Volgens mij krijg je standaard de laagste aangeboden, want dat is ook de goedkoopste. Bij KLM kan je later in het boekingsproces wel een optie aanklikken voor een hogere klasse (meer miles, wijzigingsmogelijkheden etc.).quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:46 schreef 314 het volgende:
Via de KLM website vind je een overzicht (zie "intercontinentale reizen") van de percentages per klasse, maar hoe kun je nou zien welke klasse je boekt terwijl je aan het boeken bent?
Je baas lekker business laten lappen natuurlijkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:53 schreef 314 het volgende:
en dat is dus het "ja ik wil meer flexibiliteit" .. ik vind het wel klote, want omdat ik meestal vlieg voor mijn werk kan ik niet zelf kiezen wat het gaat worden, en is het jammer om na 11 uur in die buis te zitten maar 25% van je Level Miles te krijgen.. Flying Blue is niet meer wat het geweest is
Sinds 1 April 2009 al niet meer. Wat een kut-programma is het geworden, zeg.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:53 schreef 314 het volgende:
en dat is dus het "ja ik wil meer flexibiliteit" .. ik vind het wel klote, want omdat ik meestal vlieg voor mijn werk kan ik niet zelf kiezen wat het gaat worden, en is het jammer om na 11 uur in die buis te zitten maar 25% van je Level Miles te krijgen.. Flying Blue is niet meer wat het geweest is
Maar voor de FB Platinum members zijn ze nog steeds wel aardig hoor. En ja voor de miles hoef je het niet meer te doen want die zijn dus geen ene reet meer waard. Vb. AMS-SIN met Emirates voor 583 Euro all in. Met KLM award ticket, 80000 miles + 287 euro all in. Ofwel 80000 miles is minder dan 300 euro waard. Moet je eens uitrekenen wat je met de goedkoopste tickets bespaart. Kun je hele intercontinentale vakanties van financieren. Maar ik begrijp de gedachte het wel: baas betaalt het zakelijke ticket en jij strijkt de punten op. Grofweg kun je zeggen dat wanneer je niet in Business class vliegt, je wel verdomd veel vlieguren moet maken om ooit 160000 miles voor 2 award tickets bij elkaar te scharrelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:16 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Sinds 1 April 2009 al niet meer. Wat een kut-programma is het geworden, zeg.
Onzin. FB Platinum stelt mijn inziens niets meer voor. Ik prefereer *G over SkyTeam Elite+. Miles moet je sowieso niet uitgeven op Economy vluchten, maar altijd in Business class vluchten uitgeven. Snap niet waarom het zo moeilijk is met FB om een awardticket in A bij andere maatschappijen te boeken. Geen probleem mij BMI's DC.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar voor de FB Platinum members zijn ze nog steeds wel aardig hoor. En ja voor de miles hoef je het niet meer te doen want die zijn dus geen ene reet meer waard. Vb. AMS-SIN met Emirates voor 583 Euro all in. Met KLM award ticket, 80000 miles + 287 euro all in. Ofwel 80000 miles is minder dan 300 euro waard. Moet je eens uitrekenen wat je met de goedkoopste tickets bespaart. Kun je hele intercontinentale vakanties van financieren. Maar ik begrijp de gedachte het wel: baas betaalt het zakelijke ticket en jij strijkt de punten op. Grofweg kun je zeggen dat wanneer je niet in Business class vliegt, je wel verdomd veel vlieguren moet maken om ooit 160000 miles voor 2 award tickets bij elkaar te scharrelen.
Nochtans proberen luchtvaartmaatschappijen terug bedrijven richting business class te lokken door tickets aan te bieden in C-class die goedkoper zijn dan de tarieven in Y-class met volledige flexibiliteit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:16 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Sinds 1 April 2009 al niet meer. Wat een kut-programma is het geworden, zeg.
Gebeurd al jaren. Full fare Y kost zo'n 4000 euro naar JFK ofzo, terwijl C/Z voor zo'n 2500 euro gaat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:51 schreef Masanga het volgende:
[..]
Nochtans proberen luchtvaartmaatschappijen terug bedrijven richting business class te lokken door tickets aan te bieden in C-class die goedkoper zijn dan de tarieven in Y-class met volledige flexibiliteit.
Ach als *G beter bevalt, waarom niet hé. Ik prefereer voor zakelijke vluchten nog altijd een directe vlucht boven een overstap. En dan kom je in 9 van de 10 keer wel bij KLM uit. En de zaken die je nu7 noemt die je niet snapt, dat is nu het voordeel van een Platinum card. Dan kun je praktisch altijd op iedere vlucht een award ticket boeken. En bij bellen naar FB voor een reservering, nooit meer dan 2 minuten wachttijd nadat je je FB nummer hebt ingegeven, ook niet bij de vulkaan uitbarsting toen KLM volledig onbereikbaar was, maar via FB direct een KLMer aan de lijn. Ik bedoel maar. En uitsluitend bested in C, daar heb je wel gelijk in maar helaas is de verhouding van 80-120 aangepast in 80-160, ofwel 160000 miles nodig voor een retour in C.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:49 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Onzin. FB Platinum stelt mijn inziens niets meer voor. Ik prefereer *G over SkyTeam Elite+. Miles moet je sowieso niet uitgeven op Economy vluchten, maar altijd in Business class vluchten uitgeven. Snap niet waarom het zo moeilijk is met FB om een awardticket in A bij andere maatschappijen te boeken. Geen probleem mij BMI's DC.
Daarom ben ik ook *G en heb ik FB Plat laten vallenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ach als *G beter bevalt, waarom niet hé. Ik prefereer voor zakelijke vluchten nog altijd een directe vlucht boven een overstap. En dan kom je in 9 van de 10 keer wel bij KLM uit. En de zaken die je nu7 noemt die je niet snapt, dat is nu het voordeel van een Platinum card. Dan kun je praktisch altijd op iedere vlucht een award ticket boeken. En bij bellen naar FB voor een reservering, nooit meer dan 2 minuten wachttijd nadat je je FB nummer hebt ingegeven, ook niet bij de vulkaan uitbarsting toen KLM volledig onbereikbaar was, maar via FB direct een KLMer aan de lijn. Ik bedoel maar. En uitsluitend bested in C, daar heb je wel gelijk in maar helaas is de verhouding van 80-120 aangepast in 80-160, ofwel 160000 miles nodig voor een retour in C.
Kijk even bij de promoawards, daar zitten vaak bestemmingen in de VS bij voor 40k miles round trip.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:46 schreef Shivo het volgende:
Dacht ik eindelijk genoeg miles te hebben voor Transatlantisch (was altijd 50.000 by SkyTeam dacht ik) hebben ze dat blijkbaar net verhoogd naar 80/100.000 miles... kut programma.
Ja kan proberen online via malaysiaairlines.com via My Booking, of als dat niet werkt, je kaart laten zien bij check-in. Retroactief je miles terug claimen kan natuurlijk ook, maar dat duurt altijd lang.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:39 schreef BouliBouli het volgende:
Misschien een domme vraag: ik heb een Enrich kaart (van MAS), nu vlieg ik deze zomer met KLM (zustermaatschappij) en daar wil ik natuurlijk ook mijn punten claimen. Vraag: hoe doe ik dat? Bij het inchecken al aangeven bij KLM of achteraf punten claimen bij MAS?
Dit kan als je persoonlijk inchecked voor de KLM vlucht. Laat je kaart zien en vraag hier expliciet om. Het kan meen ik niet tijdens het online inchecken en ook niet bij de bagage drop-off.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:39 schreef BouliBouli het volgende:
Misschien een domme vraag: ik heb een Enrich kaart (van MAS), nu vlieg ik deze zomer met KLM (zustermaatschappij) en daar wil ik natuurlijk ook mijn punten claimen. Vraag: hoe doe ik dat? Bij het inchecken al aangeven bij KLM of achteraf punten claimen bij MAS?
Het hangt van de maatschappij af. Wikipedia heeft er een redelijk verhaal over.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:51 schreef Shivo het volgende:
Ik dacht dat die boekingsklassen algemeen waren, maar weet dat ook niet zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |