Bedoel je niet kunnen wijzigen als in: geen plaats meer of kun je niet bij je seat assignment? Heb het wel eens gehad dat dit wel via AirFrance.com lukte, maar niet via KLM.com (het assignen van een seat)quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:18 schreef Blik het volgende:
Ben ook een idioot ook, boek ik economy comfort ticket, pak ik natuurlijk weer de enige niet relaxte stoel (geel in seatguru)... En is natuurlijk weer niet te wijzigen op korte termijn.
Gelukkig heb ik als compensatie wel een nooduitgang stoel te pakken op de heenweg.
note to self: eerst kijken op seatguru, daarna pas boeken
Het is nog een relatief nieuw systeem, als ik het wil wijzigen moet ik eerst restitutie aanvragen en vervolgens via internet opnieuw een stoel aanvragen. Kan niet zomaar gewijzigd worden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:48 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Bedoel je niet kunnen wijzigen als in: geen plaats meer of kun je niet bij je seat assignment? Heb het wel eens gehad dat dit wel via AirFrance.com lukte, maar niet via KLM.com (het assignen van een seat).
Op deze pagina vind je halverwege een "Miles Finder" ... http://www.klm.com/travel(...)t_spending/index.htmquote:Op donderdag 22 april 2010 16:10 schreef Drive-r het volgende:
Vraagje: ik heb nog wat FB punten over en vroeg me af of iemand ergens heeft kunnen vinden (lukt mij echt niet) hoeveel ik nodig heb voor een upgrade voor een bepaalde vlucht?
Top, bedankt! Dat ga ik nog wel halen denk ik, ideaal.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:44 schreef jaco het volgende:
[..]
Op deze pagina vind je halverwege een "Miles Finder" ... http://www.klm.com/travel(...)t_spending/index.htm
Als je vertrek en bestemming hebt ingevoerd, toont die de miles voor een award ticket maar ook voor het upgraden van een full fare ticket indien dat mogelijk is op die route. Je moet misschien wel eerst op je FB account inloggen voordat dit goed werkt.
Ik waarschuw meteen even voor het volgende: als je een full fare ticket koopt, is het niet zeker of je die vervolgens kunt upgraden met je miles. Dat hangt af van de beschikbaarheid. Als het inderdaad lukt om te upgraden met je miles, dan kan het voorkomen dat die upgrade op de luchthaven weer afgenomen wordt, zelfs nog na het online inchecken (je krijgt dan wel je miles terug).
Economy is toch al geboekt, maar het is wel de juiste klasse voor een upgrade. We zien wel, het is een bonus, geen must.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:53 schreef Fogel het volgende:
Punt is alleen dat een full fare economy ticket meestal verrekte duur is, en dan mag je nog maar misschien upgraden. Kan je beter de WBC holiday fares bekijken, weet je zeker dat je in BC komt te zitten.
In principe zijn die Promo Awards over de gehele 2 maanden beschikbaar. De drukkere dagen kun je vaak niet boeken omdat ze de stoelen dan voor betalende passagiers willen vrijhouden. Maar business class tickets op zaterdagen zou goed mogelijk kunnen zijn.quote:Op zondag 25 april 2010 21:53 schreef Apache4U het volgende:
Iemand hier ervaring met het boeken van Promo Award tickets met FB miles? Er komt voor juni een leuk ticket in de C klasse naar Seattle beschikbaar , maar vraag me af of er veel voorwaarden aan zo'n promo award kleven en of ik zelf wel de data (vertrek en terugkomst) kan bepalen. Wil namelijk 5 juni vertrekken en 12 juni terugkomen.
Dat is het inderdaad. Het beste kun je gewoon een paar dubbeltjes besteden aan het direct bellen met Flying Blue. Die kunnen je dan ook gelijk een aantal alternatieve data opgeven. Maar ik verdenk FB ervan dat ze nogal wat Promo tickets achter de hand houden voor Platinum members. Toen ik nog Gold member was, zag ik altijd maar een heel beperkt aantal vluchten. Nu al een paar jaar Plat member kan ik pratisch op iedere gewenste vlucht eenvoudig een Award ticket boeken. (Ik heb nog nooit een promo geboekt)quote:Op zondag 25 april 2010 23:26 schreef jaco het volgende:
[..]
Ook komen er vluchten bij -bijvoorbeeld via Parijs- en vallen er vluchten weg, terwijl je bezig bent met zoeken. Het is echt een uiterst merkwaardige tool.
dat vooraf wijzigen misschien niet, maar bij de online check-in 30 uur vantevoren zou het misschien nog wel moeten lukken hoorquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is nog een relatief nieuw systeem, als ik het wil wijzigen moet ik eerst restitutie aanvragen en vervolgens via internet opnieuw een stoel aanvragen. Kan niet zomaar gewijzigd worden.
Aangezien ik al over 3 weken vlieg is het te kort dag om dat traject in te gaan.
Maar ik ga jouw airfrance tip nog wel even uitproberen
ook handig in plaats van dat FB 0900-nummer, gewoon de KLM bellen en zeggen dat je geen award ticket kunt boeken, dan verbinden zij je tegen lokaal tarief door met Flying Bluequote:Op maandag 26 april 2010 10:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Het beste kun je gewoon een paar dubbeltjes besteden aan het direct bellen met Flying Blue. Die kunnen je dan ook gelijk een aantal alternatieve data opgeven. Maar ik verdenk FB ervan dat ze nogal wat Promo tickets achter de hand houden voor Platinum members. Toen ik nog Gold member was, zag ik altijd maar een heel beperkt aantal vluchten. Nu al een paar jaar Plat member kan ik pratisch op iedere gewenste vlucht eenvoudig een Award ticket boeken. (Ik heb nog nooit een promo geboekt)
wat voor voorwaarden..? je wil een weekje, dan maakt het je toch niet uit of je nog kan veranderen of annuleren? wel leuk dat je voor 35.000 of 40.000 miles eventjes retour kan, kost je misschien nog iets van ¤200 maar dat zal het wel waard zijnquote:Op zondag 25 april 2010 21:53 schreef Apache4U het volgende:
Hoi!
Iemand hier ervaring met het boeken van Promo Award tickets met FB miles? Er komt voor juni een leuk ticket in de C klasse naar Seattle beschikbaar , maar vraag me af of er veel voorwaarden aan zo'n promo award kleven en of ik zelf wel de data (vertrek en terugkomst) kan bepalen. Wil namelijk 5 juni vertrekken en 12 juni terugkomen.
Upgraden is geen optie, aangezien FB echt een louzy FF programma is en je alleen M/Y economy tickets kunt upgraden. Een M/Y economy ticket is vaak maar een paar honderd euro goedkoper dan een C ticket
niet als eerste nee, 10 minuutjes voordat de gate dicht gaat aan komen en die laatste 50 man loop je meteen voorbij, best primaquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Afgezien van mensen met een baby of een beperking, heb ik eigenlijk nooit de lol ervan ingezien om als eerste plaats te mogen nemen in een vliegtuig ?
Dat zijn geen realistische alternatieven als je naar Noord-Amerika reist.quote:Op maandag 26 april 2010 18:38 schreef wjb033 het volgende:
Frequent Flyer programma schiet zowiezo niet meer op met KLM.. Tis te triest voor woorden met die 25%. Ik vlieg alleen nog maar longhaul met Emirates en Qatar Airways. Veel leuke voordelen.
Waarschijnlijk niets want er zijn nu eenmaal meer buitenlandse FB members dan Nederlandse deelnemers. En op de buitenlandse markten blijft KLM natuurlijk gewoon een prijsvechtertje waar ze heel goed naar de tarieven van de concurrentie kijken. En dat compenseren ze dan weer met de tarieven voor een directe vlucht vanaf Schiphol.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Als de KLM de ticketprijzen weer verhoogd en het FB programma niet verbeterd, dan vraag ik me af wat de gevolgen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |