abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 12:25:44 #276
45833 crew  Fogel
pi_81915170
Op LHR moet je natuurlijk de lounge van Singapore Airlines bezoeken, da's heel andere koek dan bv de SAS lounge daar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_81935993
Vorige week in de Skyteam lounge geweest op LHR, best nice, al heb ik verder niet erg veel vergelijkingsmateriaal
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 20:13:13 #278
45833 crew  Fogel
pi_81936373
Op LHR mag ik vooralsnog alleen de Diners Club lounge in (die ik gecombineerd heb met mijn Eurobonus Basic, en nog een aparte van het werk)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_81958613
Ik vlieg normaal veel BA, dus dan heb je op T5 enkel de BA lounges. Die zijn voor Gold wel erg goed trouwens. Lekkere douches en badkamers, goed eten (niet alleen buffet, je kunt ook vanaf menu bestellen), etc....

Maar goed, soms heb ik prive T3/T4, dus zou Skyteam wellicht interessant zijn en op Schiphol is het zeker een bonus.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:46:28 #280
112251 314
gimme pie!
pi_82487894
Nog eventjes een vraagje.. wanneer je vliegt met KLM hebben ze tegenwoordig de regel dat je afhankelijk van je boekingsklasse 25% - 50% - 75% etc etc ontvangt aan Level Miles. Hierdoor wordt het een stuk lastiger om je status te behouden of hogerop te komen

Via de KLM website vind je een overzicht (zie "intercontinentale reizen") van de percentages per klasse, maar hoe kun je nou zien welke klasse je boekt terwijl je aan het boeken bent?
pi_82487983
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:46 schreef 314 het volgende:
Via de KLM website vind je een overzicht (zie "intercontinentale reizen") van de percentages per klasse, maar hoe kun je nou zien welke klasse je boekt terwijl je aan het boeken bent?
Volgens mij krijg je standaard de laagste aangeboden, want dat is ook de goedkoopste. Bij KLM kan je later in het boekingsproces wel een optie aanklikken voor een hogere klasse (meer miles, wijzigingsmogelijkheden etc.).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:53:00 #282
112251 314
gimme pie!
pi_82488151
en dat is dus het "ja ik wil meer flexibiliteit" .. ik vind het wel klote, want omdat ik meestal vlieg voor mijn werk kan ik niet zelf kiezen wat het gaat worden, en is het jammer om na 11 uur in die buis te zitten maar 25% van je Level Miles te krijgen.. Flying Blue is niet meer wat het geweest is
pi_82488758
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:53 schreef 314 het volgende:
en dat is dus het "ja ik wil meer flexibiliteit" .. ik vind het wel klote, want omdat ik meestal vlieg voor mijn werk kan ik niet zelf kiezen wat het gaat worden, en is het jammer om na 11 uur in die buis te zitten maar 25% van je Level Miles te krijgen.. Flying Blue is niet meer wat het geweest is
Je baas lekker business laten lappen natuurlijk
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:16:29 #284
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_82489138
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:53 schreef 314 het volgende:
en dat is dus het "ja ik wil meer flexibiliteit" .. ik vind het wel klote, want omdat ik meestal vlieg voor mijn werk kan ik niet zelf kiezen wat het gaat worden, en is het jammer om na 11 uur in die buis te zitten maar 25% van je Level Miles te krijgen.. Flying Blue is niet meer wat het geweest is
Sinds 1 April 2009 al niet meer. Wat een kut-programma is het geworden, zeg.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:45:52 #285
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_82499477
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:16 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Sinds 1 April 2009 al niet meer. Wat een kut-programma is het geworden, zeg.
Maar voor de FB Platinum members zijn ze nog steeds wel aardig hoor. En ja voor de miles hoef je het niet meer te doen want die zijn dus geen ene reet meer waard. Vb. AMS-SIN met Emirates voor 583 Euro all in. Met KLM award ticket, 80000 miles + 287 euro all in. Ofwel 80000 miles is minder dan 300 euro waard. Moet je eens uitrekenen wat je met de goedkoopste tickets bespaart. Kun je hele intercontinentale vakanties van financieren. Maar ik begrijp de gedachte het wel: baas betaalt het zakelijke ticket en jij strijkt de punten op. Grofweg kun je zeggen dat wanneer je niet in Business class vliegt, je wel verdomd veel vlieguren moet maken om ooit 160000 miles voor 2 award tickets bij elkaar te scharrelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:49:52 #286
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_82499663
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Maar voor de FB Platinum members zijn ze nog steeds wel aardig hoor. En ja voor de miles hoef je het niet meer te doen want die zijn dus geen ene reet meer waard. Vb. AMS-SIN met Emirates voor 583 Euro all in. Met KLM award ticket, 80000 miles + 287 euro all in. Ofwel 80000 miles is minder dan 300 euro waard. Moet je eens uitrekenen wat je met de goedkoopste tickets bespaart. Kun je hele intercontinentale vakanties van financieren. Maar ik begrijp de gedachte het wel: baas betaalt het zakelijke ticket en jij strijkt de punten op. Grofweg kun je zeggen dat wanneer je niet in Business class vliegt, je wel verdomd veel vlieguren moet maken om ooit 160000 miles voor 2 award tickets bij elkaar te scharrelen.
Onzin. FB Platinum stelt mijn inziens niets meer voor. Ik prefereer *G over SkyTeam Elite+. Miles moet je sowieso niet uitgeven op Economy vluchten, maar altijd in Business class vluchten uitgeven. Snap niet waarom het zo moeilijk is met FB om een awardticket in A bij andere maatschappijen te boeken. Geen probleem mij BMI's DC.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:51:34 #287
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_82499745
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:16 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Sinds 1 April 2009 al niet meer. Wat een kut-programma is het geworden, zeg.
Nochtans proberen luchtvaartmaatschappijen terug bedrijven richting business class te lokken door tickets aan te bieden in C-class die goedkoper zijn dan de tarieven in Y-class met volledige flexibiliteit.

In dat opzicht las ik een forumpost op een ander forum:

It's because airlines are trying to force companies to change their corporate policies on 'economy class only on Europe', a very strict rule which has been inforced at the start of the economic recession (end of 2008) at many places; by offering lower fares than on Y full flex for their C class tickets, companies either have to change their travel policy back to what it once was (and thus allow Business travel too when flexibility is needed), or miss out on the cheapest flexible ticket.

Obviously, the aim of the airlines is to make their corporate customers accustomed to at least considering C class travel again whenever they need flexibilty, NOT to offer them permanantly lower-priced C class tickets, and for that the very strict rule on 'no business class on shorthaul' must first go...

The next step is obviously to more heavily restrict the number of Y flex seats available for booking to the advantage of more C class seats, which can than be made more expensive again.


Bron: http://www.luchtzak.be/forums/viewtopic.php?f=7&t=42201
When all things seem to end, the future still remains..
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:56:05 #288
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_82499956
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:51 schreef Masanga het volgende:

[..]

Nochtans proberen luchtvaartmaatschappijen terug bedrijven richting business class te lokken door tickets aan te bieden in C-class die goedkoper zijn dan de tarieven in Y-class met volledige flexibiliteit.

Gebeurd al jaren. Full fare Y kost zo'n 4000 euro naar JFK ofzo, terwijl C/Z voor zo'n 2500 euro gaat.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:06:34 #289
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_82500464
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:49 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Onzin. FB Platinum stelt mijn inziens niets meer voor. Ik prefereer *G over SkyTeam Elite+. Miles moet je sowieso niet uitgeven op Economy vluchten, maar altijd in Business class vluchten uitgeven. Snap niet waarom het zo moeilijk is met FB om een awardticket in A bij andere maatschappijen te boeken. Geen probleem mij BMI's DC.
Ach als *G beter bevalt, waarom niet hé. Ik prefereer voor zakelijke vluchten nog altijd een directe vlucht boven een overstap. En dan kom je in 9 van de 10 keer wel bij KLM uit. En de zaken die je nu7 noemt die je niet snapt, dat is nu het voordeel van een Platinum card. Dan kun je praktisch altijd op iedere vlucht een award ticket boeken. En bij bellen naar FB voor een reservering, nooit meer dan 2 minuten wachttijd nadat je je FB nummer hebt ingegeven, ook niet bij de vulkaan uitbarsting toen KLM volledig onbereikbaar was, maar via FB direct een KLMer aan de lijn. Ik bedoel maar. En uitsluitend bested in C, daar heb je wel gelijk in maar helaas is de verhouding van 80-120 aangepast in 80-160, ofwel 160000 miles nodig voor een retour in C.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:08:17 #290
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_82500570
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ach als *G beter bevalt, waarom niet hé. Ik prefereer voor zakelijke vluchten nog altijd een directe vlucht boven een overstap. En dan kom je in 9 van de 10 keer wel bij KLM uit. En de zaken die je nu7 noemt die je niet snapt, dat is nu het voordeel van een Platinum card. Dan kun je praktisch altijd op iedere vlucht een award ticket boeken. En bij bellen naar FB voor een reservering, nooit meer dan 2 minuten wachttijd nadat je je FB nummer hebt ingegeven, ook niet bij de vulkaan uitbarsting toen KLM volledig onbereikbaar was, maar via FB direct een KLMer aan de lijn. Ik bedoel maar. En uitsluitend bested in C, daar heb je wel gelijk in maar helaas is de verhouding van 80-120 aangepast in 80-160, ofwel 160000 miles nodig voor een retour in C.
Daarom ben ik ook *G en heb ik FB Plat laten vallen . Ik vind overstap totaal geen probleem - juist een mogelijkheid om meer miles te sparen. De situatie die je schetst over de vulkaanuitbarsting gaat op voor elke luchtvaartmaatschappij - als je status hebt krijg je nou eenmaal overal voorrang.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_83541225
Dacht ik eindelijk genoeg miles te hebben voor Transatlantisch (was altijd 50.000 by SkyTeam dacht ik) hebben ze dat blijkbaar net verhoogd naar 80/100.000 miles... kut programma.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 21:26:38 #292
45833 crew  Fogel
pi_83546768
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:46 schreef Shivo het volgende:
Dacht ik eindelijk genoeg miles te hebben voor Transatlantisch (was altijd 50.000 by SkyTeam dacht ik) hebben ze dat blijkbaar net verhoogd naar 80/100.000 miles... kut programma.
Kijk even bij de promoawards, daar zitten vaak bestemmingen in de VS bij voor 40k miles round trip.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_83912076
Misschien een domme vraag : ik heb een Enrich kaart (van MAS), nu vlieg ik deze zomer met KLM (zustermaatschappij) en daar wil ik natuurlijk ook mijn punten claimen. Vraag: hoe doe ik dat? Bij het inchecken al aangeven bij KLM of achteraf punten claimen bij MAS?
  zondag 11 juli 2010 @ 13:18:40 #294
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_83913413
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:39 schreef BouliBouli het volgende:
Misschien een domme vraag : ik heb een Enrich kaart (van MAS), nu vlieg ik deze zomer met KLM (zustermaatschappij) en daar wil ik natuurlijk ook mijn punten claimen. Vraag: hoe doe ik dat? Bij het inchecken al aangeven bij KLM of achteraf punten claimen bij MAS?
Ja kan proberen online via malaysiaairlines.com via My Booking, of als dat niet werkt, je kaart laten zien bij check-in. Retroactief je miles terug claimen kan natuurlijk ook, maar dat duurt altijd lang.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_83915216
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:39 schreef BouliBouli het volgende:
Misschien een domme vraag : ik heb een Enrich kaart (van MAS), nu vlieg ik deze zomer met KLM (zustermaatschappij) en daar wil ik natuurlijk ook mijn punten claimen. Vraag: hoe doe ik dat? Bij het inchecken al aangeven bij KLM of achteraf punten claimen bij MAS?
Dit kan als je persoonlijk inchecked voor de KLM vlucht. Laat je kaart zien en vraag hier expliciet om. Het kan meen ik niet tijdens het online inchecken en ook niet bij de bagage drop-off.

Als je geen zin hebt om in de rij te staan bij het inchecken, dan kun je het ook per post claimen. De Enrich website zal daarvoor een adres en procedure geven. Dit kan inderdaad maanden duren.

Bewaar in ieder geval je boarding pass, want dit zal altijd gevraagd worden als je naderhand wilt claimen.
pi_84010141
Wat is de goedkoopste klasse waarbij het niet onmogelijk is om je vlucht te wijzigen? Is dat Y? En wat is het verschil tussen boekingsklasse U en T?
Jesus saves but death prevails.
pi_84010495
Hangt dat niet sterk van de airline af?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_84010900
Ik dacht dat die boekingsklassen algemeen waren, maar weet dat ook niet zeker.
Jesus saves but death prevails.
pi_84019631
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:51 schreef Shivo het volgende:
Ik dacht dat die boekingsklassen algemeen waren, maar weet dat ook niet zeker.
Het hangt van de maatschappij af. Wikipedia heeft er een redelijk verhaal over.
pi_85802329
Stel dat je Flying Blue Silver status hebt en je dreigt het dit jaar op een haar na te verliezen. Zou je dan een goedkoop ticket kopen voor een lang weekend Venetie om je Silver status veilig te stellen ?

Venetie is maar een voorbeeld van een huidige aanbieding. Het punt is dat je er anders niet naartoe zou zijn gegaan. Wat zou je maximaal besteden om je Silver status te behouden ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')