Dan heb je er helaas niet heel veel aan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:15 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Zo'n fijne baan heb ik helaas niet... :-(
Er is helemaal niks fijn aan een baan met veel reizen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:15 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Zo'n fijne baan heb ik helaas niet... :-(
Hoho, praat voor jezelf. Had je maar geen kinderen moeten krijgenquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er is helemaal niks fijn aan een baan met veel reizen.
Precies. Ik vind het reizen momenteel wel prima. Dit jaar vooral enorm veel binnen Europa en soms leuke weekendjes erbij als het uitkomt. Daarbij is het reizen altijd wel relaxed, geen telefoon voor een dagje.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:19 schreef Shivo het volgende:
[..]
Hoho, praat voor jezelf. Had je maar geen kinderen moeten krijgen
Nice!quote:Op maandag 8 maart 2010 20:55 schreef Fogel het volgende:
Goed nieuws voor mensen die veel met SAS vliegen: tegenwoordig tellen ze ook legs, 20 voor zilver, 35 voor goud, ongeacht hoeveel (of weinig tegenwoordig) punten je er voor kreeg en ongeacht gevlogen klasse.
5 keer via Kopenhagen naar Stockholm vliegen en je hebt al zilverquote:
Kan bij Flying Blue ook vanaf AMS, als je maar via de site van Air France boekt. Krijg je meestal hetzelfde tarief als bij KL(e)M maar vlieg je wel via Parijs. Maar ik wil op vrijdagmiddag altijd zo snel mogelijk naar huis. Al biedt die Europese regelgeving inzake vergoeding bij vertragingen nu wel meer perspectief. Ik heb al verschillende keren meer dan 3 uur vertraging gehad op een late AF vlucht CDG-AMS.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
5 keer via Kopenhagen naar Stockholm vliegen en je hebt al zilver
Bij de KLM heb je zelfs al genoeg aan 4 keer heen en weer vliegen met 4 legs. Voor zilver heb je er maar 15 nodig en voor goud 30, en dat is al jaren onveranderd gebleven.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kan bij Flying Blue ook vanaf AMS, als je maar via de site van Air France boekt. Krijg je meestal hetzelfde tarief als bij KL(e)M maar vlieg je wel via Parijs. Maar ik wil op vrijdagmiddag altijd zo snel mogelijk naar huis. Al biedt die Europese regelgeving inzake vergoeding bij vertragingen nu wel meer perspectief. Ik heb al verschillende keren meer dan 3 uur vertraging gehad op een late AF vlucht CDG-AMS.
Afgezien van mensen met een baby of een beperking, heb ik eigenlijk nooit de lol ervan ingezien om als eerste plaats te mogen nemen in een vliegtuig ?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:24 schreef Hik het volgende:
- Was er geen vroeg boarden voor FF members (alleen op stoelnummer)
Ik ben het met je eens dat de FF card voordelen afnemen bij de meeste maatschappijen. Maar de kritiek die je nu levert is mijns inziens onterecht.quote:
Deze twee voordelen horen nog steeds bij het FF programma. Incidenteel gaat de uitvoering inderdaad mis, dat heb ik ook gemerkt. Maar die fouten zijn er altijd geweest en geen teken dat het FF programma ingekort is.quote:- Was er geen vroeg boarden voor FF members (alleen op stoelnummer)
- Kwam mijn bagage niet met priority van boord
Het duurt soms erg lang, maar het zou bijgeschreven moeten worden. Als dat niet gebeurt is het een automatiseringsfout, maar die zijn er altijd geweest.quote:- Is een deel van mijn vlucht niet bijgeschreven (Copa - moet ik weer met de post gaan opsturen, ook zoiets achterlijks...)
De Comfort Class (ik neem aan dat je KLM bedoelt) is eind vorig jaar geintroduceerd. Dit is een klasse met meer beenruimte dan economy die je apart kunt boeken.quote:- Worden alle fijne stoelen tegenwoordig verkocht via Comfort class.
Een voordeel met vroeg boarden is dat de baggagebakken nog niet stampvol zitten...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Afgezien van mensen met een baby of een beperking, heb ik eigenlijk nooit de lol ervan ingezien om als eerste plaats te mogen nemen in een vliegtuig ?
Hangt een beetje van de vlucht af. Bangkok en Singapore ook alleen op stoelnummer, Sao Paulo en USA wel FF priorityquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:24 schreef Hik het volgende:
Ik heb minder en minder aan mij FF card...![]()
We krijgen veel minder miles nu mijn organisatie goedkope tickets regelt, dus nu was ik al van goud naar zilver gegaan, maar tijdens mijn laatste vluchten:
- Was er geen vroeg boarden voor FF members (alleen op stoelnummer)
Die gele tag is zeker op Schiphol geen garantie dat je bagaga als eerste op de belt komt. Misschien wel uit het vliegtuig maar daarna moet je maar afwachten.quote:- Kwam mijn bagage niet met priority van boord
Had ik pas ook met Malev op een codeshare. Maar uiteindelijk na een maand wel bijgeschreven dus,quote:- Is een deel van mijn vlucht niet bijgeschreven (Copa - moet ik weer met de post gaan opsturen, ook zoiets achterlijks...)
Ja! en als je nog even wacht mag je dus ook voor een raam- of gangpadstoel extra betalen, let maar op, base prijs straks alleen voor middenstoelen.quote:- Worden alle fijne stoelen tegenwoordig verkocht via Comfort class.
Als je er genoeg hebt of 15 Europese retours via Parijs boekt heb je heel snel een Platinum level. Maar voor "gratis" vluchten van 250-300 euro moet je tegenwoordig hard doorsparen.quote:Vraag me echt af wat de zin van level miles is op deze manier...![]()
Krisflyer is het programma van Singapore Airlines. Brussels Airlines doet mee aan Miles & More.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:44 schreef jpjedi het volgende:
Hmm krijg het online niet voor elkaar om in te checken bij SN in combinatie met mijn krisflyer nr... Morgen toch even lans de balie op zaventem.
snap ik maar beide zijn star alliance en ik concentreer miles enkel bij Krisflyer en FB. Binnen Star Alliance en Skyteam kun je altijd partnersparen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Krisflyer is het programma van Singapore Airlines. Brussels Airlines doet mee aan Miles & More.
Bij mij is het tot nu toe ALTIJD zo geweest.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:32 schreef buzz1291 het volgende:
Die gele tag is zeker op Schiphol geen garantie dat je bagaga als eerste op de belt komt. Misschien wel uit het vliegtuig maar daarna moet je maar afwachten.
Wel zelf dingen opgestuurd, of gewoon afgewacht?quote:Had ik pas ook met Malev op een codeshare. Maar uiteindelijk na een maand wel bijgeschreven dus,
Gewoon afgewacht want voor 2 x 187 award en level miles (Ja, treurig maar meer waren het er niet) doe ik geen moeite.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:16 schreef Hik het volgende:
[..]
Bij mij is het tot nu toe ALTIJD zo geweest.
[..]
Wel zelf dingen opgestuurd, of gewoon afgewacht?
Dat laatste is precies het probleem: ik heb die pas uitgeprint bij de KLM machine en de stewardess in Panama heeft deze afgeknipt zodat ik inderdaad alleen de stub heb. Op die stub staat welgeteld alleen mijn plaatsnummer en de klasse. Geen FF nummer, geen naam, niet eens een bestemming. Sowieso dus een beetje moeilijk hard maken...quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gewoon afgewacht want voor 2 x 187 award en level miles (Ja, treurig maar meer waren het er niet) doe ik geen moeite.
Tip: Kijk even op de stub van je boarding pass of je FF nummer daar op staat, dan komen ze zeker.
Ik heb twee situaties waar het nr er wel op stond, maar waarbij 1 van de 3 legs (3 heen 3 terug) de punten niet kwamen, en het maffe was dat de legs niet dezelfde waren heen en terug (heen de 3e niet, terug de 2e niet).quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tip: Kijk even op de stub van je boarding pass of je FF nummer daar op staat, dan komen ze zeker.
Nou nou, dan heb je wat hoorquote:Op maandag 15 maart 2010 11:41 schreef Blik het volgende:
Ik heb weer eens een intercontinentale vlucht geboekt bij KLM hoor, totaal aantal miles die ik verdien: 1880
Ik zou maar liefst 14 keer op en neer moeten naar Washington om Silver status te krijgen
Ach, het is de preferred airline vanaf Amsterdam. Het gaat mij er meer om dat ik comfortabel kan vliegen, en ik heb in ieder geval een eigen schermpjequote:Op donderdag 25 maart 2010 00:49 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Nou nou, dan heb je wat hoor_! Snap echt de mensen niet die nog ST vliegen, zeker niet via Flying Blue
.
Comfortabel vliegen? Met KLM? Seat pitch van 31" in economy noem je comfortabel? Business Class is ook zo'n lachertje geworden. Overstappen op MUC/ZRH en verder met LH/LX is niet veel beter, maar je spaart tenminste 100% miles (uitzonderingen daargelaten) ipv die 25%quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Ach, het is de preferred airline vanaf Amsterdam. Het gaat mij er meer om dat ik comfortabel kan vliegen, en ik heb in ieder geval een eigen schermpje
Heb nooit zoveel handbagage, het beetje wat ik heb past er altijd nog wel bij.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:11 schreef Fogel het volgende:
Maar als eerste is niet nodig, naar mijn mening heeft priority boarding heeft als grootste voordeel dat je niet achteraan hoeft te sluiten en aan boord kan gaan wanneer je zelf wil.
Met als gevolg dat jij je carry-on niet meer kwijt kunt. Merk het steeds vaker, vooral op binnenlandse vluchten in the US en vluchtjes als KUL-SIN-KUL. Je moet eens zien waar mensen mee aankomen door al die hoge feesquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Heb nooit zoveel handbagage, het beetje wat ik heb past er altijd nog wel bij.
Mijn ervaring is als het boarden wordt omgeroepen, iedereen als een dolle kip opspringt om het vliegtuig in te gaan. Ik ga dan nog even naar de WC, rondje doen, of wat dan ook. M.a.w., een paar minuten later kun je relaxed als een aap het vliegtuig in.
Dus echt nooit last van dat ik mn handbaggage niet meer kwijt kan.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Met als gevolg dat jij je carry-on niet meer kwijt kunt. Merk het steeds vaker, vooral op binnenlandse vluchten in the US en vluchtjes als KUL-SIN-KUL. Je moet eens zien waar mensen mee aankomen door al die hoge fees
Zie je nogal eens als mensen voor de eerste keer op de Polderbaan landen, en niet weten dat het dan nog een minuutje of 20 taxien isquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:31 schreef rknelissen het volgende:
[..]
Waar ik me altijd aan erger is dat mensen meteen gaan staan en hun bagage pakken als het vliegtuig na de landing stil staat.
Ik moet zeggen dat ik het liefst zo kort mogelijk in het vliegtuig zit. Een seat pitch van 32" of 34" maakt het echt niet comfortabeler. En overstappen is al helemaal oncomfortabel, plus een kans dat je je bagage kwijt raakt onderweg.quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:56 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Comfortabel vliegen? Met KLM? Seat pitch van 31" in economy noem je comfortabel? Business Class is ook zo'n lachertje geworden. Overstappen op MUC/ZRH en verder met LH/LX is niet veel beter, maar je spaart tenminste 100% miles (uitzonderingen daargelaten) ipv die 25%
Het kan altijd wel ergens opgeborgen worden, eventueel met hulp van de cabin crew. Het probleem is dat dit misschien in de overhead bakken 8 rijen verderop is. Ik heb daarom de spullen die ik in de stoel wil gebruiken (meestal alleen een boek) al in mijn hand. Dit is tevens handiger als je een raam plaats hebt en ook lastig bij je hand bagage kunt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Met als gevolg dat jij je carry-on niet meer kwijt kunt.
Met als gevolg dat je een van de laatste bent die het vliegtuig verlaat (iedereen staat meteen op). Wat weer als gevolg heeft dat je achteraan staat bij customs/douane.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:21 schreef jaco het volgende:
[..]
Het kan altijd wel ergens opgeborgen worden, eventueel met hulp van de cabin crew. Het probleem is dat dit misschien in de overhead bakken 8 rijen verderop
Je moet over het algemeen toch nog wachten op je bagage, dus uiteindelijk maakt het zo weinig uit.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Met als gevolg dat je een van de laatste bent die het vliegtuig verlaat (iedereen staat meteen op). Wat weer als gevolg heeft dat je achteraan staat bij customs/douane.
Gelukkig heb ik er vrijwel geen last van.. Vlieg meestal C (maar niet met KLM natuurlijk)
Geloof me, dat doet het wel. Overstappen is trouwens helenaal niet zo oncomfortabel als je het doet voorkomen. Vooral op MUC of VIE is het heerlijk - een layover van 1:30 (met enkel een carry-on 1:15 ofzo). Bagage kan een probleem zijn, granted, maar ik vlieg vrijwel altijd enkel met een carry-on. En als je baggage kwijt raakt is er meestal een voucher plus je claimt het bij je CC issuer.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het liefst zo kort mogelijk in het vliegtuig zit. Een seat pitch van 32" of 34" maakt het echt niet comfortabeler. En overstappen is al helemaal oncomfortabel, plus een kans dat je je bagage kwijt raakt onderweg.
Allemaal leuk en aardig, maar:quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:15 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Geloof me, dat doet het wel. Overstappen is trouwens helenaal niet zo oncomfortabel als je het doet voorkomen. Vooral op MUC of VIE is het heerlijk - een layover van 1:30 (met enkel een carry-on 1:15 ofzo). Bagage kan een probleem zijn, granted, maar ik vlieg vrijwel altijd enkel met een carry-on. En als je baggage kwijt raakt is er meestal een voucher plus je claimt het bij je CC issuer.
Je zou het voor de gein eens moeten meten. Als laatste het vliegtuig uitstappen. Ik denk dat je max. een minuut of 5-10 later buiten staat.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Met als gevolg dat je een van de laatste bent die het vliegtuig verlaat (iedereen staat meteen op).
Ja, ik denk eerder aan 10-15min dan 5-10min, maar het belangrijkste is dat je sowieso achter iedereen van je eigen vliegtuig staat, en meerdere. Vooral leuk op SYD bijvoorbeeld waarbij rond 6-7am een reeks aan red-eyes binnenkomt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je zou het voor de gein eens moeten meten. Als laatste het vliegtuig uitstappen. Ik denk dat je max. een minuut of 5-10 later buiten staat.
OK, Point taken, maar ik snap de logica niet: waarom mag je economy comfort bij boeken? Wordt alleen maar duurder, tenzij het wellicht onderhandeld is. Maar als je bedrijf onderhandeld zou hebben met KLM dan zou je niet 'de goedkoopste optie' hoeven te kiezen, maar gewoon KLM keer op keer.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar:
1. Ik moet voor mijn werk reizen, en dan moet ik de goedkoopste optie kiezen
2. KLM is preferred carrier
3. Ik moet wel bagage meenemen
4. ik kan economy comfort bijboeken
5. Ik heb een hekel aan overstappen.
Oh, er stond 'bijboeken', dus daar ging ik niet van uit. Maar wist niet dat het voor Plats gratis was, FB heb ik al 3-jaar geleden opgegeven. BD DCquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:11 schreef Thetallguy het volgende:
Met Platinum status is Economy Comfort gratis, met Gold en Silver resp. 50 en 25% korting. Ik weet niet wat Blik heeft?
Bedrijf heeft korting op Star Alliance. Dus vanaf Schiphol betekent dat eigenlijk automatisch KLM. En je mag het bijboeken omdat we geen Business mogen vliegen, maar ze willen toch dat we "comfortabel" vliegenquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:52 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
OK, Point taken, maar ik snap de logica niet: waarom mag je economy comfort bij boeken? Wordt alleen maar duurder, tenzij het wellicht onderhandeld is. Maar als je bedrijf onderhandeld zou hebben met KLM dan zou je niet 'de goedkoopste optie' hoeven te kiezen, maar gewoon KLM keer op keer.
Ik haal Silver nooit, omdat ik te weinig vlieg en altijd voor maar 25%quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:11 schreef Thetallguy het volgende:
Met Platinum status is Economy Comfort gratis, met Gold en Silver resp. 50 en 25% korting. Ik weet niet wat Blik heeft?
Ehh, SkyTeam bedoel je?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedrijf heeft korting op Star Alliance. Dus vanaf Schiphol betekent dat eigenlijk automatisch KLM. En je mag het bijboeken omdat we geen Business mogen vliegen, maar ze willen toch dat we "comfortabel" vliegen
Bedoel je niet kunnen wijzigen als in: geen plaats meer of kun je niet bij je seat assignment? Heb het wel eens gehad dat dit wel via AirFrance.com lukte, maar niet via KLM.com (het assignen van een seat)quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:18 schreef Blik het volgende:
Ben ook een idioot ook, boek ik economy comfort ticket, pak ik natuurlijk weer de enige niet relaxte stoel (geel in seatguru)... En is natuurlijk weer niet te wijzigen op korte termijn.
Gelukkig heb ik als compensatie wel een nooduitgang stoel te pakken op de heenweg.
note to self: eerst kijken op seatguru, daarna pas boeken
Het is nog een relatief nieuw systeem, als ik het wil wijzigen moet ik eerst restitutie aanvragen en vervolgens via internet opnieuw een stoel aanvragen. Kan niet zomaar gewijzigd worden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:48 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Bedoel je niet kunnen wijzigen als in: geen plaats meer of kun je niet bij je seat assignment? Heb het wel eens gehad dat dit wel via AirFrance.com lukte, maar niet via KLM.com (het assignen van een seat).
Op deze pagina vind je halverwege een "Miles Finder" ... http://www.klm.com/travel(...)t_spending/index.htmquote:Op donderdag 22 april 2010 16:10 schreef Drive-r het volgende:
Vraagje: ik heb nog wat FB punten over en vroeg me af of iemand ergens heeft kunnen vinden (lukt mij echt niet) hoeveel ik nodig heb voor een upgrade voor een bepaalde vlucht?
Top, bedankt! Dat ga ik nog wel halen denk ik, ideaal.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:44 schreef jaco het volgende:
[..]
Op deze pagina vind je halverwege een "Miles Finder" ... http://www.klm.com/travel(...)t_spending/index.htm
Als je vertrek en bestemming hebt ingevoerd, toont die de miles voor een award ticket maar ook voor het upgraden van een full fare ticket indien dat mogelijk is op die route. Je moet misschien wel eerst op je FB account inloggen voordat dit goed werkt.
Ik waarschuw meteen even voor het volgende: als je een full fare ticket koopt, is het niet zeker of je die vervolgens kunt upgraden met je miles. Dat hangt af van de beschikbaarheid. Als het inderdaad lukt om te upgraden met je miles, dan kan het voorkomen dat die upgrade op de luchthaven weer afgenomen wordt, zelfs nog na het online inchecken (je krijgt dan wel je miles terug).
Economy is toch al geboekt, maar het is wel de juiste klasse voor een upgrade. We zien wel, het is een bonus, geen must.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:53 schreef Fogel het volgende:
Punt is alleen dat een full fare economy ticket meestal verrekte duur is, en dan mag je nog maar misschien upgraden. Kan je beter de WBC holiday fares bekijken, weet je zeker dat je in BC komt te zitten.
In principe zijn die Promo Awards over de gehele 2 maanden beschikbaar. De drukkere dagen kun je vaak niet boeken omdat ze de stoelen dan voor betalende passagiers willen vrijhouden. Maar business class tickets op zaterdagen zou goed mogelijk kunnen zijn.quote:Op zondag 25 april 2010 21:53 schreef Apache4U het volgende:
Iemand hier ervaring met het boeken van Promo Award tickets met FB miles? Er komt voor juni een leuk ticket in de C klasse naar Seattle beschikbaar , maar vraag me af of er veel voorwaarden aan zo'n promo award kleven en of ik zelf wel de data (vertrek en terugkomst) kan bepalen. Wil namelijk 5 juni vertrekken en 12 juni terugkomen.
Dat is het inderdaad. Het beste kun je gewoon een paar dubbeltjes besteden aan het direct bellen met Flying Blue. Die kunnen je dan ook gelijk een aantal alternatieve data opgeven. Maar ik verdenk FB ervan dat ze nogal wat Promo tickets achter de hand houden voor Platinum members. Toen ik nog Gold member was, zag ik altijd maar een heel beperkt aantal vluchten. Nu al een paar jaar Plat member kan ik pratisch op iedere gewenste vlucht eenvoudig een Award ticket boeken. (Ik heb nog nooit een promo geboekt)quote:Op zondag 25 april 2010 23:26 schreef jaco het volgende:
[..]
Ook komen er vluchten bij -bijvoorbeeld via Parijs- en vallen er vluchten weg, terwijl je bezig bent met zoeken. Het is echt een uiterst merkwaardige tool.
dat vooraf wijzigen misschien niet, maar bij de online check-in 30 uur vantevoren zou het misschien nog wel moeten lukken hoorquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is nog een relatief nieuw systeem, als ik het wil wijzigen moet ik eerst restitutie aanvragen en vervolgens via internet opnieuw een stoel aanvragen. Kan niet zomaar gewijzigd worden.
Aangezien ik al over 3 weken vlieg is het te kort dag om dat traject in te gaan.
Maar ik ga jouw airfrance tip nog wel even uitproberen
ook handig in plaats van dat FB 0900-nummer, gewoon de KLM bellen en zeggen dat je geen award ticket kunt boeken, dan verbinden zij je tegen lokaal tarief door met Flying Bluequote:Op maandag 26 april 2010 10:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Het beste kun je gewoon een paar dubbeltjes besteden aan het direct bellen met Flying Blue. Die kunnen je dan ook gelijk een aantal alternatieve data opgeven. Maar ik verdenk FB ervan dat ze nogal wat Promo tickets achter de hand houden voor Platinum members. Toen ik nog Gold member was, zag ik altijd maar een heel beperkt aantal vluchten. Nu al een paar jaar Plat member kan ik pratisch op iedere gewenste vlucht eenvoudig een Award ticket boeken. (Ik heb nog nooit een promo geboekt)
wat voor voorwaarden..? je wil een weekje, dan maakt het je toch niet uit of je nog kan veranderen of annuleren? wel leuk dat je voor 35.000 of 40.000 miles eventjes retour kan, kost je misschien nog iets van ¤200 maar dat zal het wel waard zijnquote:Op zondag 25 april 2010 21:53 schreef Apache4U het volgende:
Hoi!
Iemand hier ervaring met het boeken van Promo Award tickets met FB miles? Er komt voor juni een leuk ticket in de C klasse naar Seattle beschikbaar , maar vraag me af of er veel voorwaarden aan zo'n promo award kleven en of ik zelf wel de data (vertrek en terugkomst) kan bepalen. Wil namelijk 5 juni vertrekken en 12 juni terugkomen.
Upgraden is geen optie, aangezien FB echt een louzy FF programma is en je alleen M/Y economy tickets kunt upgraden. Een M/Y economy ticket is vaak maar een paar honderd euro goedkoper dan een C ticket
niet als eerste nee, 10 minuutjes voordat de gate dicht gaat aan komen en die laatste 50 man loop je meteen voorbij, best primaquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Afgezien van mensen met een baby of een beperking, heb ik eigenlijk nooit de lol ervan ingezien om als eerste plaats te mogen nemen in een vliegtuig ?
Dat zijn geen realistische alternatieven als je naar Noord-Amerika reist.quote:Op maandag 26 april 2010 18:38 schreef wjb033 het volgende:
Frequent Flyer programma schiet zowiezo niet meer op met KLM.. Tis te triest voor woorden met die 25%. Ik vlieg alleen nog maar longhaul met Emirates en Qatar Airways. Veel leuke voordelen.
Waarschijnlijk niets want er zijn nu eenmaal meer buitenlandse FB members dan Nederlandse deelnemers. En op de buitenlandse markten blijft KLM natuurlijk gewoon een prijsvechtertje waar ze heel goed naar de tarieven van de concurrentie kijken. En dat compenseren ze dan weer met de tarieven voor een directe vlucht vanaf Schiphol.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Als de KLM de ticketprijzen weer verhoogd en het FB programma niet verbeterd, dan vraag ik me af wat de gevolgen zijn.
Volgens mij krijg je standaard de laagste aangeboden, want dat is ook de goedkoopste. Bij KLM kan je later in het boekingsproces wel een optie aanklikken voor een hogere klasse (meer miles, wijzigingsmogelijkheden etc.).quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:46 schreef 314 het volgende:
Via de KLM website vind je een overzicht (zie "intercontinentale reizen") van de percentages per klasse, maar hoe kun je nou zien welke klasse je boekt terwijl je aan het boeken bent?
Je baas lekker business laten lappen natuurlijkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:53 schreef 314 het volgende:
en dat is dus het "ja ik wil meer flexibiliteit" .. ik vind het wel klote, want omdat ik meestal vlieg voor mijn werk kan ik niet zelf kiezen wat het gaat worden, en is het jammer om na 11 uur in die buis te zitten maar 25% van je Level Miles te krijgen.. Flying Blue is niet meer wat het geweest is
Sinds 1 April 2009 al niet meer. Wat een kut-programma is het geworden, zeg.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:53 schreef 314 het volgende:
en dat is dus het "ja ik wil meer flexibiliteit" .. ik vind het wel klote, want omdat ik meestal vlieg voor mijn werk kan ik niet zelf kiezen wat het gaat worden, en is het jammer om na 11 uur in die buis te zitten maar 25% van je Level Miles te krijgen.. Flying Blue is niet meer wat het geweest is
Maar voor de FB Platinum members zijn ze nog steeds wel aardig hoor. En ja voor de miles hoef je het niet meer te doen want die zijn dus geen ene reet meer waard. Vb. AMS-SIN met Emirates voor 583 Euro all in. Met KLM award ticket, 80000 miles + 287 euro all in. Ofwel 80000 miles is minder dan 300 euro waard. Moet je eens uitrekenen wat je met de goedkoopste tickets bespaart. Kun je hele intercontinentale vakanties van financieren. Maar ik begrijp de gedachte het wel: baas betaalt het zakelijke ticket en jij strijkt de punten op. Grofweg kun je zeggen dat wanneer je niet in Business class vliegt, je wel verdomd veel vlieguren moet maken om ooit 160000 miles voor 2 award tickets bij elkaar te scharrelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:16 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Sinds 1 April 2009 al niet meer. Wat een kut-programma is het geworden, zeg.
Onzin. FB Platinum stelt mijn inziens niets meer voor. Ik prefereer *G over SkyTeam Elite+. Miles moet je sowieso niet uitgeven op Economy vluchten, maar altijd in Business class vluchten uitgeven. Snap niet waarom het zo moeilijk is met FB om een awardticket in A bij andere maatschappijen te boeken. Geen probleem mij BMI's DC.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar voor de FB Platinum members zijn ze nog steeds wel aardig hoor. En ja voor de miles hoef je het niet meer te doen want die zijn dus geen ene reet meer waard. Vb. AMS-SIN met Emirates voor 583 Euro all in. Met KLM award ticket, 80000 miles + 287 euro all in. Ofwel 80000 miles is minder dan 300 euro waard. Moet je eens uitrekenen wat je met de goedkoopste tickets bespaart. Kun je hele intercontinentale vakanties van financieren. Maar ik begrijp de gedachte het wel: baas betaalt het zakelijke ticket en jij strijkt de punten op. Grofweg kun je zeggen dat wanneer je niet in Business class vliegt, je wel verdomd veel vlieguren moet maken om ooit 160000 miles voor 2 award tickets bij elkaar te scharrelen.
Nochtans proberen luchtvaartmaatschappijen terug bedrijven richting business class te lokken door tickets aan te bieden in C-class die goedkoper zijn dan de tarieven in Y-class met volledige flexibiliteit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:16 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Sinds 1 April 2009 al niet meer. Wat een kut-programma is het geworden, zeg.
Gebeurd al jaren. Full fare Y kost zo'n 4000 euro naar JFK ofzo, terwijl C/Z voor zo'n 2500 euro gaat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:51 schreef Masanga het volgende:
[..]
Nochtans proberen luchtvaartmaatschappijen terug bedrijven richting business class te lokken door tickets aan te bieden in C-class die goedkoper zijn dan de tarieven in Y-class met volledige flexibiliteit.
Ach als *G beter bevalt, waarom niet hé. Ik prefereer voor zakelijke vluchten nog altijd een directe vlucht boven een overstap. En dan kom je in 9 van de 10 keer wel bij KLM uit. En de zaken die je nu7 noemt die je niet snapt, dat is nu het voordeel van een Platinum card. Dan kun je praktisch altijd op iedere vlucht een award ticket boeken. En bij bellen naar FB voor een reservering, nooit meer dan 2 minuten wachttijd nadat je je FB nummer hebt ingegeven, ook niet bij de vulkaan uitbarsting toen KLM volledig onbereikbaar was, maar via FB direct een KLMer aan de lijn. Ik bedoel maar. En uitsluitend bested in C, daar heb je wel gelijk in maar helaas is de verhouding van 80-120 aangepast in 80-160, ofwel 160000 miles nodig voor een retour in C.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:49 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Onzin. FB Platinum stelt mijn inziens niets meer voor. Ik prefereer *G over SkyTeam Elite+. Miles moet je sowieso niet uitgeven op Economy vluchten, maar altijd in Business class vluchten uitgeven. Snap niet waarom het zo moeilijk is met FB om een awardticket in A bij andere maatschappijen te boeken. Geen probleem mij BMI's DC.
Daarom ben ik ook *G en heb ik FB Plat laten vallenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ach als *G beter bevalt, waarom niet hé. Ik prefereer voor zakelijke vluchten nog altijd een directe vlucht boven een overstap. En dan kom je in 9 van de 10 keer wel bij KLM uit. En de zaken die je nu7 noemt die je niet snapt, dat is nu het voordeel van een Platinum card. Dan kun je praktisch altijd op iedere vlucht een award ticket boeken. En bij bellen naar FB voor een reservering, nooit meer dan 2 minuten wachttijd nadat je je FB nummer hebt ingegeven, ook niet bij de vulkaan uitbarsting toen KLM volledig onbereikbaar was, maar via FB direct een KLMer aan de lijn. Ik bedoel maar. En uitsluitend bested in C, daar heb je wel gelijk in maar helaas is de verhouding van 80-120 aangepast in 80-160, ofwel 160000 miles nodig voor een retour in C.
Kijk even bij de promoawards, daar zitten vaak bestemmingen in de VS bij voor 40k miles round trip.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:46 schreef Shivo het volgende:
Dacht ik eindelijk genoeg miles te hebben voor Transatlantisch (was altijd 50.000 by SkyTeam dacht ik) hebben ze dat blijkbaar net verhoogd naar 80/100.000 miles... kut programma.
Ja kan proberen online via malaysiaairlines.com via My Booking, of als dat niet werkt, je kaart laten zien bij check-in. Retroactief je miles terug claimen kan natuurlijk ook, maar dat duurt altijd lang.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:39 schreef BouliBouli het volgende:
Misschien een domme vraag: ik heb een Enrich kaart (van MAS), nu vlieg ik deze zomer met KLM (zustermaatschappij) en daar wil ik natuurlijk ook mijn punten claimen. Vraag: hoe doe ik dat? Bij het inchecken al aangeven bij KLM of achteraf punten claimen bij MAS?
Dit kan als je persoonlijk inchecked voor de KLM vlucht. Laat je kaart zien en vraag hier expliciet om. Het kan meen ik niet tijdens het online inchecken en ook niet bij de bagage drop-off.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:39 schreef BouliBouli het volgende:
Misschien een domme vraag: ik heb een Enrich kaart (van MAS), nu vlieg ik deze zomer met KLM (zustermaatschappij) en daar wil ik natuurlijk ook mijn punten claimen. Vraag: hoe doe ik dat? Bij het inchecken al aangeven bij KLM of achteraf punten claimen bij MAS?
Het hangt van de maatschappij af. Wikipedia heeft er een redelijk verhaal over.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:51 schreef Shivo het volgende:
Ik dacht dat die boekingsklassen algemeen waren, maar weet dat ook niet zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |