abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:26:30 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_79597062
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:58 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Ehh, SkyTeam bedoel je?
ehh ja
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:18:15 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_79599821
Ben ook een idioot ook, boek ik economy comfort ticket, pak ik natuurlijk weer de enige niet relaxte stoel (geel in seatguru)... En is natuurlijk weer niet te wijzigen op korte termijn.

Gelukkig heb ik als compensatie wel een nooduitgang stoel te pakken op de heenweg.

note to self: eerst kijken op seatguru, daarna pas boeken
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:48:57 #253
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79600912
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:18 schreef Blik het volgende:
Ben ook een idioot ook, boek ik economy comfort ticket, pak ik natuurlijk weer de enige niet relaxte stoel (geel in seatguru)... En is natuurlijk weer niet te wijzigen op korte termijn.

Gelukkig heb ik als compensatie wel een nooduitgang stoel te pakken op de heenweg.

note to self: eerst kijken op seatguru, daarna pas boeken
Bedoel je niet kunnen wijzigen als in: geen plaats meer of kun je niet bij je seat assignment? Heb het wel eens gehad dat dit wel via AirFrance.com lukte, maar niet via KLM.com (het assignen van een seat) .
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:51:18 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79601009
Ben met 1 keer heen en weer met Emirates zoveel punten rijker geworden dat ik een PSP kan bestellen :-)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:04:51 #255
62913 Blik
The one and Only!
pi_79601559
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:48 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Bedoel je niet kunnen wijzigen als in: geen plaats meer of kun je niet bij je seat assignment? Heb het wel eens gehad dat dit wel via AirFrance.com lukte, maar niet via KLM.com (het assignen van een seat) .
Het is nog een relatief nieuw systeem, als ik het wil wijzigen moet ik eerst restitutie aanvragen en vervolgens via internet opnieuw een stoel aanvragen. Kan niet zomaar gewijzigd worden.

Aangezien ik al over 3 weken vlieg is het te kort dag om dat traject in te gaan.

Maar ik ga jouw airfrance tip nog wel even uitproberen
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:39:10 #256
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79646455
Nog gelukt, Blik?
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:18:36 #257
62913 Blik
The one and Only!
pi_79647465
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:39 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Nog gelukt, Blik?
Nee, helaas niet. Naja, het is alleen een slechtere plek omdat je geen raampje hebt.
pi_80600958
Vraagje: ik heb nog wat FB punten over en vroeg me af of iemand ergens heeft kunnen vinden (lukt mij echt niet) hoeveel ik nodig heb voor een upgrade voor een bepaalde vlucht? Deze zomer heb ik wat lange vluchten voor vakantie en dan vind ik BC altijd wel zo lekker, maar helaas heb ik weinig status bij de FB

Hoe dan ook, zou wel eens willen weten of ik het met gewoon punten haal en zo niet, hoeveel ik nog nodig heb, dan boek ik voor werk wel wat vaker KLM de komende tijd, heb mijn gold status voor BA toch weer binnen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80604463
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:10 schreef Drive-r het volgende:
Vraagje: ik heb nog wat FB punten over en vroeg me af of iemand ergens heeft kunnen vinden (lukt mij echt niet) hoeveel ik nodig heb voor een upgrade voor een bepaalde vlucht?
Op deze pagina vind je halverwege een "Miles Finder" ... http://www.klm.com/travel(...)t_spending/index.htm

Als je vertrek en bestemming hebt ingevoerd, toont die de miles voor een award ticket maar ook voor het upgraden van een full fare ticket indien dat mogelijk is op die route. Je moet misschien wel eerst op je FB account inloggen voordat dit goed werkt.

Ik waarschuw meteen even voor het volgende: als je een full fare ticket koopt, is het niet zeker of je die vervolgens kunt upgraden met je miles. Dat hangt af van de beschikbaarheid. Als het inderdaad lukt om te upgraden met je miles, dan kan het voorkomen dat die upgrade op de luchthaven weer afgenomen wordt, zelfs nog na het online inchecken (je krijgt dan wel je miles terug).
pi_80604554
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:44 schreef jaco het volgende:

[..]

Op deze pagina vind je halverwege een "Miles Finder" ... http://www.klm.com/travel(...)t_spending/index.htm

Als je vertrek en bestemming hebt ingevoerd, toont die de miles voor een award ticket maar ook voor het upgraden van een full fare ticket indien dat mogelijk is op die route. Je moet misschien wel eerst op je FB account inloggen voordat dit goed werkt.

Ik waarschuw meteen even voor het volgende: als je een full fare ticket koopt, is het niet zeker of je die vervolgens kunt upgraden met je miles. Dat hangt af van de beschikbaarheid. Als het inderdaad lukt om te upgraden met je miles, dan kan het voorkomen dat die upgrade op de luchthaven weer afgenomen wordt, zelfs nog na het online inchecken (je krijgt dan wel je miles terug).
Top, bedankt! Dat ga ik nog wel halen denk ik, ideaal.
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 19:53:46 #261
45833 crew  Fogel
pi_80608245
Punt is alleen dat een full fare economy ticket meestal verrekte duur is, en dan mag je nog maar misschien upgraden. Kan je beter de WBC holiday fares bekijken, weet je zeker dat je in BC komt te zitten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_80608508
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:53 schreef Fogel het volgende:
Punt is alleen dat een full fare economy ticket meestal verrekte duur is, en dan mag je nog maar misschien upgraden. Kan je beter de WBC holiday fares bekijken, weet je zeker dat je in BC komt te zitten.
Economy is toch al geboekt, maar het is wel de juiste klasse voor een upgrade. We zien wel, het is een bonus, geen must.
pi_80709488
Hoi!
Iemand hier ervaring met het boeken van Promo Award tickets met FB miles? Er komt voor juni een leuk ticket in de C klasse naar Seattle beschikbaar , maar vraag me af of er veel voorwaarden aan zo'n promo award kleven en of ik zelf wel de data (vertrek en terugkomst) kan bepalen. Wil namelijk 5 juni vertrekken en 12 juni terugkomen.
Upgraden is geen optie, aangezien FB echt een louzy FF programma is en je alleen M/Y economy tickets kunt upgraden. Een M/Y economy ticket is vaak maar een paar honderd euro goedkoper dan een C ticket
  Moderator zondag 25 april 2010 @ 22:08:57 #264
45833 crew  Fogel
pi_80710395
De promo-awards staan niet altijd fatsoenlijk in de boeking tool, maar als dat wel het geval is en wanneer je er vroeg bij bent,is er genoeg keuze qua vertrek en terugkomst (misschien dat je niet precies jouw dagen hebt, maar +/-2 dagen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_80714139
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:53 schreef Apache4U het volgende:
Iemand hier ervaring met het boeken van Promo Award tickets met FB miles? Er komt voor juni een leuk ticket in de C klasse naar Seattle beschikbaar , maar vraag me af of er veel voorwaarden aan zo'n promo award kleven en of ik zelf wel de data (vertrek en terugkomst) kan bepalen. Wil namelijk 5 juni vertrekken en 12 juni terugkomen.
In principe zijn die Promo Awards over de gehele 2 maanden beschikbaar. De drukkere dagen kun je vaak niet boeken omdat ze de stoelen dan voor betalende passagiers willen vrijhouden. Maar business class tickets op zaterdagen zou goed mogelijk kunnen zijn.

Druk gewoon op de 'boek nu' knop. Je komt dan in de FB boekingstool en je ziet de promo awards met een aparte kleur. Wees niet bang om een beetje te experimenteren met de mogelijkheden. Pas als je gaat afrekenen (luchthavenbelasting), boek je de getoonde vluchten werkelijk.

Ook komen er vluchten bij -bijvoorbeeld via Parijs- en vallen er vluchten weg, terwijl je bezig bent met zoeken. Het is echt een uiterst merkwaardige tool.
  maandag 26 april 2010 @ 10:17:32 #266
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_80720051
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:26 schreef jaco het volgende:

[..]

Ook komen er vluchten bij -bijvoorbeeld via Parijs- en vallen er vluchten weg, terwijl je bezig bent met zoeken. Het is echt een uiterst merkwaardige tool.
Dat is het inderdaad. Het beste kun je gewoon een paar dubbeltjes besteden aan het direct bellen met Flying Blue. Die kunnen je dan ook gelijk een aantal alternatieve data opgeven. Maar ik verdenk FB ervan dat ze nogal wat Promo tickets achter de hand houden voor Platinum members. Toen ik nog Gold member was, zag ik altijd maar een heel beperkt aantal vluchten. Nu al een paar jaar Plat member kan ik pratisch op iedere gewenste vlucht eenvoudig een Award ticket boeken. (Ik heb nog nooit een promo geboekt)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_80735852
Frequent Flyer programma schiet zowiezo niet meer op met KLM.. Tis te triest voor woorden met die 25%. Ik vlieg alleen nog maar longhaul met Emirates en Qatar Airways. Veel leuke voordelen.

Van de week mn PSP binnengekregen die ik via Emirates besteld heb
  dinsdag 27 april 2010 @ 00:49:20 #268
112251 314
gimme pie!
pi_80752659
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is nog een relatief nieuw systeem, als ik het wil wijzigen moet ik eerst restitutie aanvragen en vervolgens via internet opnieuw een stoel aanvragen. Kan niet zomaar gewijzigd worden.

Aangezien ik al over 3 weken vlieg is het te kort dag om dat traject in te gaan.

Maar ik ga jouw airfrance tip nog wel even uitproberen
dat vooraf wijzigen misschien niet, maar bij de online check-in 30 uur vantevoren zou het misschien nog wel moeten lukken hoor

als ik vlieg is het bijna altijd voor werk, en dan kies ik ook pas 30 of 24 uur vantevoren een stoel, bijna nooit problemen mee gehad (wel kut dat je nu in een 747 voor de rijen 9-18 ineens moet betalen, waar je vroeger met Flying Blue Gold gratis kon zitten.. gelukkig zijn de exit-row seats nog wel gratis )
  dinsdag 27 april 2010 @ 00:50:56 #269
112251 314
gimme pie!
pi_80752688
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad. Het beste kun je gewoon een paar dubbeltjes besteden aan het direct bellen met Flying Blue. Die kunnen je dan ook gelijk een aantal alternatieve data opgeven. Maar ik verdenk FB ervan dat ze nogal wat Promo tickets achter de hand houden voor Platinum members. Toen ik nog Gold member was, zag ik altijd maar een heel beperkt aantal vluchten. Nu al een paar jaar Plat member kan ik pratisch op iedere gewenste vlucht eenvoudig een Award ticket boeken. (Ik heb nog nooit een promo geboekt)
ook handig in plaats van dat FB 0900-nummer, gewoon de KLM bellen en zeggen dat je geen award ticket kunt boeken, dan verbinden zij je tegen lokaal tarief door met Flying Blue
  dinsdag 27 april 2010 @ 00:53:40 #270
112251 314
gimme pie!
pi_80752731
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:53 schreef Apache4U het volgende:
Hoi!
Upgraden is geen optie, aangezien FB echt een louzy FF programma is en je alleen M/Y economy tickets kunt upgraden. Een M/Y economy ticket is vaak maar een paar honderd euro goedkoper dan een C ticket
wat voor voorwaarden..? je wil een weekje, dan maakt het je toch niet uit of je nog kan veranderen of annuleren? wel leuk dat je voor 35.000 of 40.000 miles eventjes retour kan, kost je misschien nog iets van ¤200 maar dat zal het wel waard zijn
  dinsdag 27 april 2010 @ 00:57:23 #271
112251 314
gimme pie!
pi_80752787
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Afgezien van mensen met een baby of een beperking, heb ik eigenlijk nooit de lol ervan ingezien om als eerste plaats te mogen nemen in een vliegtuig ?
niet als eerste nee, 10 minuutjes voordat de gate dicht gaat aan komen en die laatste 50 man loop je meteen voorbij, best prima
pi_81042701
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:38 schreef wjb033 het volgende:
Frequent Flyer programma schiet zowiezo niet meer op met KLM.. Tis te triest voor woorden met die 25%. Ik vlieg alleen nog maar longhaul met Emirates en Qatar Airways. Veel leuke voordelen.
Dat zijn geen realistische alternatieven als je naar Noord-Amerika reist.

Ik ben het met je eens dat het Flying Blue programma teveel is afgeslankt. Aan de andere kant zijn de ticketprijzen over het algemeen gunstiger dan een paar jaar geleden. Het vermijden van een overstap, heeft voor mij ook een zekere waarde. Ik boek daarom nog steeds KLM vluchten. Ik pak de FB punten gewoon mee, maar ik doe geen moeite meer om een hoger level te bereiken. Voorheen probeerde ik dat wel bewust te plannen.

Als de KLM de ticketprijzen weer verhoogd en het FB programma niet verbeterd, dan vraag ik me af wat de gevolgen zijn.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:05:02 #273
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_81131384
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:50 schreef jaco het volgende:

[..]
Als de KLM de ticketprijzen weer verhoogd en het FB programma niet verbeterd, dan vraag ik me af wat de gevolgen zijn.
Waarschijnlijk niets want er zijn nu eenmaal meer buitenlandse FB members dan Nederlandse deelnemers. En op de buitenlandse markten blijft KLM natuurlijk gewoon een prijsvechtertje waar ze heel goed naar de tarieven van de concurrentie kijken. En dat compenseren ze dan weer met de tarieven voor een directe vlucht vanaf Schiphol.

Hier zou de EC in het algemeen dus eens iets aan moeten doen want dit is toch ook een vorm van prijsdumping. Je kunt mij veel vertellen, maar niet dat b.v. een retour DUS of LON -AMS-SIN ooit goedkoper kan zijn dan een retour AMS-SIN.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 8 mei 2010 @ 00:27:41 #274
301885 jenb2002
travel fan
pi_81163989
Heeft er iemand ervaringen met Skywards, Emirates FFP?
pi_81914252
Hm, net bezig geweest met een status match van BA naar BMI en dat lijkt gelukt te zijn. Scheelt toch weer, heb ik ook toegang tot alle Staralliance lounges en Virgin of Heathrow. Nu nog een zielig verhaal ophangen bij KLM en daar een vergelijkbaar iets voor elkaar krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')