro goedkoper dan een C ticket
wat voor voorwaarden..? je wil een weekje, dan maakt het je toch niet uit of je nog kan veranderen of annuleren? wel leuk dat je voor 35.000 of 40.000 miles eventjes retour kan, kost je misschien nog iets van ¤200 maar dat zal het wel waard zijn
  dinsdag 27 april 2010 @ 00:57:23 #271
112251 314
gimme pie!
pi_80752787
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Afgezien van mensen met een baby of een beperking, heb ik eigenlijk nooit de lol ervan ingezien om als eerste plaats te mogen nemen in een vliegtuig ?
niet als eerste nee, 10 minuutjes voordat de gate dicht gaat aan komen en die laatste 50 man loop je meteen voorbij, best prima
pi_81042701
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:38 schreef wjb033 het volgende:
Frequent Flyer programma schiet zowiezo niet meer op met KLM.. Tis te triest voor woorden met die 25%. Ik vlieg alleen nog maar longhaul met Emirates en Qatar Airways. Veel leuke voordelen.
Dat zijn geen realistische alternatieven als je naar Noord-Amerika reist.

Ik ben het met je eens dat het Flying Blue programma teveel is afgeslankt. Aan de andere kant zijn de ticketprijzen over het algemeen gunstiger dan een paar jaar geleden. Het vermijden van een overstap, heeft voor mij ook een zekere waarde. Ik boek daarom nog steeds KLM vluchten. Ik pak de FB punten gewoon mee, maar ik doe geen moeite meer om een hoger level te bereiken. Voorheen probeerde ik dat wel bewust te plannen.

Als de KLM de ticketprijzen weer verhoogd en het FB programma niet verbeterd, dan vraag ik me af wat de gevolgen zijn.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:05:02 #273
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_81131384
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:50 schreef jaco het volgende:

[..]
Als de KLM de ticketprijzen weer verhoogd en het FB programma niet verbeterd, dan vraag ik me af wat de gevolgen zijn.
Waarschijnlijk niets want er zijn nu eenmaal meer buitenlandse FB members dan Nederlandse deelnemers. En op de buitenlandse markten blijft KLM natuurlijk gewoon een prijsvechtertje waar ze heel goed naar de tarieven van de concurrentie kijken. En dat compenseren ze dan weer met de tarieven voor een directe vlucht vanaf Schiphol.

Hier zou de EC in het algemeen dus eens iets aan moeten doen want dit is toch ook een vorm van prijsdumping. Je kunt mij veel vertellen, maar niet dat b.v. een retour DUS of LON -AMS-SIN ooit goedkoper kan zijn dan een retour AMS-SIN.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 8 mei 2010 @ 00:27:41 #274
301885 jenb2002
travel fan
pi_81163989
Heeft er iemand ervaringen met Skywards, Emirates FFP?
pi_81914252
Hm, net bezig geweest met een status match van BA naar BMI en dat lijkt gelukt te zijn. Scheelt toch weer, heb ik ook toegang tot alle Staralliance lounges en Virgin of Heathrow. Nu nog een zielig verhaal ophangen bij KLM en daar een vergelijkbaar iets voor elkaar krijgen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 12:25:44 #276
45833 crew  Fogel
pi_81915170
Op LHR moet je natuurlijk de lounge van Singapore Airlines bezoeken, da's heel andere koek dan bv de SAS lounge daar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_81935993
Vorige week in de Skyteam lounge geweest op LHR, best nice, al heb ik verder niet erg veel vergelijkingsmateriaal
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 20:13:13 #278
45833 crew  Fogel
pi_81936373
Op LHR mag ik vooralsnog alleen de Diners Club lounge in (die ik gecombineerd heb met mijn Eurobonus Basic, en nog een aparte van het werk)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_81958613
Ik vlieg normaal veel BA, dus dan heb je op T5 enkel de BA lounges. Die zijn voor Gold wel erg goed trouwens. Lekkere douches en badkamers, goed eten (niet alleen buffet, je kunt ook vanaf menu bestellen), etc....

Maar goed, soms heb ik prive T3/T4, dus zou Skyteam wellicht interessant zijn en op Schiphol is het zeker een bonus.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:46:28 #280
112251 314
gimme pie!
pi_82487894
Nog eventjes een vraagje.. wanneer je vliegt met KLM hebben ze tegenwoordig de regel dat je afhankelijk van je boekingsklasse 25% - 50% - 75% etc etc ontvangt aan Level Miles. Hierdoor wordt het een stuk lastiger om je status te behouden of hogerop te komen

Via de KLM website vind je een overzicht (zie "intercontinentale reizen") van de percentages per klasse, maar hoe kun je nou zien welke klasse je boekt terwijl je aan het boeken bent?
pi_82487983
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:46 schreef 314 het volgende:
Via de KLM website vind je een overzicht (zie "intercontinentale reizen") van de percentages per klasse, maar hoe kun je nou zien welke klasse je boekt terwijl je aan het boeken bent?
Volgens mij krijg je standaard de laagste aangeboden, want dat is ook de goedkoopste. Bij KLM kan je later in het boekingsproces wel een optie aanklikken voor een hogere klasse (meer miles, wijzigingsmogelijkheden etc.).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:53:00 #282
112251 314
gimme pie!
pi_82488151
en dat is dus het "ja ik wil meer flexibiliteit" .. ik vind het wel klote, want omdat ik meestal vlieg voor mijn werk kan ik niet zelf kiezen wat het gaat worden, en is het jammer om na 11 uur in die buis te zitten maar 25% van je Level Miles te krijgen.. Flying Blue is niet meer wat het geweest is
pi_82488758
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:53 schreef 314 het volgende:
en dat is dus het "ja ik wil meer flexibiliteit" .. ik vind het wel klote, want omdat ik meestal vlieg voor mijn werk kan ik niet zelf kiezen wat het gaat worden, en is het jammer om na 11 uur in die buis te zitten maar 25% van je Level Miles te krijgen.. Flying Blue is niet meer wat het geweest is
Je baas lekker business laten lappen natuurlijk
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:16:29 #284
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_82489138
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:53 schreef 314 het volgende:
en dat is dus het "ja ik wil meer flexibiliteit" .. ik vind het wel klote, want omdat ik meestal vlieg voor mijn werk kan ik niet zelf kiezen wat het gaat worden, en is het jammer om na 11 uur in die buis te zitten maar 25% van je Level Miles te krijgen.. Flying Blue is niet meer wat het geweest is
Sinds 1 April 2009 al niet meer. Wat een kut-programma is het geworden, zeg.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:45:52 #285
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_82499477
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:16 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Sinds 1 April 2009 al niet meer. Wat een kut-programma is het geworden, zeg.
Maar voor de FB Platinum members zijn ze nog steeds wel aardig hoor. En ja voor de miles hoef je het niet meer te doen want die zijn dus geen ene reet meer waard. Vb. AMS-SIN met Emirates voor 583 Euro all in. Met KLM award ticket, 80000 miles + 287 euro all in. Ofwel 80000 miles is minder dan 300 euro waard. Moet je eens uitrekenen wat je met de goedkoopste tickets bespaart. Kun je hele intercontinentale vakanties van financieren. Maar ik begrijp de gedachte het wel: baas betaalt het zakelijke ticket en jij strijkt de punten op. Grofweg kun je zeggen dat wanneer je niet in Business class vliegt, je wel verdomd veel vlieguren moet maken om ooit 160000 miles voor 2 award tickets bij elkaar te scharrelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:49:52 #286
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_82499663
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Maar voor de FB Platinum members zijn ze nog steeds wel aardig hoor. En ja voor de miles hoef je het niet meer te doen want die zijn dus geen ene reet meer waard. Vb. AMS-SIN met Emirates voor 583 Euro all in. Met KLM award ticket, 80000 miles + 287 euro all in. Ofwel 80000 miles is minder dan 300 euro waard. Moet je eens uitrekenen wat je met de goedkoopste tickets bespaart. Kun je hele intercontinentale vakanties van financieren. Maar ik begrijp de gedachte het wel: baas betaalt het zakelijke ticket en jij strijkt de punten op. Grofweg kun je zeggen dat wanneer je niet in Business class vliegt, je wel verdomd veel vlieguren moet maken om ooit 160000 miles voor 2 award tickets bij elkaar te scharrelen.
Onzin. FB Platinum stelt mijn inziens niets meer voor. Ik prefereer *G over SkyTeam Elite+. Miles moet je sowieso niet uitgeven op Economy vluchten, maar altijd in Business class vluchten uitgeven. Snap niet waarom het zo moeilijk is met FB om een awardticket in A bij andere maatschappijen te boeken. Geen probleem mij BMI's DC.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:51:34 #287
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_82499745
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:16 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Sinds 1 April 2009 al niet meer. Wat een kut-programma is het geworden, zeg.
Nochtans proberen luchtvaartmaatschappijen terug bedrijven richting business class te lokken door tickets aan te bieden in C-class die goedkoper zijn dan de tarieven in Y-class met volledige flexibiliteit.

In dat opzicht las ik een forumpost op een ander forum:

It's because airlines are trying to force companies to change their corporate policies on 'economy class only on Europe', a very strict rule which has been inforced at the start of the economic recession (end of 2008) at many places; by offering lower fares than on Y full flex for their C class tickets, companies either have to change their travel policy back to what it once was (and thus allow Business travel too when flexibility is needed), or miss out on the cheapest flexible ticket.

Obviously, the aim of the airlines is to make their corporate customers accustomed to at least considering C class travel again whenever they need flexibilty, NOT to offer them permanantly lower-priced C class tickets, and for that the very strict rule on 'no business class on shorthaul' must first go...

The next step is obviously to more heavily restrict the number of Y flex seats available for booking to the advantage of more C class seats, which can than be made more expensive again.


Bron: http://www.luchtzak.be/forums/viewtopic.php?f=7&t=42201
When all things seem to end, the future still remains..
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:56:05 #288
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_82499956
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:51 schreef Masanga het volgende:

[..]

Nochtans proberen luchtvaartmaatschappijen terug bedrijven richting business class te lokken door tickets aan te bieden in C-class die goedkoper zijn dan de tarieven in Y-class met volledige flexibiliteit.

Gebeurd al jaren. Full fare Y kost zo'n 4000 euro naar JFK ofzo, terwijl C/Z voor zo'n 2500 euro gaat.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:06:34 #289
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_82500464
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:49 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Onzin. FB Platinum stelt mijn inziens niets meer voor. Ik prefereer *G over SkyTeam Elite+. Miles moet je sowieso niet uitgeven op Economy vluchten, maar altijd in Business class vluchten uitgeven. Snap niet waarom het zo moeilijk is met FB om een awardticket in A bij andere maatschappijen te boeken. Geen probleem mij BMI's DC.
Ach als *G beter bevalt, waarom niet hé. Ik prefereer voor zakelijke vluchten nog altijd een directe vlucht boven een overstap. En dan kom je in 9 van de 10 keer wel bij KLM uit. En de zaken die je nu7 noemt die je niet snapt, dat is nu het voordeel van een Platinum card. Dan kun je praktisch altijd op iedere vlucht een award ticket boeken. En bij bellen naar FB voor een reservering, nooit meer dan 2 minuten wachttijd nadat je je FB nummer hebt ingegeven, ook niet bij de vulkaan uitbarsting toen KLM volledig onbereikbaar was, maar via FB direct een KLMer aan de lijn. Ik bedoel maar. En uitsluitend bested in C, daar heb je wel gelijk in maar helaas is de verhouding van 80-120 aangepast in 80-160, ofwel 160000 miles nodig voor een retour in C.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:08:17 #290
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_82500570
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ach als *G beter bevalt, waarom niet hé. Ik prefereer voor zakelijke vluchten nog altijd een directe vlucht boven een overstap. En dan kom je in 9 van de 10 keer wel bij KLM uit. En de zaken die je nu7 noemt die je niet snapt, dat is nu het voordeel van een Platinum card. Dan kun je praktisch altijd op iedere vlucht een award ticket boeken. En bij bellen naar FB voor een reservering, nooit meer dan 2 minuten wachttijd nadat je je FB nummer hebt ingegeven, ook niet bij de vulkaan uitbarsting toen KLM volledig onbereikbaar was, maar via FB direct een KLMer aan de lijn. Ik bedoel maar. En uitsluitend bested in C, daar heb je wel gelijk in maar helaas is de verhouding van 80-120 aangepast in 80-160, ofwel 160000 miles nodig voor een retour in C.
Daarom ben ik ook *G en heb ik FB Plat laten vallen . Ik vind overstap totaal geen probleem - juist een mogelijkheid om meer miles te sparen. De situatie die je schetst over de vulkaanuitbarsting gaat op voor elke luchtvaartmaatschappij - als je status hebt krijg je nou eenmaal overal voorrang.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_83541225
Dacht ik eindelijk genoeg miles te hebben voor Transatlantisch (was altijd 50.000 by SkyTeam dacht ik) hebben ze dat blijkbaar net verhoogd naar 80/100.000 miles... kut programma.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 21:26:38 #292
45833 crew  Fogel
pi_83546768
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:46 schreef Shivo het volgende:
Dacht ik eindelijk genoeg miles te hebben voor Transatlantisch (was altijd 50.000 by SkyTeam dacht ik) hebben ze dat blijkbaar net verhoogd naar 80/100.000 miles... kut programma.
Kijk even bij de promoawards, daar zitten vaak bestemmingen in de VS bij voor 40k miles round trip.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_83912076
Misschien een domme vraag : ik heb een Enrich kaart (van MAS), nu vlieg ik deze zomer met KLM (zustermaatschappij) en daar wil ik natuurlijk ook mijn punten claimen. Vraag: hoe doe ik dat? Bij het inchecken al aangeven bij KLM of achteraf punten claimen bij MAS?
  zondag 11 juli 2010 @ 13:18:40 #294
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_83913413
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:39 schreef BouliBouli het volgende:
Misschien een domme vraag : ik heb een Enrich kaart (van MAS), nu vlieg ik deze zomer met KLM (zustermaatschappij) en daar wil ik natuurlijk ook mijn punten claimen. Vraag: hoe doe ik dat? Bij het inchecken al aangeven bij KLM of achteraf punten claimen bij MAS?
Ja kan proberen online via malaysiaairlines.com via My Booking, of als dat niet werkt, je kaart laten zien bij check-in. Retroactief je miles terug claimen kan natuurlijk ook, maar dat duurt altijd lang.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_83915216
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:39 schreef BouliBouli het volgende:
Misschien een domme vraag : ik heb een Enrich kaart (van MAS), nu vlieg ik deze zomer met KLM (zustermaatschappij) en daar wil ik natuurlijk ook mijn punten claimen. Vraag: hoe doe ik dat? Bij het inchecken al aangeven bij KLM of achteraf punten claimen bij MAS?
Dit kan als je persoonlijk inchecked voor de KLM vlucht. Laat je kaart zien en vraag hier expliciet om. Het kan meen ik niet tijdens het online inchecken en ook niet bij de bagage drop-off.

Als je geen zin hebt om in de rij te staan bij het inchecken, dan kun je het ook per post claimen. De Enrich website zal daarvoor een adres en procedure geven. Dit kan inderdaad maanden duren.

Bewaar in ieder geval je boarding pass, want dit zal altijd gevraagd worden als je naderhand wilt claimen.
pi_84010141
Wat is de goedkoopste klasse waarbij het niet onmogelijk is om je vlucht te wijzigen? Is dat Y? En wat is het verschil tussen boekingsklasse U en T?
Jesus saves but death prevails.
pi_84010495
Hangt dat niet sterk van de airline af?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_84010900
Ik dacht dat die boekingsklassen algemeen waren, maar weet dat ook niet zeker.
Jesus saves but death prevails.
pi_84019631
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:51 schreef Shivo het volgende:
Ik dacht dat die boekingsklassen algemeen waren, maar weet dat ook niet zeker.
Het hangt van de maatschappij af. Wikipedia heeft er een redelijk verhaal over.
pi_85802329
Stel dat je Flying Blue Silver status hebt en je dreigt het dit jaar op een haar na te verliezen. Zou je dan een goedkoop ticket kopen voor een lang weekend Venetie om je Silver status veilig te stellen ?

Venetie is maar een voorbeeld van een huidige aanbieding. Het punt is dat je er anders niet naartoe zou zijn gegaan. Wat zou je maximaal besteden om je Silver status te behouden ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')